iRobot Braava Jet m6 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Braava Jet m6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

j**************@x******** 19-07-2022

Teleurgesteld!

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Van begin af aan al problemen qua resultaten met deze luxe "dweiler"!
Apparaat is al 1x teruggeweest na klacht. Echter hij blijft, ondanks juiste instelling, zeer oppervlakkig
schoonmaken. De doeken zijn ook nooit echt vuil. Ik heb een zeer makkelijke egale vloer van kunststof.
Maar goed dat ik natte "Swiffer" vloerdoeken heb. Voor het dweilen wordt mijn vloer gezogen door een stofzuiger van hetzelfde merk, nl. iRobot. Die heb ik al jaren en doet z'n werk zonder meer zeer goed. Vandaar mijn vertrouwen in de iRobot Braava jet m6.

Dus: Goed voor zeer oppervlakkig vuil.

k******@h********* 10-05-2022
Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Wat een ideaal ding! Ze heeft bij ons de naam Corry gekregen en Corry wordt veelvuldig ingezet om even de vloer weer fris en schoon te maken. Is de vloer ECHT vies dan raad ik wel aan om zelf te dweilen, omdat je dan wat meer kracht kan zetten. Maar wij gebruiken Corry vooral om wat vaker de vloer weer lekker schoon te maken, zeker nu de zomer er weer aankomt en meer op blote voeten wordt gelopen in huis.
Corry heeft haar plekje inmiddels achter de bank gevonden, zodat ze uit het zicht staat, maar voldoende ruimte heeft om haar gang te gaan.
Enige minpuntje is het ontbreken van een Nederlandse handleiding.
Daarnaast weet ik niet of ik Corry ook aangeschaft zou hebben wanneer ik de consumentenprijs had moeten betalen.

javaneyk 03-05-2022

Hey Google maak de keuken schoon,

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Hey Google maak de keuken schoon, en walle de twee iTobot machines gaan aan het werk, de iRobot Roomba I7 start met stofzuigen en als er gezogen is start automatisch de iRobot Braava M6 met dweilen, nog nooit was schoonmaken zo leuk.
Of het nu droog of nat schoonmaken is de iRobot Braava herkent zelf welke pad je onder de machine hebt bevestigd, automatische herkenning van kleden en deurmatten wel zo handig, dat je vloerkleed niet nat wordt omdat de iRobot Braava dit gebied automatisch herkent en overslaat.
Met de aansturing via de iRobot app stel je gemakkelijk favoriete zone’s in of juist zone’s die overgeslagen moeten worden of je geeft bepaalde ruimten een naam.
Met de Alexa of Google assistent kan je de iRobot Braava bedienen, gewoon een commando geven en ze starten met schoonmaken.
Wij hebben thuis om 04:00 geprogrammeerd dat er gestart moet worden met schoonmaken, maar dan is het donker het gebeurt wel eens dat de iRobot stofzuiger en dweil dan de weg kwijt raken, dus houden we altijd standaard 1 lamp aan als we gaan slapen zodat de iRobot Roomba i7 en de Braava M6 hun werk goed kunnen doen. Heerlijk om in de ochtend een lekker schoon huis te hebben, even de stofzuigerbak legen en de dweil uitspoelen en klaar is kees

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • werkt geruisloos
  • mooi ontwerp
  • werkt met alexa en google assistent
  • handige app

Minpunten

• werkt niet in donker
  • waterbakje is relatief snel leeg

BansieProductions 03-05-2022

Review: Test IRobot Braava M6

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Enkele weken geleden hebben wij de IRobot Braava M6 mogen ontvangen om te testen,
Persoonlijk heb ik wel wat ervaring met robotica apparatuur in de vorm van een robotstofzuiger maar nog niet eerder heb ik een robotdweil kunnen ervaren.
De Braava M6 wordt gebruiksklaar afgeleverd en kan na het plaatsen van het oplaadstation direct worden gebruikt doormiddel van de fysieke startknop, op dit moment kun je nog geen gebruik maken van de app en ander functies.
Na het downloaden en instaleren van de app kun je kun je dweilrobot connectie laten maken met je eigen wifi verbinding, hierbij kan er alleen gebruik worden gemaakt van de 2.4 GHz en niet de 5 GHz.
vanaf dat moment kun je gebruik maken van alle functies die de IRobot te bieden heeft zoals op afstand inschakelen van de dweil, tijden instellen en kun je plattegronden en rapporten inzien na het schoonmaken.
Tijdens de eerste run duurde het in kaart brengen van de woonkamer en keuken bijna 2 uur voor oppervlakte van 50 m2, dit werd in de dagen erna geleidelijk aan wat minder en in een periode van 5 dagen was complete schoonmaaktijd van de dweil gereduceerd tot maximaal 50 minuten.
Tijdens deze run heb ik gebruik gemaakt van een paar druppels allesreiniger en water, maar dit was geen succes, wij hebben hoogglans marmerlook tegels waar vlekken snel op zichtbaar zijn, en dit was het dweilen van de Braava M6 er niet beter op geworden, echt op elke centimeter van de vloer waren strepen zichtbaar, hier kunnen we de dweil niet helemaal de schuld van geven want misschien was de dosering van de allesreiniger wel de boosdoener.
hierna hebben we de dweildoek gewassen en het opnieuw geprobeerd met alleen water, en het resultaat was verbluffend, er was geen streep te zien op de vloer en het opdrogen van het achtergelaten vocht van het doekje was ook binnen een paar minuten opgedroogd.

