WMF Sous Vide Cooker Pro 04.1536.0011 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF Sous Vide Cooker Pro 04.1536.0011 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mthdejager 09-09-2019

mooi apparaat om sous vide mee te leren koken

Drie weken geleden heb ik de Lono sous vide cooker mogen ontvangen. Wat meteen opvalt is dat het apparaat een vrij grote basis heeft. Bijna driekwart van het water basin zelf. Dat maakt opbergen wat lastig. Maar juist doordat de basis zo groot is, heeft hij de functionaliteit om het water aan de ene kant van het bassin tot zich te nemen, en aan de andere kant van het bassin weer te retourneren. Hierdoor krijg je een perfecte water circulatie en houdt het water een uniforme temperatuur. Het bassin heeft een mooie grootte zodat er ongeveer 4-6 porties eten in kunnen. Ook is het bassin voorzien van een glazen deksel dat de verdamping van het water tegengaan hierdoor kun je ook langer onbezorgd koken met dit apparaat. Een functionaliteit die ik echter wel zeer mis, is connectiviteit. Met de Anova cooker kan ik s morgens de setup klaar zetten. Wanneer ik richting huis vertrek kan ik via internet het apparaat activeren en bij thuiskomst is het eten precies klaar. Bij dit apparaat is het alleen mogelijk een timer te zetten. In het internet tijdperk van tegenwoordig is dat toch een gemis.

Mocht dat echt geen probleem zijn is dit een perfect apparaat om aan de slag te gaan met het sous vide koken. Altijd perfect gegaard eten precies zoals jij dat wilt! Vergeet niet het vlees af te braden in een hete pan of barbecue!

Pluspunten

• mooi design
  • goede watercirculatie
  • goede temperatuur regeling

Minpunten

• geen internet connectiviteit

fgoestoh 04-09-2019

Echt een leuke aanvulling in de keuken

Voor de Reviewclub dit artikel getest een paar weken (nu 3 weken). Wat een handig apparaat. Ik deed al wel eens in een pan dingen sous vide koken maar dat ging niet altijd goed omdat je de temperatuur niet goed onder controle kan houden. Het is echter in het apparaat echt een uitkomst. Door de combinatie met vacuüm trekken de toegevoegde smaken goed in het product. Vocht kan er niet uit want het zit ingesloten en door de water is de warmte overal constant. We hebben nu verschillende soorten groenten en vlees er ingemaakt en zijn er echt weg van. De primaire smaken van de groenten blijven in takt - een beetje net als de stoomkoker maar dan toch nog weer een slag beter. Vlees is sappig en prima gaar (waar ik nog beetje bang voor was - maar niet nodig als je de recepten volgt). We zijn nu in het weekend aan de bijzondere dingen begonnen -Slow cook - is erg leuk om te doen en de resultaten zijn verrassend maar je moet er de tijd voor nemen. Volg gewoon de recepten op de bekende sites en het levert je echt leuke gerechten op.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • nieuwe kookmogelijkheden

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Ievjes 03-09-2019

Mooi apparaat

Ik heb de Sous Vide nu een paar weken in huis en hen goed kunnen testen en ben onder de indruk van het resultaat. Zowel vis als vlees geeft een prima resultaat en is overal gelijkmatig gegaard en is vergelijkbaar met restaurant kwaliteit. De sappen van het vlees of de vis blijven behouden zodat het heerlijk mals en sappig blijft en dat komt zeker ten goede aan de smaak. De lay-out van de Sous Vide is strak en mooi en van degelijke materialen gemaakt. De display is digitaal en duidelijk af te lezen en laat zich makkelijk instellen. Je kunt hem ook gebruiken als slowcooker maar dat doe ik zelf liever in een slowcooker .
Het enige nadeel is dat het wel een groot apparaat is en veel kastruimte inneemt maar je zou hem natuurlijk ook op het aanrecht kunnen laten staan . Het is wel jammer dat de gebruiksaanwijzing zeer summier zijn een paar recepten zou welkom geweest zijn.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Prima kwaliteit

