Onkyo TX-SR875

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR875 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

roland2007 23-09-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR875

ik heb deze reciever nu al bijna en jaar draaien en wat ik kan zeggen nog steeds genieten wat deze machine allemaal kan met zijn vermogen ,in combinatie met jbl north e100 front center jbl north 150p sub jbl 250 p suround klipsch f2 en back sur jbl c32 ,heb onlangs ook maar en bluray er bij gekocht van sony met hd dts decoders maak het helemaal compleet al om al en super machine heb hier voor sony ES recievers gehad is niks vergelijken met deze heb wel me oog laten vallen op de onkyo 906 maar de spaarpot is even leeg ,,,

karels 21-04-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR875

ik heb deze receiver nu een jaar en ben er erg tevreden over. Niet als stereo versterker overigens want dan is mijn bestaande quad installatie beter, maar met een Teufel 700 watt sub en een 5 tal satellieten prachtig surround geluid. Hij wordt inderdaad ook op de standby erg warm maar ik zet hem nu dus maar savonds uit. Verder is het aanzetten wel een hele klus, soms wordt de hdmi niet gevonden en moet ik hem aan en uit zetten om beeld te krijgen. Ook is de ab niet erg stevig , na op de grond vallen enigszins gewijzigd model.

Branddaris 10-03-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR875

Geluidskwaliteit van deze receiver is top, heb veel recensies gelezen en kan alleen maar beamen wat er wordt gezegd. Het 200watt vermogen per kanaal maakt dat deze zwaargewicht speelt met je speakers, hij heeft ze strak onder controle. Mogelijkheden met aansluitingen zijn er genoeg, ook nog ruimte voor 2 extra zones en hij kan allerlei ingangen upscalen naar 1080p, dat doet hij met een hoogwaardige upscaler. Ook kun je het geluid geheel naar je wensen instellen. Het automatisch instellen deed hij zeer nauwkeurig, alles Full, en met de juiste afstanden. De receiver laat zich gemakkelijk bedienen, heeft een mooi OSD dat indien gewenst ook in het Nederlands kan. Ook de indeling van de AB is snel gewend, hij eet bij wijze van spreke uit je hand. Vormgeving, helemaal mijn smaak, lekker strak en geen toeters en bellen. Duurzaamheid, daar is na 3 maanden nog niets over te zeggen, maar als hij net zo degelijk is als hij zwaar is (23,5Kg)dan moet hij een heel eind komen. Ook de verhalen dat hij heet zou worden vind ik maar vreemd, hij wordt maar matig warm, ik ben zelf geen hoogvermogen piraat en draai op rustige niveaus, ook op laag volume is het geluid perfect.

Quadmusic405 17-01-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR875

Ik weet niet waar iedereen het haalt, ik ben er niet blij mee. Het automatisch inregelsysteem bakt er niks van met een down-firing sub(MJ reference MKI), en de watts dienen blijkbaar alleen tot warmte, want echt spectaculaire effecten krijgt de receiver niet uit de Kefs geduwd (XQ5-XQ2c-HTS5001, laat staan mooie stage. Mijn Harman AVR430 deed het beter, ik denk er aan de 875 te verkopen en opnieuw HK te gaan. Beeld via de receiver is goed, upscaling werkt ook goed, maar zo trààg.....zelfs bij HDMI trough (als hij niet moet upscalen). Stereo is niet zo best, maar dat heb je bij de meeste receivers (hoewel de HK dat best goed deed). Heb voor de center al een aparte eindversterker (marantz MA500), wat zowat 100% verbetering opleverde. Een vriend van me is er heel tevreden mee, hoewel ik bij hem het zelfde merk(hoor) als bij mij. Bij stereo beluisteren gebruikte ik de instelling large speaker, no sub en duwde ook op het knopje stereo, probeerde ook direct en pure A, maar de in tijdschriften en reviews beloofde resultaten bleven uit, zelfs bij gebruik van mijn Musical Fidelity 550k's als eindversterker was het resultaat niet bevredigend. Fans van Onkyo mogen hem verwachten op marktplaats.

