The House Of Marley Stir It UP - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de The House Of Marley Stir It UP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Prima instapmodel 27-04-2018

Prima instapmodel!

Na 25 jaar weer 's wat platen van zolder gehaald. Eerst eens aankijken of ik het weer leuk vind, dus ik wou niet direct een hele dure speler kopen. Dus gekozen voor dit instapmodel en
ik moet zeggen, niet slecht. Standaard, maar prima Audio Technica element en naald. (AT-3600L). Dit element eventueel te vervangen door een Ortofon 2M Red (€95) met 5.5v, dit zal je een merkbaar beter geluid opleveren. USB aan boord, al vraag ik me af of er veel gebruikers zijn die dat regelmatig of zelfs ooit zullen gebruiken in deze Spotify tijd, maar goed, misschien heb je iets heel zeldzaams liggen. Zoals bij alle techniek, zorg dat je beter dan fabriek-af spulletjes bijkoopt, zoals wat betere speakerkabel en betere tulpplugjes om deze speler op je versterker aan te sluiten. De interne versterker die in deze platenspeler zit is een lichte tegenvaller. Het is niet slecht, maar het houdt, net zoals alle andere spelers in deze prijsklasse niet over, al is het beter dan vergelijkbare Lenco's, etc. Koop eventueel op marktplaats een degelijker voorversterkertje, zoals een NAD (ik heb een type pp3i voor €60 2e hands kunnen vinden) en alle brom en ruis is weg. Als je je vervolgens even verdiept in hoe het gewicht afgesteld dient te worden en de anti-skating (1.8 voor het standaard element/naald), dan zit je goed. Marley levert in deze prijsklasse een bovengemiddelde kwaliteit. Zoals gezegd, je kan hem wat upgraden, dat is zeker de moeite waard. Maar het belangrijkste voor elke beginnende vinyl enthousiast is, leer eerst dat een platenspeler een gevoelig instrument is. Je moet daarom zorgen dat hij goed staat afgesteld. Waterpas zetten, arm op het juiste gewicht, de anti-skating op de goede stand. Wat mij blij verraste, was dat het element op de goede plek zat, na meting met een protractor blaadje. Het belangrijkste is dat de naald op de goede manier door de groef loopt. Afstellen is niet moeilijk, maar je moet er even tijd in stoppen voor je begint. Vergelijk het met scheef over de snelweg rijden, alsof je continue aan het driften bent; flinke slijtage aan je banden en aan het wegdek. Zo ook moet de naald goed door de groef lopen. Wil je een goeie uitleg, kijk dan even naar dit filmpje: https://youtu.be/WM-aIDwfrhc.
Verder levert Marley een apparaat gemaakt van milieu vriendelijke materialen. Alleen jammer van het ontbreken van een doorzichtige stofkap. 78 toeren platen spelen is helaas niet mogelijk en het apparaat beschikt niet over een automatische afslag. Het moet uit de lengte of breedte komen, zullen we maar zeggen. Maar, eenmaal goed afgesteld, een prima geluid en daar gaat het toch om. Prijs/kwaliteit een 8.

Pluspunten

• Prima prijs/kwaliteit
  • Degelijk element/naald

Minpunten

• Geen stofkap
  • Geen automatische afslag

ivo 09-12-2017

ongewenste variabele snelheid

de snelheid varieert bij 33 toeren van langzaam naar te snel. Matige snaar constructie door o.a. zeer dunne snaar

Pluspunten

• uitstraling

Minpunten

• snaaraandrijving
  • prijs
  • ongecontroleerde snelheid