Rowenta Smart Force Essential RR6971

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Smart Force Essential RR6971 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

MMVR80 15-07-2019

Fijne aanvulling

De robotstofzuiger nu een aantal weken in gebruik. Bevalt goed, fijn om bij thuiskomst een schone vloer te hebben. Het is geen vervanging van stofzuigen met de 'gewone' stofzuiger, daarvoor komt hij niet in alle hoekjes en is het patroon wat wordt gevolgd te random. Maar zeker een fijne aanvulling voor doordeweeks als we overdag van huis zijn!
Batterij gaat lang mee, ruim 2 uur.

Kj 15-07-2019

Hulp in de huishouding

Ik zou de robotstofzuiger eigenlijk niet meer willen missen. Sinds ik hem in huis heb, hoef ik niet meer om de dag de stofzuiger uit de kast te halen. Van tevoren kregen we als beschrijving van deze robotstofzuiger dat we niet de verwachting moesten hebben dat je je normale stofzuiger de deur uit kon doen. Met dat wetende, overtreft deze robotstofzuiger absoluut mijn verwachtingen! Ik stofzuig nu 1x in de week nog eens goed en dat is voor ons huishouden (2 fulltime werkenden) genoeg. Ook de dweilfunctie die de stofzuiger heeft is geen vervanging van je ‘normale’ dweil. Wel is dit voor een huishouden als onze genoeg om dit terug te brengen naar eens per week goed dweilen.

Het nadeel dag de stofzuiger heeft is dat ie regelmatig vastloopt op een kabel of bijv. sok die ie onder het bed vind. Ook gaat hij natuurlijk over het tapijt dat onder de tafel ligt en is ie al twee keer vastgelopen op de punt van fit tapijt.

De robotstofzuiger heeft een timer functie, die ik eigenlijk altijd gebruik. Overdag doet hij zijn werk, wanneer ik aan het werk ben. Meestal kom ik dus thuis in een schoon huis. Op een enkele keer na, omdat ik hem dan ergens vastgelopen vind. Ik vind dat de robotstofzuiger best veel lawaai maakt, dus je zult hem niet gauw zijn werk laten doen, terwijl je zelf lekker op de bank tv zit te kijken.

Wat me wel is opgevallen is dat de robotstofzuiger soms moeilijk zijn laadpunt terug kan vinden als ik hem zelf uitzet. Het design is overigens mooi en stevig! Een verbeterpunt is de gebruiksaanwijzing. Deze bestaat uit plaatjes en zal naar mijn mening beter kunnen bestaan uit een geschreven versie met plaatjes.

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat de onderdelen van de robotstofzuiger kosten. Hier heb ik het dan over de borsteltjes die onder de stofzuiger zitten en het dweiltje dat je kan bevestigen.

Pluspunten

• Timer functie ideaal
  • Kan onder bank en bed door
  • Design is mooi
  • Dweil functie als extraatje

Minpunten

• Geluid is best hard
  • Loopt regelmatig vast op mijn kleed

Wendy J 14-07-2019

Mooie toevoeging op huidige stofzuiger

Wij hebben de Smart Force Essential Aqua nu enkele weken in gebruik. Ik vind het een handige toevoeging aan onze normale stofzuiger. Met 2 kleine kinderen in huis liggen er al snel her en der kruimels, waardoor het makkelijker is om de robotstofzuiger even aan te zetten als ze even niet in de woonkamer zijn. We zetten hem vaak savonds vaak aan, af en toe met de dweilfunctie. Maar die stelt niet heel veel voor... Het is meer 'even nat maken' dus niet vergelijkbaar met het echte dweilwerk. Toch haalt het kleine vuiligheidjes wel eens weg, dus dat is wel fijn.

