iRobot Roomba 780

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 111 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 780 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

kaya111 09-02-2015
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Fijne stofzuiger, maar na anderhalf jaar is hij aardig versleten.
Draait bijna iedere dag. Zijborsteltje draait niet meer, daardoor blijft alle vuil liggen. Borstels ook versleten.
Klein reservoir.
(huishouden met tegelvloeren, 2-3 honden, 3 langhaar katten)

Jenny H. 22-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

We hebben sinds kerst deze ongelooflijke stofzuighulp in huis.
En eerlijk, het is zalig! Je kun hem instellen om op door jou best bevonden tijd en dagen laten uitrukken. Dus elke keer een propere vloer, zalig.
Ook zul je verstelt staan van het vele stof (en bij ons kattehaar) er elke dag in zijn bakje zit.
Ook kun je hem met een gerust hart boven aan de trap rondrijden, dankzij zijn oog bemerkt hij de niveau verschillen en draait hij zich mooi om. Enkel afstandsbediening is niet zo, daarmee bedoel ik dat je erbijna op moet zitten dus kun je evengoed knop op toestel gebruiken of zoals wij de programmering zo zit je direct goed voor de ganse week.

kruidentuin 22-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Het is een handige stofzuiger hij zuigt onder stoelen en banken en baant zich een weg door het hele huis, of zoals je zelf wilt dmv speciale kastjes waarmee je het gebied afbakent.
Jammer is dat hij hard tegen de deuren en onderkant van kastjes bostst met een behoorlijke vaart en hij maakt best veel lawaai. Je moet er wat voor overhebben om een schone kamer te krijgen zonder zelf je eigen in te spannen.

daanboon 20-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Wat de toekomst allemaal niet kan brengen. Een robot die het stofzuigen grotendeels uit handen neemt, ideaal. Sinds een aantal weken in het bezit van de Roomba 780, en mijn eerste indruk was verpletterend. Allereerst over de inhoud van de verpakking. Er zitten veel extra onderdelen en accesoires bij. Zeer handig, want dit scheelt weer in de kosten. De handleiding is op een DVD bijgeleverd, scheelt weer een boekwerk in de kast. De Roomba is zeer gebruiksvriendelijk, en je hebt al snel door hoe alles werkt. Het dockingstation moet goed tegen een wand worden gezet, anders schuift deze weg, en kan de Roomba niet terug naar zijn mandje. Bediening is zeer gebruiksvriendelijk. Handig is de programma's die ingesteld kunnen worden, zo kan Roomba lekker zijn werk doen als je zelf aan het werk bent. De Roomba zuigt erg goed, en mist geen enkele hoek of plek. Af en toe is de Roomba wel wat agressief bij tafelpoten en stoelen, maar dat valt te overzien. De afstandbediening is erg handig, als je bijvoorbeeld moeilijk kunt bukken. Het bereik van de afstandbediening is niet groot, dus je moet goed dichtbij richten. Ik sta elke keer weer verbaasd hoeveel stof er in de opvangbak zit. Onderdelen zien er duurzaam uit, en gaan volgens mij niet snel stuk. Reinig de onderdelen wel regelmatig, zo blijft Roomba goed zijn werk doen.
Wat een uitvinding!

kvtk 19-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Heb de mogelijkheid dit product te testen dankzij trend.
Bij mij op de stenen vloer was ik niet erg overtuigd, heb ook een erg grote woonkamer met veel hoekjes.
Het speelgoed van de kinderen is echter geen probleem.
Heb hem nu bij mijn ouders op de parket uitgeprobeerd.
Daar werkt hij fantastisch!!
Hij gaat zonder problemen heel de woonkamer rond, zelfs tot onder de kasten en over de tapijten.

mj134 17-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

We hebben Roomba nu al zo' n anderhalve maand om te testen en nog steeds bevalt hij goed. We hebben tot nu toe niet gemerkt dat de batterijduur minder wordt of dat hij minder zuigt. Wel makken we hem regelmatig even schoon (inclusief de filters) en halen we elke dag het bakje leeg en de haren uit de wielen zodat hij niet vast kan lopen. Roomba gaat nog steeds elke dag op pad en zuigt de haren die er liggen netjes weg zodat het schoon is voordat we thuiskomen. We hebben we erg veel plezier van omdat dit ons toch best veel stofzuigbeurtjes scheelt. Wel moeten we een keer in de week nog even de plekjes zuigen waar Roomba zelf niet kan komen. Maar dat vinden we geen probleem omdat alles wat Roomba elke dag doet toch wel erg veel tijd scheelt. Alle obstakels de we hadden zijn uit de weg geruimd en Roomba heeft dus ook vrij baan om zijn gang te kunnen gaan en nog steeds doet HJ dat naar alle tevredenheid.

