Denon AVR-X6400H - Reviews

11.2
Uitgangsvermogen (per luidspreker)
HDMI in

Muziek Liefhebber 11-10-2018

Muziek als een warm bad.

Deze Denon AVR-X6400H is qua uiterlijk zeer mooi, perfect afgewerkt en heeft in het zilver echt een hoge klasse uiterlijk. De eerste luister ervaring op direct modus brengt veel emoties boven, eindelijk een receiver die je echt High-end geluid laat ervaren. Na eerder teleurstellende ervaringen te hebben gehad met andere merken, voelt dit geluid als "thuiskomen". Het geluid laat zich vertalen als warm en zuiver -maar vooral zeer muzikaal. Het is fijn om er weer naar uit te kijken om de muziek aan te zetten. De meer kanaal instellingen klinken bij de Denon het fijnst als je in menu voor kiest een kleine kamer te hebben en de standaard ingegeven maten aan te houden het geluid is dan rustig en zonder een hoeveelheid ruimtelijke toevoegingen. De muziek belevenis blijft dan genieten en prettig, toch is deze receiver echt uitermate geschikt voor de stereo audio liefhebber ik geniet van dit ouderwets goede stereo geluid, hier blinkt deze receiver echt in uit.
Dit is eigenlijk een versterker die niet meedoet aan het "nullen en éénen" geluid- ik doel op het kale en droge digitale geluid die vele receivers al vele jaren leveren. Ook levert deze receiver geen over de top effecten die het geluid rommelig maken. Denon levert met dit product een kwaliteit die heden dagen niet meer gebruikelijk is. Kort gezegd een echt uitmuntende versterker die je weer laat genieten van muziek.

Pluspunten

• Rust bij het beluisteren
  • Zuivere weergave
  • Uiterlijk zeer mooi.
  • Duidelijke display
  • Laat je weer genieten van muziek

Minpunten

• Nog geen minpunten ontdekt, zeer tevreden
Geschreven voor: Denon AVR-X6400H