Denon AVR-X4300H - Reviews

Aantal kanalen
11.2
Uitgangsvermogen (per luidspreker)
HDMI in

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

BartG 24-11-2017

Premium geluid en features

Ik heb naar veel luisteren (bij Stassen, top winkel!!) en Google research gekozen voor deze Denon amplifier. Ik wilde beter kwaliteit dan de Onkyo 5.1 die ik al had maar moest toch in een budget blijven dat ik wat mooie kwaliteit speakers er bij kon kopen (ik heb Triangle Elara07 speakers er bij gekocht die wel wat vermogen nodig hebben). Voor dit geld ga je met moeite een betere deal vinden als je een amp wil die volwassen klinkt, toch genoeg vermogen heeft voor speakers die wat minder sensitief zijn, of grotere toren units voor je stereo music. Surround sound klinkt top met zuivere kleine details.

Ik ben niet zo van de gadgets en apps, maar het werkt wel heel makkelijk via de app op je telefoon.

Aansluiten is gewoon simpel, de instructies zijn duidelijk en de online help guide is ook top. Samen met Audessey en het hulp programma via de tv kan je alles instellen zonder een expert te zijn.

De uitbreiding naar meer HEOS speakers is ook een plus punt, je hoeft dus geen extra apparaat te kopen om hier gebruik van te maken.
De afstandbediening is netjes, niks special.

De Amp zelf ziet er mooi uit met heldere tekst die je kan dimmen (handig!). Het is een zware jongen dat aan geeft dat het toch echt de wattage kan leveren op 8 OHMS, veel kunnen dat niet of geven onzin wattage nummers op lagere OHMS.

De 4300 model is echt een sweet spot in vermogen/features en prijs! Na 4 maanden dagelijks gebruik ben ik nog zeer tevreden.

Pluspunten

• Prijs pret verhouding is hoog
  • Kan de aangeven vermogen echt leveren
  • Aanwijzing zijn goed
  • RJ45 network aansluiting
  • Ingebouwde HEOS

Minpunten

• Wordt behoorlijk warm (logisch)
  • Volume knop voelt minder premium dan de rest
  • Wifi antenne past niet in elke kast of schap

Boogie1963 03-07-2017

Denon AVR-X4300H

Dit is een AVR van Denon war van Denon verwacht mag worden. Snelle installatie met de installatie hulp. Speakers ingesteld via audyssey. Er wordt op,8 plaatsen gemeten. Voor mij waren de instellingen daarna goed. Beschikt over de nieuwste technieken, zoals Atmos. En je kunt dezez Denon updaten naar auto 3D. Hiervoor moet je wel betalen. Omdat de rest van mijn installatie zwart is gekozen voor de zwarte uitgave. In zilver ziet deze AVR goed uit. De receiver besteld in Duitsland bij hifisound.De. Op dinsdag besteld, vrijdag in huis. Prijs € 350,00 goedkoper dan in Nederland. Via Denon.de de garantie gratis verlengd met 1 jaar. Via de nieuwe Denon app, kun je de AVR bedienen met je smartphone of tablet. Werkt heel goed. Beschikt over Heos. Heeft 2 WiFi/Bluetooth antennes waar je geen vaste ethernet aansluiting nog hebt. Met heis app stuur je de streamingdiensten aan zoals spotify of Deezer. Geluid getest met The last witchhunter. Het dondert behoorlijk. Zeer goede performance tijdens de Stormachtige vliegtuig scene. Kortom een verademing ten opzichte van mijn vorige Pioneer.

Pluspunten

• Hoogwaardige performance
  • Eenvoudige installatie
  • Via Duitsland een zeer goede prijs.
  • Bedieningscomfort

Minpunten

• Langzame reactie op commando's