Epson EB-U04

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EB-U04 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

HS 27-05-2016

Goede beamer voor op kantoor EN voor thuis.

Geschreven voor: Epson EB-U04

Voor mij moet een beamer aan de volgende voorwaarden voldoen: scherp beeld (zowel 's avonds als overdag), heldere kleurweergave en een lange levensduur van de lamp. Ik kan niet anders zeggen dan dat de Epson voor mij de juiste keuze is.

De beeldkwaliteit is echt heel goed. In direct zonlicht is het natuurlijk wel wat minder, het wordt wat lichter/ flets. Dit is vergelijkbaar bij tv's.

Wanneer de beamer iets haaks op de muur staat kun je hem eenvoudig stellen, zodat het beeld op de muur/ op het scherm mooi recht is. Je hoeft dus niet met de beamer zelf heen en weer te schuiven.

De levensduur van de lamp is volgens Epson tot 10.000 uur. Als je elke dag een film kijkt kun je dat 15 jaar lang doen. Dat neem ik dan maar even voor waar aan. Hopelijk kan ik over 15 jaar deze review updaten met goed nieuws :).

In het weekend heb ik de beamer meegenomen naar huis en aangesloten op de Playstation. Wat een beleving is dat zeg. Lekker gamen op een grote witte muur.

Klein minpuntje van de beamer vind ik het geluid van de koeling. Als je het geluid wat hoger zet heb je er geen 'last' meer van.

Samenvattend is dit een hele fijne beamer waar ik nog lang plezier van ga hebben.

Bastiaan 17-03-2016

Goede beamer!

Geschreven voor: Epson EB-U04

Toen ik de beamer in huis kreeg heb ik hem meteen aangesloten. Het 80 inch scherm wat ik erbij genomen heb was erg makkelijk aan te sluiten. In het begin gebruikte ik een hdmi kabel van mijn KPN kastje naar de beamer die eigenlijk te kort was. Daardoor kreeg ik het beeld niet veel groter dan de tv die ik eerder gebruikte. Dus als je deze beamer koopt, dat je hdmi kabel ook lang genoeg is, ik gebruikt nu een kabel van 7,5 meter van de Action.
Het beeld is erg scherp te noemen en ook overdag prima te zien. Al moet je wel direct zonlicht vermijden, maar dat is met de meeste tv's ook zo.
Tijdens regulier tv kijken is het geluid van de koeling in het begin storend. Maar bij films of voetbal als het volume iets hoger staat merk je dat niet. De speaker die in de beamer zit heb ik eerlijk gezegd nog niet gebruikt, al mijn geluid gaat via een soundbase.
De beamer is makkelijk mee te nemen, daardoor neem ik hem aankomend weekend lekker mee naar vrienden om voetbal te kijken. En aankomende week naar een vergadering/presentatie. Ik vermoed dat dat ook geen enkel probleem gaat opleveren.

dtccindy 13-03-2016

Boven verwachting goed

Geschreven voor: Epson EB-U04

Niet verwacht dat een beamer zo'n super helder en scherpe beeldkwaliteit zou geven.
Na het uitpakken was hij snel en makkelijk klaar voor gebruik.
Door het compacte formaat is hij overal makkelijk neer te zetten, en dankzij een ingebouwd pootje kun je hem makkelijk in hoogte verstellen zodat je er niet iets onder hoeft te leggen als hij net ietsjes hoger moet staan.
De beamer is eigenlijk overal voor te gebruiken, denk hierbij bv aan , films of Netflix streamen vanaf je telefoon, tablet, of laptop, presentaties geven, je vakantie foto's laten zien, of om je game console op aan te sluiten.
Door de bijgeleverde tas is hij makkelijk overal mee naar toe te nemen.
Ik heb niks aan te merken op het beeldkwaliteit , deze is echt boven verwachting uitstekend !
Ik was zelf gewend om te kijken op een TV scherm van 1.07 Meter, en was verbaasd om te zien hoe strak het beeld van de beamer is op een scherm van 2.12 Meter !
Super helder, strak, en wordt niet beïnvloed door zon licht of verlichting door lampen.
Wat ook een groot pluspunt is is het geluid wat uit de beamer komt.
Je kan het natuurlijk niet vergelijken met een dolby surround set, maar ik kan er niet over klagen, het geluid is zuiver en hij kan ook op hoog volume worden gezet.
De beamer maakt wel een klein beetje een zoemend geluid als hij staat, maar dit is absoluut niet storend .

Het beeld kun je helemaal instellen met de afstandsbediening .
Zo kun je in en uitzoomen, het formaat van je beeld veranderen , of wat ik zelf ook ideaal vind is de splijt screen functie.
Het beeld wordt dan opgesplitst in 2 schermen, waardoor je dus 2 dingen tegelijk kan kijken.
Ook presentaties zijn makkelijk te doen met de afstandsbediening, je kan de knopjes als muis of aanwijzer gebruiken.

