Marantz NR1602

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz NR1602 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

cbdekleijn 30-03-2012
Geschreven voor: Marantz NR1602

heb deze marantz nu een paar weken en moet zeggen dat het allemaal erg goed werkt.
zelf heb ik een imac en inderdaad via itunes kan je gewoon afspelen op de marantz ,ook mijn ipad/ipod doen het goed en je kan via het menu op de tv makkelijk naar albums zoeken.
alles aangesloten via HDMI -setupbox -ps3 - ryan media player - en de pc zitten nu allemaal op de receiver.
enige vreemde vind ik dat mijn tv soms het geluid gebruikt van de tv maar niet het geluid van de receiver ondanks dat de receiver aanstaat.
ik zet dan alles uit en aan en met een beetje geluk werkt het dan wel weer maar ik weet me god niet wat ik fout doet.
maar eerlijk gezegd ben ik een echte leek in dit soort dingen.

ook aangesloten op internet en zodoende heb ik heel veel radio stations erbij.

voor de rest zou ik nog willen weten hoe ik die bass omlaag kan krijgen ,heb 2 front speakers een center speaker en twee achter speakers en GEEN subwoofer er op aangesloten dus de bass kan niet van de woofer zijn dus Willem als jij het weet graag door vertellen aan mij :-)

Lothar13 03-04-2012

Hallo cbdekleijn.
Op alle moderne tv's kan je het geluid uitschakelen via de afstandbediening. En via het menu of option alleen het audiogeluid van de receiver inschakelen.Raadpleeg de handleiding van je tv. Ook kan je via de bijgeleverde disc van de receiver,via de computer de volledige handleiding downloaden en uitprinten, daar staat alles in wat je wilt weten. Je moet wel een beetje geduld hebben.Ik heb een 46 inch Tv van Sony Heb alles via HDMI aangesloten en 5.1 boxen van JBL 100.5 incl. actieve subwoofer met regelbare bas. Ik ben erg gelukkig met deze combinatie.
Ik hoop dat ik je voldoende heb toegelicht.
Succes met de 1602./
M.vr.gr.
Lothar13

cbdekleijn 18-07-2012

Nu wat langer in bezit en inmiddels ook twee programma,s op mijn iPad om de receiver te bedienen maar dat is gewoon armoede kost veel te veel tijd om hem te vinden en eer je dan eindelijk verbinding heb om bijv het geluid te regelen kanje beter de afstandsbediening pakken.
Dus dat vind ik wel een groot gebrek aan deze receiver maar voor de rest een geweldig geluid en inmiddels ook er achter gekomen hoe de bass naar beneden kan dus bijna helemaal te reden

roderickvd 17-03-2012
Geschreven voor: Marantz NR1602

Was op zoek naar een slimline surround receiver met ARC-ondersteuning. Het mooie ontwerp, de AirPlay-ondersteuning en de goede merkreputatie hebben uiteindelijk de doorslag gegeven voor de Marantz NR1602. Zeer tevreden mee!

De pluspunten:

+ De geluidsklank heeft de warmte waar Marantz bekend om is. Gekoppeld met de felheid van de Klipsch HD Theater 500 set een mooie klankbalans. Dat de set maar 50 Watt uitgang heeft is absoluut niet te merken, want het geluidsniveau is dusdanig dat -30 dB geen enkele bioscoop zou misstaan!

+ Audyssey MultEQ, Dynamic EQ en Dynamic Volume zijn geweldig! Nog nooit zo'n gebalanceerd geluid gehad bij ieder geluidsniveau. Het probleem met harde reclames en zachte dialogen is ook voorbij zonder iets te merken van beperkte dynamiek.

+ AirPlay werkt eenvoudig en goed. Wil je van een wireless device streamen naar de NR1602, zorg dan wel voor een wireless router die multicasts tussen het LAN en WLAN doorgeeft. Mijn Cisco EPC3925 die door Ziggo geleverd werd doet dat niet, waardoor AirPlay de NR1602 dan niet ziet. Geen fout van de NR1602 maar wel om te overwegen met de aanschaf.

+ De USB-aansluiting aan de voorkant voor de iPhone of iPad is ideaal: met één druk op de knop speel je je favoriete muziek af terwijl je iPhone of iPad wordt opgeladen.

+ De meeste instellingen kunnen per HDMI-source worden gemaakt. Zo heb ik Dynamic Volume aan voor de TV en de PS3, maar uit bij het luisteren van muziek. Muziek vervolgens in Dolby ProLogic II Music gezet met Panorama op aan voor een prachtig geluidsveld.

De minpunten:

- Last.fm werkt (nog?) niet in Nederland.

- De GUI tijdens de installatie en het afspelen van muziek heeft een lage resolutie van 576p. Alles geprobeerd maar het lijkt niet mogelijk om dat te verhogen, ofschoon de HDMI overlay degelijk op Full HD werkt.

- De afstandsbediening is onoverzichtelijk. Hij heeft erg veel knoppen waarvan de meesten helemaal niet nodig zijn.

