Sanyo PLV-Z700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sanyo PLV-Z700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Budje2 18-01-2010
Geschreven voor: Sanyo PLV-Z700

Maart 2009 deze beamer gekocht. In eerste instantie erg tevreden over deze beamer. Super beeld met name de HD uitzendingen en de films op blue ray. Hier kan geen enkele bioscoop aan tippen.
9 maanden en 600 kijkuren verder ging plots de lamp uit.
Op eco stand zou deze ca 3000 uur meegaan.
Op advies van sanyo dit apparaat opgestuurd naar een service punt omdat men wellicht aan een ander probleem dacht dan de lamp.
1 week later de uitkomst.
Lamp is stuk en valt niet binnen de garantie.
Totale kosten 430 euro.
Apparaat zelf kostte 1050 9 maanden geleden.
Ik vind dit ongehoord, de beamer hangt bij mij aan de muur op ca 2 meter hoogte. Hier komt niemand aan, hij wordt niet vervoerd en wordt altijd netjes uitgeschakelt zoals dit staat aangegeven.
Ik vind dat sanyo hier iets aan moet doen. Nogmaals het is een super beamer maar op nog geen 20% van zijn maximale levenduur het begeven, ziet eerder uit naar een construtiefout dan naar normale slijtage. Op die manier wordt dit wel een hele dure hobby. Heeft iemand van jullie hier dezelfde problemen mee gehad? Laat het me dan weten, alle hulp is welkom.

Bud

billyc 26-08-2009
Geschreven voor: Sanyo PLV-Z700

Ik heb ook een sanyo plv z700 aangeschaft en ben er zeer tevreden mee. Ik ben na een Benq PE5120 overgestapt op HD.
De Sanyo is een zeer betaalbare HD beamer met uitstekend beeld. Duidelijk menu met enkele voorkeuzes in weergave. Direkt out of the box goed beeld, maar enige aanpassing nodig voor helderheid en contrast. De kleuren ietje bijstellen en je hebt een geweldig haarscherp beeld. Een ISF calibratie zou het plaatje kompleet kunnen maken, maar daar heb ik nu nog geen behoefte aan. Weergave van DVD is uitstekend te noemen en verassend scherp.Maar Blu-ray weergave is echt, echt genieten, geloof me!

Ik projecteer op een scherm van 230 cm. breed met een kijkafstand van iets minder dan 3 m. Op ongeveer 1 m. vanaf het scherm kan je pas in de lichte beeldvlakken de pixels enigsinds waarnemen.

De automatische lensafsluiter is een tof detail van de beamer. De lens-shift is ook zeer handig. geen geklungel meer om het beeld op het scherm te krijgen, gewoon ophangen en aan de stelwieltjes en zoom draaien.

Een aanrader!

Tommm 29-03-2009
Geschreven voor: Sanyo PLV-Z700

3 dagen in bezit. prachttoestel.

- qua geluidsproductie van ventilator valt het goed mee. niet volledig stil uiteraard, maar niet storend.

- beeldkwaliteit is super. blu-ray spelen is een droom. heel scherp, perfect. Ook dvd is zeer goed.

- beamer is bij mij overdag moeilijk te gebruiken, wegens te veel licht dat binnenschijnt. Dat lijkt me dan momenteel ook de enige zwakte van dit toestel te zijn. Maar vermits ik vooral 's avonds kijk, geen probleem

- gebruiksgemak: intuitieve menu's, makkelijk te gebruiken, zelfs zonder handleiding door te nemen.

Ben zeer tevreden met mijn aankoop.

TeHa 07-01-2009
Geschreven voor: Sanyo PLV-Z700

Via Kieskeurig heb ik me verdiept in het fenomeen beamer, omdat ik daar geen enkele ervaring mee had.
Zo kwam ik uiteindelijk op deze Sanyo PLV-Z700 uit.
Breedbeeldweergave, full HDTV, HDMI-aansluitingen, geluidsarm, zowel horizontale als verticale lensshift, automatische lenskap en zo nog wat.
En dat alles voor een in dat segment uiterst lage prijs!

Hij staat op de kast en vier meter verderop hangt een eenvoudig rolgordijntje van 2.00 x 1.95 m. van een bekend Zweeds warenhuis. Stekker in het stopcontact, HDMI-kabel naar mijn Samsung HD-settopbox ...... en je weet echt niet wat je ziet!!!
Naast 5 standaardinstellingen kun je naar hartelust experimenteren en je eigen voorkeuren opslaan in ook weer 5 gebruikersimages.
Het geluid van de koeler is al erg laag en in de ecomode vrijwel niet te horen.
Vervolgens ook aangesloten op mijn Homecinemaset met DVD Earth in HD-kwaliteit erin, je valt helemaal stil, zo overweldigend mooi.
Ook mijn laptop heb ik via de HDMI-poort aangesloten (kan ook via VGA-aansluiting), waardoor het gebruik van de beamer weer een extra dimensie er bij heeft.
Overigens komt hij het best tot zijn recht in een (licht) verduisterde kamer.
Minpunten moet ik u helaas schuldig blijven, die heb ik tot nu toe niet kunnen ontdekken.

In de komende tijd ga ik nog veel ontdekken, maar deze eerste indrukken wilde ik u niet onthouden!