Sony STR-DH130 - Reviews

Kleuren
zwart

Louk 15-11-2016 Product paar dagen in bezit

Vertrouwd merk

Onze vorige tuner/versterker gaf, na meer dan 35 jaar trouwe dienst, de geest. Ons vertrouwen in het merk "Sony" is dusdanig dat we, zonder aarzelen, opnieuw voor dit merk hebben gekozen. Het product is pas een dag in gebruik maar we hebben niet langer ervaring nodig om het, op alle onderdelen, als "uitstekend" te beoordelen.
Hiermee is o.i. voldoende aangegeven hoe we "Sony" waarderen. Bla bla toevoegen zou alleen maar negatieve invloed hebben.

dimae 23-02-2015 Product paar weken in bezit

Deze versterker gekocht ter vervanging van mijn sony str-de598. Bij sony gebleven dus: voldoende tevreden over de betrouwbaarheid en geluidskwaliteit over de afgelopen 10 jaar, en deze keer bewust niet gekozen voor één of andere dolby variant, maar puur voor de oeroude klassieke stereo-versterker zonder ingewikkelde toestanden of configuratie-mogelijkheden, die je meestal toch niet gebruikt.

De versterker oogt mooi en degelijk, en mijn keuze deze keer voor de zwarte uitvoering ipv de zilvervariant zorgt net voor dat beetje meer cachet.

De versterker zelf heeft opvallend weinig aansluitmogelijkheden (geen hdmi - geen optische aansluiting, etc...) en ontbreekt ook elke vorm van netwerkconnectiviteit of streaming-mogelijkheid (dlna, bluetooth, ethernet, wifi, ...), maar dat weet je al bij aankoop. Echter, het gebrek aan high-tech-snufjes komt dan wel ten goede aan degelijke geluidskwaliteit en lage aanschafprijs.

Zonder moeite sturen ze mijn zwaardere luidsprekers aan (zowel 2 X B&W CDM9NT) alsook mijn KEF Q7, en ik merk inderdaad meer frisheid/helderheid tgo mijn ouder model.

Het grootste ongemak echter blijft de aansluiting zelf van (in mijn geval) de 4 stuks 2,5 mm² kabels die ik gebruik: de aansluitingen zijn duidelijk maar berekend op 1,5 mm², liggen dicht tegen elkaar en het is dus wel even prutsen om alle onderlinge kabelcontact te vermijden.

De ingebouwde tuner doet zijn werk, beschikt over 2 x 30 voorkeuzezenders, maar het vastleggen in memory hiervan is minder intuïtief dan bij mijn vorig toestel.

Het toestel zelf laat zich gemakkelijk bedienen (soms heb ik het gevoel dat ik een "senioren-versterker" heb aangekocht), de afstandsbediening reageert gevat, en kan ook gebruikt worden bij ander sony-toestellen (tv, ...).

Kortom, een eenvoudig onderschatte basisversterker, die qua geluidskwaliteit gerust naast andere (veel)duurdere merken mag staan, maar aangezien geluidskwaliteit afhankelijk blijft van de kwaliteit van je luidsprekers zelf, dien je in laatstgenoemde steeds voldoende te investeren.

Azings 15-12-2012 Product paar weken in bezit

7,4
Vandaag een RMA aangemaakt. Als de (Overigens verder prima) receiver een paar dagen niet aan heeft gestaan, is deze met zowel de afstandbediening of de power-knop niet meer aan te zetten. Enige oplossing is dan de stekker eruit. En dan kan hij weer opnieuw aangezet worden met als gevolg dat alle zenders opnieuw geprogrammeerd moeten worden. Na 4 keer deze actie te hebben gedaan, stuur ik hem terug in de hoop snel een nieuwe te krijgen voor de aankomende feestdagen. Van alles geprobeerd, apparaat gereset, andere stopcontacten enz. Jammer van dit mooie product en mijn vertrouwen in Sony! Mijn oude SONY versterker heb ik na 20 jaar (goed functionerend) een 2e leven gegund bij iemand anders.