AEG RX9-2-4STN - Reviews

Type/soort
robot stofzuiger
Nat en/of droog
droog

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG RX9-2-4STN op Kieskeurig.nl.

Anoniem1 17-11-2020

Huis is altijd schoon

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Stofzuiger is makkelijk in gebruik met de app. Kan ook zonder app gebruikt worden. Via de app kun je ook vlakken selecteren zodat de stofzuiger bijvoorbeeld alleen de keuken schoon maakt. Het huis ziet er ook echt schoon uit, er zitten verschillende zuigstanden op de stofzuiger. Gaat ook makkelijk van de ene naar de andere kamer over de drempels.
Wanneer ze stofzuiger geleegd moet worden of vast zit krijg je hier een pushmelding van.

Ik beveel deze stofzuiger zeker aan

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Maakt ook echt schoon

Minpunten

• Gehorig
  • Batterij duur mag langer

KaatKluijt 16-11-2020

Topproduct!

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Oké, ik ben dus echt megafan!

Hugo, zo hebben wij hem genoemd, zuigt als de beste! Niet alleen start hij volgens een door mij vooraf ingesteld programma, maar hij werkt ook alles netjes af. Mijn huis is te groot om in één keer de volledige ruimte te stofzuigen, dus Hugo doet het in drie delen. Tussendoor gaat hij zichzelf opladen. Hij gaat onder de bank, over ons kleed, met zijn kleine borsteltje langs de randjes, hij komt echt overal!

Hij geeft ook aan wanneer hij vol zit en je het bakje moet legen.

Ik vind Hugo er prachtig uitzien, klein en mooi vorm gegeven.

Hij hoort inmiddels echt bij het huishouden!

Door middel van de app van AEG kun je een programma instellen, wanneer je wilt dat er gestofzuigd wordt. Ik doe dit, vanwege het geluid dat Hugo maakt, zoveel mogelijk op momenten dat ik werk.

Echt; wij zijn fan hier!

Pluspunten

• Vormgeving
  • Zuigsterkte
  • Grootte

Minpunten

• Eventueel geluid, maar voor mij geen issue

Weverij 15-11-2020

Hulp in huishouden

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Sinds een paar weken test ik deze robot stofzuiger. Ik was een beetje sceptisch, dacht zo'n ding rijdt overal tegen aan en wat als het de bovenverdieping zuigt, stopt het bijtijds bij het trappengat? Met andere woorden, heb ik er alsnog werk mee?
Ik was verrast, de 3D camera meet alles en zo botst hij niet tegen de meubels en draait hij net voor het begin van het trappengat.
De app instellingen geven verschillende mogelijkheden voor instellen van geluid maar ook zuigkracht.
Hij heeft een lange batterij duur en laadt zich vanzelf weer op.
De opvangbak legen gaat vrijwel moeiteloos. De kleur en vorm is mooi.

Ri001 12-11-2020

Super product

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Heb dit toestel verkregen om te testen...volgens mij is het meer dan zijn centen waard!
Het toestel is mooi strak van design en doet volledig wat ik ervan verwacht had!
Toestelletje heeft een lange batterijduur en laadt zichzelf op zodra batterij plat zou gaan!
Via de app kan je hem gemakkelijk besturen en zelfs volgen terwijl jezelf op het werk bezig bent...tegen dat je thuis komt alles proper tot onder bed!!!
Dit is een gedroomd toestel voor mensen die druk leven hebben en hun weinig vrije tijd willen besteden aan zelf stofzuigen!
Gaat tot in de kleinste hoek botst nergens tegen en het geproduceerde “lawaai” is zeker te verdragen!
Als je alles omhoog zet gaat hij over onder door...zou mij zonder niet kunnen voorstellen...
TOPPRODUCT!

