Electronic Arts FIFA 16 - Deluxe Edition - PS4 PlayStation 4

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electronic Arts FIFA 16 - Deluxe Edition - PS4 PlayStation 4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Q139 17-01-2016
Het spel ziet er oké uit en speelt ook oké. De geluidskwaliteit is gewoontjes.
Het probleem met de FIFA serie is dat er ieder jaar een nieuwe versie uitkomt met weinig tot geen verbeteringen ten op zichte van de vorige, terwijl men hier wel de volle €60 voor moet neerleggen. In dit geval zou EA wel beter jaarlijkse expansion packs kunnen maken.

kekkie 08-01-2016
Zoals elk jaar brengt EA de bekende serie fifa uit.
Dit jaar was het Fifa 16.
helaas vind ik het tegenvallen dat EA zich de laatste jaren vooral richt op FUT wat dan ook het meeste geld voor EA oplevert maar niet wat de kern van het voetbal is. het zou Fifa 16 moeten zijn met FUT als bijzaak. helaas is het nu meer FUT met bv. carrièremodus als bijzaak. Ik vind het jammer dat EA zich niet richt op de ontwikkeling van bijvoorbeeld carrièremodus. Want dat is eigenlijk wat het meest lijkt op ''(de echt voetbal wereld '')
daarom is mijn spelplezier erg laag gerated , uiteraard is het beeld weer vooruit gegaan en zouden ze wel wat creatiever mogen zijn met de fans en stadion geluiden.

Wytze 30-12-2015
Beeldkwaliteit: mooie graphics, maar al lange tijd geen grote vooruitgang.
Speelplezier: Ultimate Team is leuk om een voor langere tijd te spelen, maar de andere speltypes vervelen te snel.
Geluidskwaliteit: muziek in FIFA is altijd al goed geweest. In FIFA 16 is dat zeker niet anders.

vertic 25-12-2015
Na jarenlang FIFA te hebben gespeeld, viel het mij afgelopen zomer op dat nagenoeg elk FIFA-spel sinds FIFA 12 min of meer hetzelfde zijn, met dezelfde gameplay en ieder jaar weer een aantal toegevoegde, maar nutteloze gimmicks.

Toen ik FIFA 16 voor het eerst in mijn PS4 stopte, dacht ik na de introductie weer hetzelfde spel als voorgaande jaren te hebben gekocht, maar toch lijkt het alsof er eindelijk een goede stijgende lijn in de FIFA-reeks zit.

De gameplay is ten opzichte van voorgaande jaren sterk verbeterd: waar je in FIFA 15 met een speler met aardige snelheid binnen 3 seconden van de middellijn naar de achterlijn kon vliegen, lijkt de snelheid nu meer gebaseerd te zijn op de werkelijkheid.

Tevens kan je bij deze nieuwe FIFA-game niet meer 8 man passeren in een solo; je voetballend denkvermogen wordt flink op de proef gesteld, en zodoende kom je verder met een balletje op het middenveld rond tikken dan met blindelings met Aubameyang een soort doelgerichte kamikaze-slalom maken.

Ook is de toevoeging van echte Bundesliga-stadions en spelersgezichten een welkome toevoeging; ik heb me voorgaande jaren kapot geërgerd dat EA de een of andere middenklasse Premier League speler wel zijn eigen gezicht gaf, om dan vervolgens in een potje Bayern-Dortmund 16 spelers niet eens te kunnen herkennen.

Ook de carrière-modus is op de schop gegaan met een aardig arsenaal aan toevoegingen. Voordat het seizoen begint kan je vrijwillig meedoen aan een internationaal toernooi dat al direct een aardig bedrag oplevert, of je het toernooi nou wint of niet.
Ook de individuele spelerstraining is een fijne nieuwe functie aangezien je spelers van je team op diverse onderdelen gericht kan trainen.

Al met al is FIFA 16 een zeer welkome opluchting in de FIFA-reeks die afgelopen jaren toch wat eentonig was geworden. Wellicht is dit voor FIFA de grootste verbetering sinds tijden. Laten we hopen dat ze deze lijn voortzetten.