Rowenta RR7675 X-plorer Serie 75 RR7675 Robotstofzuiger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR7675 X-plorer Serie 75 RR7675 Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Robert 02-02-2024

Top service!

Wij hebben deze mooie robotstofzuiger gekocht omdat hij goed uit de test kwam. De robotstofzuiger maakt een supergoede kaart van het huis, je kan de ruimtes makkelijk benoemen en indelen. No go zones instellen. En je kan ook duidelijk instellen waar de robot wel moet zuigen maar niet mag dweilen. Wij hadden alleen de pech dat de robot dat gedeelte ook niet meer ging zuiden. Na contact vriendelijk geholpen en apparaat om mogen wisselen voor een nieuwe. TOP SERVICE ! van Home en Cook en Rowenta

Pluspunten

• Makkelijk in te stellen
  • Zuigt prima
  • Dweilt boven verwachting goed
  • Maakt extreem goede kaart van het huis
  • Gaat heel rustig om meubels ed navigeert feiloos

Minpunten

• Zat storing in onze robot, maar kregen een nieuwe

r************@g******** 30-01-2024

Top service!

Wij hebben deze mooie robotstofzuiger gekocht omdat hij goed uit de test kwam. De robotstofzuiger maakt een supergoede kaart van het huis, je kan de ruimtes makkelijk benoemen en indelen. No go zones instellen. En je kan ook duidelijk instellen waar de robot wel moet zuigen maar niet mag dweilen. Wij hadden alleen de pech dat de robot dat gedeelte ook niet meer ging zuiden. Na contact vriendelijk geholpen en apparaat om mogen wisselen voor een nieuwe. Top service van de winkel !

Pluspunten

• Makkelijk in te stellen
  • Zuigt prima
  • Dweilt boven verwachting goed
  • Maakt extreem goede kaart van het huis
  • Gaat heel rustig om meubels ed navigeert feiloos

Minpunten

• Zat storing in onze robot,

e***************@g******** 01-10-2021

Elektrische stofzuiger

Perfecte stofzuiger scheelt veel tijd en de app is ook zeer goed bedienbaar.

Pluspunten

• Stil
  • Goede app
  • Maakt goed schoon

Ester 15-07-2021

De perfecte aanvulling in ons gezin!

De stofzuiger maakt boven verwachting goed schoon! Met een hond en jong kind in huis ligt er eigenlijk altijd wel zand, stof, kruimels en haren. Maar nadat de stofzuiger (met koosnaam Wendy) door het huis heeft gebuffeld, is het echt voelbaar schoon aan je blote voeten. Een verademing! En dat zonder er ook maar íets werk aan te hebben. De stofzuiger maakt verhoudingsgewijs weinig geluid. Tuurlijk, als je op de bank een boek zit te lezen is het irritant, maar als je gewoon ondertussen bezig bent met de rest van het huis aan kant krijgen, is er niks storends aan en hoef je niet je stem te verheffen om elkaar te verstaan.
De dweilfunctie werkt lastig. We hebben een vloerkleed en het is tot op heden niet goed gelukt om het vloerkleed goed aan te geven in de app, waardoor de stofzuiger nu ook over het vloerkleed heen dweilt. Dat geeft een beetje een zooitje! Waarschijnlijk is dit met wat geduld en even goed uitzoeken in de app wel opgelost, maar het is ons nog niet gelukt. Het stofreservoir leek op het eerste gezicht wat klein, maar in gebruik blijkt dit heel erg mee te vallen. In een huis met verharende hond en kind moet je wel elke zuigbeurt het reservoir legen, maar dat is echt een fluitje van een cent. Wij zijn er heeeel erg blij mee en Wendy is een welkome aanvulling in ons gezin!

Pluspunten

• zeer goede sensoren, botst bijna nooit
  • vrij stille maar krachtige stofzuiger
  • stofreservoir precies goed
  • zuigt ook hondenharen en zand goed op

Minpunten

• app minder uitgebreid dan verwacht
  • vrij groot apparaat in een kleine woonkamer

j********@g******** 14-07-2021

Leuk om te testen, maar ik zou het product niet kopen.