anmarli 17-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Ik heb het nu enkele weken om te testen. Ben er wel over te spreken. Zuigt prima, makkelijk in onderhoud, laad snel op, programeerbaar.
Kan echter niet in alle hoeken komen, komt soms vast tezitten onder kast of radiator, kan niet altijd goed op oplader komen omdat deze nogal licht van gewicht is.
Je tijd om wat anders te doen tijdens het stofzuigen, heerlijk ineen druk gezin.

Annemie91 16-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Dankzij trnd mag ik een aantal weken de IROBOT ROOMBA 780 uittesten.
Ik ben grote fan geworden!
Ik laat hem elke dag mijn huis stofzuigen terwijl ik mij kan bezig houden met andere dingen.
Vroeger stofzuigde in 1 keer om de 2weken. Nu de robot elke dag stofzuigt ben ik ervan verbaast hoeveel stof er elke dag weer uit te filter komt!
Hij is heel makkelijk te gebruiken, komt in elk hoekje, gaat vlot rond de poten van mijn tafel en gaat moeiteloos kleine verhoogjes over (deurpost bv)

zerber 15-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

de robot is een zeer goed product, gemakkelijk en het heeft bovendien een mooi desing. eens je de robot hebt wil je hem niet meer kwijt!Hij gaat overal grondig tewerk. steeds een pic en span huisje al!s je thuis komt van je werk

zohra19 15-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

heb via trnd.nl de irobot mogen testen.
het is een ideaal hulpje om in huis te hebben. het negatieve ervan is dat het de hoeken niet zo proper krijgt zoals ik het wil , en ga moeilijk tussen de stoelen

bloem71 15-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Ideaal als je een drukke baan hebt en weinig vrije tijd hebt.
je komt thuis en het huis is gestofzuigd. Je stelt het gewoon in en het handige programma doet zijn werk. We hebben een hond dus het is een dagelijks klusje. Een paar keer in de week met de dweil erachteraan en klaar is de boel.

BiancaDB 15-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Ik heb de Roomba getest via Trnd. De Roomba is wel een fijn apparaat, maar omdat ik ook kussens, bankstel en dergelijke stofzuig, blijft een gewone stofzuiger erbij noodzakelijk. De machine is heel makkelijk programmeerbaar en geluidsarm. Ook is hij zorgvuldig. Wel heb ik al een aantal keren gehad dat hij midden in de kamer was blijven steken, in plaats van naar de docking station terug te keren. Hij is makkelijk te reinigen. Met name geschikt als je een strak ingericht en opgeruimd huis hebt. Ik heb een dochter die graag op de grond speelt, dan moet je wel eerst alles aan de kant doen voordat de robot zijn gang kan gaan. Ik vind de prijs veel te hoog, helaas!

OSC4R 15-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

De robotstofzuiger: de beste huishoudhulp van dit moment! Ik sta enorm versteld van de iRobot Roomba 780, die met slimme oplossingen er zelfstandig voor zorgt dat de vloer in mijn huis iedere week goed schoon is. Door de handige LED-indicaties geeft de robotstofzuiger zelf aan wanneer hij 'vol' is qua stof of de batterij bijna leeg is. In dat laatste geval is hij zelfs slim genoeg om zijn eigen docking station (Virtual Wall) op te zoeken en zichzelf daar in de stand te parkeren waarmee hij opgeladen wordt. Top!

