Teasi A-Rival fietsnavigatie One 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teasi A-Rival fietsnavigatie One 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Polder Wolf 03-08-2018

WAARDELOOS!@

Het is gewoon belachelijk dat deze computer niet tegen een beetje regen kan. Heb het twee keer moeten laten maken, het schermpje zat water onder en ging helemaal los. Waardeloos! Daarnaast krijg je nooit antwoord van het bedrijf.

Martin 12-06-2016

Goede prijs/kwaliteitverhouding

Direct nadat ik dit apparaat had aangeschaft had was ik van mening dat het een miskoop was. Het liep regelmatig vast, kon geen route berekenen e.d.
Een paar software updates verder was dit echter opgelost en ik ben nu al bijna twee jaar zeer tevreden over dit apparaat. Het is gebruiksvriendelijk, heeft een mooi groot scherm en is niet duur.

HereIsTom 10-04-2016

Perfecte fiets- en wandelnavigatie!

Na twee jaar gebruik nog steeds zeer tevreden met deze navigatie.
Krijg ook nog steeds regelmatig gratis software updates en updates van de kaarten!
Vandaag met dit mooie lenteweer weer een heerlijke fietstocht gemaakt en op de mooiste plekjes geweest met deze navigatie!
Kan nog steeds iedereen deze Teasi One 2 aanraden!

ernst T 11-04-2016

Wij gebruiken de Teasi one 2,nu ander half jaar 's winters voor wandelingen en zomers voor fietstochten, ook wij zijn zeer tevreden en vinden met de stabiliteit van de software steeds beter en stabieler, absolute aanrader!

niekmans2000 24-10-2015

Geweldig apparaat. Helder groot scherm, eenvoudig te bedienen dankzij een logische menustructuur en via www.gpscoordinaten.nl is heel simpel een route in te zetten via het universele GPX formaat.

HereIsTom 13-06-2016

De Teasi One maakt zeff mooie routes, dus bespaart je de moeite om routes te maken.

Leonie76 29-05-2016

hoi Niek,
ik heb, sinds een paar weken, ook een teasi. Ik heb geprobeerd om een route op de teasi te zetten maar dit lukt me niet via www.gpscoordinaten.nl heb je tips.

Wildervank2 30-07-2015

Deze navigatie bevalt me zeer slecht, loopt regelmatig vast na aantal dagen krijg ik hem weer goed.
Onderweg van route veranderen duurt een eeuwigheid.
Meerdere stop instellen, geeft direct bij tussenstop dit aan en werkt daarna niet meer loopt vast.
Nee dit is voor mij een miskoop.
Geen enkel plezier aan beleefd, erg jammer ik had gehoopt een eenvoudig goed werkend product te krijgen.

ernst T 31-07-2015

ik heb deze problemen niet gebruik de navigator nu een jaar, advies, ga naar Teasi tool en zet het apparaat terug in de fabrieks instelling, daarna kaarten opnieuw laden en opnieuw proberen. succes

HereIsTom 31-07-2015

Dat is inderdaad vreemd want ik herken deze problemen ook niet!
Hier werkt het apparaat perfect!
Inderdaad even aan de computer hangen en de laatste update installeren!

ernst T 24-01-2015

een goede navigator, die eenvoudig is te bedienen, wel goed en aandachtig de gebruiksaanwijzing lezen, anders lukt het echt niet.
Werkt nauwkeurig, Wij hebben de ingevoerde fiets route (40km) gecontroleerd met fietsroute punten kaart, klopte prima. Veel goedkoper en makkelijker dan duurdere merken, gratis updates die eenvoudig zijn te installeren via PC , ook wandelen in een bos gaat prima, inclusief volgsysteem zodat je de gefietste of gewandeldelde route via de zelfde weg weer terug kan vinden Teasi one 2 is een aanrader, ook voor op vakantie in een vreemde stad.

wloddek 29-11-2014

vol verwachting heb ik zo'n ding gekocht en heb hem hier rond Alkmaar uitgeprobeerd op mij bekende routes. Hij veranderde steeds van gedachten tijdens het fietsen en nam af en toe vreemde routes, op een bepaald moment sleurde hij mij over zandpaadjes in het Heiloerbos. Verder gaf hij mij een aanbevolen route van Heiloo naar Hengelo (180 km) van 320 km waardoor bleek dat het ding niet te vertrouwen is en daarom heb ik hem weer teruggestuurd. Ook het herberekenen van routes na verkeerde afslag was bijzonder traag en met veel pogingen steeds. Jammer want ik wilde hem wel hebben maar zo heb ik er niks aan. ondanks de score van 8 gewoon een slecht ding en feitelijk onbruikbaar. Hopelijk wordt de software binnen redelijke tij verbeterd dan probeer ik het weer.

HereIsTom 30-11-2014

Vreemd, bij mij werkt hij wel goed!
Waarschijnlijk had je de instellingen niet goed staan.

loowie80 12-11-2014

De Teasi is ogenschijnlijk een handig apparaat maar in de maps van canada en Amerika echter kun je geen adres kiezen.In deze landen zou je op je kompas moeten navigeren vertelt de helpdesk beetje jammer als je de Teasi speciaal daarvoor gekocht hebt.

bat50 02-10-2014

Heel tevreden met de Teasi en het updaten werkt prima.
De batterij gaat langer mee door nieuwe instellingen.

