LG VR6470LVM

4 uur
Philips SmartPro Compact FC877601

GJvL 17-10-2016 Product paar weken in bezit

Nuttig - maar niet ideaal

Hombot installeren en laten starten is eenvoudig. Hommie geprogrammeerd dat hij 's nachts aan de slag gaat en hij haalt flink wat hondeharen weg, waar wij niet zelf achteraan hoeven.
Maar het reservoir is erg klein (ECHT elke dag legen) en de borstel zit vol met haren (ECHT elke dag leegplukken). Bovendien blijken onze meubels met horizontale buizen over de grond een onneembaar obstakel. Geen weggegooid geld maar ook geen mirakeltje dus.

Pluspunten

• Kuist 's nachts
  • Houd redelijk schoon

Minpunten

• Klein reservoir
  • Borstel schoonmaken
  • Kan niet alle meubels aan

Just42nite 12-10-2016 Product paar weken in bezit

Erg praktisch!

De stofzuiger zoemt rustig met gezellige piepjes en soms een bijna-verstaanbare tekst door het huis heen. Laat zich niet door veel tegenhouden, al vindt hij het onder de bank blijkbaar erg fijn, en meestal moeten we hem daar dan ook weer wakker maken aan het eind van de dag. Tot die tijd heeft hij meestal het ergste vuil en stof al weggehaald, en kom je dus thuis in een schoon huis. Erg prettige oplossing voor een huishouden met kids die op de grond spelen!

Pluspunten

• Het fenomeen robotstofzuiger op zich
  • Doet zijn werk

Minpunten

• Hou rekening met een te lage bank!

Raymond 11-10-2016 Product paar maanden in bezit

stil, grondig en feilloos

Dit is mijn eerste robotstofzuiger zelf na enthousiaste ervaring van vrienden. Wat mij opvalt is de stilte en dat hij zelf harder zuigt waar nodig. Je kan gewoon tv kijken of muziek luisteren zonder dat het geluid irritant is. Nog handiger is hem aan te zetten als je weg bent of dit in te stellen. De gebiedsmodus is echt ideaal als je hem op een standaard plek hebt staan, je ziet na twee keer al dat de stofzuiger zelf erg efficiëntere route vindt om de ruimte te reinigen. Ook onder de bank en om de dopjes van de stoel is het nu iedere dag schoon zonder dat ik er omkijken naar hebt.

Pluspunten

• echt stil
  • zeer grondig
  • vuilbak is makkelijkte legen
  • door de sensors geen botsschade

Minpunten

• laadstation glijd makkelijk weg

Jacques de Vries 11-10-2016 Product paar weken in bezit

Minder haren op de bank dan met een normale stofzuiger

Omdat mijn vrouw en ik allebei werken, kwamen we niet elke dag aan stofzuigen toe. Echter hebben we twee katten, en is dagelijks stofzuigen de enige manier om iets te beginnen tegen het oerwoud van kattenhaartjes dat na verloop van tijd het huis overwoekert. Daarom waren we al op zoek naar een robotstofzuiger om dit klusje over te nemen. We hadden ons oog op een bepaald model dat specifiek geschikt was voor kattenhaar, maar kwamen deze VR64702LVM tegen op iBood.com en konden die deal niet voorbij laten gaan. Hij overtreft onze (door de lage prijs realistische) verwachtingen in alle opzichten.

* Hij is heel stil - dit scheelt een frequent stressmoment voor de katten
* Hij zuigt uitstekend - verbazingwekkend genoeg minstens zo goed als onze oldschool Miele (met dierenhaaropzetstuk)
* Het is een 100% vervanging van een oude stofzuiger - we hielden er rekening mee dat we eens in de zoveel tijd nog eens met de grote stofzuiger door het huis moesten maar in de praktijk is dat niet nodig omdat hij grondig alles meeneemt.
* Het leerproces is indrukwekkend - mijn geplande maatregelen om het huis "hom-bot-proof" te maken bleken na verloop van tijd overbodig; hij heeft zelf uitgevogeld hoe hij probleemplekken (kabels onder de bank, lage rigide objecten) moet mijden.
* Hij is heel gebruiksvriendelijk - hij geeft door spraaksignalen zijn status aan en de bediening voor zover nodig werkt heel intuïtief.
*Hij past onder al onze meubels dus er hoopt zich ook nergens meer stof op.

