Marantz SR7010

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR7010 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Raymond 31-07-2019

goed geluid maar...

Geschreven voor: Marantz SR7010

in maart 2016 deze receiver gekocht na vergelijk met een Denon 6200.
Het geluid heeft duidelijk meer dynamiek en detaillering.
ATMOS was nieuw en de reden voor de aanschaf.

Na 16 jaar verschillende Denon eindversterkers en receivers te hebben gebruikt was ik dus wat teleurgesteld in Denon. Maar deze versterkers weken allemaal nog.
Daar zit dan ook het probleem, de Marantz slaat sinds een aantal weken regelmatig in zijn beveiliging, omdat er een probleem met de luidspreker aansluiting zou zijn (kortsluiting of kabel tegen het chasis) dit is niet het geval.
Ook de geluidskwaliteit lijkt niet constant te zijn, de ene keer speelt hij de sterren van de hemel, de andere keer lijkt het allemaal wat bedompt.
Ik heb niet eens meer zin in reparatie en ga weer een Denon kopen.

Cinq 10-02-2018

Geweldig!

Geschreven voor: Marantz SR7010

Zeer uitgebreide receiver met een geweldig mooi geluid. Absolute upgrade na mijn Denon AVR3805. Instellen gaat zeer eenvoudig met de meegeleverde microfoon, internet- en spotify zijn makkelijk in te stellen en het menu op de TV is zeer duidelijk.

Design blijft een persoonlijke zaak, maar ondanks zijn forse formaat, misstaat hij niet in ons huishouden. Het centrale ronde display geeft relatief beperkte informatie, dus bij het zoeken naar bijvoorbeeld internet-radio stations is het grotere display of het gebruik van de TV wel handig.

Ook erg makkelijk is de Marantz App die bediening via je Android of Apple mogelijk maakt. De verbinding is niet altijd helemaal stabiel, maar over het algemeen werkt het prima.

Kortom, een uitstekende receiver met ook (zo blijkt na ruim een jaar) een prima bouwkwaliteit. Let overigens op op de aanbiedingen. Marantz komt jaarlijks met een upgrade (inmiddels is het modelnummer 7012) en het uitlopende model is dan meestal bijna volledig gelijk aan het nieuwe model, maar wel 40% voordeliger.

Pluspunten

• geluid
  • gemak
  • bouwkwaliteit
  • veel speakeraansluitingen

Minpunten

• mooi maar klein centraal dispaly

Blueface 19-11-2017

Zeer goede AV-Receiver met mooi design

Geschreven voor: Marantz SR7010

Deze waardige opvolger van de Marantz SR7005 die ik eerst had, nu de SR7010 in huis gehaald omdat ik nog met Dolby Atmos en DTS X aan de slag wilde gaan. Ook bied deze receiver veel aansluit mogelijkheden voor oudere aansluitingen, zoals Component en Composiet via de achterkant naar HDMI te sturen en te upscalen, welke dit uitstekend doet. Voor de beginneling is het wel wat moeilijk qua 1001 mogelijkheden. Had toen ik de 7010 pas had een luidsprekeropstelling van 7.1. met surround back dus. Speakers zijn allemaal kef IQ serie. Dit functioneerde prima. Na zo'n 8 maanden 2 Dolby Atmos Enabled Speakers toegevoegd van het merk Elac. Dit zijn speakers die het geluid via het plafond weerkaatsen naar de luisterpositie. Viel mij op dat 1 van die speakers elke keer uitviel. Dacht eerste dat het de speaker was of de bekabeling, maar na grondig onderzoek, bleek het toch echt de Marantz te zijn. In overleg met de Wifimedia , waar ik de Marantz gekocht heb, zelf naar Audio service in Elst gebracht. Daar bleek al snel dat er inderdaad iets mis was met de speakerterminals van de hoogte kanalen. Dit super snel gerepareerd in 1 dag! Dit alles onder garantie. Ben hem totaal maar 2 dagen kwijt geweest. Thuis alles opnieuw aangesloten en het werkte perfect!

Heb het volgende aangesloten op de 7010:

- Samsung Ultra HD 4K Blu-ray speler
- Sony PS4 Pro
- Nintendo Switch, Mini Nes en Mini SNes.

