WMF Stoomkoker 04.1509.0011 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF Stoomkoker 04.1509.0011 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Evatestproducten 09-06-2019

Matig enthousiast

Geschreven voor: WMF Stoomkoker 04.1509.0011

Bij binnenkomst van de stoomkoker was ik echt razend benieuwd naar de werking en tijdsbesparing. Ik heb hem dan ook direct na binnenkomst in elkaar gezet, met wat hulp van de gebruiksaanwijzing. Het is simpel, maar je moet net weten welke laag eerst komt. De eerste keer heb ik wortelen gestoomd. In de gebruiksaanwijzing staan tips voor de tijden aangegeven, met betrekking tot het gewicht van de groenten. Omdat ik veel meer tegelijk moest gaan stomen (groot gezin), heb ik op de gok de tijd verlengt.Uiteindelijk hebben de wortelen er bijna een uur ingezeten en waren net aan gaar. De smaak was echter heerlijk, maar ik vond de tijd echt te lang.
De tweede keer heb ik broccoli geprobeerd. Deze heb ik iets langer laten garen dan de aangegeven tijd. En daarna de warmhoudfunctie geactiveerd, zodat het warm bleef tot we aan tafel zouden gaan. Na het stoomproces, was de broccoli perfect gaar. Niet té gaar, nog een beetje stevig. Helaas, nadat de warmhoudfunctie eindigde, was de broccoli "overkookt" en lelijk verkleurd. Het zag er goed uit en het was net snot, qua structuur. De smaak was gelukkig nog wel oké.
Ik vind het erg tegenvallen en zal zoiets niet zelf aanschaffen.

Pluspunten

• Groenten smaken heerlijk
  • Weinig tijd nodig om te bereiden

Minpunten

• Weinig capaciteit

Annezegt 07-06-2019

Kind kan de was doen

Geschreven voor: WMF Stoomkoker 04.1509.0011

Nadat mijn oude stoomkoker het begaf ben ik voor de WMF gegaan. een compact apparaat waar toch erg veel in kan. De bediening is simpel: je voegt de ingredienten en het water toe, stelt per compartiment in hoe lang het moet stomen en de WMF doet de rest. Hij begint pas aan het compartiment op het moment dat je ingesteld hebt, dus loop je niet het risico dat er iets overkookt raakt. Met de scheidingswand maak je gemakkelijk kleinere porties. Groentes komen superknapperig uit de stoomkoker, deze doet echt niet af voor dure stoomovens van grote merken! Na gebruik zet je fijn alles in de vaatwasser, dus afwassen hoef je ook al niet zelf te doen. Ik had het idee dat de groente niet alleen lekkerder was, met stomen behoud je ook nog eens alle vitamines. De stoomkoker is geschikt voor o.a. groente, rijst, aardappels... alles wat je maar kan stomen! Na het gebruik ruim je snel af. Een enorme aanwinst in mijn keuken!

Pluspunten

• Reinigen is makkelijk
  • mooi design
  • knapperig eindresultaat

fgoestoh 03-06-2019

Mooie design en goedwerkende stoomkoker met onhandigheden

Geschreven voor: WMF Stoomkoker 04.1509.0011

We hebben deze met veel plezier kunnen testen voor meer dan een maand. De stoomkoker is echt mooi afgewerkt en de glazendeksel geeft een super leuk plaatje voor het oog op het aanrecht. De handleiding lezen voor gebruik is een must anders lukt het gewoon niet om het ingesteld te krijgen en alle symbooltjes het herkennen.

Sommige dingen zijn echt onhandig. Voorbeelden:

De schotjes voor het water vullen dat volgens de fabrikant echt super handig zouden moeten zijn - snappen wij echt niet. Als je die anders om zet als aangegeven dan gaat er ook veel stoom weg langs de zijkant want de bakken passen niet goed meer en alles wordt dus echt warm – wij zullen wel iets doms doen maar dit werkt voor ons niet in ieder geval. Voldoende water er in doen en niet meer bijvullen dan maar.

