Marantz SR6006

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR6006 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

johanhe3 27-12-2012
Geschreven voor: Marantz SR6006

De Marantz sr6006 klinkt veel beter dan de vorige reciever: onkyo TX-sr606.
Veel instellingingen mogelijk.

Groot minpunt:
- het display op de reciever is te klein: zo kun je niet zien in welke geluidsmodeus hij staat. Daarvoor moet je elke keer de de tv inschakkelen om het te zien.

zwoeger 15-12-2012
Geschreven voor: Marantz SR6006

Nu sinds een week in mijn bezit ter vervanging van een oude Marantz stereo versterker. Heb hem voordelig kunnen kopen in Duitsland/ Redcoon.de/ Vindt het een prachtig apparaat, geen goedkoop plastic front ed. Wel legio mogelijkheden waar je echt even voor moet gaan zitten/ kan er nu nog niet veel meer over zeggen

magicjm 07-11-2012
Geschreven voor: Marantz SR6006

Fantastische Reciever! Heb deze reciever voor een zeer goede prijs kunnen kopen en deze reciever is iedere cent waard! Wat een ongelofelijk mooi geluid!!!Ik heb de set aangesloten op mijn Bowers & Wilkins 684 boxen! Zeer warme klanken en glashelder geluid. Luister veel naar moderne muziek en kijk veel films ( die over de Marantz AV Sr6006 reciever lopen) Het internetradio werkt super en is een zeer goede toevoeging. Een aanrader dus voor de echte en beginnende audiofiel... mvrgr magicjm

henriater 29-09-2012
Geschreven voor: Marantz SR6006

Prachtig vormgegeven AV-receiver met een groot aantal mogelijkheden. In gebruik kost dat wel wat leeswerk, maar als wat inzicht hebt gekregen in structuur van bediening wordt het steeds makkelijker. Door HDMI makkelijk te koppelen aan laptop of telefoon met HDMI. Maakt het mogelijk om spotify te luisteren met goede geluidskwaliteit. Geluid is warm met aandacht voor details.
HIFI-corner heeft mij op deskundige manier van advies gediend. Ook uit een aantal keer telefonisch contact over de bediening van de Marantz SR 6006 bleek dat medewerkers weten waarover ze het hebben! Deskundig en vriendelijk.
Gecombineerd met de scherpe prijsstelling een aanrader!!

RB 10-06-2012
Geschreven voor: Marantz SR6006

Alweer lang geleden dat ik een review heb geplaatst. Toch maar weer even eentje plaatsen. Dit met name omdat ik maanden had gewacht op het nieuwe model van Onkyo de TX -NR616 en ook aangeschaft voor €699. Wat een mega drama. Ik had de Marantz SR 5400 en was hier mega tevreden over...maar wilde eens wat anders. Na 14 dagen de Onkyo te hebben getest raakte ik bijna in paniek. Wat een bagger reciever en echt het slechtste wat ik ooit heb aangeschaft. Vol met kinderziektes! speelgoedding en dito geluid. Nu dus weer over naar mn nieuwe Marantz 6600 gekocht bij Correct in Rotterdam dus ook lekker in de buurt. Deze versterker werkt gewoon als een beest. Geluid heerlijk, bedieningsgemak super, mogelijkheden te over, HDMI passthrough, genoeg ingangen en 2x HDMI out. Heb er nl 2 monitoren aan hangen. Airplay (geen ervaringen mee gehad tot nog toe) maar wat is dat gaaf zeg. Gewoon itunes op PC, hij ziet je Maranzt staan, aanklikken en spelen! Via telefoon itunes remotes gedownload en werkt als een trein. Upscaling werkt zeer goed. Ik heb echt geen enkel nadeel kunnen ontdekken. Lan verbinding voor radio werkt ook als een trein. Had zo lang op de Onkyo gewacht dat de marantz reciever inmiddels al 300 euro goedkoper was geworden. Voor ca. 700 euro heb je geen betere reciever. Vriend van mij heeft de Denon 2112 maar die haalt t niet vergeleken bij de Marantz 6600 en bediening een ramp! Service bij Correct is toch ook wel een verademing. Mailtje gestuurd dat Hofma beeld en geluid goedkoper was maar kreeg gewoon het voordeel direct. Nee, internet winkels leuk maar service en een winkel om de hoek is toch wel een lekker gevoel. 2 jaar Marantz garantie (al is er nog nooit wat kapot gegaan bij mij) Ik ben echt mega happy en wilde iedereen die ca. €700 heeft voor een reciever deze Marantz van harte aanbevelen! Krijg je geen spijt van.