Voor het in gebruik nemen van de stofzuiger dien je een app te installeren op je telefoon.
Het installeren ging niet meteen goed. De koppeling naar de app lukte in eerste instantie niet, maar uiteindelijk is het gelukt. De bediening loopt via de app. Daar kun je kiezen of de stofzuiger uit zichzelf een route kiest of je kunt zelf een ruimte creëren. De gecreëerde ruimtes kun je ook allemaal opslaan en een naam geven. Dat is handig.
De zuigkracht is makkelijk aan te passen. Tijdens het stofzuigen kan de stofzuiger vastlopen vanwege de poten van meubels. Ik heb bijvoorbeeld een stoel met buisframe. De stofzuiger kan er slechts op 1 manier in en dus ook uit. Die uitgang is redelijk onvindbaar. De stofzuiger gaat naar voren en naar achter en verplaatst zich steeds een heel klein stukje. Erg onhandig en niet zo slim. Het kost de stofzuiger veel tijd om de uitgang te vinden en daarmee ook stroom. De accu loopt leeg.
Wat me tijdens het stofzuigen op viel, is dat de vegertjes snel rond draaien. Als stof, een kruimel of wat dan ook tussen de vegertjes komt, dan wordt het opzuigen. De vegertjes vegen de kruimels door het ronddraaien vaak van zich weg af/weg. Dan wordt dat wat je wilt opzuigen eigenlijk verplaatst. Daarom moet je de stofzuiger eigenlijk 2 keer een route laten doen zodat het vervolgens alsnog alle verplaatste kruimels kan op zuigen.
Om de stofzuiger goed te laten werken en niet te veel te laten botsen en kruimels te laten omzeilen, moet je eigenlijk verplaatsbare meubels en dergelijke aan de kant zetten. Dan heeft de stofzuiger alle ruimte en werkt hij het meest efficiënt. Dat is natuurlijk wel wat gedoe vooraf en ook na die tijd, want je wilt alles weer terug op z'n plek. De tijdswinst ten opzichte van even snel zelf stofzuigen, zie ik daarom niet.
Wanneer de stofzuiger klaar is, gaat deze terug naar het oplaadpunt. Dit punt moet vrij staan, zodat de stofzuiger er makkelijk naar toe kan. Je hebt best een grote vrije plek nodig voor dit punt. In de app kun je zien hoeveel M2 er is schoongemaakt en hoe lang er over gedaan is. Ook zie je het restant van de accu. Daaruit maak ik op dat de accu snel leeg loopt. Het is me opgevallen dat de stofzuiger continu aan de lader moet. Doe je dit niet, dan loopt de accu langzaamaan leeg. Dat vind ik een behoorlijke tegenvaller. De stofzuiger heeft dus continu stroom nodig en verbruikt daardoor onnodig energie. Wanneer je slechts een klein stukje wilt laten schoonmaken, maar de accu heeft nog maar 19% accu, dan is deze niet meer te gebruiken. De stofzuiger keert meteen terug naar het oplaadstation.
De dweilfunctie is niet van toegevoegde waarde. Je klikt een speciale houder met een klein reservoir en dweildoek onder de stofzuiger. Vervolgens dweilt de doek de grond daar waar de stofzuiger gaat. Er is geen stoomfunctie of iets dergelijks. De doek wordt snel vies.
Ook is er een speciale doek onder de stofzuiger te klikken vanwege dierenharen. Dat werkt prima.
Al met al heb je er werk aan om de stofzuiger goed te laten werken. Het meest ideaal is een zo leeg mogelijke ruimte. Het apparaat gebruikt continu stroom, ook als de accu vol is. De stofzuiger vervangt geen normale stofzuiger. Dit product gebruik je als extra stofzuiger.
Als de stofzuiger eenmaal aan de gang is, dan is dat wel prettig. Je kunt zelf iets anders doen of juist even niets..
De stofzuiger is via de app op afstand te bedienen. Dat werkt prima en is handig.
De dweilfunctie geeft verwachtingen, maar in de praktijk kun je niet spreken van dweilen.
Leuk om het product te testen, maar ik ben helaas onvoldoende enthousiast over het gebruik waardoor ik de stofzuiger niet ga houden.