Het allerbelangrijkste voor ons is dat het hele stofzuigproces nu bijna helemaal geautomatiseerd is (we hoeven hem alleen zelf te legen af en toe). Hij doet zijn ronde dagelijks op een bepaald tijdstip en als gevolg hebben we in de praktijk veel minder stof in huis en haartjes kunnen zo ook hun weg in onze meubelbekleding niet meer vinden. Gezien de tijdsbesparing een fantastische investering.

• Slim
  • Zuigt goed
  • Gebruiksvriendelijk
  • Amusant

Minpunten

• Hij moet even wennen in het begin
  • Hij heeft 40x30 cm oppervlak nodig in de woonkamer
  • Hij doet niet ook de afwas of de kattenbak

Spencers 11-10-2016 Product paar maanden in bezit

Elke dag een schone vloer

Nadat een huisstofmijtallergie was vastgesteld was ik op zoek naar een robotstofzuiger die elke dag de beneden en bovenverdieping kon stofzuigen. De Hombot was niet onze eerste keus, maar we kwamen deze Hombot tegen voor een aantrekkelijke prijs.

We hebben de gok gewaagd en hij is na meer dan een maand nog niet in het trapgat gevallen. Verder blijkt hij ver boven verwachting te presteren. Als je technisch handig bent is hij makkelijk aan te passen. Ik heb ons exemplaar inmiddels voorzien van Wifi, zodat ik hem kan stoppen/starten via mijn telefoon en op afstand dmv de camera kan zien waar de stofzuiger momenteel actief is. Ik durf te zeggen dat de Hombot met Hepa filter grondiger stofzuigt dan dat je zelf doet, omdat hij er alle tijd voor neemt om elk stukje minimaal 2x te bereiken. Met name onder onze boxspring waar hij net onder past is hij zeker grondiger dan wij al zwaaiend met een gestrekte arm :-). Het enige wat minder is hoe hij moeite heeft met stoelen met buizenframes. Maar dat lossen we op door de stoelen tijdelijk op de eettafel te plaatsen.

Kortom, we zijn erg blij met onze stofzuiger.

Pluspunten

• Hepa
  • Firmware is te tweaken
  • Grondig

Minpunten

• Buizenframes zijn lastig

August Claessens 11-10-2016 Product paar weken in bezit

fantastische robotstofzuiger

De robotstofzuiger is het beste huishoudtoestel dat ik ken , het is heel nauwkeurig en gaat in alle hoekjes en kamers , verschuift stoelen en is prima instelbaar, geluidloos . Ben supercontent en zou hem niet meer kunnen missen . Heb hem al aan iedereen aangeraden. Is ook gemakkelijk te ledigen en superhandig !!!

Pluspunten

• doet alles voor mij
  • neemt geen plaats in
  • gemakkelijk te ledigen
  • heel nauwkeurig
  • maakt geen lawaai

Marko_J 11-10-2016 Product paar maanden in bezit

Opvallend stil, en navigeert zonder problemen door kamers

Na een Roomba 555 en Neato is deze LG de derde robotstofzuiger die ik gebruik, en het is de beste van die drie. Hij doet opvallend stil z'n werk, heeft een grote opvangbak en een goed Hepa-filter. 2 roterende borstels zorgen ervoor dat hij alles op z'n weg verzamelt.

Hij navigeert ontzettend goed; scant de ruimtes en 'leert' daarvan. Hij botst bijna nergens tegenaan. In tegenstelling tot Roomba trekt de LG baantjes, hij zigzagt door de ruimtes, en werkt het zo efficiënt af.

Zoals alle robotstofzuigers houdt hij niet van kabels en andere moeilijke obstructies op de vloer. Een nadeel van deze versie is dat hij beperkt te programmeren is; er kan een tijdstip ingesteld worden waarop hij automatisch gaat stofzuigen, maar dat geldt dan voor elke dag. Je kan geen dagen selecteren. Ik vind het niet nodig dat hij dagelijks een ronde maakt, dus ik start hem zelf 1 a 2x per week als ik het huis verlaat.

