Yamaha R-N803D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha R-N803D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

p*******@l****** 09-10-2022

Prachtig apparaat

Geschreven voor: Yamaha R-N803D

In 2020 gekocht en nog steeds zeer blij mee. Veelzijdig apparaat en wat een topgeluid! Mooi nostalgisch uiterlijk…

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Super audio kwaliteit
  • Nostalgischs

RJHV 17-08-2020

Echt te duur geworden...

Geschreven voor: Yamaha R-N803D

Prima versterker voor de ca. € 800,= waarvoor hij eerder te koop was (en bij Correct in maart zelfs voor €695,= maar rond de €1.000,= zijn er echt betere en vooral degelijker versterkers te krijgen...

Pluspunten

• Leuke gadgets
  • Zeker goed geluid bij aanschaf

Minpunten

• Yamaha versterkers verliezen vrij snel kwaliteit
  • Veel te duur
  • Twijfel aan duurzaamheid gadgets

Elsewhere 27-06-2020

Geweldige receiver met veel aansluitmogelijkheden

Geschreven voor: Yamaha R-N803D

Deze receiver enkele weken geleden gekocht. De prijs is inmiddels met maar liefst €200,00 gestegen! Ik heb deze Yamaha in de zilveren uitvoering gekocht als vervanger van mijn oude Denon versterker en aangesloten op 2 Yamaha ns 555 speakers en een Yamaha subwoofer. Wat een mooi geluid. Blijkbaar een ideale combinatie. Deze receiver beschikt over zeer veel aansluitmogelijkheden en heeft o.a. bluetooth, internetradio en DAB+. Met de music cast app is alles eenvoudig te bedienen.

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • veel functies en aansluitmogelijkheden
  • music cast app

Nico van Wijk 02-05-2020

Geweldig veelzijdig apparaat

Geschreven voor: Yamaha R-N803D

In april gekocht bij Correct in Rotterdam, in combinatie met Teufel theater 500 een heerlijke hi end combinatie, vol mooi geluid met zeer moderne snufjes die allemaal perfect werken. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Veelzijdig

Minpunten

• Afstandsbediening een beetje fragiel

Ronald 25-04-2020

Top receiver met internetradio, Airplay en app bediening

Geschreven voor: Yamaha R-N803D

Ik kan hier kort over zijn. Fantastisch geluid na toepassen calibratie. Fris hoog en warm gedefinieerd laag. Via wifi makkelijk in te stellen met mobiel en tablet. Als je over Apple hardware beschikt kun je je alle toepassingen met Airplay afspelen (naast Bluetooth).
Stevige prijs maar zeker zijn geld waard.

Pluspunten

• Geluid
  • Ontwerp
  • Ondersteunt Net radio, Airplay, Bluetooth.

Minpunten

• Vormgeving app Music Cast kan wat fraaier

Ronald 25-04-2020

Top receiver met internetradio, Airplay en app bediening

Geschreven voor: Yamaha R-N803D

Stevige prijs maar zeker zijn geld waard.

Pluspunten

• Geluid
  • Ontwerp
  • Ondersteunt Net radio, Airplay, Bluetooth.

Minpunten

• Vormgeving app Music Cast kan wat fraaier

Nico 25-01-2020

Strak geluid

Geschreven voor: Yamaha R-N803D

Ik heb altijd een hang naar nostalgische receivers gehad, vanwege de mooie lampjes en degelijke knoppen en het mooie houtfineer, wat m'n woonkamer een prettige moderne/classieke uitstraling geeft. Maar met alle gebreken van ouderdom, "krakende potmeters" en toch te weinig vermogen om m'n b&w640's goed aan te kunnen sturen ben ik opnieuw gaan rondkijken voor iets nieuws, zonder stofophoping aan de binnenkant.

