De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SP-LSP9TFA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jumper40 27-01-2022

EEN ECHTE THUIS BIOSCOOP

Geschreven voor: Samsung SP-LSP9TFA

Toen ik het pakket thuis gestuurd kreeg wist ik niet echt wat ik er van kon verwachten.
Ik hoopte op een beamer met goed beeld en veel gebruikers gemak.

Toen ik de beamer uit doos had gehaald viel me gelijk op dat het een strak design had en stevig en compact aan voelde,
De installatie ging snel en bij het installeren kon je gelijk kiezen welke streaming diensten je wou installeren. (alle meest voorkomende diensten kun je gebruiken)
Als je externe apparaten wil aan sluiten via HDMI herkend de beamer ze gelijk zelfs scherm casten werkt uitstekend!

Het scherm kun je op twee manieren gebruiken op een gladde muur of op een beamer scherm.
ik heb hem eerst getest op een gladde muur, en toen zag het beeld er al haar scherp uit. daarna op een beamer scherm toen werd het nog scherper en kleurrijker

Film kijken thuis word echt een beleving vooral als je hem op de film modes zet dan worden de kleuren nog beter.
Gamen op een 4k beamer is ook mooi om te doen de kleuren en de details zijn geweldig!
De ingebouwde soundbar geeft een vol en ruimtelijk geluid. maar als je een film wilt kijken zoals in de bioscoop moet je toch echt een extern geluidsysteem aan sluiten

Voor kinderen is de beamer ook veilig, de lens dimt zich zelf als ze te dicht in de buurt komen van de lens.

de beamer is zeker een aanrader als je een groot scherm wilt met 4k resolutie en een ingebouwde soundbar met goed geluid, en veel gebruikers gemak!

Pluspunten

• groot scherm
  • makkelijk in gebruik
  • ingebouwde soundbar

Ewout 27-01-2022

Beste beamer op de markt

Geschreven voor: Samsung SP-LSP9TFA

Op zoek naar een thuisbioscoop zonder veel installatie gedoe? Dan is dit de projector die je nodig hebt! Je hebt een 4K haarscherp beeld met een goede geluidsinstallatie in 1 apparaat zitten. Hij is zeer gemakkelijk zelf te installeren, al is hij bij mij geïnstalleerd met installatieservice. Heldere uitleg gekregen en ze zijn netjes te werk gegaan.

Vormgeving
De projector heeft mooie rondingen en is volledig wit met een grijze voorkant. Hierin zitten 22 openingen voor een kamer vullend geluid. Bovenop zit een uitsparing waar de triple lasers vandaan projecteren voor 4K kwaliteit. Aan de achterzijde zitten meerdere aansluitingen voor genoeg apparaten als computers, gameconsoles en extra speakers. De projector zelf is vrij fors van formaat en moet een stukje van de muur staan. Hou er dus rekening mee dat het vaak niet op je normale TV-meubel past.

Beeldkwaliteit
Tsja, gewoon haarscherp. De 2800 lumen is precies goed voor een kamer waar een gewone lamp aan staat en daglicht binnen komt, maar ook niet te licht als je in een volledige donkere kamer zit. Laat staan dat je 130 inch aan 4K kwaliteit kan projecteren. Hier kan geen televisie aan tippen. Met de HDR-ondersteuning krijg je fantastische kleurresultaten op je scherm. Ik heb de projector op zowel mijn muur als op een speciaal short-throw scherm gebruikt en op beide is het beeldkwaliteit prachtig. Het is wel belangrijk dat je muur goed strak gestukt is, anders moet je toch een scherm aanschaffen.

Geluidskwaliteit
Ik denk het beste geluid wat je in een projector kan krijgen. Vaak zit er in een beamer een goedkoop speakertje, maar hier hebben ze bij deze projector niet op bezuinigd. Je hebt geen extra soundbar nodig voor mooie kwaliteit, dit komt gewoon uit je projector. Ideaal.

Functies
Bijna te veel om op te noemen. Standaard zitten er apps als netflix, amazon prime, apple tv, pathe thuis, internetbrowers, etc. op. Als het er niet op zit, kan je het gemakkelijk downloaden, zoals videoland. Ook kan je je scherm van je telefoon of laptop erop spiegelen en zit er Apple Airplay in. Kortom, volledige smart projector!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Gaming mogelijkheden
  • Functies

Minpunten

• Benodigde ruimte