Als ik hem opnieuw zou aanschaffen dan zou ik persoonlijk voor de optie zonder dweil kiezen. Hij gaat namelijk ook gerust het vloerkleed op. Dat maakt voor het stofzuigen niet zoveel uit maar met de dweil eraan toch niet helemaal handig. En aangezien wij dan meestal boven zijn, kun je niet controleren wat er beneden allemaal gebeurd. Daarom gebruiken we de dweil amper. Je klikt hem er wel snel op maar afhalen is iets lastiger. Ook heeft de stofzuiger moeite om het basisstation te vinden. Dat duurt vaak nog wel een aantal minuten waardoor ik hem vaak maar gewoon uitzet en zelf naar het laadstation draag. Gaat mij anders te langzaam ;-)

Ik merk dat hij wel heel vaak de verkeerde kant op draait bij een obstakel en daardoor ook heel vaak dezelfde route aflegt en stukken overslaat. Een robotstofzuiger met mapping lijkt me daarom beter. Hier veranderd er nogal eens wat aan de inrichting (qua groot speelgoed en bijv kinderstoelen die steeds iets anders staan) dus wellicht zou dat hier nog niet werken haha. Toch zijn we wel tevreden met deze aanvulling, die je meestal even aanzet als er geen tijd is voor het gewone stofzuigen, of even tussendoor. Heb geen randjes in huis verder (bijv trap) dus daar heb ik geen ervaring mee. Al met al zijn we wel tevreden want deze robotstofzuiger allemaal kan. Maar er zijn verbeterpunten ;-)

Pluspunten

• Duidelijke handleiding
  • Geluid valt mee
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Timer functie

Minpunten

• Kan laadstation niet goed vinden
  • Stopt voor schaduwen lijkt het
  • Komt niet overal

Stillsmoking 12-07-2019

Handige hulp in huishouding

Gebruiksgemak:
handleiding bestaat alleen uit plaatjes zonder beschrijving . Maar het apparaat is wel gemakkelijk in gebruik.En is de accu leeg loopt hij ook nog van zelf terug naar zijn laadstation.

Design:
Het uiterlijk is vrij standaard. De robot heeft veel ruimte nodig rond zijn laadstation en staat daardoor in het zicht in de woonkamer. Is storend.

Accuduur:
De accu gaat zeker lang mee en hij pakt in die tijd de hele ruimte mee. Er staat 2,5 uur maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Zuigkwaliteit:
Boven verwachting. Hij pakt de randen en hoeken beter mee dan ik had gedacht. Hij vervangt het stofzuigen niet helemaal maar toch wel echt tevreden over hoe schoon hij het maakt.

Dweilfuntie:
De dweilfunctie valt iets tegen. Het is meer een natte lap die hij vooruit duwt of trekt. Er word niet echt gedweild maar eerder strepen getrokken.

Minpunt:
Hij maakt best veel geluid en je moet wel echt zorgen dat alles van de vloer is (lego, kabels etc.).

Conclusie:

Een fijne en goede helpende hand die je zeker tijd zal besparen. Timer functie ook erg handig. Dweilfunctie niet echt overtuigend.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • maakt goed schoon

Minpunten

• geluid
  • handleiding
  • plaatsing oplaadstation

Wh76 12-07-2019

Fijne hulp in de huishouding als je even weg bent

Bij het open van de doos werd ik enthousiast. Netjes verpakt en mooie eerste indruk. Eerst op zoek gegaan naar de handleiding. Deze vond ik niet erg duidelijk. Alleen maar plaatjes. Maar even proberen en dan kom je er wel uit.

Eenvoudig dagelijkse starttijd te programmeren.

Ik vind de zuiger wel vrij lawaaierig. Had verwacht dat hij wat stiller zou zijn. Dit vind ik een nadeel.

Zuigkracht is prima op harde vloeren. Zeker ideaal om na ontbijt en avondeten de kruimels op te laten ruimen. Ideaal dat je hem kunt inprogrammeren, zodat hij zelf aan de gang gaat. De robot is mooi laag waardoor deze gemakkelijk onder de bank doorgaat. Door de roterende borstels neem hij het stof rondom stoelpoten etc meteen mee.

Door middel van de afstandsbediening kunt je hem ook zelf sturen.

Ook toepasbaar op de eerste verdieping. Hij draait netjes om bij de randjes en valt niet naar beneden.

Pluspunten

• Erg handig
  • Gaat onder bank door
  • Neemt stof rondom poten mee

Minpunten

• Vrij veel geluid

Paul 12-07-2019

Prima apparaat, geen vervanger

Het is een fijne stofzuiger, haalt al het losliggende vuil/het stof weg. De route die hij aflegt is niet erg logisch en maakt dat hij er wel erg lang over doet... bij ons zo’n 2,5 a 3 uur.

