Rowenta RR7447 X-Plorer Serie 60 RR7447 Robotstofzuiger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR7447 X-Plorer Serie 60 RR7447 Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

MHL 28-06-2020

Mooi design werkt prima, alleen app functioneert niet goed

Het design van de stofzuiger zit er gelikt en mooi uit.
De stofzuiger zuigt prima en voldoet. Door de roterende borstels pakt de stofzuiger niet altijd alle deeltjes mee, maar 'schiet' ze ook weer de ruimte in (zowel naar het al schoongemaakte gedeelte als het vieze).
De zuigkracht is prima.
Het geluid is prima en ik kan gewoon doorwerken, maar ook telefoneren is geen probleem.

De stofzuiger gaat goed langs de plinten en de randen, dat is ook goed gemaakt.
Het legen van het stofbakje is prima en makkelijk.

Wij hebben niet de dweil gebruikt, omdat er werd aangegeven dat het tussen de 8-11 m2 per keer kan doen en met 65m2, ben je te vaak bezig om dan e.e.a. te vervangen/aan te vullen.

Echter krijgen wij de app, ondanks hulp klantenservice Rowenta niet gekoppeld aan onze oneplus 5 of Galaxy S8, ook niet na de update. Hierdoor werkt de stofzuiger niet efficiënt.

Verder botst de stofzuiger tegen de stoelen, tafel en tv-meubel aan, terwijl dit via de app, tenminste dat is te lezen, vermeden kan worden. Soms denk je wel, wow, gaat hij niet kapot na 1000 keer botsen! Maar dat is na 12 keer gebruik nog niet het geval.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Randen/plinten worden goed meegenomen

Minpunten

• APP

Esther 23-06-2020

Mooi, stil en neemt veel stof op

Ik heb de stofzuiger nu een aantal weken in huis. De stofzuiger was makkelijk te installeren, het duurde alleen even voor het Wi-Fi netwerk herkend was. Een vrije plek vinden was in mijn appartement nog wel een uitdaging (1,5 meter aan iedere kant en 2 meter er voor is onmogelijk) maar dat lijkt niet uit te maken. Hij staat nu gewoon onder de kast. Je kan goed zien waar de stofzuiger geweest is (al is de dweilfunctie meer een gimmick), en hoewel de logica niet helemaal duidelijk is, komt hij op alle plekken, zelfs onder kasten. Ook het tapijt komt hij eenvoudig op. Er zijn verschillende opties. Ik kies vooral methodisch omdat hij dan het minste botst (tegen muren en kasten). Het geluid valt me echt alles mee! Veel stiller dan mijn stofzuiger. Terwijl je lekker een fimpje kijkt wordt de slaapkamer gezogen. Geen gedoe meer om onder het bed te komen;). De zuigkracht is wel minder dan een gewone stofzuiger. En om de bank enzo te zuigen moet je ook een gewone stofzuiger pakken. Toch vind ik het heel relaxt omdat je nu vaker even de boel 'bijhoudt'. Het stofbakje is supermakkelijk te leren, net als het verwijderen van de haren enzo in het 'rollertje' aan de onderkant. Dat zie je hoe veel hij iedere keer weer meepakt! Na afloop vindt hij weer 'zijn plek' op de lader terug, maar daar heeft ie soms moeite mee. Dan zet ik em zelf maar gewoon in de buurt zodat ie zelf kan 'inparkeren'. De app heeft soms wat problemen, die moet ik dan opnieuw opstarten. Dat werkt dus nog niet ideaal. Ook loopt hij steeds vast onder de 'steun' van de verwarming. Daarom is het lastig om hem aan het werk te zetten als ik niet thuis ben. Moet em toch regelmatig een 'handje helpen'. Toch vind het een relaxte aanwinst al met al. En nog mooi ook!

Pluspunten

• Stil
  • Mooi
  • Neemt veel stof op

Minpunten

• Vind niet altijd de weg naar oplaadpunt
  • Loopt vast op dezelfde plekken in huis
  • App werkt niet altijd goed

