Yamaha RX-V671

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V671 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

v*******@o********** 10-09-2022

DE BESTE OOIT

Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Ik heb deze reciever nu 10 jaar, hij doet het prima, mooi geluid. Ik heb er bose acoustimas 10 serie 4 bij, best heel mooi gelijk, de beste recievers die ik ooth heb gehad.
Nieuw gekocht 10 jaar geleden bij EP, ik kan 1 ding zeggen, ik adviseer als je hem koopt laat dat 1 uur staan voor gebruik.

Pluspunten

• GOED KWALITIJD

Sebas84 30-07-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Deze receiver heb ik nu bijna een jaar in het bezit. De receiver doet prima zijn werk. Muziek kan ik vanaf mijn USB stick en NAS (netwerk opslag) prima afspelen. De iPhone kan ook via USB of via de apart aan te schaffen dockingstation worden gebruikt. Opladen van de iPhone via het dockingstation is overigens niet aan te raden. De receiver lijkt dan in standby te staan, maar een energiemeter tussen stopcontact en receiver geeft aan dat er 35 Watt wordt verstookt!!! Yamaha, dat moet toch echt efficienter kunnen!

De lijst met internet radiostations is overcompleet, zo goed als alles staat er wel in. Geluid is ook meer dan in orde i.c.m. twee Yamaha NS555 zuilluidsprekers. Er komt zeker voldoende bass uit om tijdens een actiefilm goed van je stoel geblazen te worden (eventueel met 'Enhancer' functie aan). Daar heb ik persoonlijk geen subwoofer bij nodig. Handig is dat er ook een iOS en Android App is waarmee je het apparaat kan bedienen. Voor de wat oudere mensen onder ons: er zit nog een aparte PHONO ingang op, dus de ouderwetse platenspeler is nog aan te sluiten zonder dat je een extra versterkerkastje nodig hebt.

De enige tekortkoming is eigenlijk het gebrek aan Airplay en een ingebouwde Spotify client. Laatste wordt door bijvoorbeeld Onkyo wel meegeleverd en was een welkome aanvulling geweest op deze receiver. (Spotify kan wel via de iPhone met USB kabel/docking station worden gebruikt i.c.m. de receiver)

Het setup menu is soms wat lastig te bedienen, maar daar kom je na de eerste installatie eigenlijk niet. De calibratiemicrofoon is ook erg handig, het stelt al veel voor je automatisch in. De knopjes op de afstandsbediening zijn aan de kleine kant voor mijn mega grote vingers, maar er valt mee te leven.

Design is natuurlijk persoonlijk, maar desondanks het zeker wel netjes oogt, had het straker gekund (zie Onkyo 2011/2012 reeks).

PPB6 18-07-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Heb deze Yamaha versterker V-RX671 en Blu Ray BD-S671aangeschaft. Erg goed geluid. Ben wel een dag bezig geweest om alles in te stellen. Erg tevreden. Heb wel getwijfeld vanwege het ontbreken van Airplay. Is niet nodig als versterker op internet is aangesloten of bv een apple airport express. Afstandsbediening is wel complex. Gebruik hiervoor IPad / IPhone app. Werkt perfect. Geen vastlopers, eenvoudig in gebruik en grafisch ook zeer mooi. Zowel IPad al IPhone werken naar alle tevredenheid. Als je versterker hebt aangesloten op internet mis je ook niet het gemis van AirPlay. Deze app laat je namelijk ook alle nummers op IPad of IPhone afspelen. Kortom zeer tevreden en ook 2e zone werkt uitstekend. Superapparaat!

heman 17-07-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Ik wil dit merk en anderen hier niet afkraken, maar mn oude stereo AA klasse Technics versterker gaf een strakkere bas geluid, hoewel ik de midden en hoge tonen van deze versterker wel heel goed vind klinken, voel ik de lage tonen niet meer zo goed.

Pietje P. 25-07-2012

Helemaal gelijk.
Mijn vorige Yamaha versterker had volgens de cijfers hetzelfde vermogen. Daarmee kon ik echter de overburen nog wegblazen. Met deze is dat zeker niet het geval. Zelfs niet met 4 stuks Mission 704 zuilen van 1.05 hoog die bekend staan om hun volle geluid.