De IRobot braava M6 gaat ontzettend secuur te werk en slaat geen plekje over, tenzij je aangeeft waar de dweil niet mag komen.

Als je ook in het bezit bent van een IRobot stofzuiger dan kun je deze ook met elkaar laten communiceren, zodra de stofzuiger klaar is met schoonmaken dan zal daarna de dweilrobot beginnen met zijn ronde.
Ik ben niet in bezit van een IRobot stofzuiger maar heb een robotstofzuiger van een ander merk waar deze communicatie niet mogelijk is, maar hier heb ik een andere manier gevonden om toch deze twee werkzaamheden achter elkaar te laten uitvoeren.
Mijn smarthome is gebaseerd op het Google home platform waar je routines kan instellen.
Hier heb ik een routine ingesteld dat de robotstofzuiger eerst zijn ronde gaat doen wat max 35 minuten duurt.
Nadat de opdracht is gegeven voor het stofzuigen zal na 40 minuten de IRobot Braava M6 een g geautomatiseerde opdracht krijgen vanuit het Google home platform om te starten, En dit werkt erg goed.

Qua waterverbruik op de normale stand kan de dweil voor een oppervlakte van 50 m2 de vloer 2x dweilen, dat houdt in bij dagelijks gebruik dat wij om de 2 dagen het water bakje moeten bijvullen.
De Robotdweil is mooi vormgegeven en is kleiner dan ik had verwacht, en maakt praktisch geen geluid, het enige wat je hoort in het pompje voor het spuiten van het water.

Pluspunten

• Stil
  • Formaat
  • Android App

Minpunten

• Klein waterbakje
  • inleren duurt lang

HarrydB 03-05-2022

Goede aanvulling op een Roomba; vloer nog schoner

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Aangezien ik al een Roomba had, maar dweilen toch nodig bleek om mijn PVC vloer er mooi uit te laten zien heb ik ook maar de Braava jet m6 aangeschaft. Dat iRobot al 30 jaar bezig is met dit soort zaken gaf mij het vertrouwen dat de kwaliteit van het product net als bij de Roomba goed op orde zou zijn. Bij modellen van andere nieuwkomers had ik daar zo mijn twijfels bij. Bij het reinigen van de mijn PVC vloer gebruik is de wasbare pads. Installeren is even oefenen, maar gelukkig herkent de Braava direct wat voor exemplaar er onder zit. Omdat ik een i7+ gewend ben (met afzuiging in de basis), waarbij je eigenlijk nooit iets met de robot zelf hoeft te doen, is het wel even wennen dat je voor elke dweilbeurt je de pads moet verwisselen en bakje met de schoonmaakoplossing moet vullen. Echter, als je daarna de dweilrobot zijn werk ziet doen, keurig de vloer scannend, sproeiend en vegend, dan weet je weer waar je het voor doet. De Braava weet goed om objecten heen te manoeuvreren. Al met al een goede aankoop voor het grotendeels geautomatiseerd fris en schoonhouden van de vloer. .

Pluspunten

• relatief stil
  • doet accuraat zijn werk

Minpunten

• vullen bakje schoonmaakmiddel
  • in kaart brengen kamer kan een aantal keer kosten

mike.chan88@icloud.com 28-04-2022

Een aanrader

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Toen ik de doos kreeg werd ik al enthousiast maar toen ik de doos openende zag ik een klein vierkant blokje met grijze accenten. Ik wist even niet wat ik ervan moest denken. Ik heb maar even de gebruiksaanwijzing doorgenomen en opgeladen. Ik heb ervaring met i-Robot want de stofzuiger hebben we al. Ik ben vrolijk dat het zuigen de vloer gedweild is. En dat doet de roomba brave prima. De hardnekkige vlekken blijven maar ik had niet verwacht dat die ook weg zouden zijn. Gelukkig kan ik de stofzuiger en de dweil goed afstemmen op elkaar. Eerst laat ik de vloer zuigen en dan dweilen en dan nog een keer zuigen. Stofzuigen en dweilen is niet echt mijn ding maar door deze hulpjes is huis te halen is het wel erg makkelijk. Ik moet alleen de vloer zo leeg mogelijk maken en ik kom thuis in een schoon huis. Het enige nadeel is dat het water reservoir niet zo groot is. Maar dat is voor mij geen probleem ik heb niet zoeken groot huis.