Pluspunten

• Stil tijdens gebruik
  • Leert zelf de ruimtes
  • goed hepa-filter en grote opvangbak
  • maakt intelligent zig-zag patroon

Minpunten

• Beperkt te programmeren

LieveW 11-10-2016 Product paar weken in bezit

Stil en prima resultaat

Deze robotstofzuiger heeft het voordeel dat hij vierkant is, en zo ook in de hoekjes kan komen. De borsteltjes aan de zijkant helpen er bij dat alles mooi wordt opgezogen. Dit is mijn tweede robotstofzuiger. Deze van LG is veel stiller, is ook iets minder hoog, zodat hij overal onderdoor komt. Ik zelf zorg wel eerst dat het terrein voor de robot makkelijker is: stoelen op tafel, kabels weg van de grond. Daarna doet hij zijn werk prima en volledig zelfstandig. Ook terugrijden naar zijn laadstation, indien nodig. Na het stofzuigen is het stofbakje makkelijk leeg te maken.
Ik ben blij met deze aankoop en kan dit product aan iedereen aan bevelen.

Pluspunten

• stil
  • nauwkeurig
  • ook in hoekjes

Minpunten

• best terrein voorbereiden

Niek 11-10-2016 Product paar weken in bezit

prima robotstofzuiger, weinig last van geluid

De hombot (LG VR6470LVM) gekocht en eigenlijk zeer blij mee, de prijs-kwaliteit verhouding is prima in orde en de robotstofzuiger doet goed zijn werk, wat wij erg belangrijk vonden was het geluid i.v.m. overlast als je bijvoorbeeld tv aan het kijken bent maar dat valt dus echt reuze mee, je moet geen snoeren of dergelijke los hebben liggen wat dat vind deze stofzuiger niet prettig maar voor de rest doet hij het prima, wij dragen hem ook vaak naar de 1e verdieping zodat hij hier zijn gang kan gaan, prima aankoop.

Pluspunten

• minder lawaai dan normale stofzuiger
  • nauwkeurig en snel

Minpunten

• dweilfunctie is niet handig
  • dockingstation moet ergens staan

Lammeren 11-10-2016 Product paar weken in bezit

Topzuiger ideaal voor huisdieren en stof.

Voor dit product gekozen ivm een gezelschapsdier allergie. Ondanks dat toch een huisdier. Hierdoor moest er eigenlijk dagelijks gestofzuigd worden om geen last te hebben. Deze robotstofzuiger lijkt zelf beter te werken! Zuigt zelfs de droogloopmat haarvrij!
Tevens een super makkelijke bediening, inclusief afstandbesturing voor dat ene plekje dat je even snel gezogen wilt hebben.

Pluspunten

• Ideaal voor huisdierharen
  • Goede prestatie op kleden
  • Heel makkelijk in te stellen.

Minpunten

• Vrije ruimte oplaadstation lijkt veel

Hombot gebruiker 11-10-2016 Product paar maanden in bezit

LG Hombot

De machine functioneert goed tot zeer goed, wat hij van een ogenschijnlijk schone vloer af weet te zuigen en borstelen verbaasd me regelmatig.

ook de mogelijkheid om hem in een ruimte te zetten boven en dan zijn gang te laten gaan is erg handig.

Ik heb de ervaring dat de huisinrichting op hem afgestemd moet worden omdat hij anders vastloopt of stopt. toch werken de sensoren goed en gaat hij met abnormaliteiten goed om erg knap. Bij een trap durf ik hem toch niet te laten werken omdat ik er vrij zeker van ben dat hij dan beneden ligt. wellicht zou zoiets te ondervangen zijn met speciale strips oid.

Kortom een handige aanvulling voor een consequent geruimde vloer.

Pluspunten

• 100 m2 is dagelijks prima te onderhouden
  • goede basis voor een net huis

Minpunten

• loopt vast op hoge tapijten (herkend ze ook niet)
  • Niet bekwaam voor trappen/afgronden

swistef 11-10-2016 Product paar weken in bezit

Perfecte robot voor intensief onderhoud.

Als ik 's avonds thuiskom, wil ik niet eerst nog een half uur stofzuigen. Maar als je samenwoont met een langharige kat in de rui is dat wel nodig. Zeker als je vrienden hebt die allergisch zijn aan kattenhaar, moet je bijna elke dag het hele huis onder handen nemen. Tenzij... iemand anders dat voor je doet. De LG HomBot is mijn eerste robot stofzuiger en het enige minpunt dat ik dusver ontdekt heb, is dat ik er maar één heb.

