Sony STR-DN1060

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony STR-DN1060 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bokarlo 03-05-2016

Dubbel tevreden

Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Heb de Sony STR-DN1060 nu iets minder dan een half jaar in mijn bezit en ik ben er nog steeds zeer tevreden over, goed geluid speelt probleemloos alle Flac files af. Ook de mogelijkheden zijn ruim voldoende speelt via mijn NAS alles wat mogelijk is af. Ook de 4K upscaling werkt zeer goed. Het enige minpunt is niet het apparaat, maar ik vind het jammer dat je een hoofdtefoon word beloofd wanneer je een review plaatst. Deze heb ik nog steeds niet ontvangen van Kieskeurig/Consumercare en ook geen reactie op mijn talloze mails. Ben je op zoek naar een apparaat met veel mogelijkheden en zeer goed geluid dan kan ik je hem aanraden.

Sjoerd 16-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Deze receiver aangeschaft vanwege de aansluitmogelijkheden en het gebruiksgemak ten opzichte van andere merken receivers. Bevalt prima en een echte aanrader ten opzichte van soundbars oid. Kwaliteit en flexibiliteit hiervan is veel beter.
De FM ontvangst is niet zo best, maar dit zal voor veel mensen geen probleem zijn.

Heeg 15-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Als vervanging gekocht voor mijn Sony STR DB 940 QS die na 15 jaar nog steeds perfect geluid produceert en op een andere plek in het huis nog wel wat jaren mee gaat. I.v.m. de uitgebreide mogelijkheden gekozen voor de STR DN1060. Top geluid en ideaal de werking van de dual zone. Een fraai apparaat waar ik zeer tevreden mee ben en als hij net zo duurzaam blijkt als zijn voorganger is het helemaal een topper.

Audiotje 09-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Dit toestel nu een half jaar in bezit en ben er echt helemaal verkocht aan. Apparaat levert bijzonder goed geluid en ontploft van alle nodige gemakken.

PC via bluetooth aangesloten omdat deze ver weg staat van de Receiver. Via tablet en smartphone spotify-connect beluisteren is echt fantastisch. En dan nog de Internetradio, 'helemaal geweldig'. Kwa connectiviteit echt een geweldige aanrader.

Heb de AV-Receiver gekocht met de Sony BDP-S7200 player. En wat een fantastische bioscoop ervaring zeg! Alles werkt gewoon hoe het moet werken. Ik gebruik de set nu als 5.1 systeem met heco aleva 400 zuilen(front), heco aleva 200(surround) en de heco aleva center 200. Werkelijk fenomenaal.

Erg handig is de automatische sporen detectie. Apparaat speelt dan alleen over de aangesproken kanalen zoals het bedoeld is. Zonder conversie audio afspelen is vreselijk zuiver. Dit mede dankzij de ondersteunde FLAC audio.

Apparaat heeft gewoon alles wat een geavanceerde AV-Receiver in 2016 moet hebben. Zeg maar gerust AV-MultiMedia Receiver.

Bedankt Sony!

BUYTAERT 04-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Dit is zonder meer een prachtig toestel en qua klankkleur een grote verbetering in vergelijking met mijn vorig toestel. Voor de zoveelste keer heb ik mijn vertrouwen gesteld in SONY voor deze nieuwe aankoop, en ben zeker niet in mijn vertrouwen beschaamd;
Proficiat SONY voor dit prachtige prijs-kwaliteit product.

Ferry 02-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Ik wilde de keuze maken tussen een dvd set of een soundbar.
Omdat ik al dvd en cd in mijn xbox kan afspelen koos ik dus voor de soundbar.
Die euro's kon ik dus beter aan goed geluid uitgeven.
Het geluid is een enorm pluspunt, het verbaasde mij gewoon, in de winkel was het al mooi maar in mijn huiskamer is het gewoon genieten!
Het design is ook prima, de display is duidelijk en makkelijk af te lezen.
De bleutooth optie is enorm handig om via telefoon of tablet met bijvoorbeeld spotify je muziek te beluisteren.
De subwoofer is erg krachtig en draadloos verbonden met de speaker via bleutooth.
Je hebt dus geen draad van de subwoofer naar de speaker lopen.
De opties op de speaker zijn simpel te selecteren, zoals tv, bleutooth HDMI 1 tm 3 en analoog.
Al met al is dit voor mij een top soundbar!

