Sony STR-DN860

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony STR-DN860 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Yuki 20-03-2016

Sony STR-DN860

Geschreven voor: Sony STR-DN860

Na heel veel informatie en reviews op internet te hebben opgezocht en vergeleken is mijn keuze uiteindelijk gevallen op deze Sony receiver. Geluidskwaliteit en aansluitmogelijkheden zijn zonder meer uitstekend, ook als het gaat om stereo-weergave bij het luisteren naar muziek. Het apparaat levert voldoende vermogen bij elke toepassing en de connectiviteit met mijn Sony Ultra HD-tv en playstation laat niks te wensen over. Ook de afwerking en het robuuste uiterlijk spreken mij zeer aan. Wat mij betreft Een topper in zijn klasse en zonder meer zeer aan te bevelen!

Sony soundbar SACT380 11-03-2016

Sony soundbar

Geschreven voor: Sony STR-DN860

Heb de soundbar nu een aantal weken.
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Goed bas geluid en goede voor instellingen.
De compactheid van de soundbar sprak mij aan.
Nette vormgeving.
Zijn er erg blij mee.
Werkt uitstekend

Marcha Kuipers 04-03-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Ik heb het apparaat begin dit jaar gekocht en tot nu toe ben ik er heel tevreden mee. heel veel functies en een mooi uiterlijk veel aansluitpunten wat ook met ander merk speakers gekoppeld kan worden kortom veel waar voor je geld

Frans 04-03-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Mijn vorige receiver was eveneens een Sony versterker en deze had al een prima geluid. Omdat ik HDMI-aansluitingen miste ben ik voor deze STR-DN860 gegaan. De geluidskwaliteit vind ik uitstekend en zorgt voor een kwalitatief hoogstaande thuisbioscoop.
Ik ben enorm te spreken over het gebruiksgemak als het gaat om de samenwerking met mijn andere Sony apparatuur via HDMI-CEC. Ik kan mijn Logitech Harmony in de kast laten liggen want mijn deze receiver, mijn Sony TV, PS3 en Cubox (mediaplayer), kun je feilloos bedienen met de afstandsbediening van de TV. Ik moet alleen de Samsung kabelontvanger handmatig aanzetten, helaas.
De connectie met mijn smartphone, mijn thuisnetwerk en internet werkt goed. Ik zou alleen een Spotify abonnement moeten aanschaffen om de mogelijkheden van de versterker helemaal goed te kunnen benutten...

Aadtwee 29-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Geweldige geluidskwaliteit, met name vol laag. Bij streamen geeft display helaas niet de afgespeelde nummers weer. De FM-antenne (simpel snoertje en geen kabelaansluiting) is ronduit slecht. Het doorkoppelen van de HDMI ingang naar de tv als het apparaat niet aanstaat gaat enigszins ingewikkeld.
Over het geheel genomen wel tevreden met dezexaankoop.

Riche 24-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Mooi apparaat, werkt naar behoren. De geluidskwaliteit is goed. De instelmogelijkheden zijn ruim. Afstandsbediening werkt ook goed zonder al te veel te hoeven richten.

Rens 15-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Heb het product nu een paar weken in bezit in combinatie met een Sony TV & Playstation 4 en ben er zeer tevreden mee. Installatie was makkelijk en het afstellen is ook makkelijk geregeld met de mee geleverde microfoon hier voor en heb zelf geen aanpassing meer aan gedaan want stond gelijk allemaal goed.

Er zijn een hoop mogelijkheden zoals Spotify en Tunein standaard mee geleverd.

ind88 06-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Mijn rede voor de aanschaf van de STR-DN860 is dat ik mijn oude STR-DG500 wilde upgraden. Het geluid van deze receiver heeft mij altijd goed bevallen, vandaar dat ik bij Sony ben gebleven.

Extra redenen dat ik voor dit apparaat heb gekozen zijn:
- 7.2 mogelijkheid. Setup is momenteel 5.1
- Hi-Res audio
- 5X HDMI 4K input
- Wi-Fi
- Google Cast

De STR-DN860 heeft veel connectiviteit mogelijkheden.
Voordelen:
- Bluetooth
- NFC
- Google Cast
- Airplay
- MHL
- Multiroom via Songpal

Met een eenvoudige (On screen) setup de speaker- en internetinstellingen binnen enkele seconden geconfigureerd.