Ik vind de gebruiksaanwijzing niet erg handig. Ik weet dan ook niet of ie efficiënter schoon zou kunnen maken, ik kreeg er alleen een gebruiksaanwijzing in plaatjes bij...

Het apparaat heeft een mooi design en een goed formaat, mooi laag en compact. Helaas kan bij ons net niet onder de bank door. Al met al een leuke aanvulling, maar geen vervanger voor de gewone stofzuiger.

• Formaat

Minpunten

• Handleiding

HansSeg 09-07-2019

Fijne aanvulling, maar niet geschikt voor ieder huis

We testen de robotstofzuiger met dweil nu al een tijdje. In eerste instantie vinden we het een prettige stofzuiger. Hij maakt goed schoon. Heel erg fijn dat de stofzuiger overal onderdoor kan. Je schrikt hoeveel stof er stiekem nog kan liggen.

De dweilfunctie is prettig, maar dit moet je echt zien als een vochtig doekje achter de stofzuiger aan. Neemt dus nog wat extra vuil op. Maar het is niet te vergelijken met dweilen.

Nadeel van de robotstofzuiger vind ik dat je eerst goed moet opruimen en alle kabels etc weg moet werken. Dat is uiteraard wel het geval met iedere robotstofzuiger. Maar dat maakt het voor ons huishouden met twee kleine kinderen een minder geschikt product. Regelmatig loopt de stofzuiger vast op een stuk speelgoed dat in de hoek staat, of een kabel die onder een kast ligt. Ook is het onhandig dat de stofzuiger met dweilfunctie over het kleed gaat, en dat je dat niet met de instellingen kan mijden. Door deze punten hebben we het gevoel dat we de stofzuiger toch steeds in de gaten moeten houden.

De bediening en functionaliteiten van de stofzuiger zijn simpel. Er zit een afstandsbediening bij waarmee je de stofzuiger aanzet op 1 van de programma’s; hoeken en randen, alles behalve de randen, of combi van die twee, dus alles. Op de afstandsbediening kun je m ook programmeren om op gezette tijden automatisch te stofzuigen.

De handleiding van de stofzuiger is zeer beperkt. Er is geen mogelijkheid om de stofzuiger met een app te bedienen. Al met al een prima werkende robotstofzuiger met eenvoudige bediening. Maar niet geschikt voor ieder huishouden.

Pluspunten

• komt op plaatsen waar je normaal niet komt
  • dweilfunctie, beter te zien als vochtige doek
  • neemt veel stof en vuil op
  • schoon resultaat

Minpunten

• geen mogelijkheid om kleed te mijden met dweil
  • blijft vaak ergens op vasthangen
  • beperkte handleiding
  • beperkte handleiding

Anouk 09-07-2019

Geen aanrader

Toen ik de doos opende vond ik dat deze best hoog was, pas niet onder veel kasten of banken bij mensen verwacht ik. Gelukkig past deze bij ons wel onder de bank en onder het bed. Dit vind ik erg handig. Ik heb de stofzuiger met dweilfunctie deze is voor boven erg practisch. Je moet je er alleen niet teveel van voorstellen. Ik had hier meer van verwacht. Je kunt er ook geen schoonmaakmiddel bij doen. Het apparaat gaat niet netjes langs de randen van het huis, waardoor de borsteltjes soms de kruimels naar de muur zwiepen en het daar niet opgedaan wordt. Ook maakt deze veel lawaai, had het stiller verwacht. Het is een bewerkelijk apparaat en een handleiding met woorden zou ook niet misstaan, ipv alleen met plaatjes. Met het vloerkleed heeft het apparaat overigens geen moeite! Al met al een 3,5 ster voor mij... Update: het apparaat kan het basisstation steeds niet vinden, ook het dweilen slaat nergens op, je mag er geen schoonmaakmiddel bij doen... Helaas, 2/5 sterren voor mij...

Niek Litjens 08-07-2019

Leuke toevoeging op het stofzuigen

Gebruiksgemak:
Het is echt uit de doos en opladen en het werkt. Makkelijker dan dit is er niet.

Design:
Het uiterlijk vind ik goed. Zeker voor de prijs in de markt.

Accuduur:
Eenmaal opgeladen schijnt de Smart Force Essential z'n 2,5 uur rond te rijden. Dit klopt.