Deze apparaten werken allemaal vlekkeloos met het systeem.

Deze receiver laat ook HDCP 2.2 signalen door via HDMI (4K Blu-ray, HDR en rec 2020(Weider kleurenspectrum)) ondersteuning.

Ben zeer tevreden over de functies van het apparaat. Mooi geluid in surround als stereo geluid.

Internet radio, spotify werken allemaal prima met de receiver. Ook volgt nog in 2018 een software update voor de HDMI doorgifte van HLG(Dolby Vision en HDR10+)

Alleen jammer dat er voor de Auro 3D betaald moet worden(149 euro)

Niet dat het voor mij interessant is, maar als het mogelijk is, zorg dat dat het gelijk bij gebruik werkzaam is.

Verder zat bij mij de front klep voor het 2de display iets scheef, waardoor hij niet helemaal goed afsluit, lees stof komt er toch nog tussendoor.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Veel Aansluitingen
  • Oude/nieuwe apparaten aansluiten
  • Toekomst bestendig via Updates
  • Dolby Atmos/DTS X

Minpunten

• Front klep zit iets scheef
  • Auro 3D betalen(149 euro)

Eric 05-11-2016

speaker opstelling 11.2

Geweldig goed apparaat.
Staat nu opgesteld in een 9.1 (Dolby Atmos, DTS:X) opstelling, speakers direct op de receiver.
Moet nog een versterker erbij kopen om een 11.1 te verkrijgen.
Ik doe er eigenlijk alleen met gamen, echt geweldig hoe het geluid werkelijk komt waar het zich bevind in de game.
Zeer handig want het scherm geeft natuurlijk maar een beperkt zicht op je speelwereld.
Ik heb er nu een Playstation 4, XBOX elite en een PC als media player erop aangesloten.
Alles gewoon via een (goede) HDMI aansluiting.
De TV via HDMI ook (geluid uit) en optische kabel.

Zwaarste minpunt is dat je best veel geld moet betalen om een Auro 3D te kunnen gebruiken.
Dit scheelt 1 cijfer in mijn beoordeling.
Maar "gewoon" met een 9.2 heb je een belachelijk goed geluid.

Pluspunten

• mogelijkheden
  • voldoende vermogen
  • geweldig voor thuisbioscoop / gaming.
  • goede service van Marantz

Minpunten

• betalen Auro 3D

Geert Barents 29-03-2016

Marantz SR7010 is een absolute aanrader!

Geschreven voor: Marantz SR7010

Altijd al iets had met het merk Marantz gehad door zijn robuustheid en geluidskwaliteit maar doordat ze wat terug houdend waren met de “nieuwste ontwikkelingen” 8 jaar geleden,
besloten om over te stappen naar Onkyo. Na 8 jaar een tevreden Onkyo TX-SR804 te hebben gehad bedacht ik mij dat het weer eens tijd werd voor een nieuwe versterker. Ik moet zeggen dat de Marantz SR7010 aan al mijn verwachtingen voldoet. Zoals altijd een mooie robuuste vormgeving, veel connectiviteits mogelijkheden en een zeer goede surround en stereo geluidsbeleving.

Om even kort terug te komen op de beoordelingspunten.

Geluidskwaliteit: Met de juiste speakers en configuratie Klinkt deze AV vesterker erg goed naar mijn idee.

Mogelijkheden: Veel mogelijkheden zoals veel verschillende dolby mogelijkheden en ondersteuning van de huidige muziekbronnen zoals Spotify, Internet radio en zelfs van je NAS.

Gebruiksgemak: Alles is goed gedocumenteerd (digitaal) maar ook als je er niks van snapt kan de easy setup je het werk uit handen nemen en de configuratie doen.

Vormgeving: Is goed al zouden ze het wat mij betreft hier en daar nog mogen bijschaven.

Duurzaamheid: Tja lastig te zeggen, nogmaals de versterker ziet er goed uit en wetende van mijn Marantz verleden gaan deze versterkers lang mee.

Een erg tevreden klant tot nu toe!

Grtz. Geert