Pluspunten

• Makkelijk besturen en volgen met app.
  • Gaat tot in kleinte hoek
  • Botst nergens tegen
  • Keert vanzelf terug voor opladen
  • Strak design

Ann VG 02-11-2020

superhulp in huis

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Ik was al enkele maanden aan het twijfelen of zo'n robotstofzuiger wel iets voor ons huis was omdat er nogal wat spulletjes aanwezig zijn en de oppervlakte nogal verbrokkeld is. Ik sukkel ook al enkele jaren met mijn rug en dus was de moment gekomen om het toch maar eens uit te testen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de zuigkracht van de aeg. Hij staat op de stilste modus (instelbaar via de app) en maakt eigenlijk niet meer lawaai dan een gewone stofzuiger. Toch is alles proper: de kruimels en het zand op de vloer en ook de bollen kattenhaar. Hij gaat zonder moeite onder mijn kasten dus eigenlijk doet hij de job beter dan ikzelf. In het begin reed hij nogal onlogisch in het rond maar ondertussen heeft hij met zijn 3D vision een map gemaakt van het huis en gaat hij gestructureerd te werk. Op een klein uurtje is alles proper. Dit is ook de tijd dat hij kan halen alvorens weer terug op te moeten gaan laden. Hij doet dit allemaal vanzelf en dat is wel makkelijk. Na 3 veegronden is zijn reservoir vol en moet ik het manueel legen. Dat gaat makkelijk en vind ik dik oké. Mijn lange haren draaien rond zijn borsteltje (zoals bij elke stofzuiger) maar zijn makkelijk te verwijderen en beschadigen de borstel niet. Dit heb ik nog maar 1 keer moeten losknippen. In de app kan je ook een poetsschema opstellen per dag en per ruimte. Ik laat hem 1 keer per week rondrijden en als het nodig is, stuur ik hem doelgericht op de locatie waar het vuil is af via de app. Ik zou hem niet meer kunnen missen. Hij is misschien iets trager dan wanneer ik zelf zou stofzuigen, maar hij geeft me tijd om andere dingen te doen. Terwijl hij stofzuigt, maak ik al het aanrecht en zo proper. Alles gaat zo veel sneller. Ook het driehoekige design en de kleur vind ik een pluspunt aan de AEG. Ik ben erg tevreden en wil hem niet meer missen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • reservoir

MariekeB82 27-10-2020

Goede stofzuiger met fantastisch design

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Wat een verademing! Eindelijk een robot stofzuiger die niet alleen zijn werk goed doet maar er ook nog eens mooi uitziet. Ook fijn dat hij tegen een stootje kan. Drempels tot ongeveer 1,2 cm zijn geen probleem en van tegelvloer overgaan naar kortharig tapijt is ook top.

Je hebt een handige app waarin precies te zien is waar hij is geweest en je kunt zelfs zones indelen!
Het is een enorme tijdsbesparing , we zetten m vaak aan als we de kids naar school brengen , na de middagboterham of als we naar bed gaan. Ik pak nu nog maar eens in de 2 weken de gewone stofzuiger om een onder de bank door te gaan.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Weinig geluid
  • Robuust
  • Fijne app met in te delen zones

Demchar 21-10-2020

Handig hulpmiddel voor een proper huis

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

De stofzuiger heeft een erg mooi design. Het vuil wordt heel grondig weggehaald dankzij de driehoekige vorm in combinatie met de borstel. Het vuil wordt door deze borstel weggeveegd op de plaatsen waar de stofzuiger niet aan kan. De stofzuiger kan in verschillende modi zijn werk doen: stil, normaal of krachtig. De onze staat standaard op stil ingesteld. Ondanks deze “zuinige” optie doet de stofzuiger perfect zijn werk en is alles heel grondig gestofzuigd. De stofzuiger geeft ook de plattegrond van ons huis juist weer. Wij hebben een hoogpolig tapijt. De stofzuiger raakt met gemak op dit tapijt, maar omwille van de oneven structuur van de haren van het tapijt raakt hij niet meer vooruit. Daarnaast raakt de borstel vastgedraaid in het tapijt. Hierdoor valt de stofzuiger in beide situaties stil, wat uiteindelijk een veilig gevoel geeft wanneer we niet thuis zijn. Na dit voorval heb ik het tapijt aangeduid als een te vermijden zone, waardoor hij dit deel niet stofzuigt. Een nadeel is dat de stofzuiger, wanneer hij bepaalde plaatsen van de plattegrond niet herkent (zoals de stoelen die soms onder de tafel staan, soms niet), weinig moeite doet om die plaats opnieuw te verkennen. Wat ik toch wat mis aan deze robotstofzuiger, is dat ik geen melding krijg wanneer de stofzuiger aanvangt of klaar is met stofzuigen wanneer een schoonmaakschema ingesteld staat. Alsook niet wanneer de stofzuiger bijvoorbeeld zijn schoonmaakbeurt moet onderbreken om op te laden. Dit zou mij een veiliger gevoel geven wanneer ik niet thuis ben. Hierdoor laat ik de stofzuiger enkel draaien wanneer ik thuis ben. Over het de ganse lijn ben ik heel tevreden van deze stofzuiger. Hij neemt een dagelijkse taak over en al is het niet altijd perfect, toch is het een enorme ontlasting in het huishouden. Ons huis is nog nooit zo proper geweest dankzij onze nieuwe hulp.

