De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG RX9-2-4ANM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Natasja 14-11-2020

Duurkoop

Geschreven voor: AEG RX9-2-4ANM

Ik heb nu ongeveer 5 weken de stofzuiger om te testen, maar wat een onding. Ik vind het apparaat echt zoveel te duur voor wat je krijgt. Het is prima voor hondenharen en een beetje stof, maar echt stofzuigen doet het ding niet. Je zal altijd zelf nog wel grondig moeten stofzuigen. Daarnaast laat het apparaat veel kruimels los voordat het zijn laadstation op rijd. De uitstraling is erg mooi, maar hij maakt enorme herrie. Het fijn is wel dat je hem van een afstand aan kan zetten via de app.

Pluspunten

• netjes
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• veel geluid
  • zuigkracht

Luuk van der Wielen 14-11-2020

Fijn product met nog een aantal ontwikkel opties

Geschreven voor: AEG RX9-2-4ANM

De stofzuiger is ideaal wanneer je een drukke baan hebt en het stofzuigen er wel eens bij in schiet. Naar de korte maar duidelijke installatie procedure te hebben gevolgd kon het stofzuigen beginnen.

De stofzuiger kan door de vorm op veel plekken komen waar ronde stofzuigers niet kunnen komen, ook door de hoogte past hij in ons geval gemakkelijk onder de meubels door zodat het daar ook schoon wordt. Doordat de stofzuiger over een maximaal hoogteverschil kan rijden van 2 cm neemt deze ook vloerkleden en matten mee, ideaal.

Al snel kwam wij er achter dat de stofzuiger op de hardste stand moet staan om goed te kunnen alle stof op te kunnen zuigen, helaas gaat dit gepaard met flink wat decibels. Wanneer je de stofzuiger op zijn zacht's zet is het geluidsniveau prima maar de zuigkwaliteit stukken minder.

Door de app goed te gebruiken kun je tijden en zones instellen, dit is top. In de tijd dat je aan het werkt bent doet de stofzuiger zijn rondje. Als je 's avonds gekookt hebt kun je specifiek ervoor kiezen om nog even een rondje keuken te doen.

Doordat de stofzuiger adaptive is leert deze elke keer weer bij, mochten er dus nieuwe spullen op de vloer gezet worden rijdt de stofzuiger daar keuring omheen. Wat mij wel opvalt is dat het meubels met schuin op lopende poten een probleem zijn voor dit apparaat. De stofzuiger rolt zich daar op vast en kan dan ook niet zelf weer verder je moet hem dan een paar centimeters verplaatsen zodat hij zijn tocht kan vervolgen. Hierbij beschadigen onze meubels wel.

Het stofopvangbakje is klein, na gemiddeld 3 keer onze begane grond te hebben gestofzuigd is dit bakje vol. Ook de accuduur vindt ik aan de lage kant, maar gelukkig is de stofzuiger wel binnen 1,5 uur weer helemaal vol.

Pluspunten

• Zones en tijden instellen
  • Vorm

Minpunten

• Geluidsniveau
  • Afvalbakje

Mar 13-11-2020

Ideaal!

Geschreven voor: AEG RX9-2-4ANM

Wij testen hem nu al weer even en ik moet zeggen dat het gemak en hoe ideaal een robotstofzuiger is echt snel went! Van deze aankoop krijg je echt geen spijt. Hij is super handig in gebruik, zeker door de app. Je kan van alles in stellen en activeren kan ook wanneer je niet thuis bent. Echt super handig! Hij heeft een heel mooi design door zijn driehoekige formaat en komt daardoor ook in alle hoekjes, wat de meeste toch moeilijk kunnen. Het verrast mij hoe vol het afvalbakje elke keer nog is, ondanks dat wij hem dagelijks laten stofzuigen. Hij doet zijn werk dus erg goed! Wij zijn er heel tevreden over!

Pluspunten

• herkent ondergronden en past aan
  • schema instelbaar welke dagen en tijd
  • bedienbaar met app
  • op afstand in te schakelen
  • gaat over randen tot 2,2 cm

Minpunten

• app niet in Nederlands
  • geluidruchtig
  • bolle boog tafelframe wel erover, maar holle niet

KayLay1618 13-11-2020

Gewoon top

Geschreven voor: AEG RX9-2-4ANM

Dit is gewoon mijn nieuwe grote vriend ! Dit apparaat heb ik mogen testen en het is echt een goede kwaliteit stofzuiger! Hij laad snel op. En de accu gaat ook zeker lang genoeg mee om een verdieping te stofzuigen( ook in de krachtigste stand) hoi doet dit heel secuur , en de randjes neemt hij echt grondig mee. Natuurlijk maakt hij aardig wat geluid, maar ik vind dit niet meer dan een gewone stofzuiger.
De basis moet je wel een beetje ruimte geven, anders kan hij moeite hebben met het terugvinden.
De stof opvangbak is zeer snel en makkelijk te legen. Letterlijk maar een paar seconden werk.
De app werkt goed, en je kan je huis in delen laten schoonmaken als je dit wil.