arj72 31-05-2012
Geschreven voor: Marantz SR6006

Versterker gekocht bij Apollo in Almere voor 719 euro.
Thuis gekomen aangesloten op twee B&W cdm1-se frontspeakers en een infinity centerspeaker. De B&W speakers middels de bi-amp aangesloten. Ik ben ongeveer 4 uur bezig geweest voordat ik de versterker eindelijk werkend had en het menu goed op mijn samsung lcd tv had. De versterker is namelijk alleen via het tv menu in te stellen (kleine ronde display geeft weinig info. Er zit geen uitgebreidde handleiding op papier bij, maar een cd-rom. Na heel wat zuchten en vloeken eindelijk de versterker werkend op de tv middels de hdmi 1.4 arc uitgang, waardoor zowel beeld en geluid naar de tv, alsmede geluid van de tv retour kan komen. Na het instellen met de bijgeleverde microfoon, welk op diverse luisterposities wordt geplaatst, rekent en regelt de versterker zichzelf in. Hierna.....begon het grote genieten! De versterker wist de B&W speakers goed aan te sturen en deed mij echt versteld staan. Een mooi vol geluid, met een helder midden en hoog, wat mijn eerdere versterker van onkyo niet voor elkaar wist te krijgen! Eindelijk komen deze speakers geheel tot hun recht. De versterker ook aangesloten op mijn netwerk, waardoor ik nu probleemloos al mijn muziekbestanden via mijn laptop naar mijn versterker kan sturen, en ook via de laptop het volume kan regelen.
Muziek via de blue-ray speler klinkt perfect, het surround effect alleen al over de 3 voorspeakers is mooi en voor mijn smaak al meer dan genoeg. Indrukwekkend is het laag wat de versterker uit de b&W speakers weet los te krijgen bij heftige filmaktie, zoals explosies. Ik heb niet het idee dat ik nog een subwoofer mis.
Voor de aanschaf heb ik deze versterker vergeleken met de pioneer lx53 en een yamaha. Naar mijn smaak was de marantz versterker wat minder scherp in het midden en hoog, en in het laag wat warmer dan de andere twee merken.
Conclusie: zoek je een plug en play versterker, zoek verder, schrik je niet terug van een middag knutselen en uitzoeken, en wil je een warm en vol geluid, met meer dan voldoende vermogen voor veeleisende speakers, is de marantz sr6006 zeker een hele goeie keuze! Een muzikale veelzijdige versterker met veel mogenlijkheden, zeker mbt streaming, apple airplay, en meer als voldoende hdmi aansluitingen.

Erpels 07-12-2011
Geschreven voor: Marantz SR6006

Deze receiver nu een paar dagen in bezit en aangesloten in combinatie met luidsprekers van KEF 2005.3 Kube2. Wat een geluid!! Zowel surround als stereo, echt een genot om naar te luisteren, en de sub kube2 wat een geweldige bass produceert deze kleine subwoofer !! Deze speakers had ik al beluisterd bij Stassen in Venlo. Toen op een receiver marantz sr6005 (oud model) alleen deze is helemaal uitverkocht in het zwart vandaar nu de sr6006. Na enige tijd zoeken bijna voor dezelfde prijs als de sr6005 bij Smits in Arnhem, SUPERDEAL dacht ik zo !!

Vonkie 18-06-2012

Even voor de goede orde, om mensen niet op het verkeerde spoor te zetten.
De SR 6005 is NIET het " oude" model, is alleen het kleine broertje van de SR 6006 met MINIMALE verschillen.
Beide receivers zijn gelijktijdig op de markt gekomen.
Dus een beetje onzin om mensen op het verkeerde spoor te zetten.

martind 27-06-2012

als reactie op Vonkie: de 6005 is wel degelijk het vorige model. Het kleine broertje dat je bedoelt is de 5006. Veschil is o.a. dat de 5006 niet aan upcaling doet en geen hdmi aansluiting aan de voorkant heeft. Verder heeft de 5006 1 hdmi uit en de 6006 2 (als je er bijvoorbeeld ook een beamer ook aan wilt sluiten)

Vonkie 06-07-2012

Reactie op Martind,

Je hebt helemaal gelijk, ik had beter moeten lezen, er 6005, en ik lees 5006.
Mijn excuus.
Mijn huidige Harman Kardon, met een aankoopwaarde, die het dubbele is van deze receiver, ben ik toch reuze benieuwd na deze....ik ga deze beluisteren in de winkel.
Misschien krijg ik mij vrouw over de streep.

Dien1973 25-01-2012

En waar heb je die deal dan gemaakt?