MarjanPL 19-06-2020

Fijne robotstofzuiger

Wat een leuke stofzuiger/dweil robot! Wij hebben haar tante Truus genoemd. Tante Truus heeft nogal wat ruimte nodig voor haar thuisbasis. Iets wat naar mijn idee betekent dat ze bij bijna elk huishouden midden in de woonkamer zou moeten staan. Wij hebben haar wens genegeerd en dat gaat tot nu toe prima. Aan de app mag nog wel wat aandacht besteed worden. Wij hebben er hier veel problemen mee. De ene keer vindt hij tante Truus niet, dan gewoon geen verbinding met het netwerk, dan is de app weer eens blijven hangen en doet hij het uren niet. Erg jammer want het ziet er allemaal wel gelikt uit. Dan de schoonmaakresultaten: wij vinden dat tante Truus haar stofzuigwerk erg goed doet! Elke ruimte waar we haar neerzetten is stof- en kruimelvrij nadat ze haar ronde heeft gedaan. Het dweilen vinden wij echter nergens over gaan. Het lijkt er op dat er niet voldoende druk in de tank zit waardoor het water niet goed door de dweil op de vloer komt. Ook duwt de dweil zelf niet hard genoeg op de vloer, zodat er zeer weinig echt schoon wordt bij het dweilen. Erg jammer en echt een gemiste kans. Over het (gebrek aan) intellect van stofzuigrobots is al veel geschreven, en dit exemplaar is daarop geen uitzondering. We hebben haar meer dan eens van een (toch niet al te hoge) dorpel af moeten plukken, onder een toiletpot uit kunnen wrikken, en toen ze over onze convectorput heen probeerde te rijden liep de app weer eens helemaal vast, nu met de melding dat er een fout met de ventilatiemotor is aangetroffen, en dat we maar contact met de klantenservice moesten opnemen. Het heeft een volle dag geduurd voordat de app weer reageerde. Over het geheel gezien zijn we super blij met de robot stofzuiger zelf. Hopelijk wordt de app nog verbeterd, maar gelukkig kan de stofzuiger ook met knoppen op het apparaat zelf worden bediend. We vinden het vooral jammer dat hij als combi verkocht is, aangezien de dweil nagenoeg geen water op de vloeren achterlaat.

Pluspunten

• Zuigt erg goed
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Werking app
  • Dweilfunctie

Bloesem 19-06-2020

Super leuk schoonmaakhuisdiertje

Bij het uitpakken van de robotstofzuiger was ik aangenaam verrast. Hij ziet er strak uit en voelt stevig aan. De snelle korte handleiding leek erg makkelijk, maar ik liep al vast bij het insteken van het stroomsnoer in de zijkant. Daar was helaas geen ruimte voor de plug. Later bleek dat je toch het klepje moest losmaken. Ok 7 uur aan de lader en gaan dachten we. 7 minuten heeft het apparaatje rondgereden en boven verwachting goed gezogen. Maar veel te kort natuurlijk. Uiteindelijk bleek dat hij geen goed contact had gehad met de lader. Poging 2 ging een stuk beter na 6 uur laden. Daar ging ie! Hij liep wel even vast op de deurmat, maar na ruim een uur grotendeels de kamer lekker gezogen. Test 2 met dweil was geen succes, hij ging het tapijt op en liep vast. Test 3; ‘s nachts een rondje door het huis, helaas...hij kwam stil te liggen. Toen ik het apparaatje die we overigens Antje genoemd hebben oppakte bleek dat de borstel was losgekomen en dat ie daarom gestopt is. Komende nacht maar weer proberen, in de hoop dat ie morgen weer lekker uitgerust op de lader staat. Wij vinden het apparaat ideaal voor erbij, mits die natuurlijk niet vastloopt, dat schiet niet op natuurlijk. Update: Antje heb ik geprogrammeerd om elke nacht een rondje te zuigen. Dit heeft ze nu 4 nachten achterelkaar gedaan zonder vast te lopen. Dus inmiddels al een stuk meer vertrouwen in haar. Maar de dweil functie is niet echt werkend helaas. Dan gaat ze ook gewoon het tapijt op en blijft ze daar uiteraard hangen. De dweil functie is meer een gimmick. Wat betreft het stofzuigen in de nacht, vind ik het vreemd dat ze elke keer volgens de app een ander tijdsbestek en bereik heeft. De ene keert zuigt ze 30m2 en 3 kwartier lang en dan weer 71m2 1,5 uur lang. Ook moet ik mij regelmatig op de app opnieuw inloggen. Kortom ik twijfel nog of ik deze wil houden. Maar ik wil wel een robotstofzuiger, wellicht de 80 serie kopen, dus wat dat betreft ben ik, zijn wij om. Antje werkt ook prima op de Siri commando’s. Alle opties; langs de wanden, on the spot en in banen gaat goed. Het geluid dat Antje produceert vinden wij reuze meevallen, minder dan een gewone stofzuiger terwijl haar zuigkracht tot boven verwachting is. Het stortbakje is makkelijk eruit te halen en te legen, wel soms wat lastiger om weer op de juiste manier terug te plaatsen. De app heeft een update gehad en die werkt nu wel naar behoren.