De Yamaha voldoet esthetisch ondanks dat ik het houtfineer wel mis. Klassieke knoppen die degelijk aanvoelen en een mooie uitstraling geven. Ik overwoog nog een duurdere versie van Yamaha met vu-meters, maar die was dik 1000 euro duurder en dan heb je puur een versterker zonder netwerkmogelijkheden. Hij was makkelijk op te zetten en de bijbehorende app zit intuïtief goed in elkaar. Het afstellen via ypao was ook een fluitje van een cent en leverde absoluut een meerwaarde om de acoustiek in de ruimte goed te verwerken en geloof me.. Dat hoor je!
Veel power om de zware b&w's gemakkelijk aan te sturen die ik nu ook ge b-wired heb. Erg mooie zuivere klank. Ik hoor klingeltjes in de muziek, die ik eerder niet hoorde op andere machines. De platenspeler gaat er ook prima op en is ook prachtig in klank. Spotify werkt ook goed net als de internet radio. Pure direct gebruik ik minder met uitzondering van bijvoorbeeld piano muziek. Klinkt wat minder vol in mijn beleving en ik neig dan toch wel wat bass te willen toevoegen, vooral bij snoeiharde rock. Al hoef ik de bass en tremble maar matig open te draaien vergeleken met een sonyreceiver uit 2010 die vol moest of de oudere tandberg en Nikko die ook wel een flinke draai konden gebruiken aan de knop.

Beslist een goede aankoop waar je jaren mee kunt doen en je ook nog stoer bent tussen de high-end knapen in de klas.

Pluspunten

• Geluid
  • Degelijke materialen
  • Veel streaming mogelijkheden
  • Krachtig

Minpunten

• Geen hdmi

Paul van Adam 07-04-2018

Topklasse High End HiFi Receiver met vele mogelijkheden!

Geschreven voor: Yamaha R-N803D

Topklasse apparaat. Geluid is zeer mooi, strak, diep, warm helder en gedetailleerd. Nog beter dan mijn oude Yamaha. Zelfs DAB+ klinkt onverwacht (na alle neg. berichten in de media) zeer goed met prima ontvangst binnen via stnd draadantenne (100% signaal), na alle neg berichten. Echt wel beter dan FM (uitgebreid vergeleken), zelfs voor audiofile als ik.

Ik heb de DAB+ tuner uitgebreid vergeleken met FM, internet radio en Ziggo digitale radio (via TV decoder), op met name Sky radio. Die zend tegenwoordig op DAB+ uit op de iets hogere bitrate a 80 kbps.
Dat lijkt weinig in vgl met MP3, maar mag je zo niet vergelijken. DAB+ gebruikt een veel betere compressie techniek (AAC+/MP4) dan MP3, waardoor bij lage bitrates en bandbreedte toch al zeer goede kwaliteit wordt behaald. Ik had dit niet verwacht na alle negatieve berichten over DAB+ in de media, maar ben nu toch overtuigt v/d kwaliteit van DAB+. Klinkt echt beter dan FM op hoogwaardige installaties.

Tuurlijk ook DAB+ blijft gecomprimeerd, dus zal nooit de hoge kwaliteit van CD of FLAC halen, maar klinkt toch zuiverder, helderder, dieper en strakker dan FM. Waar FM het geluid toch licht vervormt en lispelt in het hoog. In mijn oren klinkt DAB+ met 80kbps zeker zo goed of zelfs beter dan MP3 met 320 kbps. En dat had ik dus niet verwacht.
Radio 4 (klassiek) zend trouwens sinds enige tijd DAB+ uit op een nog iets hogere bitrate. Zie info daarover op het web.

Ik meld dit ook zo uitgebreid omdat hier op internet nog weinig zinnigs over te vinden is. Daar heb ik voor de koop uitgebreid op geGoogled. Maar vond alleen geluidstests via minderwaardige portable systemen of tafelradiootjes. Niet op serieuze HiFi installaties.

Ik wil hiermee dan ook iedereen die op zoek is naar dit soort info over DAB+ mede informeren en adviseren. GA ZELF LUISTEREN en dit beoordelen op serieuze apparatuur en je zult verbluft staan over de kwaliteit die DAB+ te bieden heeft.

En weet dat in Zwitserland DAB+ ook al op de kabel aangeboden wordt en daar op termijn ook FM op de kabel gaat vervangen. Waar FM in Noorwegen b.v. al uit de ether is verdwenen. Zover is het gelukkig nog niet in NL, maar kun je helaas op langere termijn ook hier gaan verwachten. Ik ben er alvast klaar voor met deze Yamaha.