De sound presets zijn even wennen, omdat ik bij mijn oude receiver een aantal favoriete settings had voor muziek en films. Deze moet ik dan ook nog goed instellen voor het optimale geluid. Muziek wil ik namelijk niet via Dolby Surround maar via een 2.1 opstelling.

De connectiviteit mogelijkheden heb ik direct getest. Deze werken echt goed en gemakkelijk. Helaas werkt Multiroom alleen met bepaalde speakers en niet tussen bluetooth apparaten (zonder Wi-Fi) en een multiroom receiver.

Helaas merk ik ook dat de receiver redelijk warm wordt aan de bovenzijde. Dit heb ik wel bij meerdere reviews gelezen.

Verder vindt ik de afwerking prima. Strakke zwarte uiterlijk met een handige optie om het display te dimmen of zelf uit te schakelen.

Daarnaast vindt ik het een pluspunt dat Sony de Firmware kan upgraden. Bij de setup de kreeg ik al snel een firmware upgrade binnen. Dat vindt ik erg netjes van Sony!

JS 02-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Hele nette en strakke receiver waarmee je alles wat je je maar kunt voorstellen op kunt aansluiten. Ideaal vond ik dat de hdmi kabel die naar de tv loopt, via deze receiver ook nog eens het geluid van de tv kan laten afspelen. Met mn oude receiver moest dat nog met een optisch kabeltje.

Een nette, moderne on screen display waarbij je alles tot op de puntjes kunt instellen.
Dan nog eens wifi, airplay, google cast, bluetooth, nou wat wil een mens nog meer. Via de app kun je heel gemakkelijk alles wat je tegenkomt afspelen.

Klein dingetje is wel de warmteproductie in een gesloten kastje. Ook in de standby stand wordt het behoorlijk warm.

Marcel 02-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Via vele vergelijken op het internet op basis van functionaliteit hebt ik de keuze gemaakt voor de Sony STR DN860. Deze heeft meer dan voldoende vermogen om mijn speakers (Dali Zensor 5) aan te sturen. De doorslag kwam door de uitgebreide connectiemogelijkheden als Spotify connect, WIFI, Airplay, Google Cast. Installatie was vrij simpel waarbij Sony nog eens goed mag kijken naar de aansluitingen voor de speakerdraden. Dit is van plastic en best wat gepriegel. In het begin viel de receiver automatisch uit wanneer de tv uit stond of werd uitgezet. Bij het zoeken in de instellingen bleek dit euvel afkomstig uit de aansturing vanuit de HDMI. Nu werkt alles perfect.

vennes 02-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Nadat mijn vorige (analoge) versterker de geest had gegeven, deze receiver aangeschaft. Dit had ik jaren eerder moeten doen, daar het kijken naar de tv nu een heel andere belevenis is. Verbindingsmogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt en werkt simpel. Geluidskwaliteit is top. Er is geen aansluiting voor een COAX antenne, dit is een minpunt.

Paulus 02-02-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Zeer goede vervanger voor mijn oude Onkyo. De geluidskwaliteit duidelijk een stap hoger. Mijn oude speakers komen nog beter uit de verf, mede door de Bi-amp mogelijkheid. Helder, rustig en veel detail.
Installatie gaat redelijk eenvoudig. Op internet bied Sony een uitgebreide handleiding. Meer voor de puntjes op de i.
De extra mogelijkheden zijn en werken mooi! Netwerk- of bluetooth-streaming als ook mirroring van je tablet of smartphone. Geweldige toevoeging!
Het apparaat ziet er ook nog eens strak uit! Maar enkele knoppen, hoeveel heb je er ook nodig?! Bediening gewoon met de afstandsbediening, eventueel met het uitgebreide onscreen menu of met de app.
Duurzaamheid. .. . Tja moet nog blijken. In iedergeval zitten alle 14 speakerdraden goed vast. En ik had niet het gevoel dat ik ze voorzichtig moest aanschroeven. Degelijke en stevige kast. Afstandsbediening is van kunststof.

jimpii 20-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Mooie receiver met handige app waarmee je heel gemakkelijk alles wat je maar kunt indenken kunt streamen naar de receiver. En via airplay is het al helemaal een eitje. Mooie gebruikersinterface en simpel in gebruik maar groots in prestaties. Hij wordt alleen heel erg warm, dus of het ook geschikt is om in een dichte kast te plaatsen vraag ik me af.

