Denon AVR-1610

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-1610 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bolle 05-01-2010
Geschreven voor: Denon AVR-1610

Ik heb nu een maand kunnen luisteren naar deze receiver en ik vind de prijs/kwaliteit echt geweldig. Hiervoor had ik een NAD T751 als receiver maar deze beschikte niet over HD Audio mogelijkheden (DTS HD en dergelijke). Nu is de configuratie compleet door een LG BD speler, Denon 1610 receiver en JM Lab speakers. (incl center en sub). Ik ben erg verrast over het verschil van 'gewoon DTS' en een film of concert in HD Audio format: echt geweldig om naar te luisteren. HIerbij niet alleen films maar met name ook concerten uit de 'Live at Montreux' serie. Tevens is het ideaal om alles via HDMI aan te sluiten zodat er maar één HDMI-kabel naar je TV gaat.... 7.1 of 9.1 vind ik zelf niet belangrijk; 5.1 als configuratie blijft bij mij de komende jaren het maximum aan speakers....
Ook als gewone stereo receiver voldoet deze Denon uitstekend! HIerbij doet deze niet onder voor de veel duurdere NAD versterkers. Een aanrader wat mij betreft!!

Marcelw 31-12-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1610

Ik heb deze receiver aangesloten op B&W speakers en het geluid is subliem. Er zitten idd enorm veel instellingsmogelijkheden op, maar die hoef je niet allemaal direct door te lopen. Sluit je speakers en randapparatuur aan en het genieten begint. Hiervoor had ik een Marantz, maar deze Denon is goedkoper en geeft nog een beter geluid ook.

Tinus45 19-12-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1610

Heb het apparaat nu een dag in bezit en ben zeer tevreden.

Het aansluiten kost je wel veel tijd, maar dat is hobby :-)

Ik twijfelde tussen een Harman K. of een Denon. Bij de Media markt werd de harman aangeboden als beste (HK255), maar bij nadere inspectie bij de BCC bleek de HK niet over audio hdmi te beschikken, maar alleen over beeld hdmi. Aangezien ik graag mijn tv, dvd, pc en Ipod erop aan wil sluiten moet het apparaat beschikken over voldoende audio hdmi's.

Ik heb het apparaat aangesloten en ben wat dts concerten gaan spelen en ik moet zeggen dat het een geweldig geluid geeft.

Zeker een aanrader voor diegene die net wat meer wil van het audio gebeuren maar ook binnen budget wil blijven. Top product met maximale mogelijkheden

Tirefighter 19-09-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1610

Na een meevallertje van €500,- heb ik besloten om een home cinema setje te kopen.

Omdat ik al ene recente dvd speler had was een receiver voldoende, maar omdat ik een redelijk gedateerde stereoset had staan waarvan de boxen stuk waren wilde ik eigenlijk ook een nieuwe set boxen.
En uiteraard binnen datzelfde budget.

Na enig zoeken op internet naar een AV receiver en een setje boxen (waarbij ik heel mooie apparaten heb gezien) ben ik uit gekomen bij besthomecinema.nl. Die hadden een set in de aanbieding van een denon 1610 en een JBL 5.1 boxen set, en dit alles voor € 499,-.

Toen ik ontdekte dat deze webwinkel het pseudoniem is voor Radio Roelandschap in Amersfoort heb ik de vrijheid genomen om daar eens binnen te lopen. Ik had van een aantal collega's begrepen dat ze daar wel weten waar ze over praten.

Na het setje te hebben beluisterd en bekeken, en even gepraat te hebben was ik eigenlijk wel overstag. Gezien het budget, en de kwaliteitsnaam ven Denon en JBL.

Na de set in huis te hebben gehaald heb ik de boxenset opgehangen en mijn apparatuur aangesloten. Op het moment van schrijven heb ik mijn DVD speler, mijn CD speler en mijn analoge beeldbuis aangesloten op de receiver. Omdat ik nog ene oude beeldbuis heb gebruik ik de AV receiver alleen voor de audio en heb doorom beide spelers aangesloten via optische bekabeling (TOS-link). Daarna blijven er nog plenty aansluitingen over om mijn VCR en de game console aan te sluiten (beide via stereo/analoog) maar dat doe ik later.

Het instellen van de reveicer is een klus op zich. De speaker-setup gaat relatief makkelijk, maar je kunt het apparaat zo fijntunen.... Daar ben je nog wel een middagje mee bezig.

Ik ben geen audiofiel, maar het geluid van deze combinatie is hier prima. Ik kan de buren ruimschoots mee laten genieten, maar kan dit ook beperken met een instelling. De subwoofer van de JBL set knalt de longen uit je lijf als je deze voluit zet (wat het realisme van het geluid overigens geen goed doet).

Ik heb nog geen goede film gekeken, maar een aantal muziek DVD's geven een heerlijk gevoel van meeleven met het concert.

Al met al ben ik behoorlijk te spreken over deze aanbiedingsset. Ruime aansluit mogelijkheiden, uitgebreide instelmogelijkheden. Goed gevoel van kwaliteit. (Je kunt van bovenaf in de versterker kijken, en dit ziet er erg mooi uit. Ook de JBL speakers voelen heel degelijk aan (zijn wel van kunststof). Ook zitten er muur bevestigingen en speaker draad bij de speakerset.