Dick de Boer 01-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Het geluid is super en ook zeer gemakkelijk naar mijn voorkeur aan te passen
nette vormgeving en voorzien van een handige afstand bediening De afstand bediening kan ook zeer gemakkelijk via de ipad en telefoon.

Kort om waar voor je geld

Martijn 01-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

een prachtig mooi apparaat, echt heel blij mee.
wat een geluid, wat een mogelijkheden.
wel mis ik de coax aansluiting voor kabel; aan de andere kant kan je de radio kanalen streamen, dus geen man over boord.
echt een aanrader!

Geert 08-02-2016

Hoi Martijn.
Mijn vraag is hoe ik de radiozenders via internet er op krijg, wel heb ik wifi er op maar krijg er geen zenders op. Ben nu een week in het bezit van de Sony STR-DN 1060. Nu heb ik via de FM antenne het kabeltje met een kroonsteentje verbonden aan mijn coax kabel gemaakt.
In afwachting op u antwoord.
B.V.D
Gr Geert.

Mwijnands 01-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

In een woord, GEWELDIG!! zuiver geluid, mooie diepe tonen en strakke hoge tonen, tot in het kleinste detail wordt het geluid vertaald. Echt heel blij mee.
Tal van aansluitmogelijkheden, hier kan je n.l. ook 2 sub woofers op kwijt, voor een super geluidsbeleving!

zelf het ontbreken van een coaxaansluiting maakt niet uit (daar lees je nogal wat reacties over), je kan het zelf ombouwen naar kabelaansluiting maar dat hoeft niet want je kan de app Tunein Radio op je mobiel zetten klaar is Kees.

Al met al een van de mooiste apparaten die ik van Sony heb gekocht! een echte aanrader.

Gino J 25-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Het toestel voldoet volledig aan de verwachtingen. Voor vormgeving een minpuntje voor de hoogte (neemt veel plaats in)
Installatie wijst zichzelf uit, desondanks een zeer korte instalatie handleiding.
Geluidsinstelling met de bijgeleverde microfoon werkt perfect. Van de eerste keer goed

Barend 22-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Het is een fantastische reciever met een uitmuntend geluidsniveau. Easy bedienings gemak. een en al top.

Martien 20-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Mooi geluid en vormgeving, Draadloze basbox dat is ook iedeaal geen extra bedrading over de vloer, gebruiks vriendelijken en makelijk aansluiten voor iedereen.

Anton 19-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Ik vind het een erg goed apparaat.
De vormgeving is mooi strak en goed afgewerkt
Het geluid is uitstekend, alleen jammer dat er geen uitgebreide Nederlandse handleiding bijgeleverd word. Het was even puzzelen om het apparaat goed intestellen

Koen 19-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Receiver ter vervanging van een 28 jarig oud sony exemplaar. Geweldig hoe je alle randapparatuur met elkaar kan verbinden. Streamen gaat heel gemakkelijk. Wel even zoet geweest met alle instellingen. Werkelijk een prima receiver.

Bert 19-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Mooi vormgegeven receiver met veel (soorten) aansluitmogelijkheden. Het aansluiten en installeren gaat eenvoudig via TV. Vooral de WIFI is ideaal, waarbij de receiver in het netwerk kan worden opgenomen en muziek en video eenvoudig gestreamd kunnen worden. Ook bediening via smartphone en tablet is met de APP van Sony is erg gemakkelijk, Google Cast werkt prima. De geluidskwaliteit niet te vergeten is geweldig, kortom een echte aanrader.

Laurens V 18-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Gebruiksvriendelijkheid ten top. Snel ingesteld en eenvoudige bediening. En met Spotify connect kan je op ieder moment de muziek overnemen met de Ipad/Iphone.

Otto Uden 18-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Gebruiksgemak:De afstandbediening heeft géén numeriek toetsenbord, dus als je bij FM tuner van zender 4 naar zender 22 wil, moet je dus 18x drukken.
Hij heeft géén coax antenne-ingang. Omdat het geluid dan slecht is, het coax binnendraadje aan de meegeleverde kamerantenne bevestigd. Jammer!!

Sander 13-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Mooi uitziende receiver met veel mogelijkheden.
Makkelijk in gebruik en werkt geweldig samen met mijn Sony 4K tv.

