999 Games Machiavelli - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de 999 Games Machiavelli op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

mirrie 24-01-2009
Geschreven voor: 999 Games Machiavelli

Machiavelli is een leuk, boeiend en steeds wisselend spel door de steeds wisselende rollen en goudstukken. De uitbreidingsset is aan te bevelen. Dit spel is al te spelen vanaf 2 personen; echter echt leuk wordt het pas vanaf 4 personen; tactiek komt dan meer om de hoek kijken en spel is dan uitdagender.

Spellenliefhebber 14-01-2009
Geschreven voor: 999 Games Machiavelli

Machiavelli is echt een subliem spel dat uitblinkt in eenvoud (een aantal kaarten en goudstukken) en in psychologie (wat denk jij dat ik denk...).

Heerlijk om elke keer weer in andere rollen te kunnen kruipen om jezelf te helpen en anderen dwars te zitten.

Ik kan het spel iedereen aanraden het is al eens spel van het jaar geweest. Voor de echte liefhebber is er ook nog een uitbreiding te koop (de donkere landen) die ook de moeite waard is.

Ronaldflint 04-01-2009

Een geweldig spel.
Het is in eerste instantie moeilijk uit te leggen.
Maar aangezien dat de basis van het spel zich dusdanig vaak herhaalt is het snel te begrijpen.
Hoe vaker je het spel speelt hoe meer je inziet dat het heel goed in elkaar steekt.
Het blijft leuk om te beredeneren wat anderen denken, lukt dat dan maak je een goed kans om te winnen.

Ook een leuk is dat aan het begin van het spel bepaalde karakters meer waarde hebben, mar naarmate het spel verder is andere karakters meer waarde krijgen

Tactiek speelt een grote rol.

Wij spelen het met 2 tot 6 spelers.