Philips FC8810/01

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FC8810/01 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

MP 24-03-2018

oplaadstation kwijt?

Geschreven voor: Philips FC8810/01

Het leek een heel fijn apparaat. Heb hem nu 7 mnd in gebruik. Vooral gekocht om dagelijks de haren van onze honden op te zuigen.
Helaas kan hij het oplaadstation niet meer vinden. Zelfs niet als hij er tegenover staat.
Ik ga eerdaags gebruik maken van de garantie. Hoop dat dit opgelost kan worden.

suzanne 23-10-2017

niet tevreden

Geschreven voor: Philips FC8810/01

Gaat niet altijd terug naar station, staat dan ergens stil. Koppelt niet altijd goed aan, dus doet hij het de volgende dag niet want hij is niet geladen. logisch maar rekening mee houden: hoogpolig tapijt is een probleem, kabels ook. reservoir groot genoeg. herrie best wat, maar laat hem bij voorkeur rondgaan als ik er niet ben. tijdsprogramma is lastig in te stellen, probeer het steeds maar hij wil niet elke dag op dezelfde tijd zuigen.. ik koop vroegtijdig een andere.

Pluspunten

• goed schoon te maken
  • heerlijk hulpje

Minpunten

• koppelt niet goed aan
  • instellen lastig

Johan 17-08-2017

Pakt alles goed mee !

Geschreven voor: Philips FC8810/01

Grandioos apparaat ! Even mee leren omgaan, neemt alle ruimtes en randjes c.q. kantjes goed mee. Ook tapijtjes geen probleem. Voordelige aanschaf via ING rentepunten. Gaat keurig terug naar zijn basis station.

Pluspunten

• Accuraat
  • Vormgeving
  • prijs / kwaliteit

Minpunten

• voorziening te treffen bij convectorput

Jeanette 04-04-2017

Zuigt prima

Geschreven voor: Philips FC8810/01

Stofzuiger zuigt prima en neemt met de ronddraaiende borsteltjes ook rond stoelpoten en andere hoeken mee. Hij blijft wel regelmatig in één deel van de kamer hangen. Als je hem dan ingesteld hebt op 30 of 45min is hij een groot deel van zijn tijd al kwijt en doet dan dus de rest van de ruimte niet meer of maar heel even. Hij kan slecht zijn basisstation vinden en moet soms gereset worden omdat hij alleen maar rondjes blijft draaien. Afstandbediening reageert slecht.

Pluspunten

• Zuigt erg goed
  • Ronddraaiende borsteltjes

Minpunten

• Afstandbediening reageert slecht
  • Kan slecht het basisstation vinden
  • Slaat regelmatig een ruimte over

erik 23-01-2017

Zeer goed apparaat.

Geschreven voor: Philips FC8810/01

Prijs/kwaliteit zeer goed, gemakkelijk te reinigen, zelflerend systeem werkt naar behoren,wel Geen hepa filter, maar dan wel een afstandsbediening erbij.En met hondenharen heeft dit apparaat helemaak geen probleem. 8810 blijft doorgaan totdat accu bijna leeg is, bijna 1,5 uur, dus stuur ik hem als tie kamer geheel heeft gehad, terug naar zijn oplaadpunt met de afstandsbediening. Pas wel op met losliggende kabels/snoeren.
Gewoon een top apparaat, die doet wat die moet doen.

Pluspunten

• Werkt ook bij hondenharen.
  • zeer goede accu
  • opvangbakje gemakkelijk te reiningen
  • zeer geschikt voor harde vloeren

Minpunten

• geen hepa filter
  • gaat niet verder na het opladen.

iBas77 06-07-2015
Geschreven voor: Philips FC8810/01

ik zocht al een tijdje naar een robotstofzuiger die zelf alles doet vanuit de hoek van de kamer. Met deze philips robotstofzuiger heb ik echt een aanwinst voor mijn huis gevonden!

De eerste keer leek hij wel van slag toen hij alle kanten op ging, maar dat bleek erbij te horen, hij gaat een aantal patronen af door de woonkamer. eerst langs de muren, dan zigzaggend en dan weer in een cirkel.

verwacht niet dat hij alles opzuigt, een boomblad uit de tuin die ik in de kamer had gegooid, zoog hij niet op, wat met mijn 'normale' philips stofzuiger wel lukte. Hij is denk ik echt bedoeld om 'stof' te zuigen.

pluspunten: design, afstandsbediening, hij gaat zelf terug naar de oplader als hij klaar is, hij is te programmeren.

minpunten: hij gaat de trap (nog) niet op en af, hij is niet te programmeren met je iPhone (dat is wat gemakkelijker, zoals bij de philips hue lampen, dan via het oplaadstation die toch in de hoek van de kamer staat.)

ondanks de minpunten ben ik zeer tevreden met mijn nieuwe aanwinst, misschien koop ik er nog wel een voor de bovenverdieping.

Mani7885 19-06-2015
Geschreven voor: Philips FC8810/01

Ik heb deze stofzuiger nu een aantal weken in huis en laat hem elke dag even een rondje maken. Hij staat geprogrammeerd dat hij zuigt als ik er niet ben, dat is wel zo makkelijk.

Hij zuigt prima en zeker als je hem vaak laat gaan houdt hij de vloer goed schoon, vooral de harde vloeren. Het is niet onvermijdelijk dat je toch af en toe met een andere stofzuiger de vloer moet doen, want hij komt nooit overal. Met het tapijt en de deurmat heeft hij moeite en deze moeten dan ook apart gezogen worden. Ook loopt hij af en toe vast op het tapijt, met als gevolg dat ik hem op het tapijt vind als ik thuis kom, dit is jammer.