Pluspunten

• Vrij stil
  • Gaat makkelijk onder de meubels door

Minpunten

• Loopt soms vast
  • Dweilfunktie is te verwaarlozen
  • Stofbakje erg klein

Max 18-06-2020

Fijne hulp, maar niet perfect

Ik heb lang getwijfeld over het wel of niet aanschaffen van een robotstofzuiger. Al met al ben ik heel tevreden, maar heb ik ook wel wat minpuntjes. Het design viel direct op. Door zijn slanke witte uiterlijk vind ik hem prettig om te zien. Hij past ook écht onder vrijwel al mijn meubels door.

Het eerste gebruik verliep vrij simpel. Na het uitpakken hoef je hem enkel op de grond te plaatsen en door middel van de knop zoekt hij zelf zijn laadstation op. Vervolgens heb ik de app geïnstalleerd en de configuratie doorgelopen. Ik kon hem de volgende ochtend pas gebruiken omdat hij moest opladen. De app zelf ziet er simpel uit, toch was mij niet direct duidelijk hoe je verschillende opties kiest. Met een druk op de knop begint hij zijn programma, en krijg je via de app meldingen wanneer nodig. Na afloop zoekt hij zijn laadstation weer op en krijg je een overzicht van de afgelegde afstand en oppervlak.

Ik ben zeer te spreken over de daadwerkelijke prestaties, na afloop is het ook echt schoon in huis, geen vergeten plekjes. Wat mij wel opvalt, is dat het "methodische" programma, niet erg efficiënt is, en zijn route baseert op het startpunt. Daardoor gaat hij kriskras door de ruimte, dat kost voor mijn gevoel onnnodig veel tijd. Ten tweede merk ik dat de sensoren slecht reageren op de poten van de bank of eettafel. Daardoor "botst" hij veel tegen deze meubels op. Teveel vind ik, ik ben bang dat je daar op termijn iets (een afdruk) van gaat zien.

Als extra hulp in huis zeer welkom. Ik houd van een schone vloer, waar ik normaal wel 3x per week de stofzuiger pak, doe ik dat nu nog hooguit 1x. Toch maak ik me zorgen over het vele botsen, al vraag ik me af of andere merken dat uberhaupt beter zullen doen..

• Geluidsproductie
  • Stofzuigen

Minpunten

• Botsen
  • Beperkte mogelijkheden in de App

Bianca Verboom 16-06-2020

Wat een aanwinst!

Ik ben zeer tevreden over deze robot stofzuiger van Rowenta, boven verwachting goed zuigt hij alles op! Het koppelen met de app lukte op mijn iPhone prima en snel. Daar heb ik meteen programma’s op ingesteld die onze ‘Robot Robbie’ (in de app kan je hem een naam geven, erg leuk) goed uitvoert, op de dag en tijd die ik zelf koos. Super! Het geluid lijkt op een normale stofzuiger, hoewel ik de eco stand het prettigst dan vindt om te horen. Stofbak legen gaat erg makkelijk en snel, dit geeft hij ook in de app aan indien je het zelf zou vergeten. Heel soms loopt hij vast op onze dikke kleed bij het methodische rondje, terwijl hij die met het muren rondje niet opgaat. Verder geen gekke dingetjes gehad! Design heeft maar 1 detail dat ik niet snap: het zwarte snoer en oplader bij een wit apparaat ;-), dat staat niet zo mooi bij mijn lichte vloer en witte plinten.

PV91 12-06-2020

Leuk apparaat voor de basis schoonmaak!

In de afgelopen weken heb ik de Rowenta Explorer Serie 60 RR7447 meerdere malen een ronde laten doen om te ervaren hoe het product werkt. Zoals verwacht was het uitpakken en in gebruik nemen van de stofzuiger eenvoudig te doen. Wel liep ik tegen het feit aan dat het oplaadstation tegen een muur moest worden geplaatst met links en rechts ten minste 1,5m en van voren 2 meter ruimte. Ondanks het strakke design wil ik bij voorkeur het apparaat niet in het zicht hebben staan, dus uiteindelijk heb ik het station onder de bank neer gezet en tot nu toe lijkt dat prima te werken.

Qua werking van de robotstofzuiger ben ik tevreden, maar het is niet perfect. Allereerst maakt het apparaat meer geluid dan verwacht. Overdag is dat geen probleem, maar tijdens een ronde om 04:00 uur in de nacht was het rijden en zuigen van het apparaat ondanks de eco-stand hoorbaar op de slaapkamer op de eerste verdieping. Gemiddeld doet de stofzuiger 1-1,5 minuut over 1 m2, dus een ronde duurt bij ons beneden iest meer dan een uur.
Ten tweede is de robotstofzuiger ideaal om het gros van de kruimels en het stof op te zuigen, maar is het (zoals vooraf beschreven) geen vervanger van een normale stofzuiger. Na het eten van rijst met twee jonge kinderen heb ik de robotstofzuiger een ronde rondom de eettafel laten doen en daarbij werd ongeveer 90% van de rijstkorrels opgezogen. Dit is natuurlijk puur als test, want het pakken van een handstofzuiger is sneller en nauwkeuriger, maar ik was benieuwd naar het resultaat.