Ik heb deze LG ongeveer een maand geleden aangeschaft en sindsdien bijna dagelijks gebruikt. Met een kat in de rui vind je al snel haar op de vloer of aan de onderzijde van het bankstel. En als vrienden met kinderen langskomen, loopt er al snel een spoor van gras en zand recht uit de tuin de woonkamer in... Maar door de robot merk ik daar tegenwoordig nog maar weinig van. De Zigzag modus doet al het oppervlakkige schoonmaken en één keer per week zet ik hem op Gebiedsmodus waarbij hij iets agressiever schoonmaakt en zelfs onder de zetels en gordijnen gaat stofzuigen. Ik heb stofzuigen onder de zetel altijd grondig gehaat (niet echt goed voor de rug en erg onhandig allemaal) maar als ik er nu onder ga kijken, is het er echt kraaknet. Omdat hij automatisch tapijten herkent, gaat hij in Turbo-modus en zuigt hij nog harder. Het resultaat is aanzienlijk beter dan ik verwacht had, zelfs bij hoogpolig tapijt.

Mijn hele benedenverdieping is proper en ik ga er tegenwoordig nog maar één keer om de twee weken snel met de stofzuiger door, voor de hogere randjes en plekken of hoekjes waar hij net niet aankan (maar dat zijn er echt niet veel). Waar ik vroeger gemakkelijk twee of drie uur per week moest stofzuigen is dat tegenwoordig nog maar een kwartiertje. De robot kan ook dweilen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Misschien iets voor in de nabije toekomst. Het is jammer dat robots nog niet zelfstandig de trap op en af kunnen (hij vermijdt trappen en plekken waar hij in/van kan vallen). Als hij ook nog de andere verdieping mee zou nemen, was hij gewoon perfect.

Mijn schedule is zo ingesteld dat de HomBot elke dag om 12u zijn ronde in ZigZag modus doet. Dat duurt ongeveer een uurtje en dan heeft hij alles gedaan. Het enige minpunt aan de heel intuitieve en gemakkelijke bediening is dat de planning niet meer alternatieven toelaat dan een dagelijkse ronde of een eenmalig ronde. Eigenlijk werkt hij hard genoeg om maar eens om de twee dagen een ronde te doen. Door de kleine afstandsbediening die je erbij krijgt kan je hem ook snel terug naar zijn laadstation sturen als je toevallig toch thuis bent en even niet gestoord wil worden. Maar echt storen doet hij niet, want hij is redelijk stil. Als ik op een ander verdiep ben, hoor ik de robot meestal zelfs niet. Dat kan je van mijn andere stofzuiger niet zeggen.

Ik ben heel tevreden over deze robot. Hij is gemakkelijk in onderhoud (stofbakje eruit halen en leegkiepen in de vuilbak, geen gedoe met dure zakken), hij heeft zich nog maar één keer vastgereden (op een dweil die er niet had moeten liggen) en hij doet wat hij moet doen (eigenlijk beter dan verwacht). Hij is wel prijzig, maar als ik denk aan alle poetshulp die ik vroeger heb gehad die nooit onder een zetel of tafeltje kwamen, komt hij een pak voordeliger uit. En in tegenstelling tot sommige poetshulpen, klaagt de robot nooit.

Pluspunten

• Slimme robot, loopt zich bijna nooit vast.
  • Grondig stofzuigen
  • Wendbaar in nauwe ruimtes
  • Stille stofzuiger

Minpunten

• Hij kan geen trappen nemen.
  • De Schedule mocht uitgebreider zijn.

R 11-10-2016 Product paar weken in bezit

Stil, schoon en handig!!

De LG VR6470LVM doet wat ie moet doen en dat lekker stil en grondig.

Let op ! de stofzuiger laat zich niet zomaar tegenhouden niet te zware vazen etc van de vloer, anders vindt je ze ergens anders in je kamer terug nog erger...en schoenen etc met een veter vind ie erg lekker, maar loopt ie wel op vast.. ;-)

De LG VR6470LVM is erg makkelijk schoon te maken en gaat wanneer de accu bijna leeg is naar zijn laadtstation terug en hervat na laden waar ie is gebleven.

