Pioneer VSX-924-S

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer VSX-924-S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Robert 25-12-2015
Geschreven voor: Pioneer VSX-924-S

Ik zocht een goede en betaalbare vervanger voor mijn Philips-reciever in de kleur zilver, dus dan kom je al snel bij Pioneer terecht. Ik heb hem nu ruim een jaar en ben er zeer over te spreken, vooral in combinatie met de BDP-LX58-s. Eigenlijk helemaal geen klachten, alleen hadden de 2 grote draaiknoppen wel iets minder 'bling-bling' gemogen (die wijken negatief af van de rest van het apparaat).

Jerome1234 17-09-2014
Geschreven voor: Pioneer VSX-924-S

Ik was specifiek op zoek naar een home theater versterker met 2 HDMI uitgangen (voor zowel TV als beamer), een goede (d.w.z. parametrische) EQ voor roomcorrection, gebruiksvriendelijke besturing op afstand en een apparaat wat mijn externe mediaspeler kon vervangen. Met alleen al het eerste criterium zit je gelijk in het (hogere) midden segment, ontdekte ik. Ik heb naar Panasonic, Denon, Yamaha, Onkyo gekeken.

Om met de besturing te beginnen: de Panasonic heeft voor zover ik weet de beste, uitgebreidste en meest fancy app die er is! Die is werkelijk prachtig (op mijn ipad). Ik hoef de versterker of de afstandbediening niet meer aan te raken. Geweldig!

Roomcorrection is een lastig te beheersen onderdeel. De volautomatische correctie functioneert op zich redelijk, maar maakt naar mijn smaak te veel gebruik van de aanwezige 9 bands equalizer. De parametrische 3 bands equalizer (voor correctie van staande golven) heb ik handmatig ingesteld. Dat verbetert de luisterkwaliteit in mijn vierkante huiskamer enorm, al zijn de instelmogelijkheden beperkter dan mijn vorige losse digitale equalizer. Uit de recensies begrijp ik dat de roomcorrectie van Denon en Onkyo (Audyssey) vergelijkbaar is. Die van Yamaha blijft daarbij ver achter.

De versterker functioneert perfect als HDMI switch. Wanneer de versterker uitstaat wordt het TV signaal (via de versterker) toch doorgegeven. Ik zocht eigenlijk naar een versterker die de externe mediaspeler volledig kan vervangen. Maar als ik goed ben voorgelicht blijkt een dergelijk apparaat nog niet te bestaan. De mediaspeler aan boord van deze Panasonic functioneert goed, beter dan de app voor mijn losse mediaspeler (WDHDTV Live), maar speelt alleen geluid af. Voor films blijft de externe media speler nodig.

Het geluid tenslotte vind ik ok. Kwestie van smaak denk ik. Ik ben geen kenner, maar persoonlijk mis ik een klein beetje het geluid van mijn vorige Yamaha. Misschien een kwestie van wennen.

Overall ben ik heel blij met deze versterker, met name om alle mogelijkheden en het gebruiksgemak.

coyote 03-01-2015

Volgens mij was het toch een Pioneer reciever en GEEN Panasonic?