Pluspunten

• Klein. compact
  • Maakt redelijk tot goed schoon

Minpunten

• water reservoir niet groot

Anne 28-04-2022

Huis lekker schoon

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Zelf word ik heel gelukkig als de keuken helemaal schoon is. De vloer dweilen heb ik niet elke week zin in maar het valt op mijn vloer heel erg op als die wat vlekken heeft. Nu ik de robot stofzuiger aanschafte dacht ik doe direct de dweil. De keuken en badkamer hebben stenen en daar vind ik hem ideaal. Even rondje wandelen en je komt terug en de keuken is schoon. Hierdoor heb je tijd voor leukere dingen. Het apparaat is kleiner dat de Robot Roomba I7+ en staat keurig daarnaast. Je moet hem wel bijvullen met water dus dat maakt het soms lastiger om hem van afstand aan te zetten. Je krijgt pads erbij die maar 1 keer gebruikt kunnen worden maar ook die wasbaar zijn. Die wasbaar zijn vind ik ideaal. Op laminaat maakt die met het schoonmaakspul wat erbij geleverd is wat vlekken achter. Nu ik het spul eruit heb gaat het goed. Al met al ben ik heel tevreden over de dweil.

Pluspunten

• Schoon huis

Minpunten

• Laminaat met schoonmaakspul lijnen

Patricia L. 26-04-2022

Mooie aanvulling op het huishouden

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Wat een toffe dweilrobot. Bij het unboxen van dit product klopt alles. De luxe en goed doordachte verpakking zorgt ervoor dat de iRobot Braava jet M6 in een compact doosjes aankomt. Bij het openen zie je dat er aandacht is geschonken aan deze dweilrobot. Hij ziet er gelikt uit en na het opstarten van de app zie je gelijk duidelijk wat de braava kan. De app is makkelijk in te stellen en schema's zijn overzichtelijk. Een groot voordeel van deze irobot familie is dat hij met de Roomba te koppelen is. Met andere woorden eerst je huis lekker laten stofzuigen waarna je deze krachtpatser laat dweilen.

De indruk is goed en doet wat hij moet doen. Een kanttekening is wel dat echte vlekken niet van de tegels afgaan. Denk hierbij aan boterhammen met pindakaas die onze kinderen met alle plezier op de grond laten vallen. Hier is een nat doekje toch echt de winnaar. Toch zou ik deze zeker aanraden aangezien het je huis wel een stuk schoner maakt zonder enige moeite te hoeven doen.

Pluspunten

• klein
  • mooi design
  • handige app
  • Roomba Family

Minpunten

• echte plakvlekken kan hij niet aan
  • klein water reservoir

eldoub 26-04-2022

top aankoop

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Dit is absoluut de beste aanschaf sinds jaren.
Het enige wat ik niet goed begrijp is de toevoeging van de wegwerp dweil.

Waar wij zelf een hekel hebben aan het dweilen is het nu een kwestie van de robotstofzuiger rond te laten gaan en vervolgens de dweil.
Zeker met een klein kind en 3 katten is huis is het absoluut aan te bevelen.

Op het begin heeft het apparaat wat tijd nodig om de ruimte te bepalen maar na enkele keren gaat het apparaat lekker aan de slag.
De banen die hij maakt zijn niet altijd haaks op de muur, maar na het opdrogen zie je hier niets meer van.

Qua geluid kan het prima als je in bed, alleen het botsen tegen de muren gaat nog wel redelik hard.

TOPuitvinding.

Pluspunten

• levert goed werk!
  • neemt vervelend werk over
  • laat geen lelijke banen achter

Minpunten

• wegwerp dweilen overbodig

Dani 22-02-2022

Bij juist gebruik heb je er enorm veel gemak van.

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Wanneer je het apparaat juist gebruikt dan maakt hij perfect schoon. Wij hebben een tegelvloer en een parketvloer. Ik heb een indeling gemaakt zodat hij weet waar hij mag komen. Dit omdat de vloer in de woonkeuken een ander schoonmaakmiddel nodig heeft dan de parketvloer. Ik gebruik voor onze tegelvloer alleen maar een scheutje schoonmaakazijn. Dit werkt perfect omdat dit het juiste zuur heeft. Op een parketvloer mag dit uiteraard absoluut niet. Let daarom goed op welk schoonmaakmiddel je op welk materiaal gebruikt. Ik heb het apparaat nu bijna een jaar en wil niet meer zonder. Bij ons is er geen enkele streep te zien. Dus ik kan me ook niet vinden in de reviews die aangeven dit wel te hebben. Nu weet ik ook niet welk schoonmaakmiddel ze gebruiken maar misschien zou het daaraan kunnen liggen. Zeep is natuurlijk geen goede optie op een tegelvloer. Maar nogmaals ik weet niet wat men gebruikt. Koop wel de originele doekjes want ik heb ooit de foute besteld en deze werken ook echt niet goed.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • In te stellen wanneer je wegbent