Pluspunten

• Komt op veel plekken
  • Makkelijk in gebruik

MaartHB 01-11-2020

Werkt super, maar wel met kanttekeningen

Geschreven voor: AEG RX9-2-4ANM

Via de reviewclub heb ik de AEG RX9-2-4ANM mogen testen. Wat een ergernis heeft dit gescheeld, niet meer eerst storen aan de rommel, opzien tegen de klus en slepen met de stofzuiger, maar gewoon op elk gewenst moment de stofzuiger zijn werk laten doen. Of beter nog voorprogrammeren zodat deze elke ochtend even zijn rondje doet en de ergernis niet eens hoeft te ontstaan; ideaal!

Voordelen:
- Duidelijke handleiding en de app laat zich zeer snel installeren. Helaas niet de mogelijkheid dezen het Nederlands in te stellen. Maar in engels ook prima te begrijpen.
- als het apparaat een aantal maal de ruimte door is geweest heeft deze een 3D scan kunnen maken en is de ruimte ook in vlakken op te delen; ideaal als je hem toch nog even een extra rondje moet laten doen omdat er nog even iemand met moddervoeten het huis binnenkomt wandelen.
- gelijk valt al het mooie design op. De stofzuiger is mooi om te zien, maar ook prettig laag zodat deze veel makkelijker dan een steelstofzuiger onder kasten en banken doorkomt.
- Reinigt goed, maar voor ons met hond in huis wel pas naar tevredenheid op de power stand. Dit neemt wel een aardig geluidsniveau met zich mee. Ondanks dat dit vrij hard is, hebben wij dit niet als heel erg storend ervaren en was TV kijken ook nog prima op die stand. Wanneer je de stofzuiger met name aanzet wanneer je niet thuis bent is dit natuurlijk al helemaal geen bezwaar.
- De stofzuiger komt prima over kleine obstakels heen. Hij pakt de hoeken keurig aan en ook de overgang naar mat of vloerkleed maakt hij ongestoord. Ideaal, want hierdoor weinig vastlopers.

Minder positief:
- Vrij lawaaiig in hoogste stand
- De batterij is niet groot genoeg voor de gehele oppervlakte van onze benedenverdieping. Geen probleem, want het apparaat laadt zich zelf weer op door terug te keren naar zn thuisstation. Hierdoor kan de gehele stofzuigert wel flink wat tijd in beslag nemen (En schrik je je soms t apenlazer als je inmiddels weer thuis bent en de stofzuiger nog even uitrukt voor t laatste rondje)
- Opvangbakje moet na elk programma geleegd worden ( in ieder geval met een harende hond in huis. Dit werd hier nog wel eens vergeten, waardoor de stofzuiger zijn programma niet af kon maken terwijl we wegwaren.
- De stofzuiger is ook op het apparaat zelf uit te schakelen. Dat zal vast ook zijn voordelen hebben, maar in ons geval betekende dit dat de hond hem steeds uit wist te zetten als we niet thuis waren.
- Onze hond vond de stofzuiger erg spannend waardoor we deze niet aan konden zetten als we zonder haar van huis waren.
- De aanschafsprijs ligt in een hoog prijssegent. Ik ben zeer tevreden over de ergenis dit het scheelt in het dagelijks huishouden met een robotstofzuiger in huis, maar vindt het lastig te beoordelen of ik diezelfde voordelen niet ook in een prijssegment lager zou kunnen vinden

Pluspunten

• Scheelt enorm veel ergernis
  • Zeer gemakkelijke bediening via app

Minpunten

• erg prijzig!
  • lawaaiig in de powerstand

Maarten 25-10-2020

Boven verwachting goed

Geschreven voor: AEG RX9-2-4ANM

Na een paar keer testdraaien heeft hij nu zijn weg gevonden in huis en iedere ochtend maakt hij getrouw zijn rondje. Kinderen naar school brengen of even douchen en ondertussen wordt de vloer schoon gemaakt. Daarna kun je rustig met blote voeten over de vloer lopen en je zult merken dat het ook echt schoon voelt. Wat een luxe om niet iedere keer weer de zware stofzuiger uit de berging te hoeven tillen. Nee gewoon een druk op de knop en de rest gaat vanzelf. Een luxe die iedereen kan gebruiken, zeker in een huishouden met kinderen.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Levert goed werk

Minpunten

• Licht geluid

Valerie 21-10-2020

Mooi apparaat maar te duur.