Robesini 15-12-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR875

Ik heb deze receiver nu sinds een week en ben er erg blij mee. Volgens de specificaties levert de versterker 200 Watt per kanaal. Even ter illustratie ik heb thuis een stereo versterker van 2x30 watt en deze weegt 29 kilo. Maar deze receiver presteerd het in ieder geval om mijn satteliet systeem goed aan te sturen. Beter dan de eerdere 702e van Onkyo. Wat me tegenvalt is het meetsysteem. De afstanden van de speakers kloppen redelijk, maar de frequentie equilizer afstelling is niet echt super. Deze zet ik naar de automatische inmeting ook altijd weer uit. Misschien komt het doordat ik plavuizen heb en dat dit acoustisch moeilijk in te meten is door het systeem. De vorige receiver had ook moeite met de meeting.

Film en muziek dvd's/blu-rays worden in ieder geval fantastisch weergegeven.

Dus zoek je een goede receiver dan is deze Onkyo een prima keus, maar neem er wel een goed satteliet systeem bij. Minimaal vanaf 80Hz (die vanmij kunnen tot 45Hz) als ondergrens zoals door THX gespecificeerd is. Het is voor de eerste keer dat ik blij verrast ben door een satteliet subwoofer receiver combi.

De receiver wordt niet warmer dan andere versterkers. En ja die gaten bovenin zitten er niet voor niets daar moet geen dvd speler opstaan. (Ik denk dat als je dat wel doet er wel eens wat stuk kan gaan.)

Ik persoonlijk zou er geen zware luidsprekers op aansluiten daar zijn deze systemen niet voor bedoeld. (Een THX systeem is per definitie een satteliet based system). Als je dat wilt kun je beter een dolby surround voorversterker kopen en losse monoblokken.

Bozzie 19-10-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR875

Erg goede receiver. Ik kom van een Onkyo TX-SR703, daarvoor een Marantz SR7400 en een Yamaha. Deze is tich echt weer een klasse beter.

Naar de allerlaatste snufjes op video- en audiogebied, ook erg mooi afgewerkt. Zeer fijne afstandsbediening, welke ook te gebruiken is voor andere apparaten.

Geluid is echt explosief te noemen met mijn Quad speakers, meer nog dan mijn vorige receiver. Alle formaten speelt hij goed af.

Video ziet er dankzij de Reon cip erg gelikt uit.

Warmte is geen probleem, hij wordt niet veel warmer dan mijn vorige receivers

darealvegeta 26-09-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR875

Na een QS en ES serie receiver van Sony te hebben gehad nu overgestpt op High-end.
Conclusie: Ik heb spijt dat ik hier niet eerder aan begonnen ben! Wat een knalgeluid ! Vol en helder...wel natuurlijk icm grote speakers (Klipsch en JBL) .
OSD zeer makkelijk. Alle functie's probleemloos overgepompt op mijn Harmony One upscalingsfunctie is werkelijk geweldig! Alles via HDMI naar mijn Pioneer plasma aangesloten.. Echt geweldig! Ik kan zo nog wel even doorgaan.. Twijfelde tussen de Denon 4308 en deze receiver... Aangezien ik toch alles stream via ethernet door HDMI naar mijn tv was de netwerkfunctie op de Denon overbodig dus was de keus ook snel gemaakt(prijsverschil van 1500 Euro)...
High end voor relatief weinig geld!!! Een aanrader!

jan Kr 22-08-2008

Een week in huis.
Dit is werkelijk Topklasse.
Mijn vorige receiver was een Marantz sr7400 zeker ook een prima en degelijk apparaat, en daarvoor ook vele andere knappe receivers in huis gehad.
Maar deze Onkyo overtreft hen frontaal op alle vlakken met Beeld en geluid helder als glas.
Windkracht 13 in huis is geen enkel probleem door zeer krachtige eindversterkers, en een razend sterke voeding.
Je boxen (koop wel stevige) komen helemaal tot leven en ineens merk je dat ze nu zuiver met sprankeling blijven klinken ook met zeer hoge volumes.
Heeft 7.1 met alle noodzakelijke instellingen voor nu en tot ver in de toekomst. Ook THX.En veel meer.
Erg veel (gemakkelijk) in te stellen opties, via beeldscherm van tv, ook het display geeft veel duidelijke info.