Het grote voordeel van de robotstofzuiger is dat het volgens een schema periodiek een ronde kan doen. Van te voren moet natuurlijk wel even opgeruimd worden, maar dan is de benedenverdieping wel schoon wanneer je thuis komt of 's ochtends wakker wordt. Misschien is niet ieder hoekje perfect schoon, maar dat het grootste gedeelte van de benedenverdieping stof- en kruimelvrij is, is een grote pré. Het is wel nodig het stofbakje na iedere ronde te legen, omdat het bakje dan grotendeels vol zit. Gelukkig is dit wel eenvoudig te doen.

De dweilfunctie is een aardige functie. Het is handig om in grote lijnen de vloer weer schoon te krijgen. Het nadeel is dat wij thuis een tapijt hebben liggen waar de robot ook overheen wilt rijden, maar wat wij een minder goed idee vinden. Het dweilen zelf is redelijk goed: de meeste standaard vlekken en vegen worden verwijderd. Plakvlekken van bijvoorbeeld siroop gaan er niet helemaal vanaf.

Al met al een leuk apparaat voor de basis schoonmaak!

Pluspunten

• Slechts 6cm hoog
  • Meerdere zuigsterktes
  • Automatische schoonmaak door schema's
  • Stofzuigen en dweilen in 1 apparaat

Minpunten

• Loopt soms vast tegen objecten
  • Stofbakje na 1-2 rondes vol
  • Locatie eisen laadstation

Evdbent 11-06-2020

Doet goed zijn werk

Ik wist niet zo goed wat je van een robotstofzuiger mocht verwachten, maar hij doet zijn werk verassend goed. Hij past makkelijk onder mijn meubilair en andere plekken waar ik zelf niet zo makkelijk bij kan met een gewone stofzuiger. Je kunt via een app een schoonmaakschema instellen. Dan gaat hij automatisch op het ingestelde tijdstip aan de slag. Ik laat hem s'avond schoonmaken zodat ik in een heerlijks choon huis wakker wordt. Ideaal! Ik merk wel dat hij soms wat moeite heeft om donkere oppervlaktes te herkennen waardoor hij daar nog wel eens zachtjes tegenaan wil botsen en je moet er wel voor zorgen dat je geen spullen zoals kleding of kabels op de grond hebt laten slingeren. Kleedjes zijn overigens geen probleem, daar gaat hij makkelijk overheen. Verwacht niet te veel van de dweilfunctie, maar het maakt de vloer wel degelijk extra schoon. Aanrader, zeker als je huisdieren hebt. EN daarnaast is het gewoon een leuk ding om mee te spelen :)

Pluspunten

• Stil
  • Past onder meubilair
  • Besturen via app

Minpunten

• Soms moeite met herkennen donkere oppervlaktes
  • Water reservoir gaat snel leeg

guusvr 11-06-2020

Handig hulpje in huis

Een robotstofzuiger kan je echte stofzuiger niet vervangen maar je huis blijft er wel een stuk schoner mee. Deze Rowenta kan je vrij eenvoudig met de app elke dag een rondje door je woonkamer laten gaan voor de losse kruimels. Dit gaat best prima zolang je geen vreemde obstakels op je vloer hebt liggen. Hobbeltjes en kleine drempels zijn geen enkel probleem, maar losse schoenveters en snoeren leveren nog wel eens een foutmelding op omdat ze in de borstels onder het apparaat terecht komen. Een groot voordeel van deze robot is dat hij vrij laag is en daardoor zonder problemen onder de bank en zelfs onder lage kastjes past. Je zou het ding ook op kunnen pakken en onder je bed zetten om daar te zuigen zonder dat je zelf op de grond hoeft te gaan liggen met de stofzuigerslang.

De accuduur is prima en met 1 volle accu krijg je een normale woonkamer prima schoon.

Er is een losse dweilattachment die de vloer nat afneemt, meer een gimmick dan echt nuttig.

De app is prima, maar niet veel meer dan een start-stopknop en een kalenderfunctie om de robot bijvoorbeeld elke nacht te laten werken.

Onderhoud van het apparaat is vrij simpel, de stofbak haal je er eenvoudig uit en die leeg je vervolgens in je afvalbak. De borstel is ook makkelijk te reinigen.

Een nadeel is dat de robot zelf vrij statisch kan worden en daardoor zelf stof aantrekt waardoor het witte er snel vies uit ziet.

Pluspunten

• past onder de bank
  • schoonmaakresultaten
  • bakje makkelijk te legen

Minpunten

• dweilfunctie voeg weinig toe
  • eet schoenveters en snoeren