Ingebouwd reinigingsprogramma en kleine stofbak
Het ingebouwde reinigingsprogramma zorgt ervoor dat de iRobot op vooringestelde dagen en tijden gaat stofzuigen. Het instellen hiervan gaat redelijk simpel, al is het alleen maar om het feit dat dit allemaal via één knop op de robotstofzuiger gebeurt. Ik heb hiervoor nog wel even de gebruiksaanwijzing moeten lezen, want in tegen stelling tot veel van mijn andere gadgets, wist ik bij de iRobot nog niet direct hoe hij werkt, haha! Maar als je eenmaal goed weet hoe hij werkt, is de iRobot Roomba bijzonder gebruiksvriendelijk en is hij zo slim dat hij het stofzuigen volledig van je overneemt. Door het automatische reinigingssysteem hoef je echt nooit meer aan stofzuigen na te denken, want de robotstofzuiger gaat helemaal zelfstandig aan het werk, zelf als jij niet thuis bent. Het enige waar je nog aan moet denken is het het regelmatig legen van de AeroVac-stofbak waar alle opgezogen onderdelen en stof in belanden. Doordat deze stofbak tamelijk klein is, is het legen hiervan soms snel nodig. Maar gelukkig geeft de iRobot ook hiervan weer een handige lichtindicatie.

Zeer nauwkeurig, mits je de robot leert hoe je huis eruitziet.
De nauwkeurigheid van het zuigen in ons huis blijkt in de basis al best goed te zijn. Als je de robotstofzuiger aanzet, start hij met rijden en zodra hij een muur of obstakel ziet, remt hij af. Dit afremmen gaat meestal goed, maar soms mist hij het object waardoor hij hard tegen bijvoorbeeld een stoelpoot aanrijdt. Echter is de iRobot Roomba van dergelijk robuust materiaal gemaakt dat hij goed tegen een stootje kan. De zuigkracht is meer dan voldoende, bij muren en kastjes zuigt hij prima langs de randjes en door zijn compacte omvang, rijdt hij zonder problemen onder onze bank door. Het is mogelijk om de iRobot te leren hoe de kamers van je huis er precies uitzien. Dit instellen is tijdrovend, maar is wel aan te raden want het stofzuigen wordt daardoor nauwkeuriger en is sneller klaar. Zonder het instellen rijdt de iRobot doelloos door het huis en kiest hij op eigen iniatief een route, waarbij je er in ieder geval niet zeker van kan zijn dat hij alle hoeken evengoed meeneemt. Wel lijkt hij hierbij in staat te bepalen of stukken van de vloer erg vies zijn, want soms rijdt hij plots achteruit om op dit stuk extra te stofzuigen. Ook is het mogelijk de iRobot op commando een bepaald stuk te laten stofzuigen, waarbij hij door rondjes te draaien een bepaald stuk vloer extra goed schoonmaakt. Dit gaat niet zo snel, maar hij doet zijn werk. Een belangrijk punt van kritiek is overigens wel dat het stofzuigen met de iRobot Roomba 780 voornamelijk geschikt is voor kleine stukken en stof, omdat grote objecten niet kunnen wordt opgezogen door deze robotstofzuiger. Echter is dit -voor zover ik weet- een beperking van alle robotstofzuiger.

Accuduur van de iRobot Roomba 780
De accu van de iRobot Roomba 780 gaat volgens de fabrikant 50% langer mee dan andere modellen. Hoewel ik vind dat de accu alsnog niet erg lang meegaat, is dit probleem eigenlijk niet merkbaar doordat hij, zoals gezegd, zijn eigen Virtual Wall opzoekt om opgeladen te worden.

Accessoires, gebruiksaanwijzing en eindoordeel
Afgezien van het feit dat de Virtual Wall zonder batterij geleverd wordt, is het assortiment aan accessoires aardig compleet. Vervanging van de borstels is aanwezig in de doos en de gebruiksaanwijzing is beknopt, maar bied voldoende informatie om de werking van de iRobot Roomba 780 te begrijpen. De prijs van dit topmodel van iRobot ligt aanzienlijk hoger dan vergelijkbare robotstofzuigers van andere merken, maar als je bedenkt dat je er een leven (de levensduur is bij mij onbekend) zonder zelf stofzuigen voor terugkrijgt, is hij het geld absoluut waard!