Pluspunten

• bediening via app
  • gemak

Minpunten

• stofzuiger werkt optimaal in een 'lege' ruimte
  • dweilfunctie werkt niet
  • stofzuiger moet altijd aan de stroom
  • vuil wordt door de borstels verplaatst

Peter 08-07-2021

Goede hulp in je huishouden!

Wat een fijne robotstofzuiger!

De robotstofzuiger is goede hulp in ons huishouden.
Omdat wij een hond hebben moeten wij dagelijks stofzuigeren vanwege de haren.
Dit doet onze robotstofzuiger nu en doet ook nog eens dweilen.

Hij zuigt prima de haren weg, dweilt de vieze pootjes weg en het mooiste is ik kan gewoon op de bank zitten. :)
De batterijduur kunnen wij makkelijk drie keer de woonkamer mee schoonmaken.

De app werkt makkelijk, overzichtelijk en je kunt ook precies zien wanneer je robotstofzuiger onderhoud nodig hebt.
De borstels moet je na zoveel uur vervangen, maar die kunnen je tegen een lage prijs vervangen.

Deze robotstofzuiger herkend onze hond, maar niet een chihuahua formaat.
Hier moet je alleen even op letten als je hem snachts aanzet en je hond is alleen met de stofzuiger.

Wij willen niet meer zonder!

Pluspunten

• Batterijduur
  • Zuigt goed
  • Handige app
  • Diervriendelijk
  • Prijs kwaliteit top

Minpunten

• maakt teveel lawaai voor snachts.

b******@g******** 27-06-2021

Elke dag een schoon huis

We wonen in een nieuwbouw appartement in Amsterdam met een kat die binnen blijft. Wij maken meestal in het weekend alles schoon, badkamer, wc en even alles stofzuigen. Dit werkt aardig als je akkoord gaat rommel, kattenharen en stof op de grond later in de week. Onze kat kan veel haren verliezen in deze maanden. Dit hield in dat wij eigenlijk elke dag even met de stofzuiger door het huis zouden moeten naast onze drukke banen, wellicht dat een robotstofzuiger de oplossing zou kunnen zijn. We hebben de Rowenta RR7675 X plorer serie 75 robotstofzuiger nu 2 weken in huis en we zijn om! Elke dag rijd hij automatisch door ons huis en gaat moeiteloos over tapijt, deurmatten en drempels. Na een dag werken komen we in een huis waar een schoonmaker net is langsgeweest, indrukwekkend dat hij overal kan komen en moeiteloos alle ruimtes af kan scannen. Ik ontvang zelfs een bericht op mijn horloge en telefoon als die klaar en met het bericht dat hij geleegd moet worden. Zwaar indrukwekkend hoeveel haar en vuil de robotstofzuiger dagelijks van de vloer af haalt, we zouden nu absoluut niet meer zonder kunnen. Het instellen met de google spraakbesturing is ons niet gelukt, maar dat zou moeten kunnen. iedere keer dat we de honden gaan uitlaten even gauw de stofzuiger aanzetten en tegen de tijd dat we thuis komen is het huis weer mooi schoon. Perfect dus!

Pluspunten

• Elke dag een schoon huis
  • volle accu kan het hele huis schoonmaken
  • fijne app

Minpunten

• Turbo stand maakt super schoon, wel meer lawaai
  • Kan niet over alle snoeren heen

Joyce 26-06-2021

Super product!

Super mooi en handig product! Een echte aanrader.

Bij de onboxing vond ik de robot erg groot en dacht ik dat dit niet handig zou zijn maar na gebruik verbaast het me hoe goed hij overal bij komt!
De dockingstation daar in tegen is vrij klein en makkelijk te verplaatsen
Verplaats nooit zonder je docking zomaar je robot dan weet ie niet waar die meer is (oeps)
Hij maakt goed schoon in zowel de stofzuigstand als de dweilstand.
Zeker fijn dat hij speciaal voor huisdieren is want we hebben veel minder last van katten haren!
Hierbij is het handig als je de dweil gelijk een klein beetje vochtig maakt voor het beste resultaat!
Ik vind de ap super fijn in gebruik en je kan hierin makkelijk je kamers indelen en je instellingen in opslaan!

Al met al een goedwerkende product en zeker een aanrader voor iemand die een robot stofzuiger met dweilfunctie zoekt!