Ook is de stofzuiger mooi om te zien en is het prettig met de instellingen de je via een stem terug te horen krijgt hoe ie is ingesteld.

• Grondig

Minpunten

• Nog niet gevonden

Jurrich 11-10-2016 Product paar weken in bezit

Degelijk toestel, vervangt geen stofzuiger

Wij hebben deze in aanbieding gekocht en zijn tevreden over de aankoop.
Het toestel stofzuigt grondig en is zeer stil.
Na het opladen kan hij iets meer dan een uur aan een stuk doorwerken, waarna hij automatisch terugkeert naar het laadstation om daarna verder schoon te maken.
De robot beschikt over een pak opties om te bepalen hoe moet gestofzuigd worden.
Naast een keuze tussen stofzuigpatronen is er een turbo modus die wat luider is, maar grondiger schoonmaakt en handig is voor tapijten.
Een nadeel is dat het toestel zich soms vastrijdt.
Wanneer hij ingesloten wordt geraakt hij zelf weg (we hebben dit getest :) ), maar hij kan zich vastrijden onder meubels of tussen kabels.
In dat geval roept hij om hulp en schakelt hij zichzelf uit.
Plaatsen die problemen kunnen veroorzaken kan je voor een stuk vermijden door gebruik te maken van de 'My Space' optie, waar je een gebied kan markeren waar de robot binnen moet blijven.
Hoekjes worden ook niet volledig gestofzuigd, wat normaal is.
De plaatsen waar de robot niet bij kan en de hoekjes moeten dus manueel gereinigd worden.
Hoewel het toestel beschikt over sensoren om de trap te detecteren hebben wij hem nog niet durven testen op de bovenverdieping, aangezien we verhalen gelezen hebben op het internet waar dit soms niet goed afloopt.
Al bij al een degelijk toestel, maar ik zou aanraden deze te kopen in aanbieding gezien de hoge prijs.

Pluspunten

• stofzuigt grondig
  • veel mogelijkheden
  • design

Minpunten

• prijs
  • rijdt zich soms vast

Peter 11-10-2016 Product paar maanden in bezit

Zeer goed produkt

We hebben het toestel nu een goeie maand. Instellen was geen probleem, de "quick install guide" bijgeleverd is voldoende.
Eerst hebben we het toestel een paar keer zijn werk laten doen terwijl we thuis waren. Zodoende wisten we waar het al eens vastliep. Wat ons direct opviel was het geluid dat de Hombot produceerde terwijl het aan het schoonmaken was. Je kan gemakkelijk naar TV kijken terwijl hij bezig is, het stoort niet.
Een paar keer is hij vastgelopen op de speeltjes van de hond (losse touwen), dus opzij leggen is de boodschap.
Voor de rest gaat hij de hele living en keuken door zonder problemen. De af te werken oppervlakte bedraagt een 60 m2 en deze wordt gedaan in 1 keer zonder te moeten opladen.
De zijborstels nemen alles op tot in de hoeken en de hele oppervlakte wordt netjes afgewerkt.
Zoals gezegd hebben we een hond die wel wat haar verliest (van zo'n 3 cm lang) en dit is geen probleem en wordt goed opgezogen. Verder hebben we ook nog 2 tapijten (die niet zo dik zijn) en hier ook geen probleem. Je hoort als de Hombot op de tapijt komt dat hij in turbo gaat.
Nu, na een maand, laten we het toestel een 2 x per week zijn werk doen als we niet thuis zijn. We zorgen ervoor dat de speeltjes van de hond opzij liggen, de stoelen in de keuken op tafel staan de stoelen in de huiskamer wat uit elkaar zodat hij ertussen kan bewegen. Bij thuiskomst is het verschil wel te merken en staat het toestel netjes op te laden op zijn basisstation.
Het proper maken van het stofbakje is elke keer nodig want hij zuigt echt wel veel op. Dit proper maken is trouwens gemakkelijk te doen. Het bijgeleverde borsteltje is voldoende om alles proper te maken.
Een extra filter en een set zijborstels is meegeleverd.