Marie 18-08-2021

Berouw

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Om te beginnen "WAARDELOOS"!
Heb dit app. nu 4 x gebruikt en had van het begin af aan al mijn twijfels.
Echter moet je geduld hebben met de M6, gezien het een aantal x-en nodig heeft zijn weg te vinden.
Niet alleen slaat hij repen van vloer over, ook als ik de vloer na-reinig met een Swiffer natte vloerdoek, is deze 'te' vuil.
Maar als je iedere dag-nacht de vloer moet reinigen voor een goed effect, zul je ook iedere x het nodige moeten verzetten.
Dus weggegooid geld voor mensen die geen zin hebben in al deze handelingen maar graag een 'echte' schone vloer willen hebben zonder Swiffer-hulp.
Overigens, ik heb een gegoten vloer.
Doos gelukkig bewaard, deze Br. M6 krijgt een mooi donker hoekje in mijn kelderbox.

Yves 29-04-2021

Waardeloos

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Is volledig waardeloos. Ik heb al alles geprobeerd.
Ik blijf steeds een vol hebben vol met strepen . Strepen van de doek en stepen van de wielen .
Ik moet nog steeds de vloer zelf schoonmaken. Ik kuis deze om de dag, dus neen de vloer is niet in zeer slechte omstandigheden. Maar wanneer de robot gerden heeft is vloer erger dan voor die gereden heeft . Met zeep zonder zeep , met veel water weinig water ,eender welke stand van instelling, wegwerp doekje, herbruikbaar doekje...maakt niets uit . De vloer is een ramp. Duur speelgoed zou ik zeggen . Koop het niet !

Minpunten

• Laat strepen achter
  • Kan niet in de donker rijden
  • Rijdt zich soms vast
  • Duur voor de geleverde prestatie

tweetweeties 30-03-2021

handig apparaat

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Deze dweilrobot samen met een Botvac robotzuiger gekocht. Beide zijn via de app gesynchroniseerd maar je kunt ook aparte schema's maken. Het programmeren met no go zones is hetzelfde als bij de stofzuiger. Hij maakt een aangenaam geluidje. Wel is het reservoir logischerwijze klein dus iedere dag even bijvullen. Een klein nadeeltje is de witte kleur waarop snel haren te zien zijn van onze zwarte honden. Het laadstation staat op een optimaal slechte locatie en wel onder een stoel. Toch weet hij iedere keer goed thuis te komen. De wieltjes laten een beetje strepen achter. Kan via de app per kamer dweilen.

Pluspunten

• werkt goed
  • goede synchronisatie via de app met robotzuiger
  • weinig geluid
  • stabiele Wifi en app

Minpunten

• wordt wat stoffig door witte kleur
  • regelmatig tankje bijvullen

tweetweeties 02-08-2021

verslag na een half jaar gebruik: Eigenlijk niets veranderd en de robot werkt naar behoren. De strepen vinden wij niet storend. De synchronisatie met de Botvac stofzuiger gaat soms mis en dan krijgen ze ruzie.

Anita-GJ 02-11-2020

Niet tevreden

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Heb 't apparaat nu 1,5 jaar. Al regelmatig klachten, watertank loopt leeg, kan niet van de plaat komen, accu laadt niet op terwijl apparaat aan elektriciteit staat. Laatste is zeer irritant, als je 't apparaat wil laten werken terwijl je zelf weg bent! Sta je halve dag te mieren, om accupuntjes schoon te maken, accu los maken, weer terugplaatsen en dan heeft ie halve dag nodig om op te laden.

Tristan en Isolde 14-05-2020

Brave Isolde

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Omdat ik al de gelukkige eigenaar ben van een Roomba I7 nu ook besloten om een Roomba Braava M6 te kopen. Eerst allerlei reviews gekeken en gelezen. Ik ben erg blij met de aankoop. Installeren gaat heel makkelijk. Ik heb meteen nog 4 extra dweilen gekocht om nat te kunnen dweilen. Zo kan ik elke keer een schone dweil gebruiken. Ik dweil nu om de dag. Zo heerlijk. Een schone dweil plaatsen, water aanvullen en nadat Tristan zijn werk heeft gedaan mag Brave Isolde haar ronde maken. Isolde laat tot nu toe wel een streeppatroon achter. Dat had ik al gelezen in een review. En ook mijn vloer was bij de aanschaf al een week niet gedweild. Ik hoop dat na een keer of 5-6 dweilen de strepen en wielspoortjes minder zichtbaar zijn. Maar ook als
dat niet zo mocht zijn vind ik het heerlijk dat ik ander werk kan doen of een boek kan lezen terwijl “ ik” dweil.