Koop beslist geen JBL of Magnat speakers op deze versterker. Dit zijn speakers die bekend staan om hun 'heldere' klank. Dat gaat op zeker te schel klinken.
Bose Accoustimass is helemaal geen aanrader op deze versterker, dan gieren de pieptonen helemaal irritant door je kamer.

peter v.b 15-07-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Wat een fantastische receiver is dit zeg. Door drukke werkzaamheden na twee weken pas door hoe "bijna" alles werkt en mis dan toch wel het ouderwetse boekje. Maar dan heb je ook wel wat en zeker voor dit geld. Een prachtig beeld geeft die en ook het geluid is helder. Niet overdreven veel bas maar wel strak. Wilde avankelijk de 673 maar de verkoper vroeg me wat ik met 4K wilde gaan doen want dat was 1 van de weinige verschillen. Echt een aanrader deze Yamaha.

ferryo1972 11-06-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Deze versterker aangeschaft ter vervanging van een onkyo 606 uit 2008. Ben zeer tevreden met deze overstap de Onkyo blonk uit in surround weergave maar was in stereo weergave geen topper deze Yamaha overtreft de onkyo naar mijn mening in geluidskwaliteit op beide punten. Aangesloten op een set "Kef-eitjes" met een Rel Quake sub een goede combi die goed word ingeregeld door het setup programma.
Tel daar bij op een gelikte on screen display met meer dan voldoende instel mogelijkheden, probleemloze werking in combinatie met een Nas/Twonky media server en internet radio, een app voor je android en I-Phone uitstekende prijs/kwaliteit verhouding ben erg blij met deze keuze.
Over de duurzaamheid kan ik niet oordelen maar ik verwacht dat dit wel goed zit

M Verhoeven 20-05-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Onkyo en Yamaha overwogen, maar slechte ervaringen met betrouwbaarheid en service van Onkyo door hdmi problemen. Dus voor deze gekozen en terecht! Wat een ruimtelijke geluid en minder bombastisch dan Onkyo. Instellen is wat omslachtiger em minder intuïtief. Super tevreden en hopelijk gaat Yamaha wel langer mee dan 2,5 jaar zoals mijn Onkyo sr606...

jaldert 06-05-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Ik had een onkyo nr609 echt een top machine. Maar ging weer stuk, wel 3 x een nieuwe gehad. Nu heb ik de yamaha rxv671. Toch vind ik dat het ding minder vermogen heeft en veel minder functie! En waar ik echt van baal is dat ik mijn sub niet kan regelen met de versterker (harder en zachter zetten).

John1971 12-05-2012

Je kan de sub helemaal naar wens instellen hoor. Lees de manual eens.

Tom Hogendoorn 14-04-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Sinds kort in het bezit van de Yamaha RX-V671 Receiver. Deze gecombineerd met Jamo C601 frontspeakers in een stereo opstelling (vanwege de opstelling is surround niet zo geschikt in mijn huiskamer). De receiver kan echter ook 5.1 of 7.1 aan. (De speakers die ik gekozen heb zijn 6 ohm. De receiver moet hier wel voor worden ingesteld, zie handleiding)
Ik ben erg tevreden over de kwaliteit, de mogelijkheden en het gebruiksgemak van de receiver. Het is een zeer degelijk en ietwat lijvig apparaat (check afmetingen, inclusief ruimte voor koeling).
Via HDMI heb ik de PS3 en de Humax TV-ontvanger aangesloten op de receiver. HDMI-out gaat naar de TV. Uiteraard is de receiver aangesloten op het netwerk. Na installatie sluit je een bijgelverde microfoon aan en kun je in een handomdraai de speakers inregelen (dit werkt ook echt goed).
Ik ben alle mogelijkheden nog aan het ontdekken, maar vooral de netwerkmogelijkheden zijn erg leuk. Je kunt de receiver via de tv bedienen, maar beter is het via een mooie webinterface, maar ook via gratis app die er gelikt uitzien en goed werken op zowel android telefoon en android-tablet.
Je kunt de receiver via het mac-adres linken aan de website van vtuner.com. Hiermee heb je de beschikking over bijna 20.000 internetradiostations en dit is vooral een openbaring. Het maakt niet uit van welke muziek je houdt, je kunt zoeken op genre of op land en je vind zeker een groot aantal stations met jouw favoriete muziek.

