NAD T747

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de NAD T747 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

p-kieskeurig 06-04-2013
Geschreven voor: NAD T747

Hele mooie tuner/versterker met een heel mooi geluid.
Enige nadeel vind ik dat hij geen netwerkaansluiting heef.

Daan Van Rillaer 31-03-2012
Geschreven voor: NAD T747

Ben er zeer tevreden mee in combinatie met mijn Blu-ray speler de NAD T577 en mijn speakers B&W CM1, enkel een minpuntje, toch soms wat schokkerig beeld (maar wist hiervan), dus toch niet helemaal up to date, is ook geen nieuw model meer hé. heb Het zilveren model 600€ betaald, vroeger nieuwprijs was 1399€ (2009) Heb alle toestellen rechtstreeks op tv aangesloten en probleem is nu opgelost,
tot nu toe zeer tevreden gebruiker.

ZB69 13-05-2012

Hey hoe houden de boxen zich op deze receiver?
Ik zit zelf aan te denken de B&W 685 erbij te kopen.

gr

john56133 19-01-2012
Geschreven voor: NAD T747

Na een korte periode in het bezit geweest te zijn van een Onkyo 608 en aangezien ik deze receiver icm mijn Focals niet het mooie stereo geluid gaf wat hoort bij deze speakers overgegaan op de Nad.
Deze geeft een mooi evenwichtig stereo geluid, hierbij komen de Focals geheel tot leven, evenals in Dolby/DTS is het geluid veel evenwichtiger dan de Onkyo.
Het verschil? de Onkyo is veel schril in stereo, bij films in Dolby of DTS knalt alles over de 5 speakers, dat mag even leuk zijn maar gaat snel vermoeien, daarbij werd de subwoofer ook te veel aangestuurd.
Bij de Nad is hier geen sprake van, je kan merken dat aan de bouw van de receiver veel aandacht is besteed. De setup gaat toch vrij gemakkelijk, jezelf even vantevoren goed inlezen, alles aansluiten en dan de meetmicrofoon aansluiten en de calibratie laten doen, op zich gaat dit erg goed, na deze setup kan je handmatig als dat nodig is wat zaken veranderen.
Al met al maakt Nad zijn naam waar, tevens zit er na aanmelding op de site van Nad, 5 jaar volledige fabrieksgarantie op.

diederickbadon 21-03-2012

Hi,

Ik las jouw review met veel interesse. Ben je nog steeds tevreden over dit apparaat? Heeft dit model Lipsync?

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Diederick

Johan338 21-03-2011
Geschreven voor: NAD T747

Ik heb vooral voor de NAD gekozen omdat deze reciever ook stereo goed weergeeft. Na ongeveer 2 weken gebruik kan ik zeggen dat het geluid van deze reciever zowel in surround als stereo subliem is. (Tot 2000 euro is er geen enkele reciever die in stereo beter presteerd). De geluidsweergave is vooral muzikaal en verveelt geen moment.

Het gebruik is na wat gewenning niet moeilijk. (gebruiksaanwijzing goed doorlezen Het on screen display is op het eerste gezicht niet altijd logisch....maar dat went).

De inregeling met de meetmicrofoon werkt redelijk. Toch loont het de moeite om de speakerlevels zelf in te stellen met testtoon en een DB-meter.

Conclusie: andere merken hebben op gebied van vormgeving en mogelijkheden misschien (nog) meer te bieden. Maar als je voor goed geluid gaat is de NAD T747 in deze prijsklasse eerste keus.

CJ_Hut 14-04-2010
Geschreven voor: NAD T747

Ik heb de NAD nu een aantal maanden staan en wat ben ik blij! Het is een betrouwbaar apparaat met een loepzuiver geluid. Ik heb hiervoor apparatuur gehad van Onkyo (9000 serie) en NAD, maar dit is de beste tot nu toe.

Ahoog 23-07-2009
Geschreven voor: NAD T747

Ik heb deze versterker 2 dagen in bezit. Hij is geweldig. Bij het selecteren heb ik ook gekeken naar de vergelijkbare Denon en Marantz versterkers. Beiden hebben minder diepgang in de klank dan deze. NAD maakt echt versterkers voor het zo natuur getrouw mogelijk weergeven van het geluid.
Deze nieuwe versterker heeft ook lipsync, iets wat eerdere NAD versterkers niet hadden. Zeer welkom als je concerten wilt kijken met een groot flat screen. Door de beeld verbeterende technieken in het scherm krijg je een vertraging in het beeld. Met lipsync kun je dit corrigeren. Ik kan nog niets zeggen over de duurzaamheid, maar het geluid is dik in orde :)

diederickbadon 21-03-2012

Hi,

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Diederick