Pluspunten

• Makkelijke ap
  • Maakt goed schoon
  • Komt op vele plekken

Minpunten

• Onderhoud moet je niet onderschatten!

m*********@m****** 24-06-2021

Super hulpje

Het is fijn om de robot stofzuiger in huis te hebben moet wel zeggen dat je zeker 1x per week de normale stofzuiger moet gebruiken om de hoekjes van de kamer mee te pakken. Op zich niet zo'n probleem om dit zelf te doen. We vinden het al fijn om zo'n robotzuiger in huis te hebben. En het ideale is het om via een app je tijd in te stellen wanneer je robo gaat stofzuigen, dit zelfde kan je ook met dweilen.

Enige minpunt is dat een no go zone ingesteld via de app en nog steeds gaat hij er alsnog schoonmaken waardoor deze constant vastloopt.

Pluspunten

• Via de app bedienbaar
  • Dweilfunctie
  • Voorprogrameren

Minpunten

• Nog go zone kent ie niet

Arjann 19-06-2021

Fijne hulp in de huishouding!

Een robotstofzuiger is echt een uitkomst! We hebben een Dyson V11 waarmee we normaal gesproken stofzuigen, maar met deze robotstofzuiger is het wel veel makkelijker om het stofzuigen bij te houden. Ik had het niet verwacht, maar de schoonmaakresultaten zijn verbluffend goed! De vloer voelt echt schoon aan. We hebben hem Kees genoemd in onze Google home setup, de kinderen vinden het geweldig om tegen Google te zeggen "laat Kees de woonkamer stofzuigen". En als hij later weer inparkeert in zijn laadstation is het "klaar is Kees". We hebben industriele stoelen met een stalen balk die over de grond loopt, hier heeft hij nog wel wat moeite mee. 1 stoel waar ook nog eens een rieten kleedje onder zit hebben we eerst maar als "no go" zone ingesteld, omdat hij het hier toch vrij moeilijk mee had. Overigens loopt hij niet vast op dit stuk, hij doet er lang over en hij vouwt het kleedje dubbel. De dweilfunctie hebben we ook dankbaar gebruikt, nadeel vind ik dat je die functie niet apart aan en uit kunt zetten. Je moet gewoon de dweil eraf halen als je het niet nodig vind dat hij dweilt (de dweil eraf halen was de eerste keer heel eenvoudig, hij was hem namelijk verloren bij de eerder genoemde stoel. De tweede keer was het lastiger, want toen had ik moeite de klipjes aan de zijkant te vinden om de dweil te demonteren. Uiteindelijk is het supersimpel als je weet waar de klipjes zitten :)). Dweilresultaten zijn mooi, zulke rechte strepen kun je zelf niet dweilen. Wel vind ik dat de 90ml water in het reservoir heel weinig is, dit is zomaar op en daarnaast vult het ook lastig. Achter een rubber lipje moet je in een heel ondiep reservoir 90ml water laten druppelen, dit is niet ideaal. Voor het gebruik met Google home lopen we nog aan tegen het feit dat we hem niet naar z'n oplaadstation kunnen sturen met onze stem. Als we zeggen stop met stofzuigen stopt hij keurig, maar hij blijft staan op de plek waar hij op dat moment was. Ik heb nog geen commando bedacht waarmee we hem naar zijn docking kunnen laten rijden. Ik zou best het commando "Klaar is Kees" willen inzetten :). Helaas werkt hij niet op meerdere verdiepingen (althans als je hem boven hebt gebruikt is hij de kaart van de benedenverdieping vergeten.

Pluspunten

• schoonmaakresultaten
  • dweilmogelijkheid
  • google home integratie

Minpunten

• klein waterreservoir
  • niet ingericht op gebruik meerdere verdiepingen
  • piepend wieltje in de dweil soms