Zuigkwaliteit:
Voor een normaal huishouden zonder hond doet deze zeker zijn taak. Alleen met een hond en als die aan het verharen is kan de stofzuiger het niet aan.

Dweilfuntie:
Deze valt tegen. paar keer geprobeerd alleen je stoort je er aan.

Conclusie:
Als je op zoek bent naar ondersteuning bij het sofzuigen en je hebt geen honden is het zeker een aanraden.

Pluspunten

• accu
  • geluid

Minpunten

• dweilen

Daphne 07-07-2019

Stille, fijne hulp in huis

Wij hebben al een aantal jaar een stofzuigrobot als dagelijkse hulp in de huishouding. We hebben een lichtgrijze gietvloer, waar je echt alles op ziet liggen.

Design
Deze robot is iets hoger dan ik gewend ben. Hij is blauw met zwart, ziet er netjes en modern uit. Wat heel fijn is, is dat er 2 naar elkaar toe roterende borstels aan de voorkant zitten. Hierdoor zwiept het stof niet opzij, maar vangt de robot alles wat op zijn pad komt. Het stofbakje is een beetje krap, je moet soms even peuteren om al het stof eruit te tikken. Ben er inmiddels wel achter dat je het bakje makkelijk helemaal kunt openklappen en uit elkaar kunt halen. Dat kun je ook de filters schoonspoelen. Altijd weer fijn om te zien hoeveel stof je opzuigt uit een ogenschijnlijk schoon huis.

Prestaties
Door die 2 borstels pakt ie echt veel stof en vuil. Hij gaat alleen niet strak langs de randjes, die moet je echt nog even zelf doen met de grote stofzuiger. Hij is ook iets groter dan ik gewend ben, en hij gaat daardoor minder makkelijk tussen de stoelpoten door, ik moet de stoelen dus even opzij zetten. Hij wil ook steeds heel graag het tapijt op, dus dat moeten we even blokken. Ik was vooral erg benieuwd naar de dweilprestaties. Ik zet m nu iedere avond aan als we naar bed gaan en hij haalt best veel weg. Niet alles, maar het is wel een fijne extra hulp. Wat ook echt handig is van zo'n robot, is dat ie onder de bank, onder het bed en onder de kast goed kan schoonmaken.

Docking
's ochtends staat ie steeds weer netjes in zijn station. In het begin was ie wel eens aan het piepen, dat we niet wisten wat er was, maar nu gaat ie stilletjes naar z'n plekje. Wij hebben best een smal plekje, maar 20cm aan iedere kant denk ik. En ook nog achter een hoekje. Maar hij rolt er gewoon naar toe, dat gaat prima.

Geluid
Dat was een aangename verrassing, hij is erg stil. Onze vorige was veel luider en bonkte ook nog wel overal tegen aan. Deze is en stiller, en voorzichtiger langs de randjes. Heel fijn.

Pluspunten

• Stil
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Gaat op het tapijt
  • Geen 'spot' functie om op 1 plek schoon te maken

Jenny P. 06-07-2019

Ideaal voor minimalistische huiskamers

Ik wilde deze graag testen voordat ik tot aanschaf over zou gaan, ik heb besloten om de robot niet aan te schaffen aangezien de robot bij mij vast loopt op onder andere mijn kleed bij mijn bank😔 tevens loopt hij vast onder mijn verwarming.

Qua schoonmaken is het prima. Kattenharen en hondenharen zuigt hij prima op en ook dweilen is prima.

Pluspunten

• Klein

Minpunten

• Lawaai
  • Loopt vast

Diane 04-07-2019

Goede hulp in de huishouding

Wat een zuigkracht heeft de robot stofzuiger. Mijn vloer wordt goed gezogen, de meeste honden en katten haren verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Ik zet hem aan als ik zelf aan bezig ben in het huishouden of als ik even weg ga. Hij gaat bijna altijd weer terug naar zijn basisstation, zo nu en dan is hij even de weg kwijt en dan heeft hij hem niet gevonden en staat hij midden in de kamer.
Hij maakt wel aardig wat geluid, dat vind ik persoonlijk wel erg jammer. De robot aanzetten terwijl je lekker tv wil kijken is niet echt te doen.
De dweilfunctie valt mij erg tegen. Er wordt niet voldoende water afgegeven tijdens het dweilen, daardoor gebeurd er maar weinig tijdens het "dweilen".