Hij is vooraf in te stellen op welke dagen en welk tijdstip hij moet zuigen. Ook kun je instellen dat hij een bepaalde tijd zuigt. Echter zijn deze twee opties niet met elkaar te combineren, want ik wel een gemis vind.

Hij zuigt via verschillende patronen wat er voor zorgt dat hij op zoveel mogelijk plekken in de kamer komt. Ook werken de valsensoren goed, ik was in het begin wel bang dat hij van de trap af zou vallen, maar dit gebeurd niet.

Het reservoir is verder makkelijk te legen en schoon te maken.

Extra fijn is het dweilopzetstuk, zo is hij een stofzuiger en swiffer in een! Hij wordt bijgeleverd met dweildoekjes die je na kunt bestellen bij philips.

daninos 19-06-2015
Geschreven voor: Philips FC8810/01

Ik ben nu een paar weken de stofzuiger aan het testen en ben er erg tevreden over. De robot heeft een mooi strak design, dus mag gezien worden.
De robot is makkelijk in te stellen en erg gebruikersvriendelijk.
Ik heb in mijn huis overal laminaat liggen en de stofzuiger komt makkelijk overal bij (ook in de hoekjes en zelfs onder de bank en kast). Als je het oplaad station op een goede plek hebt staan heeft de robot deze ook snel gevonden, anders kan het nog wel een langer duren.
Om snel even wat te stofzuigen kun je hem ook met de afstandbediening besturen. Dit is ook erg handig. Alleen mag het sturen van de stofzuiger verbeterd worden, want hij reageert niet heel goed op de juiste richtingen
Conclusie:
En erg handige gadget voor de dagelijkse snelle schoonmaak ook als je niet thuis bent.

Rowin2016 19-06-2015
Geschreven voor: Philips FC8810/01

Mooi design, Makkelijk in gebruik,doet wat hij hoort te doen. Hij gaat zo onder de bank door wat met een normaale stofzuiger soms nog best lastig is. redelijk grote stofbak en makkelijk leeg te maken. wij zijn er tevreden mee.

MarcB2178 18-06-2015
Geschreven voor: Philips FC8810/01

De robot is makkelijk te installeren en erg gebruikersvriendelijk.

Ik heb in mijn appartement overal laminaat liggen en de stofzuiger komt makkelijk overal bij (ook in de hoekjes). Ik vind het wel lang duren voordat hij zijn thuis station heeft gevonden.

Om snel even wat te stofzuigen kun je hem ook met de afstandbediening besturen. Dit is ook erg handig. Alleen mag het sturen van de stofzuiger verbeterd worden.

Conclusie:

En erg handige gadget voor de dagelijkse snelle schoonmaak.

wiltinkc 11-06-2015
Geschreven voor: Philips FC8810/01

Ik gebruik sinds twee weken de robotstofzuiger (FC8810). Via de duidelijke gebruiksaanwijzing (in het Nederlands) ben ik er mee aan de slag gaan. Ik heb tapijt en harde vloeren in huis. Op de harde vloer werkt hij heel goed. Echt alles (ook lange haren van mijn vriendin) worden opgezogen. Lange haren blijven vaak in de borstels zitten, maar die kan je erna makkelijk verwijderen. Door de ronde borstels pakt hij de hoeken ook aardig goed mee. Op het tapijt gaat het iets minder goed. Kruimels pakt hij wel, maar haren bijvoorbeeld niet. Ook rijdt hij langzamer over het tapijt en kost het hem duidelijk meer moeite. Maar hij gaat wel moeiteloos over van tapijt op harde vloer en andersom. Hij maakt niet veel lawaai, je kan ‘m voor een week programmeren en hij ziet er mooi uit. Belangrijk is wel dat je een goede plek zoekt voor het basisstation. De afmetingen die erom heen vrij moet zijn worden in de gebruiksaanwijzing duidelijk aangegeven.

Conclusie:

Als je alleen tapijt in huis hebt, zou ik het apparaat niet aanraden. Maar op een harde vloer werkt hij erg goed!

wolf40 08-06-2015
Geschreven voor: Philips FC8810/01

Ik heb deze robotstofzuiger nu een week in gebruik en hij is heerlijk als hulp erbij. Wat fijn dat als ik thuiskom de vloer al lekker schoon is!

Mijn parket is nu elke dag stof- en kruimelvrij. In de gebruiksaanwijzing staat goed uitgelegd hoe hij werkt. Ook zit er een afstandsbediening bij. Je moet wel opletten dat er geen snoeren los op de grond liggen en dat hij niet onder een meubelstuk blijft hangen, maar dat is een kwestie van een paar keer opletten en dan weet je het.

Je kan de robot laten schoonmaken met de twee borstels (ook de hoeken pakt hij mee) of er nog een dweil (droog) onder bevestigen en dan is je vloer nog schoner. Ik zet hem steeds aan als ik niet thuis ben, maar hij maakt niet veel lawaai. Ook stoot hij niet vaak tegen dingen aan. Als hij dat wel doet, is het in ieder geval niet heel hard (het heeft volgens mij te maken met de kleur van het meubelstuk).

Mijn conclusie:
Voor iedereen met een harde vloer en niet teveel obstakels op de grond (snoeren, speelgoed, lage meubels) is hij denk ik ideaal. Je moet nog steeds wel af en toe zelf stofzuigen uiteraard, maar veel minder dan zonder robotstofzuiger!