Alecia 19-06-2021

Superfijn apparaat, kan nauwkeurig ingesteld worden

Wat een geweldige stofzuiger! Ook zonder handleiding is het eenvoudig het apparaat aan de gang te krijgen. Als snel zat hij vast onder de verwarming, waardoor hij direct onder de krassen zat. Na een paar dagen heb ik de app geinstalleerd. Ik moet zeggen dat het even lastig was om het robotje te koppelen, maar na 3 keer is het gelukt. Ook heb ik toen direct een grens aan kunnen geven, zodat hij niet meer vast komt te zitten onder de verwarming. Ook kan je hier een tijd instellen zodat je botje op vaste tijden zijn route doet. Heerlijk!! Hij werkt op alle soorten oppervlakten, we hebben hout, steen en vloerkleden. Op vloerkleden zuigt hij extra hard. Het is wel noodzakelijk alle grut dat vast kan komen te zitten van te voren op te ruimen. Dus geen sokken of laaghagende gordijnen op de grond laten liggen. Er zit ook een dweiltje bij, die je met 80cl water (!!) kan vullen. En als je dat al schaars vindt, hij gaat er ook mee over je kleed. Hahah! Dus die ga ik niet nog eens gebruiken. Door dat dingetje bovenop kan hij helaas niet bij ons onder de bank. Zou dat zelf dus wel eerst opmeten. Na elk gebruik gaat hij terug naar zijn oplader, dus batterijduur is prima. Ik ben zeer zeer tevreden. Hij overtreft al mijn verwachtingen! Dit geeft mij iets meer vrijheid om iets anders in huis aan te pakken

Pluspunten

• Zuigt echt goed
  • Gaat om voorgeprogrammeerde tijd aan

Minpunten

• Is hoog, kan niet onder de bank
  • Reservoir is klein

v*************@z******* 18-06-2021

Super handig

Ik vind de robotstofzuiger super. Hij is echt geschikt om iedere dag door het huis te laten gaan.

Vnx 18-06-2021

Mijn nieuwe beste vriend

Wat een fantastische stofzuiger!! Heerlijk dat je hem op afstand kunt aanzetten. De plattegrond is super duidelijk en je krijgt veel mogelijkheden qua zuigkracht, welke ruimte je wilt stofzuigen of alleen een dele van de ruimte. Bespaart veel tijd en het resultaat mag er zijn! Het enige wat jammer is is dat je bij de dweilfunctie geen schoonmaakmiddel kunt toevoegen maar voor even snel een doekje over de vloer volstaat het prima.

Pluspunten

• Reinigt goed
  • Batterijduur meer dan voldoende
  • Bijbehorende app is top

Minpunten

• Dweilfunctie zonder schoonmaakmiddel
  • Op hoogste zuidstand wel wat herrie

a*************@z******* 17-06-2021

Rowenta explorer 75 met dweilfunctie

Ik mocht dit apparaat met dweilfunctie testen, bij binnenkomst meteen uitgepakt en geinstaleerd. Dit ging allemaal vrij soepel. Het apparaat heeft en klein reservoir voor het water om te dweilen, is gauw op maar erg handig. Elke dag heb ik ingesteld dat de rowenta het hele huis stofzuigt en 1x per week dweil ik ermee. Je kan keurig zones aangeven die wel en niet gedaan moeten worden, enige nadeel is wel als je het apparaat een keer in een andere kamer zet (wat hij keurig stofzuigt en dweilt door middel van op de home knop te drukken) je de zones opnieuw moet instellen. de hoogte van het apparaat is ook wat hoog waardoor hij net onder onze bank kan zuigen. Voor de rest helemaal top.

Pluspunten

• zuigt goed
  • geen probleem als de ondergrond veranderd
  • ziet goed waat de trap begint

Minpunten

• hard geluid
  • klein water reservoir
  • zones steeds opnieuw invoeren

Marlito 16-06-2021

Goede en fijne robotstofzuiger

Ik heb "Tante Cor" inmiddels een paar weken in huis en de meeste functies uit kunnen proberen. Eerste indruk was goed. De behuizing ziet er zeer degelijk uit, de app is makkelijk te installeren en te koppelen en ze sloeg meteen aan het poetsen toen ik haar aan zette.

Het oplaadstation vind ik wel wat goedkoop ogen, het is erg licht en verschuift makkelijk. Deze had wat mij betreft wat zwaarder (verzwaard) mogen zijn. De stofzuiger brengt de ruimtes goed in beeld en laat deze ook zien in de app. Het aangeven van no-go plekken in de app gaat heel goed. Het verbaast me hoe veel stofjes (maar met name kattenhaar) er per dag wordt opgezogen. Mijn eigen (lange) haar blijft echter in de borstel vast zitten, dit draait er omheen en is alleen eruit te krijgen door het los te knippen. Daar heb ik met de turboborstel van mijn stofzuiger met zak overigens ook last van.