Phil 17-02-2020

Kleine dweilrobot met goede resultaten

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Het eerste wat mij opviel was het design van de dweilrobot. Hij ziet er erg compact en strak uit. Mijn verwachtingen waren niet hooggespannen maar daar ben ik van terug gekomen. Het installeren is erg intuïtief. Door middel van een app doorloop je installatie. De dweilrobot is zelflerend en weet dus na een paar keer perfect de route door je huis en slaat dus geen plekjes over. Je kunt kiezen voor nat dweilen of afnemen. De eerste variant is de echte dweilfunctie en waarschijnlijk ook de reden waarom je de machine aan wil schaffen. De robot beschikt over een sensor die gekoppeld staat aan een precisiespray. Deze spray wordt op de meer hardnekkige vlekken gespoten en deze plek wordt langer aangepakt dan makkelijke vlekken. Als de vlek echt hardnekkig is dan krijgt de dweilrobot deze niet weg maar de gewone dagelijkse vlekken zijn geen probleem voor de robot. Wat ik jammer vind is dat de wieltjes van de robot sporen achterlaten. De meeste sporen dweilt de machine weer weg maar een aantal blijven wel zichtbaar. De dweilen zelf en het spul voor de spray zijn enkel online verkrijgbaar en best prijzig. Aan de andere kant hoef je zelf niet meer te dweilen en laten we eerlijk wezen. Dat is ook zeker iets waard! Om die reden heb ik via de Imprint™-linktechnologie de dweilrobot gekoppeld aan de Irobot Roomba S9. Eerst wordt de kamer gezogen en vervolgens gedweild. De machines stemmen dit met elkaar af. Het koppelen werkt vlekkeloos via de app. Ik wil niet anders meer.

Pluspunten

• Precisiespray
  • Imprint™-linktechnologie
  • Schoonmaakresultaat

Tink89 15-02-2020

Redelijke resultaten, maar nog veel verbeterpunten

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Hoewel ik niet stond te springen om een dweilrobot, ben ik er nu toch erg blij mee. Ideaal om hen aan te zetten als ik ga werken (of via de app als ik al op mijn werk ben) of voor ik 's avonds naar bed ga. Dan kom ik thuis of word ik wakker met een schone en droge vloer.

Het apparaat komt niet in alle hoekjes en geeft het snel op rond meubels, zoals schuine tafelpoten e.d.. Bovendien wordt de dweil erg snel vies en moet je hem bij een grote ruimte dus eigenlijk tussendoor een paar keer uitspoelen en na één keer dweilen meteen wassen. Ook lopen de wieltjes erg snel vast. Het apparaat roept continu dat ik die schoon moet maken, ook als er maar 1 haar in hangt.

Wat wel heel fijn is, is dat hij kan samenwerken met mijn robotstofzuiger. Zo kan ik eerst laten zuigen en dan laten dweilen. Helaas begint de dweil pas aan zijn programma als de stofzuiger helemaal klaar is. Al met al zijn ze daardoor samen snel 1,5 uur bezig met een kleine woonkamer en keuken. Dat vind ik heel lang! Bovendien loopt de stofzuiger regelmatig vast en dan wordt er dus niet gedweild. Gemiste kans!

De droge stofdoeken heb ik wel geprobeerd, maar werken niet. Omdat de dweil niet in moeilijke hoekjes komt, komt hij eigenlijk ook nooit op stoffige plekken. De droge doeken hadden dus wel achterwege mogen blijven. Ook is het me (nog) niet helemaal duidelijk wat voor schoonmaakmiddel er in het apparaat mag als de dweil leeg is. Het spul dat erbij zit, ruikt niet echt lekker, maar vooral chemisch.

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Dweil erg snel vies
  • Komt niet in moeilijke hoekjes

Rozafamily 12-02-2020

Handige Hulp in de huishouding

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Wij hebben de iRobot Braava Jet M6 4 lang mogen testen. Wij zijn een gezin met dat bestaat uit 3 personen en 3 katten die altijd binnen leven. Met alle haartjes die er rond dwarrelen, soms een katten ongelukje hier en daar waren wij erg benieuwd hoe de dweilbot zijn werk zou doen. Naast de dweilbot hebben wij ook een iRobot stofzuiger in ons bezit, het mooie is dat deze 2 apparaten goed kunnen samenwerken. Eerst de hele boel zuigen om vervolgens de dweilbot te laten dweilen.
Toen we de dweilbot hebben ontvangen hebben we eerst de app robot geïnstalleerd met behulp van de app, dit is echt een fluitje van een cent. De app loodst je stap voor stap door het installaties schema. Daarna met behulp van smart mapping de begane grond in kaart gebracht. Het praktische hiervan is dat je de ruimtes kan indelen met lijnen en zo ook no go areas kan inbouwen, erg prettig. Dit mappen kun je het beste doen in de "droge" stand dan neemt het niet zo veel tijd in beslag. De robot gaat heel systematisch te werk hij werkt echt de hele ruimte af.
De hoeveelheid water die erop gesprayed word kan ook ingesteld worden. De eerste keer dat wij de robot lieten dweilen stond hij te nat waardoor er strepen op de vloer achter bleven. ( wij hebben een houten vloer ) op de tegels in de keuken deed de dweilbot het echt geweldig.
Je kan nat en droog dweilen, droog dweilen is een soort van swifferen. dit is ook echt heel prettig omdat hij dan echt veel dingetjes meeneemt. Er kunnen bij de dweilbot verschillende soorten dweilen gekocht worden voor droog en nat dweilen en dan machine wasbaar en weggooi dweilen.
De machine heeft een mooi strak design, wit vierkant met mat aluminium. Het materiaal is mooi hard plastic.
Het is een handig apparaat helemaal in combinatie met de I Robot stofzuiger . Wij merken echt dat ons huis een stuk schoner en frisser is met dit apparaat.