vlaasje 14-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Het is ontzettend handig dat de roomba elke dag ingesteld kan worden om je kamer te reinigen. Hij heeft 7 programma's in dit in te stellen. Helaas moet je wel je kamer aan de kant maken zodat hij zijn ronde kan gaan. Onze dochter van 4 beschikt over aardig wat duplo bouwwerken. Roomba gaat er redelijk zachtjes tegenaan maar her en der stort vanzelf toch een bouwwerk in. Ik vraag mij af wat de meer waarde is als ik toch wederom alles op moet ruimen. Het is een touch screen waarmee je je roomba kan instellen. Ziet er ontzettend flits uit! Gewoon een 24 uurs klok is aanwezig want die van AM/PM kan je omzetten naar 7.00 uur en 19:00 uur. (even de dvd/ cd-rom handleiding lezen op de computer of dvd speler) Vergeet alleen niet bij eenmalig het instellen je roomba programma eruit te halen want hij gaat een week later gewoonweg weer aan de slag als de roomba standby staat. Met tot gevolg dat hij vastloopt in het speelgoed van onze dochter.
Wij hebben deze roomba kunnen testten voor dik een maand en mij is opgevallen dat laminaat met groeven niet grondig schoongemaakt worden. Wat een stofzuiger opzuigt veegt deze roomba de kruimels op. Voor een gladde vloer is deze zeer geschikt! Een aanrader voor mensen die graag elke dag een schone vloer willen maar niet teveel spullen in huis hebben.

kingoefwa 14-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

We stonden allen vol ongeduld te kijken toen we de doos opende. Een mooi machine met vele accesoires. Het installeren en programmeren ging vlotjes en na een tiental minuten kon hij reeds beginnen. Het stofzuigen ging goed maar hij maakt wel veel lawaai,toch zeker als je thuis blijft. In een lege kamer is hij fantastisch,maar in een bewoonde kamer kan hij niet overal bij en moet je nog apart stofzuigen of je moet alles wegzetten of verplaatsen. De officiele prijs van 649 euro vind ik dan ook fel overdreven.

Tester72 14-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Ik heb de Irobot Roomba780 nu ongeveer 1 maand in huis om te testen.
Ik vind dat hij goed zijn werk doet...
De Irobot Roomba 780 gaat goed onder de bank en kast.
Haalt per dag toch wel redelijk wat stof van de grond!
Qua prijs vind ik hem wel aan de dure kant.
Ik heb wel een paar puntjes wat beter zou kunnen!

1. In de hoeken komt hij niet makkelijk
2. geen 24u klok. gaat alleen met AM/PM met een 12u klok
3. Er zaten geen batterijen voor de sensoren en afstandsbediening bij. En voor zo'n duur apparaat hoort dat er bij te zitten. de gebruikers gelijk met de Irobot Roomba aan de slag kunnen.
4. De afstandsbediening, vind ik persoonlijk niet echt prettig werken.

krisje987 14-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

de roomba 780 is goed dankzij zijn accessoires die het ons wel heel makkelijk maken,de twee Wall's komen hier echt wel van pas, de borsteltjes en reserveonderdelen heb je ook wel nodig. spijtig dat er geen batterijen bijzitten voor de Wall's dat zou wel mogen voor zulk bedrag. hij stofzuigt ook echt in de hoeken dankzij het borsteltje dat hij heeft aan de zijkant, kortom hij stofzuigt veel beter dan ik blijkbaar want ik vind het nu altijd proper en netjes. super om in huis te hebben, je kan hem eens je hem gebruikt hebt niet meer missen, gewoon omdat je zelf andere dingen doet of meer tijd hebt voor jezelf want het spaart echt wel tijd uit. een super machine, misschien toch wel te duur om zomaar bij je gewone stofzuiger extra bij te kopen.

cobieke 14-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

ideaal aparaat vooral als je een jan de Bouvrie inrichting hebt. Ik heb veel prulletjes en dan is het niet echt superhandig.
Heeft wel veel tijd nodig om de hele kamer te doen, weinig lawaai maar dat compenseert het tijdsgemak wel weer. Ideaal!

mistyp 14-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Ik ben heel tevreden over de Roomba. Het is een ideale hulp in huis. Ik zorg dat er niks op de vloer ligt waar hij last van zou kunnen hebben, zet de Roomba aan het werk en ik ga boodschappen doen. Als ik thuiskom is de vloer stofvrij.

