Denon DNP-730AE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon DNP-730AE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

Wim Schuurmans 28-03-2021

Zeldzaam slecht apparaat

Geschreven voor: Denon DNP-730AE

Als de audio apparatuur die ik in huis heb is van het merk Denon. Over alles ben ik uitermate tevreden. Echter deze Denon netwerkspeler DNP-730AE is Denon onwaardig. Het apparaat blijft “hangen” waardoor hij geheel ontregeld is. De enige manier om hen uit deze toestand te krijgen is door de stekker uit het stopcontact te trekken. Het apparaat geeft constant een draaien wieletje in het display en doet verder niets.

Ik heb het apparaat al enkele jaren in huis. Al die jaren stoor ik me er al aan. Nu dus weer, waardoor ik nu dus het besluit heb genomen (wat ik al lang van plan was) om deze review te schrijven. Dit is echt een zeer slecht apparaat.

Denon zou zich moeten schamen.

Pluspunten

Minpunten

• Alle

ErikV 18-12-2015
Geschreven voor: Denon DNP-730AE

Ik had kunnen weten dat als een product weinig kost je er ook niets van mag verwachten. Ik ben echter zo tevreden met mijn Denon processor en wil zo graag hoge resolutie files afspelen dat ik het erop heb gewaagd. Wat een ongelooflijk teleurstellend product. De muziek klinkt hard en schel met een totaal gebrek aan dynamiek. Ik heb de speler opengemaakt in trof binnen in een klein beetje, slordig gesoldeerde goedkope onderdelen. Denon is helaas geen Denon meer. Van hi end merk naar fabrikant van rommel. Teleurstellend product.

LibarationOfSound 08-06-2015
Geschreven voor: Denon DNP-730AE

Op verzoek van kieskeurig een tweede beoordeling.
Nog steeds enthousiast over de combinatie met de Synology DS214play. De Denon is een streaming client en daar is een stream server voor nodig. Van de Denon heb ik de update naar P6.1005.0 niet uitgevoerd, een update is niet altijd een verbetering. Windows en Apple updates zijn hier bevestigend. Tevreden is tevreden. Het geluid is met de ds214play (DSM 5.2.5565 update 1) met transcoding helder, transient met het instrumentale timbre.
De Denon is te koop bij een hifi zaak of internet, de synology heb ik nog niet bij een hifi zaak gezien. Het internet radio deel is goed maar is afhankelijk van de aangeboden stream kwaliteit.128 klinkt leuk en 192 klinkt goed, radio zenders met 192 zijn beperkt beschikbaar.

LibarationOfSound 18-02-2015
Geschreven voor: Denon DNP-730AE

Deze speler on-line gekocht bij Foka voor € 349,00 en de volgende dag ontvangen om 13:00.
Deze speler functioneert nu met de Synology DS-214play gekocht bij de Mediamarkt te Deventer voor € 305,00.
Een router die uPNP ondersteund is noodzakelijk.

De geluid kwaliteit van de client Denon DNP-730AE wordt mede bepaald door de server, transcoding?
Op de review bij Coolblue wordt een forum discussie vermeld.
Op 17-2-2015 is een update beschikbaar voor de DS-214play en geinstalleerd DSM 5.1-5022 Update 2.

Naast de hardware is de kwaliteit van de WAV en MP3 zeer bepalend.
Zelf ben ik van mening dat het uiterste uit mijn audio cd collectie is gehaald met specifieke samengestelde hardware en firmware/drivers en software. Een cd rip of lp opname in een hd-flac container stoppen van 192khz/24 of 32 is zinloos.
als je accepteert dat een audio cd een analoog medium is en primair analoge informatie bevat, begrijp je dat de laser een vervanger is van de naald. Los en Losless is een discussie die verloren gaat is het analoge proces van conversie van je cd en lp collectie. De beschikbaarheid op internet is gezien de kwaliteit niet interessant.

Van teleurstelling naar tevreden en sinds 17-2 enthousiast.
Transiëntie en timbre en helder gewogen spectraal geluid.
De combinatie presteert op high-end met een Denon PMA-1500R.

De eerste luister indruk was negatief en retour een optie, als server werd Windows 8 gebruikt met Mediaspeler en Nero7 of Nero2015. Bij Microsoft dxwebsetup.exe gedownload en dit gaf enige verbetering. De envelope ADSR is met windows en nero zeer slecht met hoogwaardige MP3 en WAV.

LP's zijn gedigitaliseerd met een eigen voorversterker gebasserd op het IC SN76131N en met 192Khz/24 bits gedigitaliseerd en in WAV format opgeslagen in 96Khz/16 bites met gebruik van een oudere versie van soundforge met licentie.

henkloos 23-01-2015
Geschreven voor: Denon DNP-730AE

was het geruis fm tuner zat en wou meer zenders prima apparaat aangesloten op soundbox perfect geluid