WMF KITCHENminis® Vitalis E-Stoomkoker - Reviews

6,6

Gezonde stomer 23-04-2017

Mooie stomer

Product heeft een mooie vormgeving en werkt in de praktijk prima. Bij gebruik van één bak wel de bovenste gebruiken om te voorkomen dat er te stomen producten doorheen vallen.
Makkelijk te bedienen en af te lezen op het display. Een aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Prettig werken met beide lagen

Minpunten

• Nog geen gevonden

Stomer 22-02-2017

Geen peil te trekken op stoomduur

Apparaat ziet er mooi uit. Dat is dan ook het enige positieve. Ik kook al 15 jaar, bijna dagelijks, met elektrische stoomkokers. Eerst een Braun en daarna een Philips. Daarbij was de benodigde tijd om bijvoorbeeld aardappelen of groente te garen een stuk korter en ook duidelijk. Bij deze denken we een tijd te weten en de volgende keer is het in die tijd weer niet gaar. Tevens rare onderste bak met een groot gat erin als je maar 1 bak gebruikt.

Pluspunten

• uiterlijk

Minpunten

• tijdsduur (lang)
  • onduidelijke tijdsduur
  • bij gebruik 1 bak, groot gat waar eten doodvalt

Elske 13-10-2018

niet voor de kleine keuken.

Erg gemengde gevoelens over dit product, ik wilde het product graag om mijn eten te bereiden zonder te veel vitamines en mineralen te verliezen. Toen ik het apparaat eerst uit de doos haalde verbaasde ik mij over hoe compact het apparaat was. Het neemt niet veel ruimte in beslag in verhouding met hoeveel volume voedsel je erin kan bereiden. Wel ik het voor en na gebruik niet een heel handig ding om in elkaar te zetten. Mijn keuken is te klein om het ergens te laten staan en ik moet hem tussen gebruiken door dus ergens opbergen, ook voor iemand die nog met de hand afwast niet geweldig. Het gebruik zelf vond ik wel weer erg fijn; het apparaat is erg makkelijk in te stellen en je hebt er, als hij eenmaal aanstaat, geen omkijken meer naar. Ook was het eten erg lekker! Met name de groenten smaakten heerlijk vers.

Pluspunten

• Lekker resultaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Onhandig apparaat

Aljo Schaaphok 04-10-2018

Super handige stoomkoker

Dit product gekocht ter vervanging van onze vorige stoomkoker, dit was een Braun.
Wat mij aansprak is de afwerking van het apparaat mooi RVS straks, niet te groot.
Een aantal maaltijden reeds gemaakt, mooi is dat je onderin aardappelen kan doen en boven bijvoorbeeld brocoli. De onderste bak kan je dan instellen op bijvoorbeeld 30 minuten, de bovenste op 15 minuten. Druk op start en alles is samen klaar , ideaal
Het fijne is dat de vitamines en mineralen beter bewaard blijven met stomen.
Een aanrader, nadeel is misschien dat ie wat groter had gekund maar op dit moment voldoende

Pluspunten

• design
  • producten gelijktijdig klaar

Maartje7 02-10-2018

Mooi design

Wij hebben deze stoomkoker getest en zijn zeer tevreden over de stoomkoker. In onze familie zijn er gezinnen met stoomkokers en daarom waren wij benieuwd of dit apparaat ook voor ons meerwaarde had.
De stoomkoker is mooi van design, neemt niet veel ruimte in op ons aanrechtblad (of eventueel in een keukenkastje) en is makkelijk te bedienen.
Wij hebben het gebruikt om de groenten in te stomen, maar na de eerste keer stomen hebben wij geleerd om het daarna wel wat langer te stomen omdat wij de bloemkool nog te hard vonden. Groenten blijft in de stoomkoker lekker van smaak.
Doordat de stoomkoker twee bakjes heeft, kun je een grotere hoeveelheid tegelijk klaar maken. Wij zijn met 2 personen en dan is deze stoomkoker ideaal van grootte. Ben je met meer, dan is dit apparaat voor dagelijks gebruik niet afdoende en zul je een grotere stoomkoker aan te raden. Er kan ongeveer 200gram groenten of vlees/vis per bakje in, maar zeker niet meer.
De stoomkoker maakt ook niet veel geluid, wat erg fijn is. Ook is hij makkelijk schoon te maken en simpel uit elkaar en in elkaar te halen.
De bovenste bak heeft ook een warmhoudfunctie wat erg handig is.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Niet veel inhoud