De Engels en Duitse testen zeiden het al, netto 23,5 kilo bliksems hoogwaardige materiaal met de modernste chips.

wingman1940 05-07-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR875

Een zeer goede receiver binnen de budget die men wil..Kies wel een goede luidsprekersset..Heb de jbl northridge serie...zonder subwoofer..voldoende bas en later toch uitbreidbaar...
Audio= aantal details komen nu hoorbaar uit. (ligt wat voor muziek en bron..
Video= upscaler eerst via dvd instellen en dan de receiver...anders dubbele instellingen..(dvd zo laag mogelijk instellen 480I de receiver hoog mogelijk 720P en de tv via hidden menu instellen digital up..)
Een receiver die genoeg power heeft om langdurig en hard bronnen te laten horen..Wordt wel warm maar via de Temp instellingen temp via display in de gaten te houden...
Ook veel verborgen instellingen die men via forums kan vinden..Pas wel op eigen risico....
Geldt ook voor LCD/PLASM/DVD PLAYER-RECORDER...
Ben zeer tevereden over....!

onkyo owner 01-05-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR875

receiver nu al een half jaar in bezit, het is een goede receiver met vele geluidsbronnen opties voor de toekomst, het warm worden verhaal van de onkyo wil ik uit de wereld helpen elke receiver die zoveel vermogen geeft zal warm worden of het nou een denon harmen kardon of een marantz is deze wordt ook wel warm maar niet overdreven warm zolang het een open omgeving heeft bijvoorbeeld een goede hifi meubel en je moet er zeker geen dvdspeler opzetten want de receiver moet zijn warmte kwijt kunnen en zo overdreven warm wordt tie niet.

als je een filmpje kijkt en je wilt naar de instellingen om wat te veranderen loopt wel is het beeld vast of je krijgt een gekleurde gesneeuwde beeldscherm. als je een probleem hebt met de receiver en je hebt vragen aan de importeur want die heeft het meest verstand zou je zeggen die verwijzen ze je door naar de verkoper.
als je een verkoper hebt die het niet in de winkel heeft maar het wel verkoopt op bestelling kom je ook niet veel verder want zoveel verstand hebben zij er ook niet van.

persoonlijk vind ik hdmi maar niets soms pakt de receiver niet de dvd omdat de kabel geen signaal doorgeeft, als je de dvd speler aanzet springt de tv niet op hdmi kanaal je moet dan handmatig de zender opzetten dit komt allemaal door hdmi tijdens een dvdtje kijken heb je er geen last van maar het opstarten en aanzetten gaat echt traag dit komt door hdmi zo goed is het ook weer niet, 1 voordeel heeft hdmi en dat is dat zowel beeld als geluid digitaal doorgevoerd wordt en ik heb echt hele goede v1.3 hdmi kabels van taralabs en van supra hf 100.

ik heb de wii aangesloten op de receiver en je kan zien dat de reon upscaler zijn werkt doet, veel diepere kleuren. de wii is niet via hdmi aangesloten en bij het aanzetten van de wii springt de tv automatisch op de goede zender dit geld ook voor de digitale tuner van topfield.

de receiver heb ik niet kunnen vergelijken, luisteren testen met andere receivers want dan moet je je eigen boxen meenemen zeggen ze of ze hebben de receiver waarmee je het wilt vergelijken niet op voorraad, kortom ze willen geen moeite doen.

qua geluid is het een goede receiver maar wat me dwars zit is het sneeuwachtige beeldscherm die krijgt als je tijdens het film kijken in de menu gaat soms loopt het beeld vast en dat de hdmi zo traag is. dus over duurzaamheid kan ik geen cijfer geven want zoveel goede hoop qua service van de importeur heb ik niet.

basix 17-01-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR875

Wat een apparaat ! Mogelijkheden zijn mijn inziens perfect. Niet te veel (Yamaha), maar zeker niet te weinig (NAD). Duidelijke handleiding, menu via TV te bedienen (via VDH hdmi kabel aangesloten op tv).