P v Loon 12-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Erg goede geluidskwaliteit bij zowel muziek als surround filmgeluid. ( automatisch dolby, dts, stereo etc. ) Relatief eenvoudig aan te sluiten en in te stellen voor optimaal gebruik. FM muziek d.m.v. de Songpal app op tablet werkt perfect via bluetooth. Kortom, zeer tevreden en voldoet volledig aan mijn verwachtingen, aanrader.

Patrick 16-01-2016

Het geluid is helaas een grote tegenvaller was een harman kardon gewend,deze bezat een mooi laag.
De antenne aansluiting ontbreekt[coaxiaal]jammer.
internetradio waar ben je!

ronny broeders 07-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Ondertussen de reciever alweer een aantal weken in gebruik

Echter valt deze receiver voor deze prijs gewoon erg tegen

Als alles zou werken zoals het zou moeten dan is dit inderdaad een erg interessante optie.

Echter is dat helaas niet het geval.

Na een aantal weken in gebruik ben ik dan ook achter de volgende problemen gekomen.

Spotify valt meer dan regelmatig gewoon uit. Streamen via chromecast werkt dan wel gewoon dus het ligt niet aan de verbinding. Ook als je het via de songpal wil openen dan word vaak wel de spotify app op je mobiel geopend maar niet op de reciever. Deze gaat gewoon vrolijk verder waar deze mee bezig was.

Scherm casten zou een mogelijkheid moeten zijn volgens het menu echter is dit niet mogelijk. Dit werkt wel gewoon via me tv. Ook hier ligt het dus niet aan de overige hardware.

NFC tja dat is net een knipperlicht. De ene keer werkt het wel de andere keer reageert er helemaal niets op.

FM zenders zoeken is gewoon weg een drama. Meer dan 5 minuten bezig zijn om een zender te verzetten, zoeken is niets bijzonders. Erg lastig om de frequentie te verzetten.

De eq. Wat een karige. Heel veel meer dan een loudnes ( ja ja jaren 90 are go go ) zit er gewoon niet op en is niet mogelijk. Je kan alleen het laag en het hoog heeeel minimaal verzetten. Dit is gewoon niet precies in te stellen.

De hdmi control modus is ook heel erg algemeen en niet aan te passen aan persoonlijke wensen. Gebruik je het audio return channel dan werkt dit alleen als je hdmi control aan hebt staan. Niet zo heel erg, maar gebruik je interactive tv van bijvoorbeeld kpn en wil je daarmee radio luisteren dan zet de versterker dus ook telkens weer de tv aan omdat de reciever naast het audio ook beeld krijgt en denkt heey dat moet naar de tv. Dit is niet aan te passen.

De analoge aansluiting ( rood groen blauw ) is niet naar alle inputs te routen. Wel in het menu maar in werkelijkheid gebeurt er helemaal niets. Dus probleem. Je kan de analoge aansluiting ( voor bijvoorbeeld je wii ) niet naar de ingang game sturen zodat als je op game drukt ook de juiste aansluiting actief word.

Ookal zegt een aantal verkopers dat er internet radio op het apparaat zit. Nee dat is niet waar. Dat is niet meer actief. Wel raar dat je het gewoon kan selecteren op de versterker terwijl het niet meer werkt ( sony heeft hiervoor een samenwerking met een extern bedrijf stop gezet )

De aansluiting voor op de versterker voor de meet microfoon. Wat een misser is dit. Dit is een erg strak en mooi vorm gegeven versterker. Alles zit er fraai en mooi weg gewerkt op. Maar 1 of andere hobby bob dacht goh laten we de aansluiting voor de meet microfoon die we toch al snel 2x in het ergste geval gebruiken gewoon vol voorop de reciever monteren. Dan kan je er na die 2x gebruik van gemaakt te hebben er nog een heerlijke eeuwigheid naar kijken. Erg jammer

Multizone. Tof werkt. Vrij eenvoudig ook nog eens.
Jammer als je voor je versterker uitgangen kiest ( dus dat er meteen een speaker aan gehangen kan worden ) dan ben je wel meteen je 7.2 kwijt of zelfs je 5.1 en ga je terug naar 3.1. Yamaha heeft hier gewoon een extra aansluiting voor op de versterker zitten. Toch nog wel een stukkie heel veel meer over nagedacht.