Geschreven voor: AEG RX9-2-4ANM

Laten we beginnen met het design. Het is een mooi apparaat wat in elk interieur zou kunnen passen. Ook het geluid wat de stofzuiger maakt is prima te doen. Je kan deze dan ook instellen op silent, regular of power. Hij neemt bijna alle hoekjes mee dmv een extra draaiende borstel aan de zijkant van de stofzuiger. Helaas laat hij wel enkele plinten en hoekjes verstoft achter. De accu duur vind ik zelf niet goed, na drie kwartier intensief stofzuigen is hij leeg en keert hij terug naar het oplaadstation.

Ik vind het een prima apparaat maar voor de prijs verwacht ik een langere accuduur en een borstel aan weerszijde zodat elke hoek meegenomen kan worden zodat je dit niet achteraf nog moet doen.

• Geluid
  • Zuigkracht

Minpunten

• Accuzuur
  • Prijs

Mar 20-10-2020

Wat een fijne hulp!

Geschreven voor: AEG RX9-2-4ANM

Super fijn dat mijn huiskamer schoongehouden wordt door deze prachtige robot, terwijl wij lekker wat anders gaan doen in die tijd. Zelfs de hoekjes worden goed meegenomen door het rond draaiende borsteltje op de hoek en de driehoekige robot (ipv rond) waardoor hij eigenlijk overal wel kan komen. Daarbij kan hij ook over drempels tot 2,2 cm wat eigenlijk wel heel fijn is. Ik moet wel zeggen dat hij met de ronding van het tafel frame (2cm) wel wat moeite heeft. En daar loopt hij dan ook wel eens op vast door de ronding. Met de app kan je altijd en overal zien waar hij in de kamer is en hoe ver hij met het schoonmaken is. Ook als je bijna thuis bent en hij nog niet klaar is, kan je hem online uit zetten en terug laten keren naar zijn station gezien hij wat geluidruchtig kan zijn. Zeker als hij zich botviert op de deurmat. Maar dan is hij ook wel schoon!
Ik kan alleen maar zeggen: heerlijk! Zo’n hulp in de huishouding 😉

Pluspunten

• Driehoekige vorm
  • via de app tijd instelbaar en op afstand besturen
  • krachtige zuigkracht
  • Herkent onderrgrond en past zuigkracht aan

Minpunten

• Wel over rand 2cm van ronde tafel maar niet terug
  • wat geluidruchtig
  • App niet in NL

Annemarieke 15-10-2020

Gelukkig toch een app

Geschreven voor: AEG RX9-2-4ANM

Maakt erg goed alles schoon! Komt zelfs onder bank. Op internet gezocht of er niet een uitgebreidere handleiding was en zo kwamen we erachter dat voor deze robot stofzuiger toch een app beschikbaar is! Wat een uitkomst! Duurde even voordat de app het ook daadwerkelijk deed maar echt ideaal! Je stelt elke dag in op welk tijdstip hij je huis moet schoonmaken en je kan op de plattegrond ook aangeven welke zone je wilt dat hij gaat doen. Met een paar nachten weg alles ik de woonkamer van de grond gehaald zodat het huis schoon is bij thuiskomst, 1 tip haal dan niet alle stekkers overal uit want hij heeft wel af en toe stroom nodig. Nu moeten we bij thuiskomst eerst de stekkers er weer in doen😊

Pluspunten

• Komt echt overal
  • App bediening

Minpunten

• Leegt niet automatisch het vuil

Emmie 14-10-2020

Altijd een schone vloer

Geschreven voor: AEG RX9-2-4ANM

De AEG RX9-2-4ANM ziet er stijlvol uit waardoor het ook geen storend element in je woonkamer is. Hij werkt perfect en komt in alle kleine hoekjes door zijn speciale vormgeving. In de ochtend als ik de kinderen naar school breng zet ik hem aan, en als ik dan terugkom dan is het huis weer netjes. Hij maakt wel wat geluid, dus is niet aangenaam om hem aan te zetten als je zelf in de kamer bent. Als je in bed ligt dan is het geluid niet storend. De stofzuiger is eenvoudig te bedienen en schoon te maken door zijn makkelijk uitneembare afvalbak. Ik kan dit product zeker aanbevelen. Weg met je grote stofzuiger en welkom aan de AEG RX9-2-4ANM

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Licht geluid