Onkyo TX-SR309

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR309 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Queue61 24-06-2012
Geschreven voor: Onkyo TX-SR309

Vandaag aangesloten en erg tevreden. Erg goed geluid.
Heel veel input formaten worden ondersteund.
Je kunt er onvoorstelbaar veel mee instellen, maar dat hoeft helemaal niet, want uit de doos doet hij het ook goed.

Wat erg prettig is, is dat alles met HDMI kabels is te configureren. Geen gezeur meer met allerlei verschillende kabels. Satelietontvanger en DVD/ of Bluray in en TV out. Dus het signaal van de satelietontvanger loopt via de Onkyo en de TV heeft alleen nog een DVI in (naast stoom).

Hij kan ook nog op de slaapkamer met sleep functie.
Ook front aansluiting voor USB of MP3 is handig.

2 paar sets boxen is aan te sluiten. Bijv. 5.1 voor in de woonkamer en 2 stereo boxen in de keuken. Kan tegelijk of onafhankelijk aan/uit gezet worden.

Zo'n mooi apparaat voor zo weinig geld. Super!

DannyM 29-02-2012
Geschreven voor: Onkyo TX-SR309

Het geluid dat deze versterker geeft is super en het beeld (van de Onkyo BD-SP309 blueray speler) wordt ook perfect doorgegeven.

Menu's zijn redelijk duidelijk, soms een beetje zoeken naar de instellingen maar voor deze prijs zitten er voldoende mogelijkheden in.

Het design is netjes maar vrij simpel en ik vind persoonlijk het display met groene karakters niet echt modern. Bekijk het display maar van de zilveren uitvoering dan snap je wat ik bedoel.

Een klein minpuntje vind ik ook de aansluitingen voor de speakers, een schroef aansluiting had toch beter geweest dan deze klem aansluitingen.

rosewood 02-02-2012
Geschreven voor: Onkyo TX-SR309

Voor zijn prijs,een zeer voordelige reciever,Heeft de zelfde muziek chip aan boord als de op volgende modellen.Deze maal gekozen voor een vier maal voordeliger reciever dan ik gewend was.Mijn gedachte was een surround reciever,welke ook in stereo niet achter blijft.En tevens muziek in de keukeen zonder extra versterker poespas. Voor 5+1 weer gave in de kamer dien je wel even de keuken uit te schakelen.Blij dat ik voor deze versterker heb gekozen,want de stereo weergave is weer perfect aanwezig.Vergelijkend met een stereo reciever kun je zeggen dat je het surround gedeelte gratis en voor niets kado krijgt!Kwaliteit muziek warm en alle instrumenten goed aan wezig.Stereo zoals het hoort te zijn prima!Direct,Geeft meer nuanse!Mono,echt vol en warm.Theater dimensionaal over twee boxen,ruimtelijk en zeer duidelijke verdeling,echt verbazend.Een stereo liefhebber geloofd zijn oren niet bij het horen van deze sound, bas en treble nog op nul. En dat alle maal voor TWEE HONDERD EURO!

supernovasx 28-12-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR309

Ik heb de Onkyo TX-SR309 nu een maandje in bezit met daarop een setje Jamo S426 HCS3 speakers. Tot nu toe ben ik er erg tevreden over! Het geluid wat de versterker geeft is helder en klinkt mooi. Heb mijn mediapaler, ps3 & upc mediabox aangesloten via de 3 HDMI poorten op de versterker. Hij pakt zelf vanuit de HDMI kabel het geluid op en detecteerd ook nog zelf de audiostream. Ter vergelijking, een vriendin van me heeft geen Harman Kardon set en ik kreeg met geen mogelijkheid het geluid via HDMI.

Het on screen display is heel handig en er zijn voldoende instel mogelijkheden. Wellicht zou de echte "audiofiel" nog genoeg missen maar voor deze prijs kan ik in ieder geval voorlopig vooruit.

Het display zelf vind ik niet slecht aflees maar de knoppen op de versterker zelf zijn wel wat slecht afleesbaar.

Dit is gewoon een mooi instap model versterker voor degene die niet teveel wil betalen maar toch wil beginnen met wat meer high-end audio. Wat mij betreft een aanrader!