Wat dan weer wel enorm goed werkt is het upscale. Want alles wat je er niet 4k in gooit word toch wel een heel erg eind recht getrokken. Zeker in deze tijden van niet echt veel 4k beschikbaar beeld is dit wel een erg toffe functie.

Ookal zit de aansluiting voor de meetmicrofoon lelijk aan de voorzijde. Hij werkt wel heel redelijk.

Kortom zolang er deze erge softwarwe bugs in blijven zitten is het een erg duur product met veel mogelijkheden die niet juist of volledig werken.

Maar wil je voor dit budget nu een goede een receiver. Ga naar een yamaha. Kwa vormgeving wat minder strak en uitdagend alleen wel stukken betrouwbaarder en vele malen minder problemen met de softwarematige kant van het apparaat.

MP 25-12-2015
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Deze receiver vervangt mijn vorige Sony receiver die 22 jaar lang dienst heeft gedaan. Maar de techniek is wel vooruitgegaan, zeg! Wat een mooie geluidskwaliteit en wat een mooie nieuwe mogelijkheden. Zo luister ik in prachtige geluidskwaliteit radiozenders van over de hele wereld, of even een lekker nummer dat ik op mijn telefoon heb staan... echt super!

Bokarlo 23-12-2015
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Ben zeer content met mijn Sony receiver STR-DN1060 welke perfect bij mijn TV past, qua uiterlijk en mogelijkheden. Ook mijn Sony mobiel de Z5 premium werkt er perfect op, alles in 4K beeld en Hi res geluid. Alleen mijn speakers niet van Sony maar van Q Accoustics alles bij elkaar een top geluid en beeld.

Danny 19-12-2015

Zuiver geluid top setje
Echt een aanrader, top prijs kwaliteits verhouding ............................................................................,......................

Nico Van de Keere 18-12-2015
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Fantastisch geluid, makkelijk in gebruik, Streaming mogelijkheden zijn een pareltje. gekocht ter vervanging van een oude Sony receiver die ook jaren trouw dienst heeft gedaan. Een echte aanrader.

ronny broeders 17-12-2015
Geschreven voor: Sony STR-DN1060

Nu het tijd was voor een nieuwe reciever eens gaan kijken wat een goede aanvulling zou zijn op mijn 4k sony tv.

Na wat speurwerk al snel uitgekomen bij de sony dn1060. Eigenlijk zit hier zowat alles op wat je van een moderne reciever mag verwachten. Enigste wat je zou kunnen missen zijn de ouderwetse analoge aansluitingen. Maar hiervoor word ruimschoots gecompenseerd voor andere mogelijkheden om toch al je apparatuur erop aan te sluiten.

Ook is de vormgeving vrij clean en strak te noemen als je naar de voorkant kijkt, Dus ook nog eens niet verkeerd om naar te mogen kijken.

Wat wel ontbreekt, jammer is. Geen phone aansluiting. kan wel maar dan zal er dus even een converter tussen gezet moeten worden.
De extra zone's kunnen wel direct met een speaker aangesloten worden op de reciever maar dan moet je wel van je 7.2 terug naar 5.1 of 3.1 gaan. Dit ligt dus aan of je 1 of 2 extra zone's wil gebruiken.

Geen idee welke knuppel het verzonnen heeft maar de aansluiting voor de meet microfoon zit aan de voorkant. Aangezien je dit dus zeeeeeer hoogst waarschijnlijk maar 1 of 2 keer zal nodig hebben , gebruiken vraag ik me echt af welke held het verzonnen heeft En welke commissie mooi dit goed gevonden heeft dat dit ding voor in het zicht heeft mogen plaatsen. Echt jammer dit had gewoon op de achterzijde moeten zitten

Voordelen.
Extra ( vrij aan te sturen ) hdmi uitgang beschikbaar. Dus 2 schermen op 1 reciever met elk eigen bron.

2 extra zone's ( maar dan dus helaas inleveren op 7.2 mogelijkheden )

Meet microfoon mee geleverd. Geen wereld wonder maar doet zijn werk

4k upscaling. Dus zelfs bronnen van mindere kwaliteit kunnen toch juist weergegeven worden.

App om te bedienen werkt simpel en erg overzichtelijk. ook het koppelen via nfc werkt erg eenvoudig.

Kortom een paar kleine dingen die jammer zijn maar al met al een erg nette reciever met zeer uitgebreide mogelijkheden.