Pluspunten

• handige app
  • laag geluidsniveau
  • werkt samen met i robot stofzuiger
  • maakt goed schoon

Minpunten

• laat bij nat dweilen wat strepen na op de vloer
  • hij doet er best lang over

Sanna86 10-02-2020

Handig met jonge kinderen

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik heb de Braava nu enkele weken in gebruik en wat een fijn apparaat. Ik gebruik de Braava in combinatie met de iRobot Roomba robotstofzuiger. De apparaten werken prima samen. Het kost in het begin even tijd voor de Braava om de ruimtes te leren kennen. Opvallend is dat een grote ruimte eerder verkend is dan een kleine ruimte. Voor onze beneden- en bovenverdieping had de Braava twee keer nodig. De gang, een kleinere ruimte, kostte juist 3 keer. De kaarten zijn aardig nauwkeurig. Wel jammer is dat je niet kan aangeven waar de kaart niet helemaal klopt. De Braava is op de benedenverdieping een stukje vergeten. Daardoor dweilt hij dat stuk steeds niet. Er moet dan een hele nieuwe kaart worden gemaakt. De kaarten kunnen wel worden aangepast met kamerscheidingen of ruimtes die de Braava moet vermijden. Ook kun je ruimtes een naam geven, zodat je de Braava ook alleen daar kunt laten dweilen. Dat is erg gemakkelijk als je bijvoorbeeld na het eten de vloer even wil laten schoonmaken. Met kleine kinderen is dat geen overbodige luxe.

De Braava doet wel lang over zijn werkzaamheden, maar is heel stil, dus zeker niet storend. Op een volle watertank redt hij de hele benedenverdieping, dus aanzetten terwijl je weg bent is zeker aan te raden.

De Braava is makkelijk uitwisselbaar met andere verdiepingen. De accu is voldoende om het laadstation beneden te laten staan. Ik zet alleen de Braava boven en haal hem later weer op.

De Braava is erg compact en komt dus overal goed bij. Ook onder kleine ruimtes, zoals een bank of een bed, wordt prima gedweild.

De vloer wordt goed schoon. Hele hardnekkige vlekken kan de Braava niet goed aan, maar bij handmatig dweilen heb je die vlekken ook niet zomaar weg. De Braava werkt niet helemaal streeploos. Heb je een hele gladde vloer, dan kan dit misschien wat storend zijn. Op een houten vloer valt het wel mee.

Ik vind het een aanrader. De Braava zorgt voor een schone vloer zonder dat het mij nog tijd kost.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Apparaat is erg stil
  • Apparaat werkt nauwkeurig

Minpunten

• Laat strepen achter op de vloer
  • Kaarten soms niet juist

Tijs 27-12-2019

Mijn vloer is nog nooit zo schoon geweest

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Dit is een fijne dweilrobot, die me veel werk (wat ik eigenlijk zelfs nauwelijks zou doen als ik het zelf zou moeten doen) uit handen neemt.
Normaliter ben ik het schoonmaakwrk na het stofzuigen al wel weer beu, dus dweilen zat er niet of nauwelijks in. Ondanks dat vond ik onze vloer toch wel schoon, maar sinds dit apparaat in huis rondrijdt is de properheid echt naar een ander niveau getild.
En het gemak is onovertroffen: pad plaatsen, tank vullen, en op de knop (op het apparaat zelf of in de app) drukken is het enige wat ik hoef te doen voor een dweilbeurt. Oh ja, en naderhand de pad even uitspoelen.
Erg fijn dat dit kan, en dat het niet een wegwerppad is.
Over onze woonkamer / eetkamer / keuken doet hij ongeveer anderhalf uur.
Het enige echte nadeel vind ik dat hij zijn werk niet in het donker wenst te doen; toen ik dat een keer probeerde meldde de app overigens wel netjes dat de robot dat een probleem vond.

Pluspunten

• Bij regelmatig gebruik wordt de vloer écht schoon
  • Kan met iRobot stofzuigrobot worden gekoppeld
  • De microvezeldweilpad is herbruikbaar

Minpunten

• Stofzuigt niet
  • Werkt niet in het donker

Erik de koe 21-12-2019

Perfect voor als je weinig tijd hebt

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik heb dit deze dweil robot nu een maand. En het bevalt me goed! Had eerst wat moeite met hem op mijn netwerk te krijgen. Maar daarna was het perfect. Er zat maar 1 flesje met schoonmaak spul bij. Dus ik doe het nu met alles reiniger en daar doet die het net zo goed op.