Pluspunten

• Grondig gestofzuigd
  • Schoonmaakschema
  • Gaat niet te luid in stille modus

Minpunten

• Kan ons hoogpolig tapijt niet stofzuigen

Rubinski 18-10-2020

Zelf stofzuigen hoeft niet meer!

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Ik ben zeer tevreden over deze robotstofzuiger. Ik hoef nooit meer een stofzuiger aan te raken dankzij deze robotstofzuiger. Echt top! Hij maakt goed grondig schoon. Zowel stof als kruimels en wat grof vuil. Laat geen strepen achter en komt bijna in elk hoekje en gaatje. In het begin had ik wat moeite met het instaleren via de app. Het was een beetje onduidelijke naar mijn mening hoe je het apparaat kon instellen voor jouw ruimte. Er was dan ook geen handleiding aanweizig, maar na een paar keer gebruiken en eenmaal een plattegrond van je woning, is het super makkelijk te bedienen. Instellen van tijdschema's is ook top, lekker de stofzuiger zijn ding laten doen als je niet thuis bent en dan thuis komen in een schoon huis:) je kan ook delen van je woning markeren op de op zodat de robotstofzuiger deze gebieden juist WEL of juist NIET stofzuigt. Handig voor als je bijvoorbeeld een vaas hebt staan en je niet wilt dat de stofzuiger hier in de buurt komt en het om laat vallen. Het maakt wel mee geluid dan ik had verwacht maar dat kan je simpel oplossen door het in te stellen om schoon te maken als je zelf niet thuis bent.

Pluspunten

• App
  • Grondig

Minpunten

• handleiding
  • geluid

Sandra 16-10-2020

Robot stofzuiger AEG

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Ik ben dit product aan het testen. Het is een mooi product. De uitstraling is nou en het is niet zo'n groot ding dat het misstaat in je huis. Als je kinderen hebt is het niet altijd makkelijk aangezien die vanalles laten slingeren. Daar loopt de AEG soms op vast.
De app is super handig, makkelijk in te stellen. Alleen jammer dat je maar 1x per dag de AEG automatisch kunt plannen. Wel handig dat je ook verschillende zones kunt instellen. Het roterende borsteltje op de AEG zorgt ervoor dat hij ook onder smalle randjes het vuil weg kan halen. Als ik een groter woonoppervlak zou hebben dan zou ik deze AEG zeker aanschaffen.

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • Handig in gebruik met de app
  • Roterend borsteltje

Minpunten

• Loopt soms vast op lage objecten

MDeG 16-10-2020

De perfecte hulp tegen stof!

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

De AEG RX9-2-4-STN is nu enkele weken in ons bezit en wij zijn zeer blij verrast van zijn kunnen en krachten. Het is opmerkelijk dat er beduidend veel minder stof aanwezig is in huis, mede doordat hij dagelijks zijn ronde doet in huis. Wat vooral ook opvalt - en een enorm voordeel is - is dat hij ook goed in de hoekjes en kantjes kuist, dit dankzij zijn vorm en zijdelingse borstel. Dat valt echt op en is een merkelijk verschil. Met stoelen (en dan vooral de ruimtes ertussen) heeft hij dan weer wel wat meer moeite.

Het enige jammere is dat je momenteel via de app niet kan instellen om meerdere keren per dag te kuisen (via het tijdsschema). Dit is momenteel beperkt tot 1x/dag. Met onze kids en hond in huis zou het handig kunnen zijn om hier meer flexibiliteit in te hebben zodat je in de planning bv. kan opnemen om 2x/dag te stofzuigen. Dit is eerder een 'probleem' voor het gebruiksgemak, want je kan het toestel perfect handamatig via de app of via het toestel zelf aan de slag zetten natuurlijk.

Eerst hadden we wat schrik van het geluid, maar dat valt zeer goed mee. Daarna kan je drie standen van zuigkracht kiezen en met de laagste stand valt het geluid zeker mee en kan je perfect door met je dagdagelijkse leven, zelfs met tv kijken.