Minpunten

• Groot apparaat
  • Slechte gebruiksaanwijzing

Joan88 02-09-2019

Echte toevoeging in de keuken

Wij mochten dit product testen en hadden al een paar keer gebruik gemaakt van de sous-vide functie in onze stoom oven. Wij zijn heel erg tevreden over deze sous-vide. Wel gelijk een disclosure: verdiep je wel in de werkwijze van deze kook manier. Het gaat er hier om dat je langzaam gerechten kan garen maar op een vocht-sparende manier, niet zoals met een slow cooker. Kies je voor een langzame manier om je gerecht (niet alleen vlees) te garen dan is deze sous-vide een heel fijn apparaat.
Los van dat hij doet wat hij belooft (sous vide koken) is hij heel makkelijk in gebruik. Het is even uitzoeken hoe lang en op welke temperatuur alles moet maar eigenlijk kan je er niet echt mee de fout in gaan. Zo hebben wij al burgers, caramel sauce, vis, draadjesvlees, biefstuk en zelfs een heel gerecht in gemaakt. Het voordeel van deze constructie is dan ook dat je niet hoeft te werken met je eigen potten of pannen. Door de deksel behoudt hij de water temperatuur goed. Hij is mega makkelijk schoon te maken omdat er eigenlijk ook geen viezigheid in komt. Het enige nadeel is dat het wel weer een groot apparaat is die je ook weer ergens kwijt moet. Een ander potentieel nadeel is dat er geen uitgesteld einde op zit. Ik weet eigenlijk ook niet of dit gangbaar is maar zou nog wat meer potentie bieden. Overall zijn wij er erg tevreden mee en merken dan ook zeker dat de garing constanter is in de sous-vide ten opzichte van onze stoom oven.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Geen losse onderdelen nog voor nodig
  • Makkelijk schoon te maken
  • Heerlijke gerechten mee maken

Minpunten

• Relatief groot apparaat om op te bergen
  • Geen uitgesteld einde

Kookgekkie 31-08-2019

Prima apparaat en simpel in gebruik.

Sinds een paar weken test ik dit apparaat via de Reviewclub.
De sous-vide is van mooi materiaal gemaakt en neemt niet al te veel ruimte in beslag. Dit komt omdat alle onderdelen mooi in elkaar passen en er dus niets los nog naast ligt.
De sous vide kan ook als slow-cooker gebruikt worden en dat is ook fijn, want als je ook een slow cooker wilt aanschaffen heb je gelijk 2 apparaten in de kast.
Ik heb de functie slow-cooking nu een aantal malen gebruikt en wat ik heel handig vind, is dat je, juist als je weinig tijd hebt, dit van te voren allemaal erin kunt gooien en als je thuis komt is je eten klaar! Door mijn werk heb ik nooit tijd voor stoofpotjes en draadjesvlees en nu kan ik met een gerust hart naar mijn werk en als ik thuis kom is het klaar.
In de sous vide, mooi mals vlees en vis. Ik heb biefstuk, zalm en groetenschotels geprobeerd.
Het vlees was alle keren perfect, de groenten vrij hard, dus daar moet ik nog meer ervaring mee opdoen.
De gebruiksaanwijzing zou beter kunnen en alvast wat recepten kunnen bevatten in de Nederlandse taal, zodat je niet eerst op onderzoek hoeft op het internet.

