Marantz SR5002

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR5002 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hankie 14-03-2009
Geschreven voor: Marantz SR5002

Vorige week deze versterker gekocht, samen met een set JBL 5.1 boxen set. 6x90+110W
Een fantastisch geluid, de buren kunnen nu meegenieten.
Aangesloten: UPC mediabox scart, PS3 via HDMI.
Alle knoppen op de afstandsbedieningen van de apparaten maken het niet makkelijker maar het gaat steeds beter.

Fox328 12-10-2008
Geschreven voor: Marantz SR5002

Geweldig apparaat dat nu voor een schappelijk bedrag verkocht wordt vanwege de introductie van de opvolger de SR-5003.
Ik gebruik de SR-5002 (vooralsnog) uitsluitend in stereo opstelling met Elipson speakers en ben overtuigd van de goede geluidsweergave. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Enig minpunt is de soms warrige gebruiksaanwijzing.

Timvc 06-09-2008
Geschreven voor: Marantz SR5002

Ik gebruik mijn speakers in een stereo opstelling omdat ik in mijn huis geen surround speakers kan plaatsen (je zou er alleen maar over struikelen als er een speaker midden in de keuken of de woonkamer staat) en het mij toch vooral om het afspelen van muziek gaat. Dit gaat prima in combinatie met mijn nieuwe Marantz sr5002 receiver. Heb alles (digitale tv en playstation 3) via hdmi naar mijn receiver gekoppeld. (voor die hdmi aansluitingen dus ook een receiver gekocht ipv versterker) Werkt perfect! Had eerst de sr4002 gekocht maar die had geen lip sync. functie waardoor het beeld en het geluid niet gelijk liepen via de hdmi! Ik begrijp dan ook werkelijk niet wat je aan die receiver hebt! Gelukkig kon ik de receiver omruilen voor de 50euro duurdere sr5002 en nu werkt alles perfect. Wel vervelend dat ze me deze informatie niet konden geven toen ik in de winkel naar de verschillen tussen de 2 recievers vroeg. slordig

hvbeurden 19-02-2008
Geschreven voor: Marantz SR5002

Een prachtig apparaat met zeer veel gebruiksmogelijkheden/instellingen. Zoveel
zelfs dat de afstandsbediening erg onoverzichtelijk is. Het geluid wat uit deze receiver komt is fenomenaal. Superhelder en het hele bereik wordt met gemak
gehaald.

Peterwitjes1959 24-12-2007
Geschreven voor: Marantz SR5002

Veel geluisterd en tests bekeken, zowel nederlandse als duitse. Kwam uiteindelijk bij de Marantz 5002 uit omdat ik een versterker zocht die stereo goed klinkt maar ook surround kan aansturen. Gekoppeld aan Monitor Audio silver line frontspeakers en Monitor Audio Radius achter en center speakers. Achteraf uitstekende keuze geweest. Versterker is makkelijk aan te sluiten en in te stellen, klinkt geweldig, mist alleen een USB-aansluiting. Gemis aan draaitafel aansluiting opgelost met een voorversterkertje van 3 tientjes. Ben er helemaal tevreden over.

Martin Jurg 19-12-2007
Geschreven voor: Marantz SR5002

Hallo Allemaal, ik sluit mij volledig aan bij mijn voorganger. Ik heb nu deze versterker ruim 2 maanden in bezit en ik ben er nog steeds super blij mee. De geluidskwaliteit is subliem en haar zuiver. Ik gebruik de versterker in combinatie met een Marantz DV7001 DVD speler en een Mordaunt Short Genie satelite / subwoofer systeem. Ik heb voor de duurzaamheid een 10 gegeven om aan te geven voor andere mensen dat dit merk echt betrouwbaar en goed is. Dit omdat ik van andere Marantz producten al jaren lang plezier heb gehad (Stereo, tape, tuner, cd-speler en speakers).

Erikaerts 21-10-2007
Geschreven voor: Marantz SR5002

Voorheen had ik een sony str-de345 maar wegens aankoop van zwaardere luidsprekers en ook het feit dat die receiver ineens veel geruis begon te produceren heb ik de overtocht gedaan naar althans wat mijn maat vind : het betere hi-fi merk 'marantz'.

Hetgeen me direct opviel was dat het geluidsspectrum veel groter is. Bij m'n oude sony klonk alles precies dof, de marantz klinkt zeer helder en vult met gemak heel de kamer zonder de volumeknop heel hoog te zetten. Het valt me op dat ik bij deze receiver het volume zelfs nog harder zet omdat het zo mooi klinkt en er niets vervormd waardoor het aangenaam blijft om naar te luisteren.
Ik zal even kort de + & - punten noteren (let wel : dit is een persoonlijke puntering, jouw mening kan hierover verschillen)

* Zeer helder geluid
* Strak design, past mooi in moderne interieuren
* Kwaliteitsproduct (afwerking etc..)
* MRAC (luidsprekers worden gemeten, duurt ongeveer 2 minuutjes en bij mij waren de uitlezingen van afstanden e.d. perfect)
* Stereo weergave van analoge bronnen is (althans tov mijn oude sony) perfect
* Een remote waarvan de buttons oplichten (zeer handig als je s'avonds een filmpje bekijkt)
* Snelle respons van de receiver (maar again, dit is tov m'n oude sony)
* Geen reverb surround modi, heb deze gehoord bij m'n broer z'n pioneer receiver en dat is goed voor bepaalde muziekbronnen maar zeker niet voor alledaags gebruik.

* Ik mis een soort bass boost functie, je kan wel de bass apart instellen maar voor muziek te spelen op een zacht volume volstaat dit niet voor mijn luidsprekers. Maar dan zet ik meestal de subwoofer aan. dus al bij al klein minpuntje.
* hdmi v1.1 ipv v1.3

Algemene beoordeling toch wel 8+ ! Ben zeer tevreden.

Mijn set-up:
2x infinity beta 50
1x infinity beta c360
2x infinity beta 10
1x yamaha yst-215 subwoofer -> deze wordt volgende jaar vervangen door een infinity sub
1x marantz sr 5002
1x marantz dv4001