Het is een zeer fijn toestel wat we zeker als een meerwaarde zien in ons huis. Zoals gezegd, er ligt opmerkelijk minder fijn stof. Dus een zeer aangename kennismaking, want het is onze eerste robotstofzuiger.

Pluspunten

• Makkelijke installatie en bediening via app
  • Kuist de kleinste hoekjes en kantjes
  • Bescheiden toestel met veel zuigkracht
  • Veel minder stof in huis
  • Dagelijks plannen is mogelijk

Minpunten

• Meer planningsmogelijkheden zou fijn zijn
  • Kan nog geen matten aan :)
  • Aanduiden van zones zou iets verfijnder mogen

Robert 15-10-2020

Een handige apparaat voor iedereen.

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Ik ben wel verzot op gadgets, en heb al vaker gekeken naar een robot stofzuiger. Nooit echt de stap durven zetten om er 1 aan te schaffen. Door de bomen zag ik het bos niet meer. Uiteindelijk staat nu bij ons een AEG RX9-2-4STN. Echt een mooi apparaat. Niet alleen functioneel, maar ook om te zien. Hij staat bij ons in de open keuken niet volledig uit het zicht, maar ik kan me er niet aan storen. Misschien plaatsen we hem binnenkort nog onder de bank,maar voorlopig staat hij daar goed.

Het design is wat mij betreft dus 1 van de (vele)pluspunten. Ik heb geen ervaring met andere robot stofzuigers, maar deze is echt heel makkelijk in het gebruik. Nadat ik hem uit de doos had gehaald, heb ik hem op zijn basisstation geplaatst en het opladen begon direct. De stofzuiger begon te praten tegen ons. Hij zei dat hij “ready” was. Ik drukte gelijk op de knop en meer hoefde ik niet te doen. De stofzuiger is erg autonoom. Hij zoekt zelf zijn weg. Je kunt de stofzuiger gebruiken in combinatie met een app op de telefoon, maar het is zeker niet strikt noodzakelijk. Je kunt hem ook prima zonder gebruiken. Wil je niet dat hij de gang stofzuigt, dan doe je de deur gewoon dicht. Hij stoort zich er niet aan en maakt de rest gewoon af. Het gebruiksgemak is dus erg hoog.
Ook het geluid wat de stofzuiger maakt tijdens het stofzuigen valt naar mijn mening heel erg mee. Ik zou hem niet de woonkamer laten stofzuigen als ik visite heb, maar als ik alleen thuis ben dan mag hij van mij de woonkamer wel stofzuigen. Een telefoongesprek is gewoon te voeren.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • Zorgvuldig.

m_elien 14-10-2020

Sterke zuigkracht

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Wat een superding! Deze robot heeft een sterke zuigkracht, want hoewel we wekelijks meerdere keren stofzuigen, weet hij toch nog altijd stof of vuiltjes weg te vegen. Wat handig is aan deze, is dat je via de app kan zien waar hij geweest is. Hij maakt een plan van het huis, zodat hij weet waar hij nog moet zijn. Via de app kan je de robot op- en afzetten en je kan hel instellen in 3 standen, namelijk silent, regular en power.
Dankzij het borsteltje aan de zijkant, maakt hij zelfs alle hoekjes en kantjes proper en hij gaat zelfs over de speelmat van mijn dochtertje.
De accu gaat lange tijd mee. Indien de batterij bijna leeg is, gaat hij zelf terug naar zijn oplaadstation.
Wat ik jammer vind, is dat er geen stofzak in zit. Het stof komt terecht in een bakje. De filter zou je wekelijks moeten uitblazen zodat al het stof weg is. Een stofzak was gemakkelijker geweest, omdat je die gewoon in de vuilbak kan doen. Buiten dit, kan ik geen ander nadeel bedenken. Hij doet heel goed zijn werk en die kan zelfs stofzuigen als er niemand thuis is.

