Denon AVR-X7200W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-X7200W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

arnold68 14-03-2015
Geschreven voor: Denon AVR-X7200W

Keuze was tussen de Onkyo en Denon ter vervanging van mijn Onkyo high end receiver.
Keuze viel op de Denon vanwege de kwaliteit, mogelijkheden voor de toekomst en vooral de energie die het apparaat nodig heeft.. De Onkyo wordt bloedheet en ik wil wel radio kunnen luisteren zonder dat ik een bron van warmte heb.
Qua mogelijkheden ontlopen de machines elkaar niet. Beide zijn beesten qua vermogen en mogelijkheden.

Dit is het vlaggenschip van Denon. Eenvoudig te installeren. Setup volgen en je bent klaar. Voor fijnafstemming is het met de PC eenvoudiger dan met de afstandsbediening.
Met de microfoon kan je de instelling van je luidsprekers instellen. Hij luistert naar je kamerakoestiek en de opstelling van je speakers.

Op alle mogelijke manieren kan je aansluiting krijgen met de machine. App, wifi, bluetooth, netwerk, etc.
Beeldkwaliteit is zeer goed tot 4K is alles mogelijk. Je kan het beeld afstellen als je daar behoefte aan hebt. Ik zou zeggen, investeer ook in een goed blu-ray speler, TV etc.

Heeft een gescheiden linker en rechter eindtrap. Als je verder wilt in geluidskwaliteit kom je in de categorie voor- en eindversterkers terecht.
Als je een van de beste receivers zoekt, die ook toekomst vast is ,(voor komende jaren) dan is deze zeker de prijs waard.

Nadelen:
De afstandsbediening bevat erg veel kleine knopjes. S'avonds lastig leesbaar
Fijnafstelling vraagt tijd.

moscowking 09-09-2015

Als je 2 luidsprekers gebruik, kan je de microfoon voor de afstelling niet gebruiken. Hij geeft dan aan beide luidsprekers geen gelijke instelling. Alleen te gebruiken met meer luidsprekers!