Ik zou dit product zeker aanraden als je weinig tijd hebt. Er word om de dag in mijn huis gedweild en dit zorgt ervoor dat mijn huis ten alle tijden schoon is.

Pluspunten

• Kan ook met allesreiniger
  • Makkelijke app
  • Zone instelbaar
  • Schoonmaak schema

Minpunten

• Reservoir snel leeg
  • Maakt heel erg vuil niet schoon

Kamran 20-12-2019

IRobot Braava M6

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik heb de Braava M6 nu een paar weken in gebruik, en ben zeer tevreden.

Zodra mijn iRobot i7+ Robotstofzuiger klaar is met stofzuigen start de Braava M6 met dweilen. Dat is ideaal omdat ik nu zeker weet dat er geen stof en haar meer op ons witte gietvloer licht. Tot nu toe maken we alleen gebruik van nat dweilen omdat dat voor ons het meest hygiënische vorm van schoonmaken is. Voordat we de M6 hadden moesten we wekelijks handmatig twee verdiepingen van ons penthouse dweilen, maar die tijd is nu gelukkig over waardoor we op zondag meer tijd hebben voor andere dingen.

Wat me opvalt is dat de robotdweil moeite heeft met hardnekkige strepen van bijv. schoenzolen, maar opzich is dat begrijpelijk omdat de strepen heel diep in de vloer trekken. Nadat de dweil klaar is moeten we af en toe hier en daar handmatig poetsen om strepen te verwijderen.

De dweilrobot moet eerst een aantal keer door het huis racen alvorens er een plattegrond klaar staat in de app waarop je “no go” zones kunt instellen, maar het meest handige vind ik het toekennen van ruimtes. Ik kan nu aan mijn Google speaker vragen om de keuken te dweilen waarop de M6 een opdracht krijgt en direct naar de keuken rijdt om te dweilen. Ideaal!

Ik ben heel positief, maar waar ik minder over te spreken ben is het feit dat je verplicht wordt om het schoonmaakmiddel en de pads bij iRobot te kopen. Verder zie ik vaak strepen van de wielen op de vloer omdat de robotdweil over natte stukken rijdt.

Pluspunten

• Niet meer handmatig dweilen
  • iRobot app
  • Gietvloer altijd schoon
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Strepen van wieltjes op de vloer
  • Pads alleen bij iRobot te koop
  • Schoonmaakmiddel alleen bij iRobot te koop

Mirte 17-12-2019

Nooit meer dweilen

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik heb de iRobot Braava jet nu enkele weken in huis. Wat een genot! Mijn vloer is nog nooit zo vaak gedweild.

De robot is erg gemakkelijk in gebruik. Het is even uitproberen waar je hem neer zet, ik wilde hem niet volledig in het zicht hebben staan, maar hij moet wel een plek hebben met een redelijke aanrijd route. Elk huis heeft denk ik meerdere plekken waar hij prima kan staan.

De eerste keer dweilen is een verkenningstocht, waarbij de robot nog verschillende keren botst tegen meubels die hij tegen komt. Gelukkig leert hij snel en ik ook. De daarop volgende keer zorg ik dat naast dat de Stoelen op tafel staan ik ook de deurmat even van de vloer haal, hier gaat de robot namelijk mee aan de haal. Daar tegenover staat dat de robot nu vaart mindert wanneer hij weet dat er een meubelstuk staat. Top! Ik was bang dat het schoonmaakmiddel op mijn meubels zou worden gespoten, maar door de camera gebeurd dit niet. Toch prettig om dit te weten.

Bij de robot zitten verschillende dweilbenodigdheden. Voor droog en nat dweilen, maar bijvoorbeeld ook een wasbare en wegwerp dweil. De robot herkent de dweil die wordt bevestigd en past zijn programma hierop aan. Ik gebruik met name de wasbare dweil voor nat dweilen. Deze bevestig je gemakkelijk en ook het wassen gaat makkelijk en prima.
Bij de robot wordt voor het eerste gebruik schoonmaakmiddel mee geleverd. Deze gaat 2 tanks mee. Voor een goed beeld, een tank dweilt ongeveer 55m2. iRobot geeft aan dat enkel het speciale schoonmaakmiddel kan worden gebruikt. Deze is enkel bij hen te koop. Omdat de kosten van de dweilrobot zo hoog zijn, durf ik het niet aan ander schoonmaakmiddel te gebruiken.

Het dweilen doet de robot prima. Voor de echt kritische schoonmaker is het misschien niet voldoende en is het fijn als tussendoor onderhoud. Ik houd absoluut niet van schoonmaken en voor mij fungeert e robot dus echt als dweil en ben dan ook meer dan tevreden. Grootste nadeel vind ik dan ook dat ik ervoor zelf nog moet stofzuigen. Vanuit iRobot is ook een stofzuiger ontwikkelt die goed schijnt samen te werken met de dweil. Deze heb ik niet, maar deze combinatie lijkt me helemaal ideaal!

