Harman Kardon AVR 171S

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon AVR 171S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Bart 10-10-2018

Typisch Harman Kardon

Geschreven voor: Harman Kardon AVR 171S

Ik heb de AVR 171s gekocht vanwege de dubbele HDMI uitgangen, zodat ik kan kiezen tussen TV en beamer. En het was de goedkoopste receiver in dit segment. Tot zover de reden van aankoop plan. Toen ik de AVR 171s uit de doos haalde, viel het me op dat dit een mooi compact apparaat is, en voor de prijs krijg je prima geluid (afhankelijk van de kwaliteit van je speakers uiteraard). Maar man man man, wat lopen ze bij Harman Kardon toch achter qua, ja qua alles eigenlijk. De intuïtiviteit van de bediening, de beleving, de connectiviteit via wifi of bluetooth. In alles moet je je echt verdiepen om het werkend te krijgen. Dat is typisch Harman Kardon: ze maken goede hardware, maar het is totaal niet gebruiksvriendelijk. Zo worstel je je de eerste paar weken door nodeloos ingewikkelde menustructuren en rare kronkels in het kiezen van de aansluitmogelijkheden en opties. Bluetooth en Spotify is niet direct te kiezen met de afstandsbediening. Ja het kan wel als je een soort zelf bedachte oplossing hanteert. En dit is misschien zeuren. Maar als je het on screen menu oproept, waan je je helemaal terug in 1991. Zelfs Windows 3.11 zou nu nog een modernere vormgeving hebben. Verder heeft Harman Kardon ook echt geen kaas gegeten van gebruiksvriendelijkheid. Het is lastig zoeken en je weet soms niet waarom iets wel of niet werkt. De dikke gebruiksaanwijzing is al net zo lastig te ontcijferen. Een fout die vaker voorkomt is dat als Ziggo wil kijken via de AVR, dat hij af en toe het geluid uitschakelt, iets ingewikkelds met ARC en HDMI Out. Ook je iPhone of laptop via bluetooth verbinden is veel gedoe. Ik had hiervoor ook een AVR van Harman Kardon, die was uit 2002. Ik had de stille hoop dat Harman Kardon nu wel veel beter zou hebben opgelet naar alle concurrenten. Maar niet dus. Ik heb hem uiteindelijk weer verkocht en een Denon X2400H gekocht. Die is ietsjes duurder, maar zo veel beter qua alles.

Pluspunten

• Compact
  • Redelijk goed geluid

Minpunten

• Complexe bediening
  • Hopeloos ouderwetse menu's
  • Nodeloos ingewikkelde installatie
  • Niet echt van deze tijd qua bluetooth/wifi

Bart 10-10-2018

Typisch Harman Kardon

Geschreven voor: Harman Kardon AVR 171S

Ik heb hem gekocht vanwege de dubbele HDMI uitgangen. Ik heb een TV en beamer, dus wil ik kunnen kiezen welke uitgang. Ik heb de HDMI ingangen gebruikt om de PS4 en Ziggo aan te sluiten. Tot zover het plan. Toen haalde ik de AVR 171s uit de doos. Het viel me op dat dit een mooi compact apparaat is, en voor de prijs krijg je prima geluid (afhankelijk van de kwaliteit van je speakers uiteraard). Maar man man man, wat lopen ze bij Harman Kardon toch achter qua, ja qua alles eigenlijk. De intuïtiviteit van de bediening, de beleving, de connectiviteit via wifi of bluetooth. In alles moet je je echt verdiepen om het werkend te krijgen. Dat is typisch Harman Kardon: ze maken goede hardware, maar het is totaal niet gebruiksvriendelijk. Zo worstel je je de eerste paar weken door nodeloos ingewikkelde menustructuren en rare kronkels in het kiezen van de aansluitmogelijkheden en opties. Bluetooth en Spotify is niet direct te kiezen met de afstandsbediening. Ja het kan wel als je een soort zelf bedachte oplossing hanteert. En dit is misschien zeuren. Maar als je het on screen menu oproept, waan je je helemaal terug in 1991. Zelfs Windows 3.11 zou nu nog een modernere vormgeving hebben. Verder heeft Harman Kardon ook echt geen kaas gegeten van gebruiksvriendelijkheid. Het is lastig zoeken en je weet soms niet waarom iets wel of niet werkt. De dikke gebruiksaanwijzing is al net zo lastig te ontcijferen. Een fout die vaker voorkomt is dat als Ziggo wil kijken via de AVR, dat hij af en toe het geluid uitschakelt, iets ingewikkelds met ARC en HDMI Out. Ook je iPhone of laptop via bluetooth verbinden is veel gedoe. Ik had hiervoor ook een AVR van Harman Kardon, die was uit 2002. Ik had de stille hoop dat Harman Kardon nu wel veel beter zou hebben opgelet naar alle concurrenten. Maar niet dus. Ik heb hem uiteindelijk weer verkocht en een Denon X2400H gekocht. Die is ietsjes duurder, maar zo veel beter qua alles.