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • programmeerbaar

Minpunten

• luidruchtig
  • slechte dweilfunctie

Karin 03-07-2019

Goede stofzuiger

Ik heb de stofzuiger getest in verschillende ruimtes, en overal was het echt schoon. Grote ruimtes met redelijk wat objecten waar de stofzuiger omheen moet (zoals de woonkamer) duren wel echt een tijd, maar uiteindelijk ziet ook die er weer keurig uit.
Ik was vooral onder de indruk van de zolder, waar onze kattenbak staat. Hier ligt het na een week vol met kattegrind. Heb de stofzuiger een uurtje z'n gang laten gaan (het is een redelijk kleine ruimte) en daarna was het keurig schoon, zelfs in de hoeken.

Een groot pluspunt voor mij is het geluid. Ik had verwacht dat het luidruchtiger zit zijn, maar ik kan de robot prima aanzetten tijdens het tv kijken.

Van de dweil functie had ik weinig verwachtingen, maar deze heeft me verrast. Vooral in kleinere ruimtes werkt het echt wel goed. Ik gebruik hem momenteel voor de keuken (tegels), en de slaapkamers (laminaat) en deze worden echt heel netjes schoon. Voor grotere ruimtes is het niet echt geschikt, want er zit een redelijk kleine doek onder. Misschien kan je hem tussentijds wisselen (je krijgt 2 doeken bij de stofzuiger geleverd).

Er zit geen afzetlint bij de stofzuiger, want wel handig geweest zou zijn bij onze convectorput en bij 1 kast waar de stofzuiger wel onder kan, maar vervolgens niet meer onder vandaan kan komen..

Het programmeren heb ik nog wa moeite mee. Ik kan een tijd instellen waarop de stofzuiger automatisch start en dat werkt verder prima, maar ik wilde het automatisch starten juist uitzetten en dat lijkt maar niet te lukken. Als ik geen tijd instel gaat het toch automatisch aan om 12 uur. De hanleiding bestaat alleen maar uit plaatjes, dus die is totaal niet behulpzaam.

Ondanks dat toch een fijne stofzuiger, die me heel veel tijd en moeite bespaart.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • dweilfunctie
  • geluid

Minpunten

• handleiding
  • programmering
  • geen afzetlint

Clarissa Wolters 03-07-2019

Fijne aanvulling

Tijd instelbaar.
Met afstandsbediening te besturen als het nodig is.
Geluid is aanwezig vergelijkbaar met een telefoon gesprek of tv geluid wat tegelijkertijd gebeurt.
Mooi design?
Dweil functie werkt mooi alleen blijken de gaatjes van de functie niet allemaal open te zijn, dus komt er te weinig vocht op de grond. Halverwege dweilt hij droog. Lijkt me een productie fout.
Verder super handig product, en zuigt prima.

Pluspunten

• Afstandsbediening
  • Dweil functie als deze goed werkt
  • Gaat zelf terug naar het laadstation
  • Timer in te stellen
  • Geluid is acceptabel

Schnudel88 01-07-2019

Helpend handje

Sinds kort heb ik de Rowenta Smart Force Essential – Aqua robotstofzuiger in huis en was ik in het begin heel benieuwd of hij wel een toevoeging kan geven aan mijn huidige stofzuiger. Vooral omdat wij een hond in huis hebben lijkt mij een robotstofzuiger ideaal. Die kun je namelijk gewoon aanzetten als je weggaat of andere dingen doen terwijl hij voor je aan het stofzuigen is. Ook de dweilfunctie lijkt geweldig. Want het dweilen komt bij mij vaak te kort.

Gebruiksgemak:
Het was nogal even puzzelen hoe ik de robotstofzuiger aan moest krijgen omdat de handleiding alleen uit plaatsjes zonder beschrijving bestaat. Maar als je een keer weet hoe is het een makkie. Wij hebben hem nu op een timer staan en gaat hij elke avond, als wij naar bed gaan, zijn rondje lopen. En is de accu leeg loopt hij ook nog van zelf terug naar zijn laadstation. I-DE-AAL!! Alleen het opvangbakje moet ik nog zelf gaan leggen, helaas.