Ljt 18-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Geluidskwaliteit is goed. In gebruik met een 5.1 set en ik kan de subwoofer voelen in de bank. Mogelijkheden genoeg: Spotify connect, zowel wifi als lan, equalizer, Google Cast.
Gebruiksgemak is ook in orde. Je kunt aangeven welke opties je wel of niet wilt zien en eventueel aan een knop toewijzen waardoor je snel van input kunt wisselen. Daarnaast heb ik ook een Sony tv en het is erg prettig als ik de tv aan zet dat de receiver ook gelijk aan gaat. Enige wat wel eens problemen geeft is spotify connect via de wifi. Via lan werkt het prima.

Al met al zeker geen spijt van deze aankoop!

IJssel 16-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

De receiver geeft een erg mooi en gedetailleerd zuiver geluid op midden en hoog. De bas is diep en blijft zuiver. Mooie nuances zijn hoorbaar in de muziek in stereo modus. Kortom goede geluidskwaliteit en daar gaat het om.
Standaard staat het geluid goed ingesteld. Aanpassing van bas en treble alsmede afstand en volume per speaker kan eenvoudig door het systeem gekalibreerd worden of met de hand ingesteld worden.
Volume van de receiver kan via de AB van de tv bediend worden door HDMI aansluiting. Overige apparatuur via de HDMI aangesloten werkt eveneens prima samen.
Het is een 7.1 receiver maar ik heb hem aangesloten op 5 speakers en dit geeft uitstekende home cinema beleving.
Via smartphone is muziek te streamen en mirrorcasting werkt eveneens.
Aanpassingen gaan via het menu en op tv. Afstandsbediening heeft alleen de basic functies.
Waar Sony wel voor oudere type receivers een afstandsbediening app heeft om de receiver (via wifi netwerk)te bedienen ben ik die voor dit model nog niet tegengekomen.
Handleiding even via internet downloaden.

Dennis 15-01-2016
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Makkelijk bedienbare receiver. Heel fijn om alles te kunnen instellen en bedienen met je IPhone. Eenvoudige bediening.

Renze 29-12-2015
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Hoofdreden van aankoop van deze STR-DN860 is de Spotify functie en omdat de oude STR-DA2400ES het HDMI signaal van de KPN ITV ontvanger niet meer doorstuurde {andere signaal opbouw?} naar de TV.
Het is mijn derde STR van Sony en de vorige 2 hebben altijd probleemloos gefunctioneerd..... vandaar deze keuze.
Uiterlijk is het na verwijderen van de grote stickers een professioneel ogende receiver met wederom 2 fijn aanvoelende draaiknoppen.
De ontvanger is goedkoper dan mijn vorige echter ook lichter in gewicht en na het aansluiten op mijn bestaande Magnat luidsprekerset in 5.1 opstelling komt er een zeer gebruiksvriendelijke interface op de TV die je stap voor stap de juiste wifi/internet en met de bijgeleverde microfoon automatisch de geluid niveau/keuze instelling vastlegt.
De sound is verbluffend goed van de aangeleverde spotify nummers en makkelijk kiesbaar vanaf smartphone of tablet. Wat mij verder opvalt is dat het signaal naar de actieve Magnat sub heerlijk laag klinkt {bij een wat hoger volume}. Er zijn veel handige instellingen qua geluid via de TV interface voor jou persoonlijk voorkeur.
Het resultaat is dat de 50+ cd wisselaar uit de kast is verdwenen en ik de stap heb genomen naar een nieuw tijdperk van betaalde muziekstream.
Aangezien er software en update mogelijkheden zijn vanaf de Sony server ga ik er vanuit dat ik er qua toekomst wel weer even "klaar" voor ben!
Kortom een heel goed product met een prima prijs/kwaliteit verhouding... {vandaar de 10 voor geluid} Goedkoper en ook nog beter dan de oudere 2400ES Dank aan Sony!