Ik ben zeer te spreken over de automatische functie van de stofzuiger, ik merk dat hij op het vloerkleed in een hogere stand gaat stofzuigen dan op het laminaat, wat ook wel nodig is. De dweilfunctie werkt ook goed, al is het water reservoir niet heel groot, dus als je echt een grotere oppervlakte moet dweilen, is het nodig om deze tussentijds bij te vullen. De koppeling met het Google systeem gaat ook goed, alleen moet ik wel opletten hoe ik het zeg. Als ik aan Google vraag om de stofzuiger aan te zetten, krijg ik een nummer van de Jeugd van Tegenwoordig voor mijn kiezen, getiteld "De Stofzuiger". Ik gebruik nu het commando "Hey Google, zet Tante Cor aan".

Na aan aantal weken gebruik merk ik wel dat er de nodige bugs in de app en software zitten, zo waren ineens alle kaarten van mijn woning verdwenen en wist de stofzuiger niet meer waar ze naartoe moest, waardoor ze precies de helft van de woonkamer heeft gestofzuigd. Er worden wel regelmatig updates uitgevoerd wat deze problemen zouden moeten oplossen.

Al met al ben ik blij met de stofzuiger en vind ik de prestaties boven verwachting. De bugs in de app maken toch dat ik op een lager eindcijfer uit kom.

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Fijne, overzichtelijke app
  • Veel functies en mogelijkheden

Minpunten

• Soms problemen met de firmware
  • Goedkoop ogend en licht laadstation

Peter Dongen 16-06-2021

trouwe hulp in de huishouding aangeboden

Vrijwel meteen was iedereen enthousiast over deze nieuwe huisgenoot. Met het grootste gebruiksgemak brengt hij al werkend het gehele huis in kaart. Hierbij gaat hij zeer accuraat te werk en deinst voor niets terug. Echter het hoogpolige kleed was voor de rol borstel net iets te veel van het goede. Het was niet een kwestie van willen maar van kunnen. Deze kleine krachtpatser is zeer gebruiksvriendelijk, het gebruik wijst zijn eigen uit. De gebruikshandleiding is enigszins beknopt en geeft niet op alle functies antwoorden. Hoe stel ik de robotstofzuiger in op het home netwerk en welke opdrachten kan ik dan geven? Maar ook het gebruik van de dweil staat er niet goed in. Echter met wat internet zoekwerk hadden wij dit zo voor elkaar. Met het grootste gemak stofzuigt hij en dweilt tegelijk de vloer. Het is wel jammer dat er geen reinigingsmiddel in mag. In ons huishouden met 3 kinderen en een kat staat deze robot zijn mannetje. De kat moest in het begin wel eens goed kijken wat voor een nieuwe huisgenoot er rond reed. Maar naar een halve minuut met grote ogen te hebben gekeken was zij er zo aan gewent. De kinderen vinden het geweldig. Zij kunnen de robotstofzuiger met de app volgen en ook kunnen zij hem simpel laten werken met het commando; hee google start stofzuiger. De app is gebruiksvriendelijk. In de app kun je bijvoorbeeld instellen welke ruimte gedaan mag worden of juist niet gedaan mag worden. Zelf ben ik ruim overtuigd. Op het werk kreeg zelfs een berichtje op mijn smartwacht dat de stofzuiger klaar is met zijn werk. Vandaag heb ik de stofzuigronde gedaan en mijn nieuwe robot vriend heeft het dweilwerk achter mij aan gedaan. Hij kreeg het zelfs voor elkaar om nog legoblokjes en stof te vinden die ik over het hoofd had gezien. Voor ons is de Rowenta x-plorer serie 75 een goede aanwinst die meer tijd vrijmaakt voor de mooie dingen in het leven.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • stofzuigen en dweilen in een werkgang

Minpunten

• onthoud niet de verboden zones
  • rijd keer op keer het hoogpolig kleed op

SDuss 15-06-2021

Fijne hulp.