Pluspunten

• weinig geluid bij het schoonmaken
  • batterijduur
  • zuigt hondenhaar probleemloos op
  • makkelijk proper te maken
  • vindt overal goed zijn weg

Minpunten

• nog geen gevonden

Tanja 11-10-2016 Product paar weken in bezit

Knap toestel!

Zeer slim toestel met een zeer bevredigend resultaat. Prima voor het dagelijkse werk en zeer gebruiksvriendelijk. Grote hulp in het huishouden!

Pluspunten

• stil
  • efficiënt

Bert Engelen 10-10-2016 Product paar weken in bezit

mooie efficiente robotstofzuiger

Doet alles wat van hem verwacht wordt. Zeer stil een gaat efficiënt met alle hindernissen om.
Zuigt zeer goed, ook in de kleine hoekjes. Bewijs is dat na elke beurt het bakje mooi vol met stof zit

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Omzeilt goed hindernissen

Minpunten

• loopt vast op kabels

Dalverian 30-05-2016 Product paar dagen in bezit

De toekomst

Wat een mooi apparaat. Goed vormgegeven en een vriendelijke stem (Ja! Dit apparaat praat tegen je!)
De Hom-bot 2 van LG heeft mijn verwachtingen overstegen.
Ik ben altijd een beetje tegen de robot stofzuigers geweest. Mede omdat ik niet in een doorzon woning leef, en geen potlootstreepjes op de vloer heb staan voor de meubels. Er ligt dus altijd wel iets.
Snoeren, speeltjes van de hond, kinderspeelgoed enzovoort.

De Hom-bot doet het eigenlijk best goed. Veel word aan de kant gedrukt (de kleine speeltjes, en lichte beertjes enzo.)
Soms raakt hij nog wel eens verstrikt in een snoer, maar om hulp roepen kan deze ook.

De stofzuiger zuigt goed aan de randjes, en met de zuigkracht is ook niks mis. Het stofbakje vind ik persoonlijk wat klein, maar ik zie zo snel niet hoe ze dat groter kunnen maken.

Verder vind ik de accuduur best ok. een minuut of 20 vol aan stofzuigen, om daarna zelf het oplaadstation te vinden. Helemaal goed.

Hij kan ingeprogrammeerd worden om op bepaalde momenten te gaan zuigen, dus op dagen of uren waarop je zelf het minst last er van hebt.

Wat betreft de featureset is het ook wel goed. Deze kan ook dweilen (nog niet geprobeerd) en ook de borstels doen goed hun werk in alle hoekjes en randjes.

Hij past onder en langs veel van mijn meubels, maar ondanks dat hij onder mijn tafeltje door zou passen, weigert deze daar langs te gaan. Is net te laag denk ik.

De afstandsbediening is ook duidelijk en simpel in gebruik. Eigenlijk het hele apparaat wel. De afstandsbediening kan worden opgeborgen in het oplaadstation, zodat je deze altijd weer kan vinden. (ben er zelf nogal een kluns mee namelijk!)

Verder kan je de stofzuiger ook nog handmatig bedienen met de afstandsbediening. Dus kan je precies daar zuigen waar je wilt.

Een zeer handig apparaat voor een goede prijs

Angelique 30-12-2015 Product paar weken in bezit

Na lang treuzelen de hombot square met dweildoekje gekocht. Hadden we veel eerder moeten doen! Inmiddels een heeft een kennis er ook een gekocht nadat hij onze verhalen.hoorde. Hier staat dagelijks aan, ivm allergieen. Ondertussen kan ik andere dingen doen in het huishouden. Ik zet hem inmiddels ook op de bovenverdieping in, gewoon in de slaapkamer zetten en op start drukken. Dagelijk veel vuil uit de opvangbak halen, vind alleen het dekseltje een beetje teer met name bij de scharnieren.

Miran 27-12-2015 Product paar dagen in bezit

Top Stofzuiger.
heel fijn goedwerkende stofzuiger robot van LG
Hij doet goed zijn werk, boven en beneden vloer altijd schoon, nog leuk om naar te kijken ook
ik ben er heel blij mee, gaat goed langs de plinten en bots nergens tegen aan, alleen losse kleine spulletjes ( zoals kadootjes onder de kerstboom ) neemt hij graag mee,
top produkt van LG