Ik heb hem zelf pas een weekje in huis, maar ik weet zeker dat ik nog heel veel mogelijkheden ga zien wat ik er allemaal mee kan doen.

robbert911 13-03-2016

Leuke beamer met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Epson EB-U04

Ik heb deze Epson EB-U04 beamer nu een week in huis en heb al aardig wat uren gekeken. Ik gebruik de beamer met een handmatig oprolbaar Epson scherm. Tot voor kort keek ik films en series op een 50" Sony LCD tv en in het verleden heb ik een 720P beamer gehad van een ander merk. Het blijft toch wel indrukwekkend om te kunnen kijken op een beeld van al gauw 100+ inch.

De aanpasmogelijkheden van het beeld zijn uitmuntend. Verticale en horizontale keystone zorgen ervoor dat je het beeld in vrijwel elke hoek en schuine muur wel recht kan krijgen. Dit gaat wel iets ten koste van je beeld uiteraard. Ook kan het formaat redelijk goed aanpast worden door middel van een draairing op de lens. Gezien je de beamer ook nog eens draadloos zou kunnen verbinden met een pc/mac doormiddel van een optionele wifi dongle zijn de mogelijkheden erg groot voor dit type.

De speaker in de beamer heeft een redelijk mooi geluid voor zo’n compact speakertje. Alleen op hogere volumes gaat de behuizing wat meetrillen. Voor echt goed geluid kan je dus beter een home cinema set gebruiken.

De lamp gaat in normale modus 5000 uur en in de eco modus 10.000 uur mee. Dit is erg lang vergeleken met andere beamers en gezien de lamp maar ongeveer 90 euro kost kan de beamer prima dagelijks gebruikt worden zelfs voor het tv kijken. In de normale modus levert de lamp 3000 lumen wat aardig hoog is en in de eco modus zelfs ook nog 2100 lumen wat meer is dan menig andere projector.

Het contrast zou wel wat beter kunnen en haalt het niet bij een goede LCD tv tegenwoordig. Dit is deels ook aan de techniek van een beamer te wijten, je werkt toch met een grote lamp. Een ND filter van een camera kan helpen om het beeld wat donkerder te maken als je ’s avonds kijkt.

Een ander minpunt is de luidruchtigheid van de fan op de normale stand. Hij is dan echt goed hoorbaar in stille passages. In de eco stand is de beamer wel prettig stil en hoor je hem vrijwel niet.

KaTo78 09-02-2016
Geschreven voor: Epson EB-U04

Omdat we groter zijn gaan wonen leek het ons leuk om een kamer in te richten als 'bioscoop'. Ik zat te twijfelen tussen twee beamers maar ben voor de EBU04 gegaan omdat deze overdag ook erg goed schijnt te presteren. Dit klopt als een bus! Ik neem de beamer nu standaard mee als ik een presentatie moet geven voor mijn werk. Super makkelijk te vervoeren en installeren en geen last van fletse beelden bij daglicht door de mooie zwarttinten. Geluid wat uit de beamer komt is trouwens ook niet verkeerd. Thuis is de beamer vooral in gebruik voor films en games. De beelden zijn echt heel scherp, in tegenstelling tot wat ik had verwacht, en het bioscoop gevoel is nu ook echt ons huis binnengedrongen!

Rieneke 02-02-2016
Geschreven voor: Epson EB-U04

Wij zijn gewend om naar het beeld van een 3D televisiescherm met een hoge beeldkwaliteit te kijken, dus wij waren enorm verrast over de kwaliteit van de Epson beamer en het Epson scherm. Ook de kwaliteit van het geluid deed ons verbazen. Zowel op de dag als in de avond, onder het genot van een glas wijn hebben wij genoten van diverse films. Wij waanden ons in de bioscoop. Tijdens een training een powerponit gepresenteerd met de beamer, kreeg van diverse cursisten te horen dat zij het beeld vanuit de verschillende gezichtslocaties goed konden zien.

Vinniejgreen 31-01-2016
Geschreven voor: Epson EB-U04

Ik heb de Epson EB-U04 nu ongeveer anderhalve week. Tot nu toe bevalt hij erg goed.

Ik heb hem op verschillende manieren gebruikt. Onder andere behoorlijk klein. Op ongeveer 40". Wanneer ik les gaf kwam dit erg van pas. Ik geef één op één drumles. En ik kon de partituren dus erg duidelijk laten zien. Mede omdat de beamer onwijs duidelijk is met felle TL balken aan of simpelweg met fel daglicht.

Daarnaast heb ik hem op het bijgeleverde scherm getest. Dit scherm is rond de 60". Dus al wat groter. Het scherm is duidelijk van goede kwaliteit. En iedereen kan hem in minder dan 5 minuten makkelijk opzetten. Op dit scherm heb ik een aantal 1080p films gekeken. Erg fijn was dit. Geen last van pijnlijke ogen of iets dergelijks.

Als laatste heb ik de beamer schuin richting de muur gericht. Ik kon heel makkelijk het beeld aanpassen zodat het leek dat de beamer recht voor de muur stond. Werkte erg fijn.

Prachtig HD beeld. De ultieme bioscoop ervaring!