Wat een leuk ding! Stofzuigen gaat prima. Ook vanaf de gladde vloer het kleed op werkt prima. De app is ook erg eenvoudig. Het koppelen zag er ingewikkeld uit maar met het instructie filmpje is het zo gepiept. De dweilfunctie vinden we op de houten vloer wat minder maar op de plavuizen wel weer goed. En inderdaad het reservoir is wel wat klein. Ook vinden we dat hij erg hoog is. Dat ding bovenop met die sensor had er niet op moeten zitten eigenlijk. Nu past hij net niet onder de kast en net niet onder het bed. Nu onder de kast viltjes geplaatst en nu past het wel. Maar wel even oppassen met de hoogte - anders beschadigd hij.
Ook de doorsnede vinden we erg groot waardoor hij niet onder de stoelen kan zuigen. Verder zijn we erg enthousiast en waren we verbaasd hoe vol het bakje was na de eerste keer zuigen. Vooral vol met kattenharen terwijl we toch dagelijks stofzuigen. Vooral onder de bank bleek nog wel iets te liggen. Maar het is toch wel een aanwinst ondanks dat hij niet overal onder past.

Pluspunten

• Makkelijk, je hoeft zelf niets te doen.
  • eenvoudig te installeren

Minpunten

• iets te hoog
  • dweil functie had beter gekund

r***************@g******** 13-06-2021

Robotstofzuiger

Ik ervaar deze stofzuiger als een erg fijn apparaat. Onze tegelvloer houdt hij mooi schoon en in de app kan ik zien waar hij is geweest, maar ook gebieden instellen waar hij niet moet komen. Er kunnen verschillende plattegronden in aangemaakt worden. Handig dus als je hem ook op een andere verdieping gebruikt. Ook fijn is de dweilfunctie. Al moet je bij een grote kamer de dweil tussendoor bijvullen. Ook het geluid van dit apparaat is prettig. Je kunt prima nog werken of tv kijken zonder dat het een storende factor is. De stofbak is gemakkelijk te legen. Kortom een fijne en gebruiksvriendelijke hulp in huis

Pluspunten

• Formaat
  • Geluid
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Dweilreservoir wat klein

Dunckie76 13-06-2021
  • Product gekregen

Geweldige robotstofzuiger

Een geweldige robotstofzuiger. Heel gemakkelijk in te stellen via de bijbehorende app. Ik heb hem nu ruim een maand en ben erg tevreden met de Rowenta X-plorer serie 75 RR7675.
Makkelijk te bedienen via de app, als ik op mijn werk zet laat ik de robotstofzuiger zijn werk doen. Mocht je ergens kabels hebben kan je daar zelfs een no go zone van maken, en de stofzuiger laat dat gebied met rust. Zuigkracht is ook nog in te stellen. De dweil functie vind ik wel wat tegen vallen. Er zit een klein reservoir in van 90 ml. Maar de robotstofzuiger is uiteraard geen vervanging voor de grote stofzuiger en het echte dweil werk. Via de app kan je ook zien hoelang de borstels meegaan en wanneer ze vervangen moeten worden. Alleen heb ik die onderdelen nog niet te koop gezien, dus dat word spannend.
Buiten wat kleine minpuntjes om vind ik deze Rowenta X-plorer RR7675 zeker een aanrader. Ik ben er super blij mee, en hoef niet elke keer na mij werk de stofzuiger erdoorheen te halen..

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Ruimtes kunnen niet opgeslagen worden
  • Dweil functie niet super goed

Mioc 11-06-2021

Wow!

Wauw! Dat was het eerste wat in me opkwam nadat de X Plorer 75 zijn eerste ronde had gemaakt. hij zuigt echt goed, maakt een hele goede ronde door de woonkamer, komt op
Plekker waar ik niet bij kan. Hij scant de hele ruimte en via de app kan ik precies zien wat hij al heeft gehad en wat niet.

De stofzuiger is echt perfect, zuigt de haren van de hond goed op en is makkelijk te legen. Binnen 30 minuten heeft ie de hele woonkamer gehad.

Zelf de hond vind hem leuk!

1 nadeel: de instructie over hoe de app precies werkt is niet duidelijk; je moet de stofzuiger eerst 1x je hele huis/kamer laten stofzuigen en daarna werkt de app pas.

