Heos Avr

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Heos Avr op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Micha 05-11-2019

Compacte receiver met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Heos Avr

Ik was op zoek naar een nieuwe receiver ter vervanging van mijn oude receiver. Dit was nog een receiver zonder HDMI en streaming. Doordat we de woonkamer anders zijn gaan inrichten, ging het TV meubel weg en wilde ik graag een kleinere compacte receiver, die in het zicht kan staan. Wel wilde ik mijn 5.1 surround speakers graag behouden.
Dat bleek nog best lastig, omdat de meeste receivers flinke kasten zijn. Na wat zoekwerk uitgekomen op deze HEOS AVR. Na het uitpakken blijkt het een mooi vormgegeven apparaat. Stevig gebouwd en voor mij voldoende aansluitmogelijkheden (bedrade speakers, subwoofer, optisch,digitale coax, analoge ingangen) . Ik ben blij met de mogelijkheden voor online streamingsdiensten (o.a. spotify (connect), soundcloud, TuneIn (radio luisteren), etc.), ook kun je muziek via Bluetooth, USB en netwerk afspelen. Tevens kun je HEOS multiroomspeakers aan de HEOS AVR koppelen. Het voor de eerste keer aansluiten en koppelen aan het WiFi netwerk kan soms even lastig zijn. Dit gebeurd via een app. Bij mij kwam dat door een android telefoon zonder 3,5mm audio uitgang. Het lukt met een iPad wel in één keer. Er zitten nog allerlei instellingen in de app. Daar ben ik nog mee aan het stoeien om alles zo in te stellen zoals ik wil.

Kortom, zo op het eerste gezicht zeer tevreden. Geluidskwaliteit is prima.

Pluspunten

• Veel aansluitmogelijkheden
  • Veel online streamingsdiensten
  • Mooi geluid

Minpunten

• Instellen kan even lastig zijn
  • De quick guide is erg summier.

FM69 30-11-2017

Denon HEOS AVR kwaliteit & design in één!

Geschreven voor: Heos Avr

Nadat mijn oude AVR mankementen begon te vertonen, opzoek gegaan naar een hedendaagse. Mijn huidige speakers set wilde ik graag behouden maar teven uitbreiden zonder alle bekabelingen die daar bij kwamen. Denon HEOS AVR is een prachtige combinatie van de “oude” manier van aansluiten en de nieuwe draadloze speaker systemen verbinden. Prachtige vormgeving. Aansluiten was vorm van plug & play. App mag nog makkelijker in gebruik worden maar is redelijk overzichtelijk. Zou graag mogelijkheid binnen de app zien om zelf mijn persoonlijke voorkeur van instellingen geluid te kunnen maken.
In het totaal gezien ben ik enorm tevreden over Denon HEOS AVR.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Aansluitmogelijkheden
  • Top Kwaliteit

Minpunten

• App kan nog beter
  • voorkeurinstellingen geluid niet mogelijk

erwin kater 27-11-2017

heos geweldig.

Geschreven voor: Heos Avr

Nadat mijn Reciever stuk was gegaan ben ik gaan zoeken naar een vervanger. Een deskundige adviseerde mij de Heos Avr. Ik wilde mijn eigen boxen blijven gebruiken maar wilde wel draadloos streamen, kwalitatief een goede home theater blijven houden. Tevens genieten van een goede sound cq radio zenders. Na de Heos uitgepakt te hebben, de TV en de boxen aangesloten en de Heos app op onze telefoons en tablet geïnstalleerd. Via de app zenders gezocht en hoppa: muziek en tv geluid. Hoe simpel kan het zijn. Bass box aangesloten en merkte meteen dat de installatie beter geluid gaf als mijn "oude" versterker (nog geen 3 jaar oud en een gerespecteerd merk). Omdat mijn boxen mooi in mijn interieur passen ben ik nog niet om.... om ook de boxen aan te gaan schaffen. maar indien mijn huidige TV het begeeft, ga ik mijn boxen aanpassen voor de Heos boxen met soundbar. Eigenlijk kan ik niet wachten. ben reuze blij met mijn keuze en verwacht dat deze mij in de toekomst nog meer plezier op gaat geven.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • makkelijk aan te sluiten
  • geweldig geluid

Don 25-11-2017

Geweldig geluid, design en gebruiksgemak!