Pluspunten

• Compact
  • Goede prijs-kwaliteit

Minpunten

• Complexe bediening
  • Nodeloos ingewikkelde menu's
  • Niet echt van deze tijd

Niels1976 24-11-2017

Geluid valt uit bij schakelen! Issues met ATV / Setop box

Geschreven voor: Harman Kardon AVR 171S

Deze receiver geeft een goed geluid met goede mogelijkheden. Dat is de reden dat deze is aangeschaft. Achteraf toch niet de juiste keuze geweest. Bij gebruik van Setopbox van bijvoorbeeld Ziggo of een gekoppelde AppleTV komt het veelvuldig voor dat het geluid na schakelen tussen kanalen of starten nieuwe aflevering er geen audio meer wordt weergegeven. Dit kan worden verholpen door te schakelen tussen twee source kanalen op de receiver.

HK geeft hierin aan dat dat een bekend issue is welke niet opgelost wordt. Hiermee was voor HK de kous af...... De geboden oplossing, sluit alles op de TV aan gen gebruik ARC. Dus kort gezegd, gebruik de aanwezige HDMI poorten op de receiver niet .... Vreemd maar waar. Het zou een bekend probleem zijn.

Geprobeerd een review op de HK site te plaatsen maar deze is na controle van HK niet geplaatst... Er mogen blijkbaar geen negatieve reviews geplaatst worden op hun site ....
Voel me misleid!

De receiver heeft de mogelijkheid een firmware update te krijgen. Maar daar wordt niets mee gedaan. Er zijn (weet ik nu achteraf) de laatste tijd (lees zeer lang) geen updates gekomen.

Audio klinkt echt goed, leuke app beschikbaar voor bediening d.m.v. smartphone, maar frustraties betreft uitval van audio wegen zwaar in het gebruik. ik ben naar een andere receiver aan het kijken

Pluspunten

• Geluid
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Service
  • HDMI Connectiviteit
  • Geen stabiele koppeling met AppleTV
  • Geen stabiele koppeling met Setop Box Ziggo

Johan 23-02-2017

harman kardon 171S

DE Harman Kardon AVR 171S naar een week te hebben getest en beluistert
Ben ik er zeer positief over geluid surround klinken zoals het moet zijn hier voor de harman kardon 135 gehad maar vind het geluid van 171S toch wel beter ook de spotify en netwerk functie
werken naar behoren het is in ieder geval geen mis koop en raad het ieder die voor zo een apparaat gaat aan

Pluspunten

• makkelijk in bediening
  • veel aan sluitingen hdmi
  • goede weergave beeld

Minpunten

• soms geluid uitval met uitschakelen tv

Niels 30-01-2017

mooi design en prachtig geluid

Geschreven voor: Harman Kardon AVR 171S

Eigenlijk was ik op zoek naar een tweede-hands apparaat. Uiteindelijk toch gekozen voor de laatste techniek, want het valt mij op dat de prijsverschillen tussen 2-de hands en nieuws kleiner zijn dan ik had verwacht.
Ik heb de 171s gekozen omdat hij prachtig geluid heeft over mijn Boston Acoustic luidsprekers en het een echte moderne bak is met Airplay, 4K, etc.
Ik ben dus erg blij!! En dat terwijl het design ook weer lekker fris is van deze tijd.
Aanrader!!!

Pluspunten

• geluid!
  • Connectivity