De stofzuiger is met dweil functie. echter de dweilfunctie moet je je niks bij voorstellen, is niets meer dan een natte doek die er achteraan dwarrelt. Er word niet echt schoon gemaakt met de dweil functie.

Pluspunten

• Goede zuigkrachjt
  • app werkt fantastisch

Minpunten

• dweilfunctie is waardeloos
  • botst best vaak

Remke 11-06-2021

Top stofzuiger

De afgelopen weken heb ik de Rowensta Explorer mogen testen. Wat een top ding zeg. Eerst alleen het zuigen uitgeprobeerd, en de week erna ook het dweilen geprobeerd. De robot stof zuiger gaat netjes langs de randjes van de kamer en door de " voelsprieten" komt ie zelfs onder de plinten waar we zelf nooit komen. De robot had wat moeite met onze eettafel stoelen, maar toen we er een "no-go zone" omheen hadden gezet was dit probleem opgelost. Ben erg tevreden over de robot en het hele huis voelt echt een stuk schoner aan dan vroeger, we vinden het leuk en stofzuigen dus vaker.

Pluspunten

• werkt nauwkeurig langs de randen
  • kan ook dweilen

Minpunten

• net iets te hoog voor onder de bank
  • geen echte uit knop

MaMarloes 11-06-2021

Super handig

Ik ben zeer tevreden over dit product. Hij is echt Ideaal voor hondenharen. Hij zuigt en dweilt tegelijk! Ik vindt het echt een aanrader. Hij is ook zeer makkelijk in gebruik. De app is ook makkelijk te bedienen. Ik gebruik hem elke dag. 1 x in de week stofzuig ik zelf de plekken waar de robotzuiger niet bij kan.

Karin 11-06-2021

Fijne stofzuiger

Het design van deze stofzuiger is mooi. Hij is in ieder geval laag genoeg om ook onder bepaalde voorwerpen te stofzuigen. Het stofzuigen doet hij prima maar zie het niet als vervanger voor de normale stofzuiger. De app waarmee je de stofzuiger kunt aansturen werkt op zich goed. Hij scant eerst de ruimte en deze kun je vervolgens in kamers indelen. Je kunt dan via de app opdracht geven om alleen bepaalde kamers te stofzuigen. Dit verloopt niet altijd vlekkeloos. Soms slaat hij gedeeltes over. Dweilfunctie is ook fijn maar meer om op te frissen dan om echt plekken te kunnen weghalen. Conclusie is dat het een fijne stofzuiger is om erbij te hebben maar dat het geen reguliere stofzuiger kan vervangen.

• Lekker laag

Minpunten

• Werkt niet altijd volgens opdrachten

D.K. 11-06-2021

Fijne extra hulp in huis

Ik heb deze stofzuiger nu een aantal weken in gebruik, nadat we echt toe waren aan een nieuwe. Het was wel even wennen, want deze was een stukje luxer dan we gewend waren, met een app en een dweilfunctie.
Qua stofzuigen vind ik het een fijn apparaat, hij weet z'n zones waar hij niet mag komen en hij stoot ook niet tegen van alles aan, maar houdt netjes afstand. Dat is wel echt een voordeel, dus geen beschadigingen op de meubels op 10cm hoogte!
Klein verbeterpuntje, een papieren of digitale uitgebreide handleiding zou geen kwaad kunnen, voor als je 'm niet direct verbonden krijgt met de app.

Pluspunten

• Redelijk geruisloos
  • Stoot nergens tegenaan
  • Vind gemakkelijk laadstation

Minpunten

• Verbinden met app wat lastiger

@susie 10-06-2021

Super toevoeging

Superhandig!
We zijn erg blij met deze extra stofzuiger. Met een kleine die veel zand naar binnen loopt en knoeit met eten is het ideaal om hem regelmatig een rondje te laten rijden. Hij kan zelfs een kleed goed stofzuigen en pakt alle hoekjes waar hij door kan. De dwijlfunctie vind ik wat minder, dat is eigenlijk gewoon met een natte doek achter zich aan slepen

Pluspunten

• Snel een schoon huis zonder moeite
  • Zuigt echt goed schoon

Minpunten

• De dwijlfunctie
  • De app