Neptunes23 05-06-2012

Goed bezig meneer Welvaartos! Binnenkort bij mij knallen met de Pioneer VSX-521 Zwart..

bvdkruk 14-12-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR309

Ik heb deze versterker gekocht i.c.m. de BD-SP309 Blu-ray speler van Onkyo en een 5.1 set speakers van Eltax (Dochtersmerk van Jamo).

Deze versterker levert een zeer helder en vol geluid! Zeker i.c.m. HDMI/Optical/USB (USB speelt .flac bestanden af) krijg je uit deze versterker kraakhelder geluid.

Het design is erg netjes en strak. Het enige "minpuntje" is dat, zoals eerder gezegd, de tekst bij de knopjes niet goed afleesbaar is. Echter, met de afstandbediening in de hand, hoef je die tekst toch niet te lezen?

De 3 HDMI poorten in en 1 uit, is ruim voldoende. Bluray + Digitale TV is toch het meeste wat gebruikt word rondom de installatie.

De optie dat alles in te stellen is op het scherm van je TV is zeer handig. Zo is alles overzichtelijk te zien en in te stellen. Ook wanneer je via USB muziek af speelt kan je door de albums bladeren via je TV scherm.

Het enige dat een gemis (kan zijn) is, is de equalizer functie. Alleen de hoge en lage tonen zijn in te stellen, inclusief sub out. Er zijn een aantal voorgeprogrammeerde instellingen, maar geen handmatige equalizer.

HRacing 27-09-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR309

Werkt in combinatie met Samsung bluray speler en philips 47fpl7606H TV. Nadeel van de set is de gewoon slechte afleesbaarheid van de drukknoppen. Witte tekst heeft veel te weinig contrast.
Ruime instelmogelijkheden maar mist echter een goede individuele equalizer voor persoonlijke instellingen.
Wel een hoop voorgeprogrammeerde geluidsmodes en alleen Bass en treble instelling.
Radio gedeelte is qua ontvangst goed maar niet uitmuntend. Antenne draad zeer gevoelig voor opstelling en ontvangst.
Geluid tijdens films (TV en BluRay) is geweldig. Radio muziek iets minder.

Quintijn 07-06-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR309

Heb deze set nu een paar dagen i.c.m. Klipsch HD Theater 300 en ben er onwijs blij mee. De eerste paar keren moest ik de receiver met de knop op het apparaat zelf aan/uit zetten maar dit heeft zichzelf verholpen. Veel te veel functies natuurlijk maar beter dit dan andersom. Conclusie: Top geluid voor een mooi prijsje!

Quintijn 09-11-2011

Update:

Na al veel muziek en films via mijn Onkyo afgespeeld te hebben vond ik het tijd worden voor een iets betere test. Ik had de set nog nooit vol open gegooid. Wel geprobeerd maar altijd veel gekraak en gepiep. Totdat een vriend van mij aangaf dat ik het niet via een aux kabeltje maar direct op de receiver moest proberen.

Hierna heb ik de FLAC files van Michaal Jacksons greatest hits op mijn iphone gezet en via usb rechtstreeks op mijn receiver aangesloten. Ik kan maar 1 ding zeggen: WOW

Hoe hard je de receiver ook zet, het geluid blijft kraakhelder. Echt een ware beleving. Mijn onderburen waren ook erg blij met me! Ik heb zelfs mijn raam open moeten zetten om het geluid een weg naar buiten te geven!

Kortom: 100% waar voor je geld

Pemar 07-04-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR309

Genieten van echt HiFi stereo i.c.m Jamo S 606 speakers. Gekozen voor dit apparaat omdat er een USB stick op aangesloten kan worden. Al mijn CD's op de USB stick gezet en zappen maar. Gebruik de surround en beelddoorgave opties niet. De huiskamer/keuken (7 x 9m) worden goed gevuld met zuiver geluid. Een lust voor het oor. En dat voor 300 euro! Samen met de boxen nog geen 600 euro uitgegeven voor een loepzuivere weergave van pop, klassiek en country muziek. Value for money.

Sygnus 06-04-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR309

Prima receiver.Samen met de Canton cx85 5.1 speakers komt er toch een zeer goed geluid van deze Onkyo.Dat hij maar 3 hdmi poorten heeft vind ik geen gemis.Ik heb er maar 1 bezet (blu-ray).De handleiding is niet altijd even duidelijk en in het donker(zwarte uitvoering)zijn de knoppen slecht afleesbaar.