Denon AVR-X1400H

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-X1400H op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Edgar 08-12-2018

Heel mooi veelzijdig Apparaat

Geschreven voor: Denon AVR-X1400H

Ik heb een tijdje gezocht naar een multifunctioneel apparaat voor zowel muziek, TV en internet. Deze kwam er heel goed uit bij de reviews.. Instellen is een makkie, en aanpassen van de instellingen ook. Het geluid wat er uit komt is echt erg mooi. Ik heb de JBL 610 speaker set erbij gekocht en heb er geen spijt van.... Dobly 5.1 is echt gaaf om te horen en het is alsof je thuis in de bios zit. De standaard HEOS functie erin is ook goed voor internet radio, spotify en nog meer keuzes.. Ik heb alleen problemen met de software er of zodat ik af en toe de stekker eruit moet trekken van de stroom. De HEOS functie reageert dan niet op de app. Ook de denon App heeft nog verschillende mankementen dus gebruik die ook niet meer.

Pluspunten

• Geluid
  • Prijs/Prestatie
  • Bediening HEOS
  • Internet Radio
  • Installatie

Minpunten

• Denon app is niet best
  • Moet af en toe gereset worden

S. van Elden 28-12-2017

Receiver Denon 1400

Geschreven voor: Denon AVR-X1400H

Het is heel fijn dat het na aansluiten werkt!
Er zit ook een programma met microfoon bij zodat de instellingen automatisch afgesteld worden op je eigen huiskamer voor optimaal geluid, top!

Pluspunten

• Snelle installatie

Erik 30-11-2017

Veel receiver voor een mooie prijs

Geschreven voor: Denon AVR-X1400H

We hebben deze receiver nu een paar maanden in huis, naast het feit dat hij een geweldig geluid produceert, ziet hij er ook strak uit. We hebben veel vaker dan vroeger weer muziek aan staan.
De installatie ging vlotjes, mede door de goede beschrijving. De kast is solide en kan tegen een stootje voor als je kleine kinderen in huis hebt.
Het aantal aansluitingen voldoet ruimschoots voor normaal en intensief gebruik (TV, chromecast/appleTV, mediaplayer, playstation/wii) qua beeld én geluid.
Kortom, wij zijn echt blij met deze receiver.

Pluspunten

• Geluid
  • Aansluitmogelijkheden
  • Installatie incl. speaker set-up
  • Bediening via app
  • Heos multiroom

Minpunten

• Geen universele afstandsbediening

Jochem 26-11-2017

Prachtig geluid, geweldige interface bij installatie.

Geschreven voor: Denon AVR-X1400H

Na drie jaar ging mijn Onkyo reciever TX-NR616 kapot. Tijd voor een andere fabrikant. Na het lezen van reviews op onder andere Tweakers is mijn keus op Denon gevallen. Dit blijkt meer dan terecht. Wat een mooi geluid! Te gek. Ik moet nog plafondspeakers aanschaffen, maar het 5.1 geluid is al top. De installatie verliep zeer gemakkelijk, in tegenstelling tot wat ik gewend was. De interface is sober maar zo doelmatig, dat ik dit voor lief neem. De aansturing van de reciever via mijn smartphone is met de Denon-app geweldig.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Installatie
  • besturing

Jos 24-11-2017

Fantasisch geluid en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Denon AVR-X1400H

Omdat mijn Onkyo er opeens mee ophield na 5 jaar, overgestapt op deze Denon. Nog geen seconde spijt van gehad. Ik had al een 7.1 speaker setup, welke nu helemaal geweldig klinkt met Dolby Atmos/DTS:X. HDMI 2.1 zorgt er voor dat ik de komende jaren ook weer mee kan als er een eventueel nieuwe TV komt die Dolby Vision of HDR10 ondersteunt.

Het geluid klinkt geweldig helder, zeker na de setup met de bijgeleverde Audyssey microfoon.
Ook via de iOS app is het apparaat prima te besturen.

Via HDMI ARC is mijn Sony Android TV ook aangesloten zonder problemen. Waardoor ik ook andere apparaten die via HDMI op de receiver zijn aangesloten kan besturen met de remote van de TV. Echter werkt dit op onverklaarbare redenen wel eens niet met mijn PS4.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Speaker setup met Audyssey
  • Dolby Atmos en DTS:X
  • HDMI 2.1

Minpunten

• HDMI-CEC via ARC werkt soms niet lekker

GJ 12-11-2017

Mooi geluid en veel mogelijkheden

Geschreven voor: Denon AVR-X1400H

Was al heel lang opzoek naar een nieuwe receiver met minimaal 5.1 speaker mogelijkheden. de keuze is uiteindelijk op de Denon AVR-X1400H gevallen. Eenmaal de receiver thuis mbv bijgeleverde microfoon gecallibreerd. Moet zeggen een mooi warm vol geluid. Heeft veel HDMI aansluitingen waardoor ik de chrome-cast rechtstreeks op de receiver kon aansluiten waardoor ik nu ook nog eens 5.1 geluid mag genieten van de c-cast. Verder bluetooth en internet radio aanwezig handig voor Spotify en genieten van muziek uit de hele wereld. Denon doet wat het beloofd wat met andere producten wel eens anders is.

Pluspunten

• Intuïtieve bediening
  • Goed warm geluid
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Tempex als verpakking