Pluspunten

• zeer makkelijk te bedienen
  • mooi design
  • 2 verschillende kookfuncties

Minpunten

• gebruiksaanwijzing
  • geen recepten erbij

Aagja 30-08-2019

Lekker gegaard vlees

Dit product mocht ik testen. Had mij er veel van voorgesteld. Maar het is me beetje tegengevallen.
Het apparaat ziet er mooi uit, de display is duidelijk.
Je kunt sous vide je eten bereiden of als slowcooker gebruiken.
Ik heb sous vide getest.
Het vlees was heerlijk.
Had rundersteaks gevacumeerd gekocht deze zo in de sous vide pan.
Was heel lekker
Toch gaat mijn voorkeur uit naar de “gewone “ slowcooker.
Ik vind het teveel gedoe deze manier van eten bereiden.
Ik ga meer voor gemaks-koken.
Denk voor een goede hobbykok dat dit echt een pracht apparaat is.
Het ligt ook meer aan mij dan aan de pan dat het tegengevallen is...........

• Helder display
  • Onderdelen kunnen in de vaatwasser

Minpunten

• Gevuld te zwaar ( oor mij)
  • Bromgeluid

AJonas 29-08-2019

Mooi vormgegeven apparaat met dubbele kookfunctie

Deze mooi vormgegeven sous vide van WMF heeft mijn verwachtingen overtroffen. Voor de Reviewclub mag ik dit apparaat uittesten. Ik was al bekend met slow cooking, wat met dit apparaat ook mogelijk is, door middel van een bijgeleverde inzetbak, die perfect in het waterreservoir past. Sous vide bereiding was voor mij volledig nieuw. Het apparaat is erg gebruiksvriendelijk. Het grote waterreservoir is eenvoudig van het basiselement te krijgen om bij de kraan te vullen. Er zijn duidelijke minimum en maximum aanduidingen op het reservoir aangegeven. Op het basis element is een verlicht digitaal display, waarop temperatuur en tijd kan worden afgelezen. Door middel van een soepele draaiknop stel je de temperatuur en de tijd in. Naast de draaiknop zijn nog 3 toetsen, aan/uit, ingesteld programma aan en een mogelijkheid om van te voren 2 programma's vast te zetten die je regelmatig gebruikt.
Bij het apparaat wordt ook nog een verdeel rekje geleverd, die gebruikt kan worden bij meerdere zakjes in de sous vide.
Ik heb inmiddels verschillende soorten vlees, kip en groenten in de sous vide bereid en steeds met perfecte garing. Heb zelfs vlees langer in de sous vide laten zitten om te kijken of het inderdaad, zoals op internet verkondigd werd, niet overgaar kan worden. Inderdaad bleef het vlees supermals.
Het vergt even anders denken en voorbereiden als je besluit met sous vide te gaan koken, maar de resultaten die sous vide koken opleveren zijn dat naar mijn idee meer dan waard.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Verlicht digitaal display
  • Onderdelen (niet alle) kunnen in vaatwasser
  • Twee manieren van voedsel bereiding
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Afmeting apparaat

Valkmartijn 28-08-2019

Laat maar zwemmen in warm water

Als oud Chef-Kok was ik al een tijdje nieuwsgierig naar een sous-vide koker.
In mijn tijd was dat nog niet zo bekend.
De WMF Lono oogt een beetje als een aquarium en is ook tot tropische temperaturen te verwarmen.
De bediening is simpel, je kan 2 programma’s voorprogrammeren dat is handig als je je favoriete bereiding hebt gevonden.
Dat is eerst even zoeken maar ook handmatig werkt het prima.
Hij maakt weinig geluid, wat prettig is want de bereiding kan lang duren.
Mijn eerste probeersel was spareribs, eerst een droge rub en dan vacuüm trekken om ze 20 uur te garen op 71 graden...
Maar dan heb je wel een mooie structuur in je ribs, nog even op de BBQ en je kan elk restaurant aan!
Ook een poging gewaagd om een recept uit het bijbehorende kookboekje te maken, dat is alleen in het Duits dus best lastig voor iemand die dat niet spreekt.
Maar ook dat is prima gelukt en ik vond het erg geslaagd .
Het apparaat is veilig genoeg om bij lange bereidingen aan te laten staan als je weg moet, dus ik kan ook PulledPork gaan proberen!

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Stil
  • Veilig
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Recepten boek alleen in het Duits