Johan Vandenbroucke 15-04-2012

Dag Tom,
Kun je met de RX-V671 volgende satelietontvanger op de afstandsbediening programmeren nml. "dreambox" of " dream mutimedia".
De codes staan op de meegeleverde CD, en ik vind ze niet op het net.
Mvg, Johan

harrie jansen23 01-03-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Sinds een week in huis, samen met een BDP van hetzelfde merk (A1010) en het is een geweldig apparaat. Natuurlijk ook de Onkyo in overweging genomen, die rond deze periode met een gloednieuwe serie modellen komt. Maar ik was te ongeduldig om daarop te wachten. Belangrijker nog, voor dit geld (450 heb ik betaald) en deze mogelijkheden en dit vermogen zit je echt goed bij Yamaha.
Alleen al het microfoontje waarmee je de boxen afstelt (op de centimeter klopt het ook gewoon!) is zeer vernuftig. Ik heb de frontspeakers (Teufel Ultima 40) gebi-ampt. Via het menu makkelijk in te stellen. En je hangt er een HD of I-pod aan en het ding speelt alles op goede kwaliteit af. Ook het uiterlijk mag er zijn trouwens. Ik heb de zilveren variant in huis gehaald.
De afstandsbediening moet ik nog koppelen aan de BDP, dat moet ik nog steeds uitvogelen.
De gebruiksaanwijzing stond bij mij op een CD-rom. Handig als je op termen wilt zoeken. Onhandig als je snel wat wilt weten en je laptop staat uit. Dan kun je toch beter een ouderwets boekje hebben.

digitaal108 29-03-2012

Wat voor speakers heb je er bij gecombineerd??

groet,

walter

Marjolijn1956 20-03-2012

Hallo Harrie, waar heb je 'm gekocht voor deze prijs?
Groet,
Jos

Pietje P. 15-02-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Een week getwijfeld tussen de Onkyo 609 en de Yamaha RXV697.
Tóch voor deze gekozen. Dit omdat ik veel wisselende reacties bij de Onkyo las over de bediening, netwerkinstellingen en direct play.
Daarnaast advies gevraagd bij HifiCorner. De Onkyo zou iets meer 'bonken' de Yamaha gaf een transparanter geluid.

Had al jaren een Yamaha DSP3090 versterker (toen de duurste die er was) samen met Mission zuilspeakers (voor zowel hoofd- als surround), center en extra surrounds. Dat klonk altijd goed en helder.

Het aansluiten is even werk, zeker als je 7.1 aansluit. Op zich verder niet moeilijk. ik heb 1 op 1 overgezet van mijn oude versterker naar deze nieuwe. Zo voorkom je dat je speakerkabels door elkaar haalt.

In vrijwel geen huiskamer kunnen de speakers perfect worden opgesteld, het YPAO systeem zorgt er in een handomdraai voor dat de juiste afstelling wordt bereikt.
Bij mijn oude versterker kon ik ook goed afstellen maar was dan uren bezig.
De YPAO microfoon plaatsen daar waar je zit, en als het kan op oorhoogte, start indrukken en binnen 3-4 minuten berekent het systeem de juiste afstelling.
Je kunt (ook achteraf) de afstelling nog wijzigen, maar ik denk niet dat je betere resultaten bereikt.

TIP: druk niet gelijk 'save' in, maar neem de moeite om de afstelling te bekijken.
Het systeem geeft zelfs aan op welke speaker(s) je + of - kabels verwisseld zijn!
Je zult dan zien dat het systeem inderdaad de juiste afstanden tussen de speakers onderling heeft berekent.
Neem ook even de moeite om aan te geven of je met kleine of grote speakers werkt.

Naast de standaard 7.1 speakerset is het ook nog eens mogelijk om extra effect spekaers boven je hoofdspeakers te hangen.
Of je kiest voor de 'zone 2' mogelijkheid, waarbij je een extra paar speakers in bijvoorbeeld je slaapkamer, keuken of eetkamer installeert.

