Denon AVR-X1400H - Reviews

7.2
Uitgangsvermogen (per luidspreker)
HDMI in

Jos 24-11-2017

Fantasisch geluid en makkelijk in gebruik

Omdat mijn Onkyo er opeens mee ophield na 5 jaar, overgestapt op deze Denon. Nog geen seconde spijt van gehad. Ik had al een 7.1 speaker setup, welke nu helemaal geweldig klinkt met Dolby Atmos/DTS:X. HDMI 2.1 zorgt er voor dat ik de komende jaren ook weer mee kan als er een eventueel nieuwe TV komt die Dolby Vision of HDR10 ondersteunt.

Het geluid klinkt geweldig helder, zeker na de setup met de bijgeleverde Audyssey microfoon.
Ook via de iOS app is het apparaat prima te besturen.

Via HDMI ARC is mijn Sony Android TV ook aangesloten zonder problemen. Waardoor ik ook andere apparaten die via HDMI op de receiver zijn aangesloten kan besturen met de remote van de TV. Echter werkt dit op onverklaarbare redenen wel eens niet met mijn PS4.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Speaker setup met Audyssey
  • Dolby Atmos en DTS:X
  • HDMI 2.1

Minpunten

• HDMI-CEC via ARC werkt soms niet lekker

GJ 12-11-2017

Mooi geluid en veel mogelijkheden

Was al heel lang opzoek naar een nieuwe receiver met minimaal 5.1 speaker mogelijkheden. de keuze is uiteindelijk op de Denon AVR-X1400H gevallen. Eenmaal de receiver thuis mbv bijgeleverde microfoon gecallibreerd. Moet zeggen een mooi warm vol geluid. Heeft veel HDMI aansluitingen waardoor ik de chrome-cast rechtstreeks op de receiver kon aansluiten waardoor ik nu ook nog eens 5.1 geluid mag genieten van de c-cast. Verder bluetooth en internet radio aanwezig handig voor Spotify en genieten van muziek uit de hele wereld. Denon doet wat het beloofd wat met andere producten wel eens anders is.

Pluspunten

• Intuïtieve bediening
  • Goed warm geluid
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Tempex als verpakking

S. van Elden 28-12-2017

Receiver Denon 1400

Het is heel fijn dat het na aansluiten werkt!
Er zit ook een programma met microfoon bij zodat de instellingen automatisch afgesteld worden op je eigen huiskamer voor optimaal geluid, top!

Pluspunten

• Snelle installatie

iwan 08-12-2017

Nog niet overtuigd.....maar voorzichtig positief

Ik heb deze receiver gekozen als tussenstap tussen een volledige draadloze speaker oplossing.

Als je kiest voor een subwoofer, soundbar én je wilt DTS/surround uit je speakers laten komen voor alle apparatuur als AppleTV, gameconsole, TV en streaming audo (Airplay) dan is een totaaloplossing nogal kostbaar.

Met deze receiver kan ik mijn bestaande speakers blijven gebruiken en langzaam uitbreiden met HEOS speakers. Althans dat is het idee.

Nu ik de receiver een paar maanden heb vallen mij een aantal zaken op. Ik heb problemen met updaten, de update loopt niet door tijdens het downloaden. Daarnaast hapert de airplay als ik rechtstreeks vanaf mijn ipad/iphone stream. Dit vang ik op door dit te doen naar de appletv die weer aangesloten is op de receiver.

Dit kan beide door hetzelfde probleem komen, de receiver is nu dus ook opgestuurd naar de retailer ter reparatie.

Voor de rest ben ik vrij tevreden en voldoet de receiver aan de verwachtingen. Wel is het hebben van een dubbele app voor iOS nogal verwarrend. Welke moet je hebben?

Het geluid en de bediening werkt verder allemaal prima. De reactie van bediening via de app is traag en reageert soms niet (met name volume), dit kan ook aan eerder genoemd probleem liggen.

Qua aansluitmogelijkheden kan ik veel apparatuur kwijt via HDMI en/of digitale ingangen.

De receiver voldoet aan mijn verwachtingen en is een, voor mij, mooie tussenoplossing. Voorzichtig positief omdat ik dus nog niet weet of de genoemde problemen opgelost worden na reparatie. Ik zal mijn review aanvullen zodra ik meer weet.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • uitgebreide accessoires

Minpunten

• airplay hapert (opgelost na reparatie?)
  • onduidelijk welke app voor iOS

Erik 30-11-2017

Veel receiver voor een mooie prijs

We hebben deze receiver nu een paar maanden in huis, naast het feit dat hij een geweldig geluid produceert, ziet hij er ook strak uit. We hebben veel vaker dan vroeger weer muziek aan staan.
De installatie ging vlotjes, mede door de goede beschrijving. De kast is solide en kan tegen een stootje voor als je kleine kinderen in huis hebt.
Het aantal aansluitingen voldoet ruimschoots voor normaal en intensief gebruik (TV, chromecast/appleTV, mediaplayer, playstation/wii) qua beeld én geluid.
Kortom, wij zijn echt blij met deze receiver.

• Aansluitmogelijkheden
  • Installatie incl. speaker set-up
  • Bediening via app
  • Heos multiroom

Minpunten

• Geen universele afstandsbediening

Jochem 26-11-2017

Prachtig geluid, geweldige interface bij installatie.

Na drie jaar ging mijn Onkyo reciever TX-NR616 kapot. Tijd voor een andere fabrikant. Na het lezen van reviews op onder andere Tweakers is mijn keus op Denon gevallen. Dit blijkt meer dan terecht. Wat een mooi geluid! Te gek. Ik moet nog plafondspeakers aanschaffen, maar het 5.1 geluid is al top. De installatie verliep zeer gemakkelijk, in tegenstelling tot wat ik gewend was. De interface is sober maar zo doelmatig, dat ik dit voor lief neem. De aansturing van de reciever via mijn smartphone is met de Denon-app geweldig.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Installatie
  • besturing