Yamaha RX-V565

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V565 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Keesbees 10-01-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-V565

Heb deze Yamaha een aantal weken en ben er zeer over te spreken. Hij geeft een heel gedetailleerd geluid, goede luidsprekers (gebruik zelf Dynaudio's) zijn wel een vereiste. De lipsync functie werkt perfect bij LCD-schermen, op de automatische luidsprekerinstelling kan je ook vertrouwen. Een veel gehoorde 'klacht' is dat de Yamaha geen 'punch-bas' geeft. Dit komt doordat de meeste versterkers een loudness regeling hebben of dat het geluid op een andere manier wordt opgepimpt. De Yamaha heet niet voor niets 'natural sound receiver': een absolute aanrader voor mensen met fijne oortjes.

1henk 31-10-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-V565

Ik heb deze Yamaha versterker (op basis van veel reviews bekijken) sinds kort in mijn bezit. Ik had tot voor kort een wat goedkoper integraal systeem van Sony. Het geluid wat uit deze aparte versterker komt,is echt stukken beter. Vooral als je het stereogeluid via het surroundsysteem weer laat geven zonder al teveel effecten (7th enhancer modus). Instrumenten en zang zijn helder en duidelijk van elkaar te onderscheiden. Ik heb hierbij het Yamaha NS-P270 satellietsysteem aangeschaft. Geluid is dus prima inclusief subwoofer, maar als je echt goed de lagere en middentonen wilt horen, zou ik als frontluidsprekers 3-weg boxen nemen. Die staan nog op mijn verlanglijste.

Op de Yamaha versterker heb ik verder een Sony lcd-scherm aangesloten, een playstation 3 en een digitale tuner van Caiway. Het lcd-scherm en de playstation zijn verbonden met HDMI-kabels en geven een zeer goed beeld en geluid. Het geluid van de televisie gaat via een optische kabel direct van de digitale ciaway-tuner naar de versterker.
Kortom alle geluid gaat over het surroundsysteem.
Het aansluiten was overigens erg eenvoudig.

Een aanrader wat mij betreft!

Pieter.r 23-08-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-V565

Na lang wikken en wegen welke receiver mijn huidige Onkyo ging vervangen besloten te gaan voor deze Yamaha. Na de wat koud klinkende Onkyo, is de warmte van de Yamaha echt een verademing. De manual is duidelijk en daarom is instellen een fluitje van een cent. Ben als een kind zo blij met m'n nieuwe speeltje, een aanrader voor een ieder.