De robot maakt na zo’n 3 keer dweilen een plattegrond van het gedweilde oppervlakte. Deze kun je vervolgens via de app aanpassen of secties selecteren waar de robot moet dweilen. Super prettig als je keuken gedweild moet worden maar je woonkamer niet. De robot rijdt met zijn wieltjes wel over de natte vloer, wat wat lichte streepjes kan veroorzaken. Ik vind dit geen probleem, maar mogelijk vind een kritische schoonmaker dit wel een nadeel.

De robot rijdt altijd terug naar zijn home. Via de app worden meldingen gedaan als tank leeg of batterij leeg. Waardoor je weet wat er van je verwacht wordt.

Ik ben ontzettend tevreden over dit product en kan eigenlijk niet meer zonder.

Pluspunten

• Slimme dweil
  • Spuit niet op je meubels
  • Dweilt zorgvuldig
  • Te besturen via app

Minpunten

• Speciaal schoonmaakmiddel nodig
  • Rijdt over je natte vloer
  • Heftige vlekken krijgt hij niet weg

Ward 12-12-2019

Compact en mooi design

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik heb de iRobot Braava Jet m6 nu ongeveer 4 weken in huis en ben best tevreden. Ik heb een gietvloer waarop je veel ziet, dus het is belangrijk dat hij regelmatig schoon gemaakt wordt. Hij is mooi en compact en de bijbehorende app is prettig. Je kunt de robot op afstand aanzetten. Soms is dat alleen ter informatie. Er stond op dat de robot vast was gelopen. Tja... Daarna in ieder geval geprobeerd het de robot zo gemakkelijk mogelijk te maken door de stoelen op de tafel te zetten en iets voor de bank te leggen waar kabels liggen. Daar kan hij namelijk in vast blijven hangen. Toen deed hij het prima. Hij maakt best goed schoon. Het is geen schrobben, maar daar moet je hem ook niet voor willen gebruiken. Hij onderhoud de vloer goed, en daar gaat het bij ons om. Voordat je hem aanzet natuurlijk wel even stofzuigen he!

Pluspunten

• compact
  • design
  • app bediening

Minpunten

• loopt soms vast
  • moet je spullen uit de weg zetten

Jeroen E. 11-12-2019

Super hulpje!

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik ben 1 van de gelukkige die deze Dweil Robot mag testen. Ik heb een grote houten voer en een tegelvoer in de keuken en was dus erg benieuwd naar het resultaat van deze dweil.

Na 3 keer dweilen stond er een plattegrond in de app. Vervolgens kun je de kamers indelen en eventueel aangeven waar de dweil niet hoeft te dweilen. Handig wanneer je een speelhoekje voor de kids hebt met speelgoed op de grond.
Ook kun je een schema instellen in de app. En je kunt de waterhoeveelheid instellen welke op de vloer gesprayt wordt tijdens het dweilen. Op mijn houten vloer gebruik ik bijvoorbeeld minder water dan op mijn tegelvloer.

De dweil kan niet alle vlekken verwijderen. Daar is hij niet krachtig genoeg voor. Officieel mag je alleen maar het schoonmaakmiddel van iRobot gebruiken. Maar mijn eigen goedje werkte ook prima. De strepen die de wielen achterlaten tijdens het dweilen zijn niet meer te zien wanneer alles is opgedroogd. De dweil komt in alle hoekjes door zijn vierkante vorm. Wel botst hij tegen alle meubels aan wat ik jammer vind.
Ook kan de dweil niet in een volledig donkere kamer navigeren. Dus de dweil kan niet 's nachts dweilen, wat mijn robotzuiger van een ander bekend merk wel kan. Dit komt doordat de dweil gebruikt maakt van camera's ipv een laser om te navigeren.

Wanneer je elke dag nat wilt dweilen dan zul je wel een paar extra pads moeten kopen, zodat je deze elke dag kunt veranderen.

De dweil geeft een gevoel dat het huis schoon is, maar natuurlijk niet zo schoon dan wanneer je handmatig doet dweilen. Dan spoel je de dweil namelijk uit in de emmer sop. De robot doet met 1 pad de hele vloer zonder 1 keer uitgespoeld te worden..... Of dat nu echt zo hygiënisch is?

Daarom een 7 voor deze dweil. Hygiene blijft voor mij een vraagteken en de schoonmaak kwaliteit kan beter. Ik denk dat de Robot dweil nog niet helemaal is doorontwikkeld en dat de volgende generatie weer een stap beter zal zijn.

Pluspunten

• Compact design
  • App bediening
  • Gebruikt weinig water
  • no go zones instellen

Minpunten

• schoonmaak kwaliteit nat dweilen
  • extra pads zijn prijzig
  • aanschafprijs