Thomas 23-12-2015
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Sony's DN860 receiver doet waar de meeste gebruikers om vragen. Hij produceert een mooi geluid in combinatie met mijn speakers. De interface is overzichtelijk. Het is daarnaast reuze handig dat je de receiver kan starten door hem via Bluetooth te koppelen aan bijvoorbeeld je telefoon. Zo heb ik bijvoorbeeld als ik thuis kom van werk binnen enkele seconden muziek opgezet.

Toch heb ik wel wat verbeterpunten voor de receiver. Graag had ik een uitgebreidere equaliser tot mijn beschikking gehad en de mogelijkheid om beeld van één bron te combineren met het geluid van een andere bron.

henk 18-12-2015
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Het is een hele goede versterker met heel veel mogelijkheden. Jammer is dat er geen coax aansluiting meer op zit voor de radio.

Marc Beekhuizen 18-12-2015
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Stevige kabelaansluitingen voor de boxen, simpel grafisch setup-menu, goede geluidsdiepte. Deze vervangt mijn vorige Sony receiver, en de kwaliteit is er vanuit mijn ervaring alleen maar op vooruit gegaan. Als ze er Atmos-ondersteuning in hadden gestopt was hij iets toekomstvaster geweest, maar dit is voor mij geen probleem.

Barra Edinazzu 17-12-2015
Geschreven voor: Sony STR-DN860

Voor ik deze versterker aanschafte had ik eerst een onkyo 363 en een yamaha versterker uitgeprobeerd, beide hadden voor mij te weinig bas geluid en geen goede instel mogelijkheden daarvoor. De sony heeft dit wel, geluid is helder met een warme diepe bas, ik was op zoek naar een amp die zowel muziek als films goed kon weergeven. Met de bijgeleverde microfoon de calibratie van de speakers gedaan. Ook daar zijn 3 keuzes, ik heb voor engineer gekozen en ben zeer tevreden met het geluid. Voor geluids veld heb ik AFD audio format direct gekozen, dat geeft voor mij de beste sound en de sound optimizer gebruik ik alleen bij laag volume, dat werkt als een soort loudness. Leuke gimmick is de songpal app waarmee je muziek van je smartphone direct kan afspelen op de versterker. Het geluid bij blu rays is super en muziek cd's klinken ook erg goed. Er zijn diverse geluids verbeteraars aan te zetten, leuk om je mp3 muziek beter te laten klinken. Een aantal minpuntjes zijn, dat als je hdmi control hebt aanstaan en een dvd speler via scart hebt angeloten je de digitale coax uitgang niet kan toewijzen, geluid wordt dan door de tv via audio loopback afgespeeld, ook blijft er een oranje lampje branden als de versterker is uitgeschakeld, als je de hdmi control uitzet is het lamje uit en kun je ook de digitale coax uitgang van de dvd speler gebruiken, echter resulteert dit het regelmatig in en uitschakelen van deze optie, het was handig geweest als daarvoor een knop op de ab had gezeten of in de songpal app. ook een nadeel voor mij persoonlijk vond ik dat als de versterket uitstaat en bluetooth en wifi aan staan de versterker warm blijft(dus stroom verbruikt), daar was het ook handig geweest als je dat direct via de ab of songpal had kunnen instellen. De digital legato geluids verbetering optie kan niet via de songpal app aan en uit gezet worden, dat is jammer want juist bij het streamen van mp3 via je smartphone is dit juist goed te gebruiken. Verder had de ab wat uitgebreider mogen zijn, sony heeft in dit geval voor een simpel overzichtelijke ab gekozen, maar bij een versterker met veel mogelijkheden wil je dit alles toch via een directe knop op de ab kunnen doen. Ben tevreden over dit product omdat de geluids kwaliteit zeer goed is.