Internetradio werkt perfect. 1000den stations. Helaas voor mijn vrouw, Vietnamese, is er geen Vietnamees radiostation te vinden. Maar bijvoorbeeld wel van Frans Polynesië :)

Via het netwerk is het ook mogelijk bestanden vanaf je pc te spelen.
Dit vind ik zelf niet zo gemakkelijk gaan, het duurt te lang voor je door je mappen en files heen bent.
Je kunt dit zien via de display op de receiver, of op je tv.
Het is ook mogelijk om afspeellijsten af te spelen, dit zal wellicht makkelijker gaan.
Ik heb mijn pc met een HDMI kabel aangesloten en zoek vanaf daar de muziek die ik spelen wil.
Je moet wel even de instellingen op je computer wijzigen v.w.b. het delen van de pc of mappen. Vergeet ook niet in je thuis (of work)group 'mijn afbeeldingen, muziek, video's naar alle apparaten op mijn thuisnetwerk streamen' AAN te vinken in de internetopties.

Via de netwerkmogelijkheid kan je de receiver óók bedienen via je internetbrowser. Handig!

De standaard DSP instellingen geven een mooi geluid. geen overmatige echo's of holle klanken. je kan nog ontzettend veel veranderen aan de DSP instellingen zoals enhanced, roomsize, liveness, vertraging enz.

De afstandbediening is wat vol. en kleine knopjes. Minder handig.
Heeft de mogelijkheid om ook je tv te bedienen of je DVD/BluRay met een programmeerfunctie.
Jammer, als je een Yamaha BluRay hebt, je deze niet direct standaard kan bedienen. Je moet deze programmeren of je moet de DVD/BluRay met een mini-hoofdtelefoonplug aan de receiver koppelen.
(die kabel wordt echter niet meegeleverd bij de speler. Verkeerde zuinigheid!)

+ de vele HDMI aansluitingen.
+ de vele coaxiale of optische aansluitmogelijkheden
+ zeer fraai geluid met voldoende vermogen
+ 7.1 + 2 extra speakers (effect of als 2e gewone paar)
+ snel aan te sluiten en werkend
+ duidelijke handleiding op CD rom. (makkelijk bladeren in PDF)
+ internetradio met 1000den stations (geen/weinig reclame!)
+ aansluitingen I-pod, HDMI en tulp aan de voorzijde.
- rommelige afstandbediening, priegelige knopjes (wel stevig)
- muziek/film spelen via het netwerk. (browsen)

Pietje P. 25-07-2012

Zo nog even een nabeschouwing over deze receiver. Dit omdat ik 'm nu enige maanden heb en je er dan een betere kijk op hebt.

Klank: uitmuntend, zou iets voller in het laag kunnen. Ondanks de 4 Mission 704 zuilen van 1.05 meter + bijbehorende center en extra 731 surrounds achter én een Yamaha subwoofer mis ik toch wel wat laag. Mission staat bekend om de volle laagweergave.

Het vermogen is voldoende maar blaast me zeker niet weg, zoals mijn vorige Yamaha versterkers, met hetzelfde vermogen, dat wél deden!

Met de HDMI aansluitingen blijft het knoeien,..een ramp zelfs.
De Pc (een HP/windows 7 met hdmi out) heb ik maar rechtstreeks op de tv aangesloten omdat de receiver er op de een of andere manier niet mee om kan gaan. Zodra de tv aangaat, gaat de monitor op zwart en is er geen bureaublad meer te zien en geen muis. Niet zo best dus. Daardoor het geluid helaas analoog aan moeten sluiten.

De Samsung digitale HD receiver is ook een ramp. het beeld wordt gewoonweg niet weergegeven zonder slag of stoot. Zowel niet met de receiver in stand-by als op 'on'.
De enige manier om het toch voor elkaar te boksen is de digitakle tuner even spanningsloos te maken. Daarna lukt het wel. belachelijk mijns insziens.

De updates die ik binnengehaald heb lossen de problemen ook niet op.
ok vragen stellen op technische fora heeft niet geholpen. navraag bij de winkel heeft me geleerd dat er vaker problemen zijn (met meer merken) met de HDMI in combinatie met Game consoles en pc's.
Daar koop je geen receiver voor met 6 hdmi ingangen die bedoeld is als center voor ál je entertainment!

Heb heel lang Yamaha versterkers gehad (3 stuks), maar dit was wel mijn laatste. Denk dat-ie geen 8-10 jaar in huis blijft, zoals de vorige dat wél deden.