Design:
Het uiterlijk is wel ok, vrij standaard. Hij is nog best hoog maar past in ons huis wel overal onder om ook daar de stof weg te halen. Klein nadeel is ook dat de robotstofzuiger, om terug naar zijn laadstation te kunnen, naar behoorlijk wat ruimte vraagt. Daardoor moet de robotstofzuiger vrijwel in zicht moeten worden geladen wat ik persoonlijk nogal storend vind.

Accuduur:
Eenmaal opgeladen schijnt de Smart Force Essential z'n 2,5 uur rond te rijden. Tot nu toe heb ik het nog niet helemaal getimed maar de accu gaat zeker lang mee en pakt hij in die tijd de hele ruimte mee.

Zuigkwaliteit:
Het verbaasd mij nogal hoe goed de robotstofzuiger het huis schoonmaakt. Hij loopt nu sinds een week elke dag zijn rondje en kun je zeker voelen dat het veel schoner is geworden in huis! Kudos!

Dweilfuntie:
De dweilfunctie valt tot nu toe nog iets tegen. Hij trekt eerder streepjes door het huis en wordt het niet heel veel schoner. Misschien heb ik iets niet helemaal goed gedaan.
Update: De dweilfunctie met de robotstofzuiger blijft geen succes. Er wordt niet voldoende water afgegeven en als er water wordt afgegeven trekt de dweil maar dunne strepen.

Conclusie:
Als je op zoek bent naar een helpend handje omdat je vaak geen tijd hebt of gewoon geen zin hebt om te stofzuigen, is de Rowenta Smart Force Essential – Aqua zeker een aanrader. Ben vooral blij met de timer-functie. Op die manier kun je de stofzuiger van zelf rondjes laten lopen en gaat hij weer terug naar zijn laadstation als de accu leeg is. De dweilfunctie is (nog) niet overtuigend

Pluspunten

• timer functie
  • gaat vanzelf terug naar het laadstation

Minpunten

• Handleiding bestaat alleen uit plaatjes
  • dweilfunctie is is meerprijs niet waard
  • Geen batterijen voor afstandsbediening bijgevoegd

LR 01-07-2019

Prima apparaat

Ik heb deze stofzuiger mogen testen en zou er niet voor kiezen hem aan te schaffen. Het schoonmaak resultaat is prima, de dweil functie boven verwachting. Ook is het ideaal dat hij onder mijn bed kan. Wat ik minder vind is hoe random het apparaat beweegt. Hij kan anderhalf uur rijden op een volle batterij, mijn mini appartement wordt wel schoon. Bij grotere appartementen heb ik mijn twijfels, zal hij geen stukken dubbel doen en overslaan? Ook gaat hij met dweil en al m'n hoogpolige kleed op. Niet de bedoeling. Daarnaast kun je geen programma kiezen wanneer je de timer functie gebruikt. Wil je randen en plinten doen dan doe je dit handmatig (en dus als je thuis bent).

Pluspunten

• Schoonmaak resultaat
  • Dweilt boven verwachting

Minpunten

• Beperkte mogelijkheden
  • Beweegt te random

JohanH79 30-06-2019

Goede zuiger, slechte dweiler

Qua zuigen dit de robot precies wat hij moet doen en geeft een goed resultaat. De dweil functie doet weinig, is meer een natte doek over de vloer halen zonder echt iets schoon te maken.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Laad zelf weer op in unit

Minpunten

• Dweilt slecht
  • Lastig met kleedjes
  • Geen app

Lianne 29-06-2019

Lekker lui

Uiterlijk en eerste gebruik: Ziet er strak uit. Gebruiksaanwijzing is alleen met kleine plaatjes. Had duidelijker gemogen. Duurde bijvoorbeeld een tijdje voordat ik door had hoe het stofreservoir open ging. En de stofzuiger zuigt echt bizar veel rommel nog op. Terwijl je dan denkt dat het niet zo vies is. Afstandsbediening is er handig en makkelijk in gebruik. Dweilfunctie: Prima voor tussendoor. Maar niet top. Wisselend hoeveel water de dweil afgeeft en er mag geen schoonmaakmiddel in. De dweil gaat niet heen er weer dus echte vlekken gaan er niet uit. Maar als extra is het wel erg fijn want mijn vloer ziet er toch frisser uit hierna. Maakt best veel geluid. Je kan niet rustig tv kijken als de stofzuiger aan staat. Conclusie: Goede aanvulling op een gewone stofzuiger en dweil. Is toch heerlijk dat mijn huis schoner is als ik weer thuis kom. En dweilen gebeurde hier niet vaak genoeg. En nu dus wel zonder dat ik er iets voor hoef te doen.

