Nextbase Click 9 Lite Duo Deluxe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nextbase Click 9 Lite Duo Deluxe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Creator 28-07-2016

Leuk maar....

Leuke set, goed montage prima beeld en infrarood headphones makne het af.

Minpunten:

Als je de beugels laat zitten het hele jaar gaan de kinderen er mee spelen voeten er tegenaan etc. IK hoop dat ze het deze vakantie nog doen.

Grootste ergenis:

Speciaal gekocht voor de usb functie zodat ik geen oneindig veel dvds mee hoef te nemen.

Echter kost het veel moeite een goed programma te vinden die de dvd's omzet in avi en dan de grootste ergenis, diverse avi's spelen wel af en op de pc goed, op dit apparaat stopt heel vaak de fiml 10 minuten voor het einde. En ik ik heb alle mogelijke tools en instellen getest....

Voor mij niet weer...

Willemh2 12-08-2014

Dit product na aanschaf heel snel weer teruggebracht naar de winkel.

Waarom aangeschaft?
* goede bevestiging (geen klittebandjes)
* twee aparte dvd spelers
* Duurste in deze categorie, dus zal wel goed zijn...

Waarom teruggebracht:
* storend slecht beeld
* divx afspelen: meeste doen het niet
* foto's bekijken: zeer traag.
* menu: ziet er pre-historisch uit.

Over het beeld:
Beeldscherm is interlaced. Dat heb ik sinds de 386 computer die we in 1992 aanschaften niet meer gezien. In de winkel kijk je daar overheen. Interlaced houdt in dat de even en oneven beeldlijnen afwisselend worden opgebouwd. Dat lijdt tot hinderlijke trillingen in dunne horizontale lijnen. m.n. bij bepaald lettertype ondertiteling doet het pijn aan de ogen. Verder, ook heel erg jaren 90, lijkt het beeld opgebouwd uit 256 kleuren (ipv true color, 16,7 miljoen kleuren). Dat lijdt ertoe dat vloeiende kleurovergangen worden omgezet in enkele schakeringen waardoor het beeld er heel blokkering en onnatuurlijk gaat uitzien. Alle positieve reviews snap ik niet, de meeste mensen zijn blijkbaar niet zo kritisch. Ik vond 1 engelse website met een review waar het beeld "unappealing", zeg maar onaantrekkelijk, wordt genoemd, daar kan ik mij helemaal in vinden.

Over divx afspelen:
4 divx-en op een usb stick gezet. 3 doen het niet goed. 1 wordt goed afgespeeld. Bij 1 ontbreekt het geluid. 1 loopt elke keer vast en hapert. 1 wordt door het apparaat uberhaupt niet herkend. Op een vergelijkbaar apparaat van andere fabrikant (zie onder) doet alles het zonder probleem.

Over fotos bekijken:
fotos op een usb stickje (gewoon wat simpele plaatjes van een 10 mp huis tuin en kueken camera), worden lijntje voor lijntje geladen. Het hele proces duurt wel een halve minuut voor 1 foto van een paar mb. Pre-historisch, anders kan ik het niet noemen. Dit werkt echt op de lachspieren, niet van deze tijd... Dat geldt ook voor hoe het menu eruit ziet.

Is er dan nog iets positiefs te melden? Nou ja, als je niet heel kritisch bent stoor je je misschien niet aan het slechte beeld. En als je geen divx-en wil afspelen maar alleen dvd's heb je daar ook geen probleem. Dan heb je wel spelers met een goede bevestiging, en een net tasje erbij. Het geluid is ook best aardig.

De reden dat ik dit apparaat in eerste instantie heb gekocht was mn de goede bevestiging. Ik had geen zin in klittebandjes. Nu heb ik wel een andere gevonden (lenco 937) met ook een goede bevestiging. Over dat apparaat ben ik wel tevreden, daar zal ik ook nog een review over schrijven.

Rooise 24-04-2014

We hebben sinds anderhalf jaar deze set met veel plezier in gebruik.
Grote schermen en in combinatie met hoofdtelefoons een ideale set voor een onbezorgde rit.
Snelle montage, omdat steunen en bekabeling gewoon kunnen blijven zitten in auto.
Stekkerverbindingen af en toe wat haperingen. Na inspuiten met contactspray probleem verholpen.
Zeer tevreden over set.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat!

jan verschuur 15-07-2012

gehaald bij de mediamarkt was het goedkoopst met deze set,let op niet elke mediamarkt verkoopt deze.
top set makkelijk te monteren en te verwijderen,duo spelers dus ieder zijn eigen film of samen zelfde film kijken. werkt prima met usb stick van 16 gig,nadeel voor kleine kinderen zal je zelf de film moeten starten want dat gaat niet lukken met de afstands bediening of de knoppen bovenop.
beeld super ondertiteling goed te lezen door het grotere scherm.
kortom perfekte set die waar geeft voor zijn geld en kwalitatief goed is(crash test europa doorstaan).

JKO76 08-07-2012

Hiervoor hadden we een speler van Telefunken 7048 Twin (zelfde als de Salora en Denver). Deze was iets minder kieskeurig in de formaten videos die we afspeelden, maar de kwaliteit was stukken minder dan deze Nextbase.
Het apparaat ziet er prachtig gestyled uit, glijdt makkelijk op de basis die of aan de kopsteun met klittenband zit of (bij de duurdere) aan de stangen vastgemaakt zit van de kopsteun. Er zijn dus geen kabels aan het apparaat zelf, zeker als je er ook draadloze hoofdtelefoons bij aanschaft (aanbevolen!).
De speler start snel op en leest redelijk snel een USB stick. In de handleiding staat dat harde schijven (HHD)niet worden ondersteund, maar als de HDD niet teveel voeding vraagt en indien de indeling van de schijf bepaalde regels volgt (aantal mappen en aantal en grootte bestanden), worden HDD's dus wel ingelezen.
Zoals gezegd, is de Nextbase kieskeurig in het lezen van met name AVI-bestanden. DVD's worden echter wel snel ingelezen en zijn via een dubbel luik afgescheiden van de beeldhelft vd speler. Daardoor heeft de speler een mooi ontwerp en is makkelijk bedienbaar, zowel met de weggewerkte knoppen aan de bovenzijde als met de afstandsbediening (AB). Als beide spelers inegschakeld zijn en 1 kind kijkt bv. een DVD terwijl de ander naar een film op HDD kijkt. let er bij gebruik van de AB dat je goed naar de betreffende speler richt. Het gebeurt nog al eens dat beide spelers tegelijk op een commando reageren en dan zijn de rapen gaar tijdens de reis.
Het menu is simpel, maar de meeste functies zijn door een kind vanaf 6 jaar redelijk goed te bedienen. Wat voortreffelijk werkt is de yoyo-kabel tussen de spelers. Deze geeft tegelijkertijd voeding en signaal tussen de spelers (synchroon afspelen). De enige kabel die er los bij kan komen, is bv. een AV-kabel als er een videobron van buitenaf wordt gebruikt (je navi-systeem voorin bv.). Het zou makkelijker zijn als hiervoor in de bestaande yoyo-kabel "ingeprikt" kon worden. Dit zullen de meesten echter niet gebruiken omdat het afspelen van DVD's en USB-sticks ruim voldoende is.
Overall een prima prijs-kwaliteitverhouding van een fabrikant die toonaangevend is in rear-seat-entertainment. Die naam maken zij meer dan waard en ik ben erg tevreden over de aanschaf en het gebruik van deze spelers.