Meer dan voldoende aansluiting, 4 hdmi v1.3 ingangen en 1 uit.

Audessey systeem werkt zeer goed (niet verwacht! ).

Verschillende programma's beluisterd via zowel Dolby digital (pearl harbor scene als die jappen aanvallen, Savind Priva Ryan, landings scene) als DTS tracks...(Die hard 4.0, scene als die computernerd thuis wordt overvallen) Rijke detaillering en plaatsing van het geluid ! niet verwacht dat deze hierin zo goed en helder zou zijn....en wat een vermogen...ruim voldoende, ook voor grotere ruimtes...volume in zeer kleine stapjes regelbaar, ideaal !

Wat mijn vooral opvalt is de fantastische dynamiek...stille momenten zijn echt heel rustig, en in een actie moment knalt alles er op los...precies zoals bedoeld door de mixage in de studio...en de Onkyo blijft er heel rustig onder...nog geen vervormingen kunnen waarnemen. Apparaat wordt wel redelijk warm dus niet in afgesloten ruimte plaatsen.

Ook stereo signaal klinkt zeer strak. We komen van een oude NAD versterker die hierin erg goed was...de Onkyo doet er niet voor onder. Sterker nog, deze gaat een stuk verder.

Verschillende live concerten op dvd ook zeer mooi.
Scene Phill Collins Final Farewell Tour intro met 3 drummers tegelijkertijd, u bent gewaarschuwd, je weet niet wat je hoort !!

dit alles in icm oude B&W 603 series 1...CC6 center en Solid HCM2 als rear speakers...

Nu nog een goede subwoofer erbij en het feest is compleet.

REON upscaler (full hd 1080P upscale mogelijkheden) nog niet getest maar als ik de verhalen op internet mag geloven gaat er ook hier een wereld open...schijnt nog beter te zijn dan de Faroudja.

Kortom, het apparaat kost wat...maar dan zit je de
komende 10 jaar wel goed....Kan het apparaat dan ook iedereen aanraden, je zult er geen spijt van krijgen.

Ben benieuwd wanneer ik van de eerste HD audio codecs kan gaan genieten.

Willy1952 01-11-2007
Geschreven voor: Onkyo TX-SR875

Wat een perfecte leverancier!!! Heb een volledige thuisbioscoop laten aanleggen als verrassing voor mijn vrouw. Tijdens haar afwezigheid (dagje winkelen) zijn de boys van de winkel het huis ingegaan en hebben rap een 42 plasmascherm opgehangen, een Onkyo AV-receiver aangesloten en ingesteld, surroundgeluid netjes aangelegd, een mediacenter PC aangesloten en ingesteld. Helemaal af! Mijn vrouw had het niet kunnen vermoeden. Thuisgekomen is ze weken lang onder de indruk gebleven van de verrassing. Nu anderhalf jaar later zijn we nog steeds helemaal gelukkig hiermee. We hebben een biocoop thuis waar we zelfs speciale bezoekers voor krijgen. Ik geef dan ook de beste beoordeling die ik kan geven op zowel de apparatuur als de levernacier.

emile-hifi 24-08-2007
Geschreven voor: Onkyo TX-SR875

Heb nu de Onkyo 875 sinds een week in huis en wat een apparaat ! Wat een strak maar warm geluid. Ik heb lang zitten dubben tussen Denom en Onkyo en uiteindelijk toch voor Onkyo gekozen. Het kiezen van de juiste speakers was wel een uitdaging. We wilden eigenlijk satelliet speakers zonder consessies te doen aan het echte hifi geluid. Nog even naar de Bose Acoustimass 10 geluisterd maar dat is veel te vlak. Uiteindelijk terecht gekomen bij de radius 90 van Monitor Audio in combintie met de Monitor Audio center en sub woofer. Werkelijk een prachtig, helder en strak geluid. Het kost wat maar de combi is het geld meer dan waard !