Geschreven voor: Heos Avr

Ik was op zoek naar een goede versterker die draadloze boxen ondersteunde. Ik gebruik deze heos avr in combinatie met 2 heos 1 surround speakers (draadloos). Daarnaast bedraad een 3.1 opstelling van klipsch. De versterker haalt het volledige potentieel uit deze set. Het instellen van de versterker is erg makkelijk te doen via de app, daarnaast is de meegeleverde afstandsbediening ook erg handig. De optie om een andere afstandsbediening te programmeren via de versterker werkt prettig. Het design voegt subtiel een prachtig object in de woonkamer, dat niet snel zal misstaan. Elke gewenste aansluiting is aanwezig inclusief een ARC hdmi. Daarnaast is alle online content fijn te gebruiken (spotify). Kortweg, een echte aanrader.

Pluspunten

• Krachtige versterker
  • Draadloze surrounds en sub
  • Geweldig design
  • Werkt prettig met online content
  • Goede aansluitingen hdmi incl ARC

Minpunten

• Portemonnee moet het toelaten

Mischa 25-11-2017

Uitstekende digitale versterker

Geschreven voor: Heos Avr

Versterker geeft een zeer goed geluid voor zowel vaste als draadloze (Heos) speakers. Je kunt naar hartelust combineren en zelfs multiroom werken. Deze versterker heeft mijn vorige "traditionele" versterker en blu ray speler vervangen. Nu de Heos AVR, twee vaste B&W speakers, twee Heos 1 met accupack voor surround sound en een Xbox one S als blu ray 4k speler. Nog maar 1 HDMI (Arc) kabel naar de tv. Zeer veel kabels opgeruimd met deze oplossing en nauwelijks (hoorbaar) aan geluidskwaliteit ingeleverd bij muziek luisteren. Videogames en digitale content is er zelfs beter op geworden. Je hebt wel een goede wifi / internetverbinding / router nodig om er optimaal gebruik van te kunnen maken. Het instellen zal niet voor iedereen eenvoudig zijn. De mobile app is niet de meeste gebruiksvriendelijke die er is, hier is ruimte voor verbetering. Ook het delen van (cloud/online) geluidsbestanden zal niet voor iedereen gemakkelijk zijn. Werkt het een maal, dan wil je niet anders. Heb hiervoor ook een Sonos systeem gehad, maar persoonlijk kies ik voor Heos om de geluidskwaliteit en mogelijkheden.

Pluspunten

• Aansluitmogelijkheden
  • Geluidskwaliteit
  • Vormgeving AVR
  • Minder kabels en draden nodig
  • Prijs kwaliteitsverhouding is uitstekend

Minpunten

• App is niet meest gebruiksvriendelijk
  • Plug & play niet voor iedereen

PNdO 25-11-2017

Strak design, maar één knop, alles in te stellen via app.

Geschreven voor: Heos Avr

Het nieuwe van deze AV receiver is dat het mogelijk is om de 2 achterste surround speakers en de subwoofer draadloos aan te sluiten. Ik maak hier geen gebruik van omdat het bij mijn thuis geen probleem was om een normale 5.1 speaker set aan te sluiten. Toch ben ik hiervoor gegaan, vooral vanwege het mooie design, klein formaat (past hierdoor wel in kastje onder de tv), alles te bedienen vanaf app op telefoon of tablet, mogelijkheid om muziek tegelijk in heel het huis af te spelen en omdat na een luistersessie in de winkel bleek dat je toch geen concessies hoeft te doen op geluidskwaliteit vergeleken met een full-sized av receiver. Hieronder mijn ervaringen na het enkele maanden in gebruik te hebben.

Design en aansluitingen

Zoals gezegd, het formaat is een stuk kleiner dan gebruikelijk, vooral door de diepte van maar 28 cm past het makkelijk in mijn kastje onder de TV. Wat verder opvalt is dat er maar 1 knop op zit, voor het volume, dit geeft een super strak uiterlijk. Aan de achterkant is er net genoeg ruimte voor alle normale aansluitingen: 5.1 uitgangen naar de speakers, 4 hdmi in en 1 hdmi naar de tv, 2 digitale geluid in, 2 analoog geluid in, USB voor afspelen van usb drive en nog een ethernet aansluiting als je dat liever hebt dan de ingebouwde WiFi.

