Xiaomi S6

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Xiaomi S6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bert van Schaik 20-04-2020

Uitstekende navigatie

Geschreven voor: Xiaomi S6

Wij gebruiken deze Roborock S6 voor het schoonhouden van onze tafeltennis zaal. Die is aanzienlijk groter dan een huiskamer, namelijk zo'n 320 vierkante meter. Er is ook weinig variatie aan objecten waarmee een robot zich kan oriënteren. Dat bleek voor andere merken (Neato) een te groot probleem. Die dingen verdwaalden, konden het laadstation niet meer terugvinden en konden daarom ook de reinigingklus niet voltooien. Bovendien was er steeds interventie nodig.

De Roborock S6 kan zijn weg in onze tafeltennishal uitstekend vinden. Het ding weet na het schoonmaken telkens weer de weg terug naar het laadstation te vinden. De totale schoonmaak klus in onze zaal vergt twee stofzuigbeurten en een tussentijdse oplaadpauze. Dat gaat op zich prima, maar dat neemt totaal ongeveer zes uur in beslag. Ik heb met de MI Home app de zaalruimte in twee delen gesplitst. Nu maak het ding de ene dag tussen 3 en 5 's-ochtends de ene helft schoon en de andere dag de andere helft. Zo blijft onze sportzaal schoon en het gebeurt in de uren dat er niemand in het gebouw is. De zaalverlichting is dan ook uit, maar dat is met het LIDAR systeem (Laser Imaging Detection And Ranging) geen enkel punt.

We hebben er eigenlijki geen omkijken naar. Een keer per week de stofbak legen en het apparaat schoonhouden, dat is het.

Wij gebruiken de dweilfunctie niet. Uit andere revieuws begrijp ik dat de dweilfunctie niet zoveel voorstelt. Ik denk dat dit in meer of mindere mate voor alle robot dweilers geldt, gegeven het kleine formaat van de dweil en de geringe neerwaardse druk.

Pluspunten

• Uitstekende navigatie
  • Goede reiniging
  • Mi Hom app werkt redelijk

Minpunten

• Dweilfunctie stelt niet veel voor

Annelies 27-01-2020

Super stofzuiger

Geschreven voor: Roborock Roborock S6

Ik zag deze robot stofzuiger bij mijn dochter, die er zeer tevreden over was. Zelf heb ik een hond en kat die nogal verharen en ik dus altijd haren in mijn sokken heb zitten. Ik dacht: mok ok he ( moet ik ook hebben). Het is geweldig, geen haren meer en een altijd stofvrij huis. Bovendien is het leuk om er naar te kijken. Soms vaart verminderen wegens obstakels en er dan plotseling weer de sokken in zetten. Geweldig.

Pluspunten

• Niet teveel lawaai
  • Lange accuduur

Minpunten

• Onduidelijke handleiding