HereIsTom 28-07-2014

Omdat ik op zoek was naar een betaalbare en makkelijk navigatiesysteem voor op de fiets zag ik de aanbieding bij de Aldi van de Teasi One 2, helaas was hij daar uitverkocht, maar bij diverse online winkels kon ik hem zo bestellen en had ik hem de volgende dag al in huis.

Daarna even naar de website van www.teasi.eu om de complete handleiding te downloaden en de Teasi Tool voor op de computer.
Teasi aanzetten, makkelijk instellen, aansluiten op de computer en via de Teasi Tool gelijk de laatste updates erop en de kaarten van de landen die ik nodig heb.

Bevestiging op de fiets was makkelijk, ik zoek via het menu een plaats waar ik naartoe wil fietsen en de Teasi geeft me drie mogelijke routes, geadviseerd, makkelijk en de snelste route.
Gekozen voor de geadviseerde route, de totale afstand staat erbij en de Teasi geeft met een piepje en een pijl op het duidelijke scherm aan wanneer je moet afslaan.
Hij liet me een prachtige route door de natuur fietsen over paden die ik zelf nog niet kon.
Die dag ruim 70km gefietst en de accu was bij thuiskomst nog niet leeg!

Kort gezegd; de Teasi One 2 bevalt perfect en kan 'm iedereen aanraden om mooie fietstochten mee te maken!

JWD 27-02-2016

Ook een Teasi one2 gekocht, maar ik heb grote moeite om er mee om te gaan. Zou graag wat mondelinge uitleg krijgen. Zou u mij daarbij kunnen helpen als u niet te ver van Haarlem vandaan woont? Ik hoor graag, Jan.

Anoniem 07-07-2014

Bijzonder handig en goedkoop hebbedingetje voor op de fiets, wel even voor een ander bevestiging (voor aan het stuur) bij besteld.
Daarna nog even de originele handleiding op internet (50 bladzijden) uitgeprint.
Die handleiding is een must, hier en daar toch echt de handleiding nodig.
Ben dik tevreden, die zelf ingegeven POI's vind tie tot op de meter nauwkeurig terug.
Updates van zowel firmware als kaarten gaat als een trein.
De update "Maps" kan die overigens niet kwijt op het apparaat "onvoldoende geheugen" en met het SD kaartje erin van 32G is dit nog niet opgelost.
Ben daar nog niet helemaal uit.
Het fijne van dit toestel is dat wij (bijna)altijd buiten de "gebaande wegen" gaan met als gevolg dat we soms echt niet meer weten waar we zitten.
Toestel is dan een uitkomst temeer als je van je vertrekpunt een POI hebt gemaakt.
Maar voor de rest ...... een aanrader.

HereIsTom 15-07-2014

Om het 'probleem' met de maps update op te lossen moet je alleen de landen installeren die je echt nodig hebt. Met de Teasi Tool ga je naar het tabje Maps, daar verwijder je de landen die je niet nodig hebt!

Anoniem 16-07-2014

Voor het stuur gebruik ik deze:

HereIsTom 15-07-2014

Welke bevestiging op het stuur gebruik je nu voor de Teasi One 2?

bertkuip 09-06-2014

Ik heb het apparaat nu een paar dagen in mijn bezit en ben er nu al dolenthousiast over! Het apparaat heeft heel veel functies om te navigeren, maar ook om je conditie op peil te houden, en dat voor plm. 150 euro! Het scherm is overdag goed leesbaar. Met een simpele internetverbinding hou je alles up to date. GPX fietsroutes inladen is een fluitje van een cent. Zelf je eigen route programmeren is eveneens een koud kunstje. Met de accu zit het denk ik ook wel snor, na een opgenomen tocht van ruim 2 uur was de batterij nog voor 2-3 vol.

HereIsTom 22-06-2014

Ben je nog steeds tevreden met de Teasi One 2?
En kun je 'm ook een rondrit laten uitrekenen, als je bijv. 15km opgeeft?
En laat hij je de mooie routes door de natuur fietsen of gewoon langs de weg?
En is de bediening makelijk?

bertkuip 23-06-2014

Ik ben nog steeds heel tevreden! Vooraf een route laten berekenen doe je door simpelweg je punten op het scherm aan te tikken. Daarnaast kun je natuurlijk routes importeren van internet (GPX files). Een live route is eenvoudig vast te leggen en daarna in detail uit te lezen (snelheid, tijden, hoogtes etc.) Wanneer je de GPX files converteert naar KML bestanden kun je je route heel simpel in Google Maps zichtbaar maken en uploaden voor anderen! Het apparaat is heel gebruiksvriendelijk. Met een internetverbinding maak je contact met de fabrikant voor updates. Verder maak je met dit programmaatje makkelijk backups van je ritten en haal je gratis de update kaarten van 27 landen op. Kortom: reuze tevreden voor deze prijs!

Anoniem 19-06-2015

Met die accu zit het wel goed, hebben 4 dagen bijna continu op de fiets gezeten (op het mooie Ameland) met de Teasi One 2 aan, als we ergens een beetje langer bleven hangen op dezelfde locatie dan de Teasi even in de slaapstand, accu maar 2 keer aan de lader gehangen.