Mogelijkheden

Je kunt dus de achterste speakers draadloos aansluiten, bijvoorbeeld met een paar Heos 1 of Heos 3 speakers, maar ik heb er voor gekozen om in de woonkamer de 5.1 speakers bedraad aan te sluiten en om de Heos 1 en Heos 3 speakers te verspreiden over slaapkamers, keuken en badkamer. De draadloze speakers hebben allemaal een eigen usb ingang en een analoge ingang. We kunnen nu in principe alles afspelen wat we maar willen in elke kamer in huis, individueel of als groep. Hiervoor gebruiken we de Heos app die elk gezinslid vanaf eigen tablet of telefoon kan aansturen: Je maakt eerst een groep aan door een aantal kamers bij elkaar te doen, vervolgens kies je de bron die je wil en afspelen maar. Als bron kan je dus elke ingang van de AV receiver kiezen, elke ingang van de draadloze speakers, een netwerk schijf of één van de talloze streaming diensten. Zelf gebruik ik voornamelijk Spotify en tunin (een meegeleverde gratis dienst waarmee je allerlei radiostations van over de hele wereld kan streamen). Met de party mode kan je in één keer met een 2-vinger sleepbeweging, alle speakers koppelen en dezelfde muziek over heel het huis afspelen. Voor zo een groep kan je dan zowel het hoofdvolume instellen (voor alle speakers tegelijk) als voor elke speaker individueel het volume regelen, zodat je niet over

Instellingen en bediening
Elk apparaat moet je eerst op het netwerk aansluiten, dat doe je met een meegeleverde 3.5mm jack kabel en de Heos app. Hiermee kan je éénmalig de WiFi gegevens invoeren en vanaf dat moment zijn al je speakers beschikbaar in de app. Vergeleken met sommige andere AV receivers zijn de instelmogelijkheden vrij overzichtelijk de belangrijkste instellingen zijn:
-Voor de equalizer heb je 2 sliders: voor treble en voor bass.
-Je kunt de knoppen van een bestaande afstandsbediening instellen om met de AV receiver te werken
-Je kunt de cross-over frequentie instellen (dus niet alleen keuze uit grote of kleine speaker maar echt een frequentie), afzonderlijk voor de voor speakers, center speaker en surround speakers. Voor de subwoofer kan je de lowpass filter instellen.
-Voor elke speaker kan je een volume correctie aanbrengen om voor afstand te compenseren.
-Voor elke speaker kan je de afstand instellen tot jouw luisterstoel, zodat de juiste vertraging wordt gebruikt bij het afspelen van films.

Een minpunt is dat bij jet luisteren van muziek, de geluidsmodus default naar stereo gaat, had liever gehad dat de laatste stand werd onthouden. Misschien iets voor een volgende update.

Het geluid

Dan toch het belangrijkste, hoe het klinkt. In de winkel heb ik deze AV receiver uitgeprobeerd naast andere receivers in dezelfde prijsklasse en ik was verbaasd dat er uit zo een klein ding toch mooi geluid kwam. Mijn woonkamer is aardig groot, 6m x 9m, maar met een 5.1 set van Dali Zensor (o.a. serie 7 voor de front en serie 1 voor surround) kan ik de kamer aardig vullen met geluid. Ik heb het nog nooit op vol vermogen gehad en krijg eerder pijn aan mijn oren van het harde geluid dan dat ik enige vervorming hoor. Bij het beluisteren van muziek kan je ervoor kiezen om het alleen over de 2 front speakers af te spelen of over alle 5.1.