Jammer is echt de verder zeer positieve verdeling in twee zones – je kan heerlijk aardappels en groentjes op hun eigen tijd instellen en juiste gaarheid krijgen. Maar je moet trouwens wel minimaal 5 minuten extra doen – want warm worden duurt wel echt langer als in de handleiding. Maar door de twee zones kan je de bakken niet gewoon kan neerzetten op hun water opvang. Dus eerste bak eraf – je hele aanrecht nat van het nalekken – bak met de hete water er af dan tweede bak pas benaderbaar en je kan opscheppen. Is gewoon ook veel gedoe. Probleem is er lopen buizen door heen dus de lek bak kan niet als onder bak gebruikt worden. Dus deze design bakken kunnen ook niet op tafel als sommige anderen wel makkelijk kunnen. Heb je ook geen zooitje op tafel 😊 Wij zetten ze liever gewoon op tafel – mooi en warm maar dat kan gewoon niet want dan is alles kledder nat er onder.

De gatten in de bodem zijn voor snijbonen echt te groot gemaakt en helemaal door het grote gat valt alles zo heen in de onderste bak. Maar dat gat is weer nodig voor de twee temperatuur zones…. Elk voordeel heeft zijn nadeel zeg ik dan maar.

Echt serieus min punt is dat de vakverdeling per bak (als je die gebruikt) door de bodem heen gaat en in de plastiek onder bak vast gaat zitten. Op zich geen probleem maar als de maaltijd klaar is dan zit vak verdeler in de bak kokend heet water en dan blijft de bak eerst even hangen en valt er dan door het gewicht aan water er onderuit. Gevolg heet water dat om hoog spettert - een echt gevaarlijk. Dus eerst vak verdeler verwijderen - let op is heet metaal. Dan pas verplaatsen.

Sommige dingen zijn echt onvoldoende over nagedacht. Hierdoor krijgt de die maximaal 3 sterren van me helaas. Maar goed na alle negatieve punten moet ik ook wel melden dat die verder prima functioneert en we heerlijke smaakvolle groenten hebben gegeten en lekker knapperig.

• Tweedeling van warmte

Minpunten

• Niet als schaal te gebruiken
  • Veiligheidsrisico

Splint Oosthout 27-04-2019

Compact formaat, grote inhoud

Geschreven voor: WMF Stoomkoker 04.1509.0011

Na enkele maanden meerdere keren per week gebruik te maken van deze stomer ben ik er nog steeds content mee. Hij is vrij compact en neemt daardoor relatief weinig ruimte in beslag in onze keuken. Ook al noemt WMF deze stomer een 'kitchenmini', hij heeft een grote inhoud vanwege de twee etages.
De twee etages kun je apart van elkaar instellen. Zo kun je bijvoorbeeld broccoli onder stomen en daarboven de zoete aardappel. Of iets anders natuurlijk.
Het enige nadeel aan de stomer is dat je de stoomtijd niet kunt veranderen tijdens het stomen. Je moet daarvoor de stomer uitzetten en vervolgens weer opnieuw instellen. Verder is hij helemaal top.
Al met al ben ik erg tevreden over de stomer en is dit voor ons een ideaal apparaat.

• Compact formaat
  • Relatief grote inhoud
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Geen extra stoomtijd mogelijk tijdens stoomproces

Jolanda 10-11-2018

Mooi design, maar onhandig in gebruik

Geschreven voor: WMF Stoomkoker 04.1509.0011

Ik vond het vooral een mooi apparaat... De kooktijden zijn ontzettend lang (30 minuten voor rijst!!) en veel gedoe met op- en afbouwen. Ik heb mijn stoomkoker voor de “normale” pan weer in gebruik genomen...

Pluspunten

Minpunten

• Lange kooktijd
  • Gedoe om hem in elkaar te zetten voor gebruik

Elske 13-10-2018

niet voor de kleine keuken.

Geschreven voor: WMF Stoomkoker 04.1509.0011

Erg gemengde gevoelens over dit product, ik wilde het product graag om mijn eten te bereiden zonder te veel vitamines en mineralen te verliezen. Toen ik het apparaat eerst uit de doos haalde verbaasde ik mij over hoe compact het apparaat was. Het neemt niet veel ruimte in beslag in verhouding met hoeveel volume voedsel je erin kan bereiden. Wel ik het voor en na gebruik niet een heel handig ding om in elkaar te zetten. Mijn keuken is te klein om het ergens te laten staan en ik moet hem tussen gebruiken door dus ergens opbergen, ook voor iemand die nog met de hand afwast niet geweldig. Het gebruik zelf vond ik wel weer erg fijn; het apparaat is erg makkelijk in te stellen en je hebt er, als hij eenmaal aanstaat, geen omkijken meer naar. Ook was het eten erg lekker! Met name de groenten smaakten heerlijk vers.