Pluspunten

• Krachtig
  • Maakt hoeken en randen proper

Minpunten

• Geen stofzak

Mar 12-10-2020

Tijd over

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Al ruim een week zijn wij in het gelukkige bezit van de AEG RX9-2-4STN robot stofzuiger. Een ontzettend mooi vormgegeven robot die dankzij de unieke driehoekige Trinity shape en de powerbrush de vloer grondig schoonmaakt. Zelfs onder de kasten en bank komt deze robot stofzuiger het vuil verwijderen. De enige plek die voor hem wat moeilijker bereikbaar is, is de onder de keukenkastjes, hier is de plint lager dan 9 cm en daar kan hij niet onder komen. Maar wanneer dit de enige plek is, waar je zelf even met en stoffer en blik langs moet valt het alles mee, lijkt mij.
De AEG RX9-2-4STN is ontzettend gemakkelijk in gebruik. Je parkeert hem ergens in je huis in de buurt van een stopcontact. Via een hele overzichtelijk app op je telefoon geef je aan op welke dagen en tijden van de week je graag wil dat de AEG RX9-2-4STN aan het werk gaat. Wij hebben hem zo ingesteld dat 4 keer in de week ’s nachts de gehele benedenverdieping gedaan wordt. Niets fijner dan ’s morgens beneden komen in een schoon huis. Wel moet je er rekening mee houden dat je één keer per week de stofcontainer leegt, deze is (door het handige formaat van de robot) niet zo heel erg groot. Mocht je de robot een keer extra willen laten rijden, kun je deze van elk willekeurig punt via je telefoon aan het werk zetten. Ideaal dus voor een druk gezin.

Pluspunten

• automatisch in te stellen vanaf afstand
  • reinigt goed

Minpunten

• komt niet onder de keukenkastjes
  • loopt vast op buisframestoelen
  • kleine afvalvontainer

Sandra 11-10-2020

Robot stofzuiger AEG

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Het is allereerst natuurlijk echt een luxe product. Een robot die voor je stof zuigt. De de robot stofzuiger van AEG is gemakkelijk in te stellen via de app die je op verschillende telefoons kunt installeren. De installatie is gemakkelijk en gebruiksvriendelijk. Het is heel fijn dat je precies kunt zien op de app dat de AEG je de hele ruimte scant. De eerste keer duurt het langer, omdat hij dan de ruimte moet scannen. Als je in een groot huis woont is dit echt een uitkomst. Hij maakt prima schoon, door het roterende vegertje wat op de AEG zit komt hij ook onder smalle randjes van bijvoorbeeld kasten. De AEG kan over lage objecten heen, maar soms bedenkt hij dat hij ook wel over de halfronde tafelpoot heen kan, maar dat lukt dan niet en dan blijft hij er dus op hangen. Dat is tot nu toe het enige nadeel wat ik ondervonden heb aan de robot zelf. In de app vind ik het jammer dat je maar 1x per dag een schema in kunt stellen. Met kinderen is het makkelijk dat de stofzuiger de ochtend en nog een keer na het avond eten rondom de tafel zuigt. Dus dat mis is, want dat moet nu handmatig.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Geluidsniveau is normaal
  • Niet te groot en lomp
  • Roterende vegertje
  • App kan op meerdere telefoons

Minpunten

• Soms blijft hij ergens op hangen
  • Schema zou aangepast moeten worden

HI 09-10-2020

Slim huishoudhulpje

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

DE AEG RX9 zorgt met zijn driehoekige, strak, modern design voor een schoon en mooi huis! De stofzuiger is gemakkelijk te installeren met de app. Zijn camera zorgt ervoor dat alle ruimtes visueel worden. Erg handig om bij te houden waar de stofzuiger zich bevindt, wat hij gekuist heeft en wat hij nog moet kuisen. Je kan zelf ruimtes ook indelen, verbieden, instellen welke dag en welk uur het gestofzuigd moet worden. Zijn zijdelingse powerbrush zorgt dat het ook iets moeilijkere plekjes kan schoonmaken. Het enige dat hij bij ons thuis niet kan, is tussen onze stoelen. Dit zorgt ervoor dat hij ook niet onder de tafel kan. Als we willen dat er onder de tafel wordt gestofzuigd, moeten we de stoelen wegzetten, wat het gemak van een automatische stofzuiger wat weg neemt gezien je zelf ook wat werk hebt. De stofzuiger geeft aan wanneer zijn opneembakje vol is of wanneer hij moet opladen. Opmerkelijk wel dat ons huis veel meer stofvrij is sinds we de AEG RX9 gebruiken, aangenaam!

Pluspunten

• goede brush
  • erg slim en past zich snel aan
  • map

Minpunten

• kan niet tussen stoelen