76 14-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Ik ben de IRobot Roomba 780 aan het testen voor het TRND-project. Ben nu al fan! Ik was wel sceptisch in het begin en had het idee dat hij niet overal zou komen. Na het uitpakken meteen op de start knop gedrukt en daar ging hij, onder de bank, onder de tafel en onder de stoelen door. Hij gaat langs de muren en komt overal!! De IRobot Roomba is heel makkelijk in te stellen en je kunt hem programmeren voor de hele week. Ik laat de IRobot stofzuigen als ik niet thuis ben en kom dan in een heerlijk schoon huis thuis. Ideaal! Hij is makkelijk te reinigen, je moet een beetje kracht zetten om het bakje te verwijderen. De borstels haal je er makkelijk uit. Als ik een min puntje moet bedenken is dat hij best veel lawaai maakt, maar ja dat doet je eigen stofzuiger ook.

ikkx75 11-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Wat een heerlijk gemak om de irobot in huis te hebben.
Dankzij trnd kan ik hem nu zes weken testen....en daarna schaf ik er mij hoogstwaarschijnlijk eentje aan.
Ik laat hem wel bijna elke dag door het huis gaan.
Ook mijn vriendinnen zijn wild enthousiast.

Echt een aanrader. Waarom het leven moeilijk maken als het makkelijk kan.

Sillyme21 11-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Wow, met een druk op de knop start de robot met stofzuigen. Door de doorzochtige bak, zie ik direct wat er allemaal opgezogen wordt. Lange haren, stofvlokken zonder enige moeite zweeft de irobot over onze houten vloer. De robot laat geen krassen na.
Tot nu toe ben ik erg tevreden.

Kimmar 09-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Echt een ongelooflijke luxe, z'on robotstofzuiger!
Ik laat hem eigenlijk iedere dag wel een rondje door het huis gaan, dat moet ook wel met een peuter in huis!
Hij is heel efficiënt, de eerste keer denk je, wat is hij nou aan het doen, een beetje willekeurig rondjes rijden, maar hij komt toch overal gemiddeld 3 keer en zelfs langs de muren en plinten pakt hij alles netjes mee.
Je moet wel echt zorgen dat hij niet bij kabels ed kan want daar raakt hij echt in verstrikt is onze ervaring.
Het laminaat wordt echt netjes schoon, zelfs al het zandbak zand zuigt ie netjes op!
Maar het is echt een topper ook op vloerbedekking en tapijt, waar ik normaal met een speciaal stofzuiger hulpstuk op mijn knieen moest laat ik nu de Roomba los en het wordt echt brandschoon!

De Roomba kan alleen niet in smalle hoekjes en doordat wij eetkamerstoelen hebben met een slee ipv poten die net te smal zijn voor de Roomba moet ik toch af ten toe de gewone stofzuiger nog pakken maar dat weegt niet op tegen alles wat hij wel kan.
Ik wil niet meer zonder!

AnnedeW 08-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Ik ben de Roomba 780 nu een paar weken aan het testen voor trnd.nl, en hij bevalt erg goed, een nieuwe huisgenoot, hij stofzuigt heel zorgvullig en je kan met de tools die bij de Roomba horen, heb ook nog sturen waar je hem graag wil hebben.
Met de afstandsbediening kan je hem aanzetten en uitzetten ideaal.

serena11 08-01-2014
Geschreven voor: iRobot Roomba 780

Ik heb de Roomba780 nu enkele weken in huis om te testen via TRND. Ik kan nu al zeggen dat ik straks na de testperiode moeite heb om hem weer in te leveren.
Plus punten:
programeerbaar wanneer jij wilt dat de roomba zijn werk doet
werkt zeer nauwkeurig, kruipt op de pliten (wij hebben plinten van 1cm hoog)
De roomba komt gemakkelijk bij moeilijke plekken, je hoeft geen meubels aan de kant te schuiven.
Geluid is minder hard dan een gewone stofzuiger
Mooie vormgeving, en via de test site van TRND erg veel info te vinden.
Min punten: Stofreservoir moet je na elke stofzuigbeurt leeg maken.
Het station maakt een snerpent geluid, valt alleen op wanneer je bv geen tv of radio aan hebt staan.
Het oplaadstation wordt regelmatig omver gereden of weggeduwd door de Roomba, zodat hij niet altijd erop kan en weer een rondje door de kamer maakt.
Het gewicht valt mee maar hij is onhadig te tillen en naar boven te dragen, er zit geen draaghendel aan.
Sommige radiatoren hangen te laag waardoor de roomba niet goed onder de verwarmig kan stofzuigen of zichzelf vast rijd.