Deze versterker overtreft al mijn verwachtingen. Ik kan mij voorstellen dat een pure audiofiel liever kiest voor een uitgebreidere receiver met meer instelmogelijkheden en waar je het uiterste uit je speakers kunt halen, maar voor wie gewoon goed geluid wil, gecombineerd met simpel design en gemak van geluid over heel het huis, kan ik deze receiver van harte aanraden.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • strak design
  • Regelmatige updates van firmware en app
  • Geluid draadloos over heel het huis

Minpunten

• Geluidsmodus gaat default naar stereo bij muziek

Mathijs 24-11-2017

Super design en kwaliteit

Geschreven voor: Heos Avr

Apparaat direct bij introductie gekocht, helaas is de prijs nu al wel flink gedaald.

Al bij het uitpakken van de doos merk je aan alles dat dit een product van hoge kwaliteit is. Het apparaat is stevig gebouwd en ziet er erg strak uit. Super handig dat de speakers draadloos aangesloten kunnen worden.

De installatie is snel geregeld, en alles werkt eigenlijk direct. Aangesloten op de tv, htpc en xbox. Groot voordeel vind ik het automatisch in en uitschakelen, en switchen van muziek naar de tv wanneer deze aan gaat gaat ook automatisch!

Via de heos app kan ik het geluid eenvoudig groeperen met de heos3 in de keuken, schuur en slaapkamer.

Enige minpunt is dat de app eens in de zoveel tijd het apparaat niet vind, dat geld ook voor de heos 3 speakers. Dit is snel herstelt na het uit en inschakelen van het apparaat door de stroom er af te halen.

• Aansluitmogelijkhden
  • GeluidsKwaliteit
  • Bouwkwaliteit

Peter 24-11-2017

Klasse!

Geschreven voor: Heos Avr

Op zoek naar uitstekende geluidskwaliteit met een zelfs voor mijn echtgenote begrijpelijke bediening!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Uitstekende software (app)
  • Werkt uitstekend samen met mijn Heos3
  • Probleemloos met andere apparatuur
  • Uitstekende aftersales/service fa Klubben

Minpunten

• geen enkele

pieter 24-11-2017

Mooi product en goede ondersteuning

Geschreven voor: Heos Avr

Ik heb dit apparaat enkele maanden geleden aangeschaft en was direct onder de indruk van het geluid en de diverse aansluitingen. Een audio/receiver met WIFI, Spotify connect en diverse aansluitingen. Een AVR-device waarbij je aansluitingen hebt voor je huidige set speakers (center, front, back en subwoofer). Ik kan dus al mijn huidige speakers hergebruiken; goed voor mijn portemonnee en duurzaam.

Streaming gaat goed en met prima geluid (Chario boxen). Helaas heb ik wel meer tijd besteed aan configureren dan ik in eerste instantie had verwacht. Misschien is mijn opstelling toch complexer. Heos AVR als spin-in-het-web met een Samsung TV, mediaspeler en satelliet ontvanger aangesloten.

Inmiddels ook nog twee Heos-speakers bijgekocht die via WIFI worden aangestuurd. De boxen kan je via de Heos app in een groep plaatsen en vervolgens geluid uit alle boxen. En speakers haal je eenvoudig uit de groep door te swipen.

Ik had een probleem met het geluid over mijn speakers van mijn mediaspeler en satelliet ontvanger. Contact gezocht met de Denon helpdesk en werd zeer vriendelijk en behulpzaam geholpen.

Een verbeterpunt voor de AVR is dat deze ook reageert op non-compliant HDMI-CEC rand-apparatuur. Zet ik mijn non-compliant HDMI-CEC mediaplayer aan dan wil ik dat de AVR zo slim is om zichzelf en de TV aan te zetten.

Pluspunten

• Geluid
  • Uitstraling apparaat

Minpunten

• reageer op non-compliant HDMI-CEC rand-apparatuur

Christian 04-05-2017

Gebruiksgemak

Geschreven voor: Heos Avr

De HEOS AVR sinds een week in bezit als vervanger van de AVR-X4100W. Dit vanwege de volledige integratie met HEOS. Op de HEOS AVR mijn bestaande 5.1 luidsprekerset aangesloten. Het was even zoeken naar de juiste instellingen vanwege het ontbreken van audyssey. Uiteindelijk de instellingen overgenomen uit de oude receiver. Vanaf toen geheel tevreden over het apparaat. Wat een geluid en gemak.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • HEOS integratie
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Ontbreken van Audyssey