Pioneer VSX-S510-K - Reviews

6.2
Uitgangsvermogen (per luidspreker)
Hdmi in

Anoniem 26-07-2015 Product paar dagen in bezit

Als vervanger voor mijn best wel goede receiver, eveneens ook een Pioneer, de VSX-1123, wild eik liever iets kleiner zodat het beter in het interieur zou passen. Maar ik was bang dat al deze kleine slimline modellen niet echt de power in huis zou hebben; maar dat is echt verkeerd gedacht! Wat een ongelooflijk zuiver en homogeen geluid uit deze (vrij nieuwe techniek) klasse D versterker! Alles klinkt helder en met voldoende overtuiging via mijn luidsprekers (Jamo A101 HCS) mijn huiskamer binnen. Je zou het absoluut niet verwachten uit deze relatief kleine receiver. Het vermogen zou 6x 110 watt moeten zijn, hoe dit gemeten is weet ik niet, maar kracht is er zat. Tevens heeft deze krachtpatser alles wat ik graag op een receiver wil zien; DLNA, Internet, Spotify Connect, Internet Radio enz. En het werkt allemaal prima en naar behoren. Na het (volautomatisch) instellen en inregelen via de acoustische micrfoon was het alleen nog even uitzoeken hoe ik het cross-over in moest gaan stellen op zowel de subwoofer als de receiver. Meteen Spotify geluisterd (320kbit) en wat DTS-HD materiaal. Allemaal met voldoende overtuigingskracht en nooit het idee dat het ergens tekort aan schiet. Zijn er minpunten? Ja zeker, ten eerste is het online display (OSD) echt van voor de oorlog. Het ziet er niet uit. Via de App is het niet mogelijk om de ingangen aan te passen, lees een andere naam in het display laten verschijnen. Iets wat wel kon met mijn vorige receiver en de oudere App. Daarnaast zit er zo verschrikkelijk veel op aan mogelijkheden dat het soms beetje te onoverzichtelijk wordt en dan weet je al snel niet meer waar je nu moet gaan zoeken als er een probleem opduikt. Hoe dan ook ik ben zeer tevreden, zeker gezien de vrij lage prijs.

Gomp 26-01-2015 Product paar dagen in bezit

Heb deze vsx-S510K gisteren gekocht,en tot mijn verbazing,is dit een geweldig apparaat,geluid is gewoon perfect,geweldig veel instel mogelijkheden,en of je speakers nou 4,6,8 of 16 ohm zijn,deze steld zich automatisch in.Heb hiervoor diversen versterkers geprobeerd,O.a denon,yamaha,enz enz,ik moet eerlijk zijn,deze pioneer komt voor mij dan,overal boven uit.Dit is echt een aanrader.

Meelman1 01-11-2014 Product paar dagen in bezit

Ik begrijp niet waarom er over dit juweeltje nog geen review is geschreven. Ik luister met B&W 685 en het is verbluffend wat dit kastje presteert. Hij doet niet onder voor een Marantz NR1504 en Denon RXV-X1000. Voor kleinbehuisden of muziekliefhebbers met lastige kasten is dit echt een audiofiele uitkomst. Deze Pioneer bewijst absoluut dat je geen 'grote bak' hoeft te hebben voor supergeluid. Mijn genres zijn jazz, klassiek, en vele andere (over metal, hardrock etc. kan ik geen oordeel vellen).