Garmin GPSMAP 62s

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin GPSMAP 62s op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Theo 1942 13-08-2014
Geschreven voor: Garmin GPSMAP 62s

Had eerder een Garmin 60Cx en heb nu deze gekocht omdat bij de nieuwere kaarten deze veel sneller het beeld weer geeft bij verplaatsing.
Gebruik hem bij het fietsen en wandelen.
Dit toestel kan ik je aanraden en nu al voor 240 euro te koop.
Kaarten kun je gratis downloaden via http://www.openfietsmap.nl/
Kies Europa en je hebt alle kaarten van Europa op stafkaart formaat waarin fietspaden in rood worden weer gegeven.
Een set batterijen of accu's mee nemen en je kunt de hele dag vooruit.
Geen ingebouwde accu maar verwisselbare penlights prima dus.
Goed afleesbaar in zonlicht wat met een smartphone niet lukt of de accu is snel leeg.
PRIMA TOESTEL!!!

DaRuutz 18-08-2013
Geschreven voor: Garmin GPSMAP 62s

Na wat jaren met de Map 60Csx te hebben gewerkt ben ik nu voor deze opvolger gegaan. Ik ben er binnen twee dagen al weer zeer tevreden over en had ook niets anders verwacht. Het product is sneller in het berekenen van routes en dergelijke en het menu is een heel stuk verbeterd ten opzichte van de map 60Csx. Vooral de navigatie binnen het menu! Al met al een heerlijk apparaat. En dat voor minder als de helft van de prijs ten opzichte van 6 a 7 jaar geleden.Top.

snipey73 01-06-2013
Geschreven voor: Garmin GPSMAP 62s

Ik heb deze GPSMAP 62s nu iets meer dan een jaar. Ik gebruik 'm voornamelijk voor lange wandeltochten in de vakanties en voor GeoCachen gedurende het hele jaar.

Ik heb destijds voor dit apparaat gekozen met name voor de Outdoor-eigenschappen: goed afleesbaar scherm in combinatie met knopbediening ipv. touch-screen. Een keuze die mij nog steeds goed lijkt, zeker nadat ik later touch-screen apparaten heb gezien waarvan de afleesbaarheid beduidend minder was.

De menu structuur is over het goed. Met erg veel opties en keuzes, en die zijn dan ook nog per profiel in te stellen. Het heeft me daardoor wel even tijd gekost om te begrijpen hoe dat werkte maar als je dat onder de knie hebt dan ben je ook in staat om het menu optimaal naar jou wensen in te stellen.

Minder goed is de SW stabiliteit of -robuustheid: in de eerste maanden ging alles prima maar na een SW update constant vastlopers. Ik kon mijn klacht goed bij Garmin kwijt en een paar weken later kwam er ook een SW update die het probleem opgelost heeft. In mijn contact met Garmin hierover kwam naar voren dat dit apparaat nog wel eens wil vastlopen op 'vuile' HTML-code die in GeoCache beschrijvingen zit. Het zou fijn zijn als Garmin de robuustheid hiertegen kan verhogen. Dan zou ik de duurzaamheid minstens een punt meer hebben gegeven.

Maar al-bij-al zou ik willen zeggen dat dit een prima apparaat is. Ik raad deze ook aan en met name voor als je een GPS wilt gebruiken ook onder de wat zwaardere outdoor condities.

zenn 30-09-2011
Geschreven voor: Garmin GPSMAP 62s

Sinds 'n paar weken dit toestel in mijn bezit. Gekozen voor de "S" omdat deze geheugen kaartjes kan plaatsen voor extra kaart materiaal. Ik heb nu 'n wandelkaart op het toestel en de City Navigator Europa voor als ik door de stad wil lopen. Dit is mijn eerste gps buiten de 'n gps voor in de auto. Dit is natuurlijk heel andere koek. Het heeft even geduurd voor je 'n beetje wegwijs bent met zo'n toestel. Een maal je even wat gewerkt hebt ermee, raak je er wel mee vertrouwd. Je gaat super makkelijk door de menus en instellingen. Mede voor de 62 serie gekozen, omdat ik persé geen touch-screen wilde hebben, vanwege de slechte afleesbaarheid van 'n touch-screen in de zon. Hier heb je totaal geen last van met de map62. Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen, omdat ik het apparaat pas 'n aantal weken in bezit heb. Deze gekocht bij gpsshop.nl, 20.30 uur betseld, volgende dag om 10.00 uur al uitgepakt. Echt 'n super bedrijf. Aan de snelgids heb je echt niets welke erbij zit. Op het toestel zit wel 'n iets uitgebreidere pdf-file. Deze kun je dan evt. uitprinten. Ik heb mijn vragen via google opgezocht.

Kiekis 12-06-2011
Geschreven voor: Garmin GPSMAP 62s

Sinds een aantal weken in het bezit van deze garmin.
het is mijn eerste handheld navigatie die niet voor in de auto is.

ik gebruik hem voor het paragliden, wandelen en fietsen.
met als hoofdgebruik paragliden.

het menu vind ik best goed in elkaar zitten je kunt snel wisselen tussen schermen en het belangrijkste je kunt je eigen dashbords samenstellen met de gegevens die voor jouw van toepassing zijn.
zo heb ik glijhoek, hoogte, stijging m/s, snelheid, grondsnelheid er vast in staan samen met het compas.
de hoogte word in dit apparaat niet berekend door middel van GPS maar door de ingebouwde barometrische hoogtemeter. die je zelf makkelijk kunt kalibreren mocht dat nodig zijn.
weet je de luchtdruk of de precieze hoogte niet kun je hem altijd kalibreren op basis van GPS gegevens.
ga ik nu fietsen dan wissel je snel naar profiel fietsen en dan heb je daar je gewenste gegevens weer.

ik gebruik samen met de basemap het birdseye satelliet images wat in kaart modus een realistische beeld van de omgeving geeft door middel van je raad het al lucht foto's.
deze plaats je over de map heen en is het het net google maps.

ook de snelle GPS fix en de nauwkeurigheid verbazen mij nog steeds (+/- 3m).
reeds binnen enkele seconden na opstarten weet hij al te vertellen waar je bent.

de mogelijkheden zijn eindeloos echt bijna elke outdoorsporter kan er mee uit de voeten.
voor de watersporters onder ons hij is er ook in een waterdichte uitvoering met drijflichaam er in.

de behuizing van het apparaat voelt degelijk en stevig aan had eigenlijk niet anders verwacht van garmin.

ben je op zoek naar een highend outdoor GPS dan is dit zeker een goede koop