Yamaha RX-V685

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V685 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jan 27-10-2019

Super sound

Geschreven voor: Yamaha RX-V685

Na maanden van twijfels tussen verschillende merken heb ik toch weer voor een Yamaha receiver gekozen . Ik heb jaren lang een denon gehad toen die sneuvelde ben ik eens een Onkyo receiver gaan proberen maar die heb ik snel terug gebracht na veel storingen ,toen zei de verkoper dat hij een Yamaha fan was dus zat ik naderhand weer thuis naar een Yamaha rx v377 te luisteren dit was in 2014 ,mijn indruk was wauw, dit geluid had ik nog nooit zo mooi in mijn kamer gehoord met alles neutraal ingesteld ik heb later de ypao Afstelling met de microfoon geprobeerd maar dat dit geluid beviel mij niet ik miste de Bas hoogmidden en de fijne hoge tonen zoals bij denon audyssey dus heb ik deze weer uitgezet en met de 7 bands equalizer aan de slag gegaan en had zo mijn geluid die ik mooi vind gevonden .Maar nu liep ik de laatste dagen door een elektronica winkel en zag de rx v685 heel laag afgeprijsd staan en ik dacht die wil ik eens thuis beluisteren op mijn canton zuilen ,thuis aangekomen heb hem gelijk aangesloten en met de microfoon de ypao weer beluisterd ,ik vond het geluid iets beter als bij de rx v377 maar miste toch weer de Bas het hoogmidden en het fijne hoog dus ben ik weer met de 7 bands equalizer aan de slag gegaan en was er een wereld van verschil tegen mijn oude rx v377 het is zoveel beter en beter en als je een beetje met een equalizer kan omgaan dan heb je een super geluid, je kan de 63hz Bijvoorbeeld omzetten naar 49 hz of 30 hz om nog meer diepte te krijgen . Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden om het geluid naar je eigen sound aan te passen . Een nadeel is wel dat bij het instel menu alleen op tv wordt weergegeven en niet meer op de receiver ,misschien komt er nog een update dat dit opgelost wordt daarom 1 punt aftrek. Maar eerlijk gezegd hier kan Denon niet meer tegen op dit is een super receiver.

Pluspunten

• Muzikaal zeer sterk
  • Equalizer ook op subwoofer
  • Internetradio

Minpunten

• Bediening Setupmenu op tv niet op receiver