Marantz SR7011

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR7011 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dick 23-12-2017

Vervolg Marantz SR7011

Geschreven voor: Marantz SR7011

Staat nu een paar maanden te “draaien” en wat een genot. Nieuwe speakers er aan (Dali Rubicon 8) en Bi- amp aangesloten. Je zou, met je ogen dicht, zweren dat je bij een cocert bent. De receiver doet wat hij doen moet en dat is de opname versterken! Elk detail in de muziek heeft een plek! Maar......sommige cd’s vallen door de mand qua kwaliteit. Heel vlakkke opnamen en veel te gecomprimeerd! En dan...... de SACD holy moly! Echt een openbaring. Een keer live bij een concert van Sting geweest en nu op SACD! Ik blijf voortaan thuis (?) en ga zitten genieten. De Marantz SR7011? Een aanrader!

Pluspunten

• Heel solide
  • Super veel mogelijkheden
  • Het geluid!!!!

Minpunten

• Uhhhh
  • Uhhhh

Dick M 04-09-2017

Groot en GROOTS

Geschreven voor: Marantz SR7011

Ik geef niet snel een 10. Nu ook niet maar de SR7011 komt erg dicht in de buurt pm er een te krijgen. Na meer dan 17 jaar een Rotel RSX 1057 te hebben gehad, wat overigens een dijk van een av receiver is, kom je er achter dat de trechniek wel een heel grote stap heeft gemaakt. Waar de Rotel goed in is is het versterken van geluid (stereo, Dolby surround enz...). De Marantz gaat een aantal stappen verder, veel verder. Beeld en geluid. Spotify, Heos, 4K, 4K-upscaling ga. Zo maar door. Waar de installatieprocedure van de Rotel pas na een half jaar vruchten afwwierp, heb je dit met deze Maranz binnen een dag (overigens wel leuk om te doen) 100% voor elkaar. Maar dan waar het om echt om gaat......de prestaties. Ik ben erg onder de indruk. Geluid, multi instelbaar en altijd erg zuiver, zonder verkleuring! Je moet natuurlijk wel een set "lekkere" luidsprekers hebben. In mijn geval zit dat wel goed! Hoog en laag altijd even "strak"! Werkelijk super! Maar ook het 4K beeld wat voa de SR7011 "loopt". Alle beeldbronnen worden naar 4K opgewaardeerd en hoe! Indrukwekkend. Kortom GROOTS! En groot? Dat is de Marantz zeker ruim bemeten. Dat past bij deze geweldenaar.
Aan een nieuwe AVR toe? Ik zou deze zeker overwegen!

Pluspunten

• Prestaties, beeld en geluid
  • Gebruiksgemak
  • Blauwe licht kan uit!

Minpunten

• Blauwe lichtje in het midden
  • ????????