MarkZ81 02-02-2012
Geschreven voor: Marantz NR1602

Ik heb de versterker nu een dag of 5 in huis.
Wat een mega verschil met mijn oude Pioneer versterker!
Ik vond mijn Jamo speakers altijd iets te veel bas hebben maar met de Marantz klinken ze echt een stuk beter (hoewel ze nog wel op de nominatie staan om te worden vervangen).
De bediening is redelijk eenvoudig. Switchen tussen verschillende sources is niet moeilijk. Echter sommige opties zitten wat weg gestopt in menu's.
Tot heden 1 min punt gevonden: ik kan niet spoelen in MP3's die vanuit mijn NAS worden gestreamed naar de Marantz (als iemand weet hoe dit wel kan, hoor ik het graag). Overigens werkt het streamen zelf perfect. Hij vond de NAS direct (moet wel DLNA aan hebben. Heb zelf een Buffalo Linkstation) en bladert vrolijk door de folders van muziek.
Ook de functie met de I-pod en I-tunes is goed. Zelf ben ik alleen geen fan van I-tunes dus zal dit ook niet veel gebruiken.

Voor Android bezitters: er is ook een app om je Marantz via je Android te bedienen. Werkt prima.
Kortom: echte aanrader met veel mogelijkheden

Lothar13 04-02-2012

Hall Mark
Er is een disc bijgeleverd daar staat alles op wat je van de Marantz 1602 receiver wilt weten. Via de computer kan je alles wat je nodig hebt uitprinten. Het is een handleiding met 149 pagina's.
Succes met deze uitstekende receiver.
M.vr.gr.
Lothar13

lothar13 08-01-2012
Geschreven voor: Marantz NR1602

Ik kan alleen maar positief zijn over deze receiver.
Ik ben blij en zeer tevreden dat ik de 1602 hebt aangeschaft.
Alleen een min puntje: De afstandbediening heeft geen verlichte toetsen, jammer. Het is heel moeilijk om de juiste toetsen te kiezen in een arm verlichte kamer.
Tenminste dat is mijn ervaring.

Bas Rutgers 11-12-2011
Geschreven voor: Marantz NR1602

Sinds een paar dagen de NR 1602 in bezit ter vervanging van Pioneer VSX-C300 slimline. Voornaamste reden om eens naar deze versterker te kijken was de geringe hoogte zodat hij net als de VSX-c300 in mijn tv-meubel zou passen.

Enkele pluspunten:
- Geringe hoogte!
- AirPlay ondersteuning Apple apparaten!
- Netwerk ondersteuning (bedienen via iOS-App of pc via IP-adres, UPNP ondersteuning voor audio en foto's en natuurlijk internetradio)!
- 7.1 kanalen met mogelijkheid tot verdelen over 2 zone's 5.1 (zitkamer) + 2.0 (bijvoorbeeld eetkamer of keuken))!
- Alle luidsprekeraansluitingen met draaiklemmen i.p.v. kleinere veerklemmetjes en dus geschikt voor dikke speakerkabels!
- Automatisch configureren van luidsprekers met meegeleverde microfoon.
- 4 HDMI input poorten!
- ETC....

Enkele minpunten:
- Ingewikkelde AB, iPhone app (zoek in App-Store op Wizz) werkt veel beter.
- Marantz moet je mooi vinden, van mij mag het allemaal wat strakker. Maar het went wel snel :-)

Wat wel een afweging kan zijn is om bijvoorbeeld de goedkopere NR 1402 te kopen en deze via HDMI uit te breiden met bijvoorbeeld de Apple TV. Ik wilde echter niet naast de versterker, PS3 en STB nog een kastje neer moeten zetten.

Een andere versterker die een beperkte hoogte heeft is de Pioneer VSX-S500. Deze heeft wel enige netwerk ondersteuning maar geen AirPlay mogelijkheid.

Succes en veel plezier met kiezen!

Bas Rutgers 03-02-2012

Beste Dorus,

Zelf heb ik mijn 5.1 surround set in de woonkamer aangesloten en 2 extra speakers in de eetkamer.

Als je 2x2 speakers hebt ik de woonkamer zou ik deze op de surround uitgangen aansluiten. Je hebt dan echter geen speaker voor het center kanaal.

De twee speakers in de keuken kunnen op de speakers voor zone 2. Deze kan je instellen als 6e en 7e kanaal op de surround set of als aparte zone. Door te kiezen voor de aparte zone kan op deze speakers een andere geluidsbron worden weergegeven dan op de speakers in de woonkamer. Deze instellingen zijn via de netwerkaansluiting van de versterker erg makkelijk te doen!

Succes!

Dorus Burgers 21-12-2011

Beste Bas
Ik heb 3 paar speakers, 2 in keuken en 2x2 in de
woonkamer (bedraad). in welke aansluitingen moet ik dan deze draden doen voor het beste resultaat? of kan dat helemaal niet?
Dorus Burgers