Pluspunten

• Lekker resultaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Onhandig apparaat

Aljo Schaaphok 04-10-2018

Super handige stoomkoker

Geschreven voor: WMF Stoomkoker 04.1509.0011

Dit product gekocht ter vervanging van onze vorige stoomkoker, dit was een Braun.
Wat mij aansprak is de afwerking van het apparaat mooi RVS straks, niet te groot.
Een aantal maaltijden reeds gemaakt, mooi is dat je onderin aardappelen kan doen en boven bijvoorbeeld brocoli. De onderste bak kan je dan instellen op bijvoorbeeld 30 minuten, de bovenste op 15 minuten. Druk op start en alles is samen klaar , ideaal
Het fijne is dat de vitamines en mineralen beter bewaard blijven met stomen.
Een aanrader, nadeel is misschien dat ie wat groter had gekund maar op dit moment voldoende

Pluspunten

• design
  • producten gelijktijdig klaar

Minpunten

• geen

Maartje7 02-10-2018

Mooi design

Geschreven voor: WMF Stoomkoker 04.1509.0011

Wij hebben deze stoomkoker getest en zijn zeer tevreden over de stoomkoker. In onze familie zijn er gezinnen met stoomkokers en daarom waren wij benieuwd of dit apparaat ook voor ons meerwaarde had.
De stoomkoker is mooi van design, neemt niet veel ruimte in op ons aanrechtblad (of eventueel in een keukenkastje) en is makkelijk te bedienen.
Wij hebben het gebruikt om de groenten in te stomen, maar na de eerste keer stomen hebben wij geleerd om het daarna wel wat langer te stomen omdat wij de bloemkool nog te hard vonden. Groenten blijft in de stoomkoker lekker van smaak.
Doordat de stoomkoker twee bakjes heeft, kun je een grotere hoeveelheid tegelijk klaar maken. Wij zijn met 2 personen en dan is deze stoomkoker ideaal van grootte. Ben je met meer, dan is dit apparaat voor dagelijks gebruik niet afdoende en zul je een grotere stoomkoker aan te raden. Er kan ongeveer 200gram groenten of vlees/vis per bakje in, maar zeker niet meer.
De stoomkoker maakt ook niet veel geluid, wat erg fijn is. Ook is hij makkelijk schoon te maken en simpel uit elkaar en in elkaar te halen.
De bovenste bak heeft ook een warmhoudfunctie wat erg handig is.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Niet veel inhoud

Gezonde stomer 23-04-2017

Mooie stomer

Geschreven voor: WMF Stoomkoker 04.1509.0011

Product heeft een mooie vormgeving en werkt in de praktijk prima. Bij gebruik van één bak wel de bovenste gebruiken om te voorkomen dat er te stomen producten doorheen vallen.
Makkelijk te bedienen en af te lezen op het display. Een aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Prettig werken met beide lagen

Minpunten

• Nog geen gevonden

Stomer 22-02-2017

Geen peil te trekken op stoomduur

Geschreven voor: WMF Stoomkoker 04.1509.0011

Apparaat ziet er mooi uit. Dat is dan ook het enige positieve. Ik kook al 15 jaar, bijna dagelijks, met elektrische stoomkokers. Eerst een Braun en daarna een Philips. Daarbij was de benodigde tijd om bijvoorbeeld aardappelen of groente te garen een stuk korter en ook duidelijk. Bij deze denken we een tijd te weten en de volgende keer is het in die tijd weer niet gaar. Tevens rare onderste bak met een groot gat erin als je maar 1 bak gebruikt.

Pluspunten

• uiterlijk

Minpunten

• tijdsduur (lang)
  • onduidelijke tijdsduur
  • bij gebruik 1 bak, groot gat waar eten doodvalt