Toevoeging:
Na mijn uitgebreide luistertests kom ik tot de volgende conclusies:
DAB+ klinkt beter dan FM, maar
Internet radio van Sky Radio klink nog weer ietsje beter dan DAB+.
Waarbij ik de digitale radio van Ziggo via decoder niet beter vond klinken dan FM. En dat stelde mij wel weer teleur.
Mijn voorkeur heeft dus als 1e Internet radio (Sky Radio), met als 2e DAB+ op goede 2e plek.

Hierbij wel opgemerkt dat de kwaliteit van Internet radio ook enorm kan verschillen per zender/station.

Paul

Extra Zoektermen: Vergelijking DAB+ met FM en Internet Radio en Ziggo Radio via decoder

Pluspunten

• vele aansluitingen & goede netwerk mogelijkheden
  • zeer lage vervorming (0.019%)
  • prachtig strak en diep en helder geluid
  • akoestiek aanpassing via inregel mic (geen must)
  • vol metalen behuizing en front & app MusicCast

Minpunten

• Hoge prijs
  • Balans niet regelbaar via AB of app
  • Bas & Treble niet regelbaar via AB of app
  • Geen HDMI voor TV (wel coax & optisch)

Paul van Adam 07-04-2018

P.S.
Ik haal dus 100% signaal op DAB+ via simpele draadantenne op blinde muur woonkamer. Maar ik heb dan ook geen betonijzer in de muren of HR+ glas (metaallaagje) dat radio signaal kan tegenhouden.

Als je dat wel hebt kan de DAB ontvangst binnen lastiger zijn misschien?
PvB

Nemesis 04-02-2018

Uitstekende stereo receiver

Geschreven voor: Yamaha R-N803D

Omdat ik geen 7.1 meer wilde en ik weer high end luidsprekers in de huiskamer ging gebruiken zocht ik een receiver die stereo high end kon aansturen maar ook mijn andere ruimtes kan combineren met Wi-Fi boxen. Deze Yamaha oplossing is fantastisch. Warm, vol en perfect te combineren met Tidal, server, wx030 in de andere ruimtes. Prestatie zijn boven verwachting.

Pluspunten

• Super eenvoudige bediening met app
  • Krachtige versterker voor high end boxen
  • Geen extra toevoeging van bijv blue sound nodig
  • Snelle installatie
  • Perfecte stereo afstelling met YPAO

Minpunten

• Ik heb er nog geen opgemerkt

John1971 04-11-2017

Geweldige klank

Geschreven voor: Yamaha R-N803D

Tijdje getwijfeld. Mijn huidige reciever 8 jaar oud vervangen voor nieuwe reciever of deze stereo reciever. Home cinema geluid gebruik ik al een paar jaar niet meer. Stereo kinkt voor mij prima. Dus dat was doorslag gevend voor deze aankoop. Een zeer volwassen stereo reciever met een verrassend warm en helder geluid. Ontdek ineens meer dingen in mijn favoriete muziek. Je merkt dat het een high end reciever is die zijn mannetje staat.

Ook bij films mis ik het cinema geluid niet. Transformers denderen letterlijk door de woonkamer :-} in combinatie met de teufel ultima 40mk2 een prettig duo. De retro look vindt ik geweldig. Maar snap dat niet iedereen de look waardeerd. Ook het hart van de reciever maakt duidelijk dat we hier met een high end reciever te maken hebben. In deze prijs klasse een topper.

Zeker het aankopen waard. Wat ik wel mis is een HDMI met ARC functie. Is met optisch op te lossen. Maar HDMI ARC is gemakkelijk.

Pluspunten

• Mooi warm en vol geluid
  • High end stereo reciever
  • Ontdek nieuwe geluiden in muziek
  • Solide bouw
  • Streaming

Minpunten

• Geen HDMI met ARC voor tv

piet schipper 28-10-2017

mooie receiver en strak van vorm.

Geschreven voor: Yamaha R-N803D

Mooie receiver strak van vorm , het geluid is prima en zoveel mogelijkheden .
en de music cast app werkt prima.

Pluspunten

• De mogelijkheden van de receiver
  • Ziet er degelijk uit

Minpunten

• geen