De volgende wordt een Denon of Pioneer

Harrie Jansen23 18-02-2012

Pietje, wat bedoel je met een minihoofdtelefoonplug? Gewoon minijack-minijack? Aan de achterkant van het apparaat hoop ik? Ik denk er zelf over om deze Yamaha te combineren met in eerste instantie 2 vloerstaande speakers, dus nog even geen 7.1. Of bega ik dan een doodzonde?

dcv1972 01-02-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Deze receiver een maand geleden gekocht om te gebruiken icm de Jamo A 102 HCS 6 5.1 speakerset. Het geluid dat hier uitkomt is echt prachtig mooi, zeker bij films. De receiver zelf is enorm uitgebreid, je kunt werkelijk van alles instellen. Ik vind de Scene knoppen erg handig omdat je instellingen in een keer goed staan (bijv. voor tv kijken of voor muziek luisteren). Ik heb zelf al mijn muziek op een nas staan en de receiver speelt daar gewoon direct van af, super! Ook internetradio werkt erg goed. Kortom een aanradertje!

Piotje 23-01-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Goede AV-receiver met zeer ruime instel- en aansluitmogelijkheden, goed geluid, zeker gezien de prijs. Lang getwijfeld tussen deze receiver en de Onkyo TX-NR609 Uiteindelijk heb ik gekozen voor deze. Yamaha geeft met deze versterker echt waar voor zijn geld.

Anonymuis 01-02-2012

Waarom heb je toch voor de Yamaha gekozen?

NHF 07-12-2011
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

De receiver nu al even staan. Na overlijden van zijn voorgangen een yamaha 595 (12 jaar zeer trouwen en zware dienst) gekeken voor de 671. De keuze voor yamaha was gauw gemaakt ook na het rondkijken bij andere merken. Totaal geen spijt van de aanschaf.

De installatie is duidelijk en goed. De connectoren zijn van goede kwaliteit. De gehele reciever voelt zeer stevig en goed aan. Heb de recieven in gebruik als een bi-amped 5.1 set. Mijn main speaker (KEF Q5) zijn dus bi-amped. Een werkelijk fenomenaal geluid! Ik gaf mijn oude set al een 10 voor geluid kwaliteit, maar de 671 is dan een een 40. Helder, transparant, rijk en vol geluid. Zang en instrumentaria komen allen puur tot uiting.

De functie om de muziek van een NAS te kunnen streamen is helemaal super. Zelfs mijn vriendin kan hier zonder problemen mee omgaan. Scheelt weer die honderden cd's in de woonkamer te planten. Ook de bediening van internet radio is een verademing. De gratis iPhone app voor de bediening is ook ideaal voor het doorbladeren van de muziek database op de NAS en de internet database aan radiostations. Nadeel is dat als de app stopt (omdat je hem afsluit) ook de muziek stopt, een simpele klik op de play knop (afstandsbediening) laat de muziek echter daarna weer doorgaan waar het was gebleven. Hier zal ongetwijfeld een update voor komen.

Kort om een geweldige versterker met een bijna geweldige iPhone app. In alle modi super apparaat!

Pier79 11-07-2011
Geschreven voor: Yamaha RX-V671

Receiver aangeschaft mede door de goede beoordelingen op de internationale sites van z'n voorganger de RX-V667.

Wat een apparaat! Alles is erg goed en duidelijk in te stellen via het on screen display, ik kan alles bedienen via de afstandsbediening van de TV, schakelt automatisch om naar de PS3 als ik deze aanzet en bij het even terug schakelen naar de TV schakelt de versterker weer mee.

Internet radio en netwerk functie is erg handig.

Geluidskwaliteit is erg goed, heb nu nog kleine speakers staan maar dit klinkt al fantastisch.

Zeker een aanrader.

Jan 330 24-07-2012

Beste, is het geluid van de receiver ook te regelen met een tv (Philips) afstand bediening?

Duikertje55 21-04-2012

Mijn Rx-V671 in combinatie met Bose 5 boxen geeft een zeer matig geluid. Gisteren een film bekeken en nu komt uit 1 box geen geluid. Het lijkt dat bij het wijzigen van medie (TV-Tuner) bepaalde instellingen niet goed werken. Hoe krijg je dit goed ingeregeld?