Pluspunten

• Afstandsbediening
  • Zoekt zelf laadstation

Minpunten

• Vrij veel herrie
  • Hoeveelheid water is wisselend

peterbreda 26-06-2019

Doet wat hij moet doen

Voldoet aan mijn verwachtingen. Doet wat hij moet doen. Zuigt verrassend veel stof op. Dweilfunctie is handig, maar verwacht van deze functie geen wonderen. Wij laten hem iedere dag door huis gaan en zijn er blij om met een schone vloer thuis te komen

Pluspunten

• zuigkracht
  • prijs/kwaliteit
  • dweilfunctie

Minpunten

• geluid als je gewoon thuis bent
  • gebruikershandleiding

Joren 26-06-2019

Prima, maar niet optimaal

Ik heb de Rowenta Smart Force Essential – Aqua RR6971 robotstofzuiger nu ongeveer 3 weken in gebruik.

Indien je kleine kinderen hebt is het erg fijn als er bijvoorbeeld na het ontbijt even wordt gezogen als je niet thuis bent, voor dit soort klusjes is die optimaal.

Het is soms lekker thuis komen, en soms ook niet. Hij gaat wel erg willekeurig te werk helaas. Maar goed, meer mag je denk ik ook niet verwachten met zo een prijs. Het is overigens niet erg handig om deze te gebruiken indien je ook kleden hebt, in verband met de dweil functie. Je moet deze echt zien als vervanging op je andere stofzuiger, die even elke dag het ergste stofzuigt als je weg bent. Het is dus best gemakkelijk

Pluspunten

• Prijs
  • Gemak

Minpunten

• Erg Willekeurig

Marijke 26-06-2019

Top apparaat

Design: De Smart Force Essential Aqua is een mooi apparaat om te zien, blauw en zwart maken het zelfs een beetje chiq
Handleiding: Er zit geen geschreven handleiding bij, alleen een tweetal kaarten met veel plaatjes. Het gebruik is niet heel moeilijk, maar toch had de handleiding wat mij betreft wat duidelijker gekund. Behalve plaatjes ook wat teksten bijvoorbeeld. Dat scheelt behoorlijk zoeken en raden.
Geluid: Ik vind hem wel wat luidruchtig, maar aan de andere kant maakt een reguliere stofzuiger ook een flink kabaal, maar dat ervaar je toch anders omdat je met dat apparaat zelf bezig bent Prestaties: Hij zuigt top! Wij hebben een vloerkleed en dat was even afwachten of de stofzuiger daar overheen zou gaan of zou omkeren, maar hij zuigt er netjes overheen. De dweilfunctie had wat mij betreft niet gehoeven. Je doet water in een bakje en dan zou de dweil nat moeten worden. Dit is echter maar heel minimaal, waardoor je niet ziet dat de dweil over het gezogen stuk heen is gegaan. Ik had verwacht toch wel een beetje vochtig spoor te zien.
Opvangbak legen: Door de minimale handleiding was het even zoeken hoe het bakje geleegd moest worden. Maar toen ik dat eenmaal gevonden had, bleek het eenvoudig te zijn. Wát een stof zit er in dat bakje na het zuigen zeg!
Pluspunten: De woonkamer ziet er super netjes uit, terwijl je zelf de was kan wegwerken in tussentijd (of naar je werk kan gaan).
Minpunten: dweilfunctie, de handleiding: ik mis bijvoorbeeld antwoord op de vraag hoe lang de stofzuiger blijft zuigen als je hem op random zet, ook mis ik uitleg of je een drupje schoonmaakmiddel mag gebruiken bij de dweilfunctie, dat staat niet in de handleiding, maar wel op een stickertje op het dweilhulpstuk
Conclusie: Topapparaat, maar dan wel de versie zonder de dweil

Pluspunten

• gemak
  • zuigkracht

Minpunten

• handleiding onduidelijk
  • dweilfunctie niet echt goed