Epson EH-TW5300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EH-TW5300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Igor Schut 19-03-2016

Bioscoop in huis

Geschreven voor: Epson EH-TW5300

De beamer van Epson is echt een fijn apparaat. Hij is makkelijk in te stellen en dus ook makkelijk in gebruik. De films en series die ik er tot nu toe op gekeken heb waren allemaal erg scherp, zelfs bij daglicht. De beamer maakt ook helemaal geen geluid, wat bij sommige beamers erg hinderlijk kan zijn is dat gezoem en dat doet deze gelukkig niet. Voor echt film en serie liefhebbers is het echt een heel fijn apparaat!
Wat wel jammer is, is het geluid wat uit de beamer komt. Om echt dat bioscoop gevoel te krijgen moet je de beamer aansluiten op een geluidssysteem.

jwdb1975 12-02-2016
Geschreven voor: Epson EH-TW5300

Ik ben enorm onder de indruk van de kwaliteit van deze beamer! Met uitzondering van het geluid, wat bij een beamer altijd een nadeel zal blijven, is het Beeldt overtuigend scherp en contrastrijk, genuanceerd in de kleuren, al direct bij het uitpakken uit de doos. Ik heb de dynamische stand uitgezet want dat vind ik zeker voor de avond veel te licht en ben gelijk overgestapt op de cinema instelling, ook omdat deze progressieve frame reeds laat zien, wat betekent dat je 25 vaste beelden per seconde ziet in plaats van 50 beelden. Een kijk ervaring die heel dichtbij bioscoop terecht komt, ook op een grotere afstand. Ik heb het getest in de woonkamer en een afstand van 10 m levert niet alleen een enorm beeld op van 6 m breed maar ook nog een beeld dat op het doek overtuigend helder blijft. Er moet bij gezegd worden dat opeen afstand vanaf 5 m een doek wel altijd nodig blijkt omdat de reflectieve deeltjes op een afstand hun werk doen, maar van dichtbij, alles onder de 3 m, kan je prima zonder licht verlies of contrast verlies op een witte muur projecteren. De scherpte en helderheid blijft dan overtuigend, zeker in de dynamische stand. Het aansluiten met de Mac was een eitje, direct pluk een play. En mijn MacBook pro retina ging direct over in full HD spiegel stand, waardoor ik op de computer een enorm groot werkveld overhoudt om mee te werken, dus op deze manier is deze projector ook perfect voor presentaties niet alleen vanwege de heldere stand ook overdag, maar ook omdat je zoveel werk ruimte overhoudt op je computer. Normaal gesproken loop je dan te klooien met kleine windows die je heen en weer moet slepen maar nu heb je gewoon een full HD werkblad met alle windows van dien, die haarscherp wordt geprojecteerd en voor mensen prima te lezen is van een afstand. Ook de scherpstelling en de horizontale of verticale afstelling van de verhoudingen, keystone noemen ze dat, is niet alleen via het menu heel makkelijk in te stellen maar ook met fysieke knoppen op de machine te variëren. Heel fijn, zeker voor mensen die last hebben voor het navigeren binnen digitale menu's. Daarmee is het apparaat ook echt handig voor gewone mensen die niet zoveel hebben met techniek. Het tactiele, het vermogen om op knopjes te drukken en aan te raken is heel makkelijk, en veel fijner dan een digitaal menu voor veel mensen. Ook de scherpte afstelling direct overtuigend makkelijk te doen met de hand. Met twee HDMI inputs kan je makkelijk schakelen en meerdere video bronnen aansluiten. De VGA aansluiting heb ik niet geprobeerd, omdat ik met de techniek inmiddels te ver vooruit loop maar voor iedereen die met VGA werkt, is er tenminste een aansluiting. Jammer genoeg heb ik geen 3D film kunnen testen, die moet ik nog downloaden of ergens vinden om te kunnen zeggen of dat effect ook werkt. Dus samengevat, een erg cool apparaat, ik ben overtuigd.

ivarpost 09-02-2016

De EH-TW5300 van Epson.

Films keek ik altijd met veel plezier op mijn 42 inch smart tv, hier was ik altijd wel blij mee. Tot ik de Epson in gebruik nam. Film kijk wordt nooit meer hetzelfde. De Epson EH-TW5300 komt helemaal tot zijn recht tijdens het film kijken. Met de gordijnen dicht zodat het mooi donker was, was het beeld echt subliem. Lichten uit in de woonkamer, geluid een tandje harder en Play. Opdat moment zat ik in de bioscoop maar dan met beenruimte en in me eigen woonkamer.
Het begon natuurlijk met het aansluiten. Het is gewoon Plug en Play. Voor de instellingen hoefde ik ook niet veel te doen. Heb even de zoom optie en het scherpstellen gebruikt, dit kan je met 2 schuifknoppen doen. Gewoon naar links of rechts schuiven je ziet snel of je de goede kant op gaat. Wat de Epson EH-TW5300 kan is, Als de beamer schuin staat en schuin projecteert, dit corrigeren zodat het beeld keuring recht staat. Dat maakt de beamer zo veel makkelijker in gebruik. Zo hoef je er geen rekening mee te houden dat de beamer recht op een muur moet projecteren. Om hoog en omlaag doet die zelf automatisch corrigeren.

De Epson kan zelf geluid afspelen. Heb hier geen hoge verwachtingen van. Het werkt en kan hard genoeg. Zodat het geluid goed hoorbaar is. Het kan alleen niet op boxen tegen een surround set.

Met een gigantisch scherm een goede geluidsinstallatie en dan racen maar. Heerlijk ben mooi voor het scher gaan zitten zodat ik alleen het beeld zag en ik zag in die raceauto. Het beeld wat de Epson op het scherm projecteert is helder scherp (zelfs bij dag licht). Het race gaat met hoge snelheden hier had de Epson totaal geen problemen mee de omgeving vliegt voorbij en dat zonder enkele vertraging. Met de 3D functie aan wordt het helemaal een geweldige ervaring. Het was wel puzzelen om de bril en het beeld goed te krijgen. Dit kan heel goed aan mij liggen, een gebruiksaanwijzing lezen is niet helemaal mijn ding.

Naar een minpuntje ben ik ook op zoek gegaan, deze heb ik ook nog kunnen vinden. De lamp in de beamer moet gekoeld worden en die ventilator maakt geluid. Ontploft de boel, of zit je midden in een vuurgevecht dan hoor je hem niet (als je een beetje geluid erbij hebt) zitten mensen in een gesprek of geniet je van de omgeving dan hoor je hem wel.

In het kort ik geniet ervan!! mijn vrienden en collega’s zijn jaloers :-P