Denon AVR-X2400H

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-X2400H op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marcel H 13-05-2018

Fantastisch apparaat!

Geschreven voor: Denon AVR-X2400H

Mijn 7 jaar oude AVR 1910 begon mankementen te vertonen, dus ging ik op zoek naar een passende vervanger. Na een aantal winkels bezocht te hebben, kwam ik uit op de AVR X2400H. Deze heeft meer dan genoeg aansluitmogelijkheden (8x HDMI in en 2x HDMI uit), maar vooral ook een goede aansluiting op het internet, zowel bedraad als via wifi. Door de HEOS app stream ik voornamelijk muziek van Soulshow Radio en Tidal en dat werkt perfect. Ook kon ik mijn platenspeler zonder problemen aansluiten.

Het geluid van de X2400H is warm, helder en zeer krachtig. Beter dan dan van mijn oude 1910. Hij is heel makkelijk in te stellen, via het menu, dat op je TV wordt weergegeven. de receiver is uit te breiden met losse, draadloze HEOS speakers, iets wat ik binnenkort ga doen.

Pluspunten

• Warm, helder en krachtig geluid
  • HEOS app integratie
  • Veel aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Nog geen tegengekomen

Thijmen 25-02-2020

Hoe heb je de platenspeler kunnen aansluiten op de versterker zonder phono ingang? Alvast bedankt!

Bjorn Lagace 27-11-2017

Een plezier in huis!

Geschreven voor: Denon AVR-X2400H

Als jong gezin met 2 dochters is er altijd ambiance in huis.
Daarom vond ik dat het tijd werd om de oude stereo keten een upgrade te geven.
Na enkele demo's en reviews te lezen heb ik dan ook resoluut gekozen voor de X2400H in combinatie met een Q acoustic 5.1 setje.
Eenvoudig te installeren, ideaal in combinatie met tv/ps4/digibox en super goeie apps om te bedienen van eender waar.
Staan we te poetsen, dan nemen we de tablet, gooien wat liedjes in de playlist en gooien het volume omhoog...zonder ons in de ruimte te moeten bevinden.
Dochters die via YouTube hun favoriete songs opzetten en hun dansshow oefenen of filmpje huren met de kids, hun reactie als ze iets achteraan(surround) horen is heerlijk...
Kortom een verrijking aan het gezin waar muziek terug een centrale rol opeist.
Prijs/kwaliteit onverslaanbaar.
Bedankt Denon.

Pluspunten

• Eenvoudig in bediening
  • Apps voor tablet/smartphone
  • Snelle installatie
  • Echt kwaliteit

Minpunten

• Tot op heden geen.

Michel 25-11-2017

Connectiviteit

Geschreven voor: Denon AVR-X2400H

Prijskwaliteit is top, zeker nu die 200 euro goedkoper is dan toen doe net uit was. deze avond gekocht ter vervanging van mijn oude dolby surround set. Geluid is echt heel mooi, en is goed af te stemmen op de ruimte en speakers met bijgeleverde microfoon. Ik heb de avr gekocht icm surround speakers van klipsch (quantet) en subwoofer van B&W. De klipsch subwoofer vind ik icm de versterker niet fijn af te stellen. Avr is verder heel degelijk gebouwd en heeft mooie uitstraling. Let wel op de diepte van de avr, want als je meer vermogen wilt wordt dr versterker dieper en kun je niet altijd in tv meubel meer kwijt. Meer vermogen hoeft niet als je kleine speakers hebt als ik. Geluid is trouwens gelijk aan vloerstaande speakers tot 400 euro) en blijft zelf bij bijna maximale volume bloedzuiverend met deze versterker. Connectiviteit van de avr is top, hij ontvangt vele media draadloos op. Ook kan de avr uitgebreid worden met draadloze speakers in andere kamers enzo.. Dus helemaal voorbereid op toekomst! Ideale avr als je wel kwaliteit wilt, dus bedrade speakers en misschien in toekomst wilt uitbreiden

Pluspunten

• Prijskwaliteit
  • Geluid en instelmogelijkheden

Minpunten

• Opstart tijd

Steef 25-11-2017

Prachtig geluid en super integratie

Geschreven voor: Denon AVR-X2400H

Ik geniet van een prachtig meerkanaals geluid met de Denon AVRX2400H 7.2-kanaals netwerk A / V-ontvanger. Hij levert tot 95W vermogen bij 8 Ohm en is compatibel met Dolby Atmos en DTS: X voor objectgebaseerde audio-ondersteuning. Dankzij de ingebouwde Bluetooth- en AirPlay-ondersteuning kan de ontvanger draadloos muziek streamen van compatibele bronnen, zoals smartphones en tablets. Dankzij de ingebouwde Wi-Fi- en Ethernet-connectiviteit heeft de AVR-X2400H toegang tot verschillende op internet gebaseerde muziekbronnen, zoals Pandora, SiriusXM en TuneIn internetradio. Als extra gemak kunt u de gratis Denon 2016 AVR Remote App downloaden om de ontvanger vanaf uw Android- of iOS-apparaten te bedienen.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Mogelijkheden
  • App en Heos integratie

Minpunten

• Hamdmatige toonregeling ontbreekt

Leon Timmer 24-11-2017

Prachtig vol geluid, bevalt erg goed

Geschreven voor: Denon AVR-X2400H

Ik ben nu een half jaar in bezit van deze Denon HEOS receiver. Het geluid is erg goed, ook is het ideaal dat je alle apparaten op deze receiver kan aansluiten ( o.a. via HDMI) om vervolgens 1 HDMI kabel aan je TV te koppelen en voilà! HEOS werkt ook erg goed, ideaal om je eigen muziek, maar ook online diensten (zoals spotify, soundcloud, tunein) mee te koppelen onder 1 account

Pluspunten

• Geluid, erg goed
  • HEOS
  • 4K throughput
  • Bluetooth

Minpunten

• Nog niet ondekt

Pieter 24-11-2017

Geavanceerd én eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: Denon AVR-X2400H

Voor mijn thuisbioscoop staat sinds enige tijd de Denon AVR-X2400H centraal als nieuw knooppunt tussen alle apparatuur. Het zo configureren was verrassend eenvoudig en ook de audioafstelling is zo gedaan met de bijgeleverde microfoon.

De intergratie met HEOS music en diensten als Spotify werkt vlekkeloos. En de bediening is duidelijk via zowel de schermweergave als het LCD paneel.

Enig nadeel is dat de AVR zelf geen 4K gebruikt voor weergave en overlays, waardoor het niet mogelijk menu’s weer te geven over 4K bronnen.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Eenvoudige installatie
  • Gebruiksvriendelijk
  • Ondersteuning de laatste standaarden
  • Twee HDMI uitgangen

Minpunten

• Geen 4K overlay

Schalkie53 07-09-2017

Net in gebruik genomen, maar nu al onder de indruk.

Geschreven voor: Denon AVR-X2400H

Na 5 jaar een Denon 1713 te hebben gebruikt, nu de bezitter van de X2400H. De 1713 is qua muziek toch een zwakkere broeder. De 2400 laat mijn trouwe BNS SC2 weer voluit knallen. Surroundgeluid klinkt ook erg goed. Er zijn zoveel mogelijkheden dat er nog veel valt te ontdekken. Heb hem gekocht bij Foka die hem snel leverde en ook nog eens met een prima korting!

Pluspunten

• Muziekweergave
  • Razend heldere surround

Minpunten

• Moet ik nog ontdekken?